Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:31

Vumana89 schreef:
Ik had een eurostar paardrijbroek te koop. Krijg een mail of 5 euro goed was... prima. 3.95 verzendkosten kwamen erbij. 8.95 was voor de koper akkoord.
Meisje woonde vlakbij.
Anyway, geld zou direct worden overgemaakt. Helemaal goed.
Ik dacht ik verstuur het direct want ik zit middenin een samenwoonproces... dus veel weg en weinig thuis. banketstaaf als ze 5 dagen moet wachten terwijl ik het geld al heb. Ik moest nog een ander pakket posten, kwam goed uit. Zo gezegd zo gedaan.
Krijg ik in de avond; ik maak het geld morgenochtend over.
Okee...
2 dagen later nog niets... ik een bericht gestuurd of ze het al overgemaakt had want ik had niets ontvangen. Geen reactie.
Ik weer een bericht de dag erna... dat ik het over 6 dagen wilde hebben, dat de broek al in haar bezit was en ik anders stappen zou ondernemen.
Geen reactie, geen geld.

De 6e dag nog niets. Ik heb een bericht gestuurd dat ik savonds aangifte zou doen.
Een week daarna krijg ik bericht dat het allemaal 1 groot misverstand was dat ze heel die broek niet wilde en dat ik fout zat...

Ttttuuuuuuurrrrrlijk. Volgens mij ben je 3 x akkoord gegaan inmiddels.

Nooit versturen voordat je betaald bent. Rottige les.

Hoe lang wachten jullie op antwoord? Ik ben op zoek naar een boekenkast, heb een leuke gezien, gemaild maar nu maar wachten......... Ben ik niet zo goed in....

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:38

Natuurlijk is liegen enorm verkeerd, maar wie ondertussen nog geloofd dat dieren die gratis worden weg gegeven goed terecht komen, tja. Er zijn mensen hoor, maar dat is een flinke uitzondering.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:41

Ik ben héel blij dat ik die uitzondering heb meegemaakt.....

ojajoh, Zelf reageer ik altijd uiterlijk binnen een dag. Een voordeel van internet op m'n telefoon, want als wij eerder een weekendje/weekje weg waren, duurde het dus wel een paar dagen voordat iemand antwoord kreeg (ik ga niet bij m'n advertenties zetten dat ik op vakantie ben :+ )

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:42

DeMolenhoek schreef:
Natuurlijk is liegen enorm verkeerd, maar wie ondertussen nog geloofd dat dieren die gratis worden weg gegeven goed terecht komen, tja. Er zijn mensen hoor, maar dat is een flinke uitzondering.


tja...en daarom alles gecheckt...zelfs vrienden van hun fb aangeschreven of ze hen persoonlijk kenden en hoe ze met de geiten waren...ik heb alleen maar herplaatsers of afdankertjes en het zou niet in mijn hoofd opkomen een dier dat iemand dierbaar is met voorbedachte rade onder valse voorwendselen op te halen..dan hoor je wat mij betreft achter 4 muren thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:57

Kentaro schreef:
Ik ben héel blij dat ik die uitzondering heb meegemaakt.....

ojajoh, Zelf reageer ik altijd uiterlijk binnen een dag. Een voordeel van internet op m'n telefoon, want als wij eerder een weekendje/weekje weg waren, duurde het dus wel een paar dagen voordat iemand antwoord kreeg (ik ga niet bij m'n advertenties zetten dat ik op vakantie ben :+ )


Niet eens? :') Kinderachtig van jou :')

Moet zeggen dat marktplaats voor mij na die soort ondervraging van wat voor huis ik woonde en weet ik het allemaal voor mij even afgedaan heeft :+ Ben dan gelijk paranoïde ofzo denk ik :') Maar dat komt ook door die stomme kaartjes-functie van MP, dus had al m'n advertenties gelijk eraf gemikt waar het kaartje stond. Anders konden ze alsnog vinden waar ik woonde. Niet dat dat een groot geheim is, want een ieder die iets op wil komen halen is welkom :+ Maar kreeg d'r een rare smaak van.

