blue diamond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

blue diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 00:50

ik zoek info over de arabische volbloed hengst blue diamond
heeft iemand misschien foto('s) of wat informatie of ook een nakomeling van hem of van hem gekend

alles is welkom

Origine
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Boxmeer

Re: blue diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:16

Lizz schreef:
ik zoek info over de arabische volbloed hengst blue diamond
heeft iemand misschien foto('s) of wat informatie of ook een nakomeling van hem of van hem gekend

alles is welkom


de vader van de moeder van mijn pony is ook Blue Diamond .

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:20

ik ken blue diamond, als je mij mailt kan ik het je terug mailen (makkelijker, ik het de info in word staan ok) mijn email is co@mailmemaar.nl

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:44

Mijn allereerste arabische volbloed was van Blue Diamond. Ik heb haar in 1978 gekocht. Zij was 1.45 m. hoog en had dezelfde kleur als haar vader. nml. koffievos. Omdat ik heel erg graag wedstrijden wilde gaan rijden heb ik haar verkocht en heb toen een KWPN-er gekocht van Cobblers Thread uit een Ulex moeder. Maar als je eenmaal met het arabieren virus besmet bent, raakt je dit nooit meer kwijt. Nu hebben wij 6 arabische volbloeds op stal. Zie http://www.arab.nl daar kun je ze allemaal zien. Bleu Diamond is heel veel gebruikt voor het NRPS. Zijn geboortedatum is 01-01-1968, was gefokt door mrs. Roberts uit Engeland. Zijn vader was: Blue Domino en zijn moeder Ambria van General Grant. Hij heeft totaal in Nederland 27 geregistreerde arabische volbloed kinderen gehad. Hij heeft ter dekking gestaan bij de HBC stallen (toenamlige manager Lauw van Vliet) indertijd gevestigd in Waddinxveen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Ella

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:31

Ik heb ook een arabier gehad (zie profiel voor foto's), maar ik ben de naam kwijt van de vader,...... Er zaten nl. wel papieren bij, en het was ook iets met Daimond, maar of het Blue Daimond was? Verward Dus ook voor mij is alle info welkom!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:56

Afbeelding
Blue Domino, de vader van Blue diamond
Afbeelding

Rizzalix is de vader van blue Domino.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een foto van Blue Diamond, dus als iemand iets kan vinden, deze hengsten zitten ook bij sunny in de bloedlijn!!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 20:37

mensen allemaal bedankt voor jullie onformatie ik heb nu tenminste meer namen en ook de ouders en ook de 'opa' van blue diamond hopelijk staat hierover meer op sites geschreven
dank jullie wel Lachen

mariel49
Berichten: 110
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:03

Wat onzettend leuk om te horen dat er nog steeds mensen zijn die Blue ook hebben gekend. Hij heeft bij ons diverse merries gedekt van '85-'86. dat werden allemaal Red Roans . We hebben er één hengst van aangehouden de rest is verkocht Yolinde en Daisy zij zullen er niet meer zijn denk ik. Maar met de hengst Bieffe waren we op de NRPS keuring ik geloof in '88 veulendagkampioen. Met deze hengst zijn we eigen merries gaan dekken en heb er nu hele fijne manege ponies van lopen. Allemaal Red roans en één Bayroan en twee schimmels. zie op www.manege-easyriders.nl. Deze dieren lopen western en dressuur. Eén schimmeltje heeft op de NK '08 en '09 goed geprsteerd tussen al die Quarterhorses. en Bieffe zou in 2010 overgrootvader geworden zijn.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: blue diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:59

Slotje. Topic is 7 jaar oud.