Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:20

Bedankt voor de complimenten!

Over grasmasker, wij zetten de paarden deze zomer op het zand en voeren ze met hooi bij. Vorige jaren stonden ze op gras maar de buikjes begonnen behoorlijk te groeien.

Kiddokids: gefeliciteerd, mooi resultaat!

Zijn er mensen uit dit topic die toevallig 18 juni meedoen aan de haffies wedstrijd in beilen?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:28

Mando schreef:
Ik geef mando al jaren Gluco balance van phytonics (en standaard multivit)
Ik begin meestal rond maart daarmee.
Ik zweer bij de phytonics producten
Ik geef ook gewoon magnesium erbij hoor.
Geen probleem

Mando is insulineresistent dus daarom geef ik het.
Als je niet weet of hij het heeft zou ik het niet geven.
Mando was in de winter licht bevangen geraakt dus meestal geef ik in de winter een kwart schep en in het weide seizoen 3/4 schep

Hier idem, geef het hele jaar door 1 schepje GB en 2 magnesium, 's zomers 2 GB en 2 magnesium. Levi is niet IR maar zolang ik dit voer heeft ze geen zomereczeem, dus een prima alternatief voor die ellendige deken :)

Jammer Leonie! Snap wel wat je bedoelt! Moet zeggen dat ik zelf ook niet heel consequent meeklets :o en alleen reageer als ik denk dat het nuttig is voor iemand maar dan ook niet alleen over mezelf wil praten..

Edit: nu ik het teruglees gaat het toch alleen over mezelf.. #fail :+)

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:50

xLeoniee schreef:
Ik denk dat ik even een tijdje ga stoppen met dit toipic. Merk dat ik me een beetje begin te irriteren dat er door bepaalde mensen niet het fatsoen kan worden opgebracht om op elkaar te reageren of maar op 1 bepaald persoon te reageren en vervolgens wel hele verhalen over zichzelf typen.. Spijt me dat het zo moet maar het valt me al een tijdje op en merk dat ik er geirriteerd van begin te worden dus ik ga me even een tijdje niet meer met dit topic bemoeien.. :o


Dit heb ik een tijdje terug ook aangegeven en helaas wordt er weinig mee gedaan dus snap je helemaal...

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:39

wil94 schreef:
Bedankt voor de complimenten!

Over grasmasker, wij zetten de paarden deze zomer op het zand en voeren ze met hooi bij. Vorige jaren stonden ze op gras maar de buikjes begonnen behoorlijk te groeien.

Kiddokids: gefeliciteerd, mooi resultaat!

Zijn er mensen uit dit topic die toevallig 18 juni meedoen aan de haffies wedstrijd in beilen?


Helaas niet om de hoek
Betreft je Graasmasker de mijne krijgt hem niet meer word gewoon aggressief vooral op de lammetjes

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:42

maessie schreef:
@kiddokids: Lizah is nu 3 ;)

Knap span Wil!

Plutolover: mooie fotos! (Misschien volgende x plastron ff afdoen of met een speldje onder vastzetten bij zomertenue, ik vind het vaak zo afleiden als ze wapperen ;) )



O dan is dat wel erg leuk om te zien je eigen fok

Plutolover ik heb je niet zien rijden helaas betreft je plastron idd ff speldje of af

Wil wat gave foto van je dubbelspan is ook ooit nog eens een droom van me hihi

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:47

maessie schreef:
@leonie: ach wat zonde! Maar snap wel wat je bedoelt inderdaad. Het valt mij zo nu en dan ook op. Komt misschien ook omdat we soms heel snel gaan? Hoop dat je straks toch weer zin hebt om te posten, ik vind het altijd leuk om te horen hoe goed jullie gaan! En hoop ook echt dat je snel weer met haar aan de bak kunt!