Moet zeggen dat het via FB dan wel weer goed gaat. Had nog een hoop hobby spul (sluitingen, materialen om zelf halsters te maken, halsterringen enzo, armbandsluitingen en dat soort spul) en dat loopt dan wel weer aardig. Wat ik dan niet gesleten krijg kan ik altijd nog op marktplaats zetten :+

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:31

Mijn ouders hadden ook weer wat vanmiddag, we krijgen een nieuw plafond dus hebben de ventilator van het plafond gehaald en te koop gezet. Kwam gelijk een bod van 15,00 dus mijn moeder gestuurd van is goed wanneer wil je hem halen. Trekt die man zijn bod in en stuurt 30 min later een berichtje of hij hem ook voor 10,00 over mag nemen.... Wat denk je zelf..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:36

Pfff even zolderopruiming gehad en heel wat op mp gezet, eerst reacties van mensen die gewoon heel netjes waren en die netjes melde dat ze iets niet wouden etc.
Nu vandaag echt werkelijk waar overal super achterlijke lage biedingen op dingen die zo goed als nieuw zijn, €7,50 op een zebra vliegendeken die 2x gebruikt is en daarna gewassen.
€5 op een scapa dekje, €1,50 op een longeerlijn die ook netjes is etc etc, ik reageer er niet eens meer op.
Ik vraag echt geen hoofdprijzen ofzo maar sommige mensen.... Zucht!
Ik wil er eigenlijk wel heel graag vanaf namelijk.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:44

Vumana als het meisje dichtbij woonde waarom ben je dan niet langs gegaan?

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:15

shilady schreef:
Vumana als het meisje dichtbij woonde waarom ben je dan niet langs gegaan?



Als ik het geld morgen niet ontvang dan is die kans zeer zeker aanwezig.
Kom ik het halen :')

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:38

Nou, hier ook weer eentje... Ben al bijna 3 weken in onderhandeling met iemand over iets omdat zij steeds geen tijd had om bij het postkantoor de bezorgkosten te laten berekenen. Ik geduldig afgewacht en donderdagavond kreeg ik een mailtje met het totale bedrag en rekeninggegevens, alleen niet de naam waar het naartoe moest. Weer een mailtje terug daarover en vrijdagmiddag antwoord. Vrijdag, zaterdag en zondag ben ik hartstikke druk geweest en/of zat ik in het buitenland, dus overmaken ging even niet. Gisterenavond nog een mailtje gestuurd dat ik dus nog geen tijd heb gehad en dat ik het maandag in orde ging maken. Krijg ik net bericht: 'dat hoeft ook niet meer hoor, een vriendin van me heeft hem in gebruik nu. Gr.' %)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:49

enamorada schreef:
Nou, hier ook weer eentje... Ben al bijna 3 weken in onderhandeling met iemand over iets omdat zij steeds geen tijd had om bij het postkantoor de bezorgkosten te laten berekenen. Ik geduldig afgewacht en donderdagavond kreeg ik een mailtje met het totale bedrag en rekeninggegevens, alleen niet de naam waar het naartoe moest. Weer een mailtje terug daarover en vrijdagmiddag antwoord. Vrijdag, zaterdag en zondag ben ik hartstikke druk geweest en/of zat ik in het buitenland, dus overmaken ging even niet. Gisterenavond nog een mailtje gestuurd dat ik dus nog geen tijd heb gehad en dat ik het maandag in orde ging maken. Krijg ik net bericht: 'dat hoeft ook niet meer hoor, een vriendin van me heeft hem in gebruik nu. Gr.' %)

Wat ben jij geduldig zeg :=
Ik was er allang klaar mee geweest.

Nou de kast waarop ik gereageerd had die persoon reageert niet en ondertussen slaag ik dus voor een andere nette kast die ik vanmiddag al op kan halen dus dan is het maar pech hoor. Als je iets wil verkopen moet je wel actief reageren vind ik

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:25

Als dingen echt zo weinig opbrengen dan bewaar ik het liever en geef het weg als een vriendin bijvoorbeeld een nieuw paard heeft met diezelfde maat dekens.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:09

Ben benieuwd. Heb een koper voor mijn hoofdstel. Ik heb nog geen geld binnen dus ben benieuwd. :P
Als het geld binnen is kan ik hem meteen opsturen.

En zelf een nieuw hoofdstel gekocht. :D
Ben enorm benieuwd. Vooral of Vera hem past. Hoop het want ik moest en zou hem hebben.. En dat heb ik écht niet snel. :+

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:10

Vrijdag kreeg ik extra geld en toen de beslissing gemaakt om voor een scooter te gaan. Via Marktplaats gaan zoeken. En een gevonden slechts 1500km gemaakt en niet te duur. Dus ik heb gemaild en mocht zondag ochtend komen kijken. Super aardige mensen (mega mooi huis O:) )

Nou nog €50 van de vraagprijs af kunnen krijgen, €100 aanbetaald en alvast de papieren mee gekregen (om hem op papas naam te kunnen zetten en om te voorkomen dat hij nog verkocht wordt aan iemand anders ;) )

Morgen gaan we hem ophalen! Ben benieuwd maar scooter zag er super goed uit! :D

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:30

Het meisje heeft inmiddels overgemaakt. Met de opmerking; "p.s. doe rustig joh. Ik zou jou echt niet beroven van een broek".

