Moeilijk paard longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Moeilijk paard longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 18:23

ik verzorg een paard die heel sterk is ze heeft een stokmaat van 1.70 (misschien nog wel groter) en ze is nogal zwaar gebouwd (niet dik overigens)
op zondag laat ik haar altijd los maar ze is dan heel erg wild
vrijwel niemand durft bij haar in de bak te gaan staan want ze trapt dan enzo en het lijkst dan alsof ze je wilt aanvallen maakt niet uit of je nu met of zonder zweep daar staat
ze heeft mij nooit aangevallen maar dat trappen enzo doet ze wel
maar als ik niet in de bak ga staan dan doet ze dus echt helemaal nix dat staat ze stil en kijkt ze om zich heel en rolt 1 keer

nu wilde ik haar dus gaan longeren maar dat raad iedereen me dus heel erg af omdat dat ze dan waarschijnlijk ook heel wild is

wat moet ik nu?? heeft iemand tips

Titel veranderd. Pinky_girl

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:19

gewoon doen. dat klinkt stom maar als je het niet probeert zal je het nooit weten. misschien moet je haar eerst loslaten en daarna aan een touwtje knuppen

groetjes joyce

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:17

Van het begin af aan gaan beginnen,alsof ze het niet kent.
Dit soort probleem heb ik met Michelle pasgeleden ook nog gehad,alleen trapte ze niet,maar kwam wel rennend op je af elke keer.
Toen ben ik overnieuw begonnen,naast d'r gaan lopen en elke keer een stukje verder weg gaan lopen,als ze naar binnen viel duwde ik d'r hoofd weer terug zodat ze op de hoefslag ging(eigenlijk moet je dit al doen net voor dat ze naar binnen wil vallen),en dan weer overnieuw dichtbij d'r blijven en weer een stukkie verder,net zolang totdat je in het midden van de bak staat.

Na 2 dagen had ik het helemaal bij d'r voor elkaar en nu loopt ze heel netjes d'r rondjes!Ze komt ook nooit meer op me afgerent!
Heb daarna na 2 dagen ook de longeerzweep erbij gepakt en daar reageerde ze ook heel goed op!.

Ik zou dit eens proberen!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:48

Gewoon doen. Als ze op je af komt rennen, pak je haar vast, en zet je haar weer opnieuw aan het werk. Als je dat zonder geweld doet, en gewoon lief blijft en zo, dan heeft ze na een tijdje echt wel door dat het geen zin heeft om je aan te vallen, zeg maar... en ik ben het eens met Denz