En daar heb je een punt dat klopt als het te snel gaat lees ik ook niet alles bij en dan reageer ik ook niet overal op
Zelf ook rot dagen dat ik het puf niet heb om een reactie te geven op iedereen sorry

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:48

MartineC1711 schreef:
Mando schreef:
Ik geef mando al jaren Gluco balance van phytonics (en standaard multivit)
Ik begin meestal rond maart daarmee.
Ik zweer bij de phytonics producten
Ik geef ook gewoon magnesium erbij hoor.
Geen probleem

Mando is insulineresistent dus daarom geef ik het.
Als je niet weet of hij het heeft zou ik het niet geven.
Mando was in de winter licht bevangen geraakt dus meestal geef ik in de winter een kwart schep en in het weide seizoen 3/4 schep

Hier idem, geef het hele jaar door 1 schepje GB en 2 magnesium, 's zomers 2 GB en 2 magnesium. Levi is niet IR maar zolang ik dit voer heeft ze geen zomereczeem, dus een prima alternatief voor die ellendige deken :)

Jammer Leonie! Snap wel wat je bedoelt! Moet zeggen dat ik zelf ook niet heel consequent meeklets :o en alleen reageer als ik denk dat het nuttig is voor iemand maar dan ook niet alleen over mezelf wil praten..

Edit: nu ik het teruglees gaat het toch alleen over mezelf.. #fail :+)


Wat is GB als ik vragen mag

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:02

Glucobalance volgens mij. ;)
Lizah is niet zelf gefokt hoor, zelf gekocht :+ gefokt door een vriendin van mij.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:05

silby schreef:
xLeoniee schreef:
Ik denk dat ik even een tijdje ga stoppen met dit toipic. Merk dat ik me een beetje begin te irriteren dat er door bepaalde mensen niet het fatsoen kan worden opgebracht om op elkaar te reageren of maar op 1 bepaald persoon te reageren en vervolgens wel hele verhalen over zichzelf typen.. Spijt me dat het zo moet maar het valt me al een tijdje op en merk dat ik er geirriteerd van begin te worden dus ik ga me even een tijdje niet meer met dit topic bemoeien.. :o


Dit heb ik een tijdje terug ook aangegeven en helaas wordt er weinig mee gedaan dus snap je helemaal...


Soms is het lastig om op iedereen even lang te reageren.

Ik reageer ook niet altijd op iedereen, soms zit ik meer in de mee lees modus.

Ik zelf vind het bij dit topic nog mee vallen. Bij een andere haflingertopic vind ik het nog erger. Maar dat is persoonlijk meer m'n gevoel/mening. En daar zet ik ook bijna geen berichten meer in.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:38

xLeoniee schreef:
Ik denk dat ik even een tijdje ga stoppen met dit toipic. Merk dat ik me een beetje begin te irriteren dat er door bepaalde mensen niet het fatsoen kan worden opgebracht om op elkaar te reageren of maar op 1 bepaald persoon te reageren en vervolgens wel hele verhalen over zichzelf typen.. Spijt me dat het zo moet maar het valt me al een tijdje op en merk dat ik er geirriteerd van begin te worden dus ik ga me even een tijdje niet meer met dit topic bemoeien.. :o


xLeoniee, blijf gewoon gezellig :) Ik kom hier af en toe ook
maar eens aanwaaien met een post. Lees wel trouw bij, maar het echt
actief meeposten lukt mij helaas ook niet altijd :)

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:39

Zoals vandaag post ik dan ook echt iets waar ik trots
op ben, en ben ik gelijk benieuwd naar of jullie het herkennen, zijn
jullie haffies ook zo mega werkwillig?

Eigenaresse heeft met het gele monster gisteren haar debuut gereden in het M1,
en gewoon twee proeven dik in de 200 rijden, is toch niet te geloven :wow: Ze is
gewoon wéér 4 winstpunten rijker :oo :#

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:49

Ik reageer ook lang niet op iedereen hoor maar er zijn bepaalde mensen die wel actief meeposten in dit topic en waarbij het dan vooral om hunzelf gaat.. Ik ga nog een poging wagen in dit topic en dan zien we wel hoe t verder loopt :j

Gefeliciteerd BloemBloem! Dat gaat lekker idd! Mijn haf is ook heerlijk werkwillig en nu ze kreupel is merk ik dat ze zich doodverveelt.. Stapritjes door t bos zijn leuk maar ze wil nu echt wel weer aan t werk.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:21

Goed zo! Gewoon gezellig meekleppen!