Kind moet in zijn dat ik wat geduld gekweekt heb. Snotneus.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:53

Misschien leest ze mee in het topic :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:05

_O- Kleuter :')

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:09

Oryani schreef:
Misschien leest ze mee in het topic :+


_/-\o_ zou alleen maar mooi zijn. Ik heb mijn geld en zal nooit meer zaken doen met haar.

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:41

Westerntrail schreef:
Beloven schreef:
Wij zijn nu een auto aan het kopen, ik ben meer van het mailen, overzichtelijker, ik reageer op 20 auto's bij wijze van, en als ik dan elke ga bellen weet ik uiteindelijk ook n iet meer wie of wat.. Allemaal hebben liever dat je belt en meteen die auto komt kopen, pff.


Wij hebben een auto te koop staan.
Krijgen we mailtjes zoals,

Ik heb erg veel interesse in u auto wilt u contact met mij opnemen?
En dan het telefoonnummer erbij.

Pffff.... ga toch echt niet bellen.

Stuur je er een mail achteraan met wanneer of die gene dan wil komen om de auto te komen bekijken, hoor je vervolgens niks meer.

Frustrerend. |o


Update,

Man is vandaag geweest om de auto te bekijken was ook zo gebeurd.
Auto bekeken en gestart op naam laten zetten en gekocht van ons en weg was ie weer.

Zo mag het van mij vaker gaan.

Foaly

Berichten: 4847
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:38

Foaly schreef:
Ik had gisteren iets leuks.. had een tijdje geleden (twee week terug ofzo) geboden op een boek van een schrijfster die ik interessant vind. Boek moest 3,50 kosten, prima, ik een mailtje gestuurd dat ik het graag wilde hebben. Daarna radiostilte, vond ik wel wat jammer, maar het was ook niet zo dat ik dat boek per sé de volgende dag in huis wilde hebben en tja, het gebeurt nou eenmaal...

Tot ik gisteren een mailtje kreeg met 'ja, sorry, ik was op vakantie en wil je het boek nog hebben?' En toen was alles binnen een uurtje geregeld, gegevens uitgewisseld, geld overgemaakt en vandaag is het op de post *\o/* Zo kan het dus ook :D



Okee, het duurt iets langer -O- Kreeg vandaag een mailtje dat ze het geld ontvangen had (mag ook wel, had het vorige week donderdag al overgemaakt) en dat het boek uiterlijk donderdag op de post gaat -O-

Op zich wel fijn dat ze het laat weten, maar had toch gehoopt dat ik het iets sneller zou hebben..

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:41

Ik moet helaas door omstandigheden de auto te koop zetten. Benieuwd wat dit weer opleverd. Zeker na de vorige keer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:06

IHN schreef:
romyloverrr schreef:
Wat ik zo raar vind, het loont zich echt niet om bokjes te gaan slachten?
Wij hebben zelf ook geiten, en ondanks dat we niet tegen slachten zijn (onze schapen bokken worden gewoon geslacht) doen wij het niet omdat het zich simpelweg niet loont.
Ik heb ook stage gelopen op een geitenmelkerij, en daar werden de bokjes van een paar dagen oud gewoon gratis weggedaan. Nu weet ik dat die een ander postuur hebben, maar van beide blijft niet veel over en loont het zich niet om te slachten?


daarom...gaat om een paar euro ws...daarvoor rijden ze 80 km enkele reis moeten ze daarna nog naar andere handelaar brengen etc. Dus mss wel gewoon de kick...



Nog even over de geitjes (ik loop achter :o ).
Weet je heel zeker dat ze geslacht zijn en het niet gewoon een verhaal is om van je af te zijn? Misschien hadden ze gewoon geen zin om jou op de hoogte te houden?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:51

Nu ben ik een raar mens. Vrijdag een bod van €100 voor de watertank. Direct gereageerd, maar geen reactie meer, dacht ik... Dus, een vriendin mocht hem dan maar komen ophalen, gratis. Zie ik net dat er wel reactie was voor verder af te spreken, maar de mail was bij de reclame terecht gekomen :(

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:48

Zo dat is zonde
Is de tank nu weg?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:05

Ja, gratis weggegeven gisteren want ston flink in de weg :(