Niet normaal he :wow:!!!! O wat fijn, dus dat is ook wel iets wat jij
herkent, die van "mij" heeft ook een looplust, dat is niet normaal.

Heb je een idee wanneer ze weer aan het werk kan :) ?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:14

BloemBloem schreef:
Zoals vandaag post ik dan ook echt iets waar ik trots
op ben, en ben ik gelijk benieuwd naar of jullie het herkennen, zijn
jullie haffies ook zo mega werkwillig?

Eigenaresse heeft met het gele monster gisteren haar debuut gereden in het M1,
en gewoon twee proeven dik in de 200 rijden, is toch niet te geloven :wow: Ze is
gewoon wéér 4 winstpunten rijker :oo :#


Wat super zeg! Heerlijk zo gele monster.

De mijne doet ook wel altijd z'n best. Echt een showpaard is het niet, z'n gangen zijn ook niet spectaculair. Maar hij is daarin tegen niet schrikkerig of bokkerig en is erg braaf

Leoni: ik hoop snel dat ze beter loopt en snel aan de slag weer kan met je gele monster.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:58

@BloemBloem nee geen idee eigenlijk.. Stap is nu goed alleen de draf en galop nog niet.. Ze heeft ook een beste klap er tegenaan gehad en dat is eigenlijk 'nog maar' 2 week geleden maar het lijkt al zo lang geleden :') Helaas de cross van gister en les van vanavond ook af moeten zeggen. Maar we doen gewoon rustigaan zolang ze t nodig heeft

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:29

Balen Leonie! Heb je er nog niet naar laten kijken?

@ Bloembloem, nee super werkwillig is mijn merrie niet.. Ze wil het wel graag goed doen en op buitenrit is ze hartstikke fanatiek maar in de bak vindt ze het na een half uurtje wel welletjes..
Maargoed, tot nu toe redden we het er nog mee ;)

@ kiddokids, met GB bedoel ik inderdaad GlucoBalance.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:40

ik post ook wel eens wat over me zelf maar reageer ook op andere ook niet bij iedereen dat klopt..

thanks voor gb wat doet het precies of heb ik daar ook overheen gelezen hihi
king krijgt extra alleen selenium bij hoge inspanning

meassie sorry heb ik dat dan verkeerd gelezen dacht juist eigen fok
zal eens terug lezen hihi lekker handig vanme

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:45

maessie schreef:
@peelie: velina was hier ook wat minder voorwaarts als normaal, komt denk dat het van het warme weer komt. {:}

@mando:zag ook al filmpjes voorbij komen op facebook, echt genieten daar zo te zien! :j

@punk, wel tevreden met je punten?

@plutolover: als je gevoel maar goed is, als je op wedstrijd al fijn kunt rondrijden dan kan je er straks ook nog wat meer aanrijden, dat komt dan wel!

@mies: :oo wauw wat een punten! +:)+

Vriendin heeft vandaag met een merrie door ons gefokt, haar eerste M1 punt gereden. Zo trots als een pauw dat ze was, zo leuk! :D



kijk meassie onderste zin reageerde ik op hihi
die kan niet 3 zijn toch m1


leonie gaat snel zo buik als ze weinig doen kan je er niet korter op weiland zetten of in een paddock
eraf is idd erg moeilijk king word al dik van lucht hihi

grasmasker was dus geen optie toen maar korter op het land en hooi afgewogen hij was 70 kg kwijt

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:47

BloemBloem schreef:
Goed zo! Gewoon gezellig meekleppen!

Niet normaal he :wow:!!!! O wat fijn, dus dat is ook wel iets wat jij
herkent, die van "mij" heeft ook een looplust, dat is niet normaal.

Heb je een idee wanneer ze weer aan het werk kan :) ?



o nou hoe doen jullie dat looplust..de mijne heeft niet echt power wil wel werken maar niet een hyper haffie om het zo te zeggen...


sorry dat ik quote is makkelijker te reageren hoe doen jullie dat anders 2 tabbladen openen

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:45

@kiddokids: ik klik op nieuw antwoord, en scrol dan onder het typevak de reacties voorbij. Als ik dan ergens wat zinnigs (of onzinnigs :+ ) op kan reageren typ ik dat.
Aah en ik was in de war, dacht dat je Lizah bedoelde, maar dat stukje ging over Larissa. Die is inderdaad wel bij ons geboren, hele gave stoere merrie met megaveel behang, een Midas-Hanja, nu 10 jaar alweer. Staat nu 5 minuten verderop, en les elke week samen met haar. Zo leuk om zo je fokproducten te kunnen volgen!

@leonie: ow balen is dat dan als je dingen af moet zeggen waar je al naar uit gekeken hebt! (Vergeleken bij Vlien heeft Mareja nog een bescheiden buikje hoor ;) doe je goed!) Zou je niet wat vrijheidsdressuur met haar kunnen doen oid, om haar koppie zo nu en dan even aan het werk te zetten? (Ik heb er zelf nooit zoveel geduld voor moet ik eerlijk bekennen, maar misschien wel een leuke manier waar je haar wat te doen geeft zonder lichamelijk teveel te doen)

@Bloembloem: Ook hier meerdere met veel looplust, echt heerlijk! Om mij hoe voorwaartser hoe beter! Zodra ze wat meer richting de oprichting gaan, kunnen ze dat wel gebruiken, net dat tikkie pit om door te zetten ipv in te kakken omdat het moeilijk word. Jullie haf loopt lekkere punten zeg! Zo wil ik Vlien ook voor elkaar zien te krijgen, die zit nu zo op de wipwap telkens.. (nu helpt mn blessuregedoe natuurlijk ook niet mee 8-) maar moet soms ook gewoon net ff een tikkie harder trainen :o )

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:00


kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:48

@meassie ik begrijp hem thanks alleen dan moet je wel helemaal terugscrollen hihi lukt pagina terug ook of niet

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:14

Bloembloem je staat op uitgelicht wat een prachtige foto's

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:18

Whaa maessie de letters omgedraaid mijn excuus

Is wel een goeie tip voor leonie vrijheids dressuur te gaan doen
Lange lijnen werken in stap dat misschien nog een idee

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:34

Citaat:
@ Bloembloem, nee super werkwillig is mijn merrie niet.. Ze wil het wel graag goed doen en op buitenrit is ze hartstikke fanatiek maar in de bak vindt ze het na een half uurtje wel welletjes..
Maargoed, tot nu toe redden we het er nog mee ;)


Ze kunnen natuurlijk ook niet allemaal hetzelfde zijn, al ben ik van mening dat een goed half uur intensief trainen in de bak voldoende moet zijn. Het moet wel leuk blijven.

Citaat:
Bloembloem je staat op uitgelicht wat een prachtige foto's.
Is wel een goeie tip voor leonie vrijheids dressuur te gaan doen
Lange lijnen werken in stap dat misschien nog een idee


Ja, ik zag het, wat leuk he :# ?
Knappe meisjes van mij!

Lange lijnen lijkt mij ook heel leuk! Misschien ga ik daar ook nog eens
een les in volgen.

Het gele monster was gisteren onuitstaanbaar, die had de wind in z'n hol :oo
Ze kunnen natuurlijk ook niet allemaal hetzelfde zijn, en ben ik van mening dat een half uur intensief in de bak trainen voldoende is, het moet allemaal wel leuk blijven.

Goedemorgen allemaal :D