Is het mijn verbeelding of..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Is het mijn verbeelding of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 13:04

doen mensen anders tegen je als je een eigen paard hebt? Verward

Omdat ik Mabel pas heb heb ik allemaal nieuwe spullen moeten kopen en alles glimt en blinkt en zit nog niet onder het zand.
Toch zijn er mensen die opmerkingen maken die op mij jaloers over komen. Op stal voelt het niet meer alsof ik erbij hoor maar meer afgezonderd ben van de rest dat vind ik erg jammer.
Nu vraag ik me af of dat tussen mijn oren zit of dat mensen echt anders doen tegen mij nu ik een eigen paard heb.
Hebben jullie dit ook? Verward

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:17

ik heb er geen last van gehad eigenlijk..
misschien voel jij je iets anders?
ik hou niet minder van je hoor Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:18

Ja, het is anders - van mij is het ook zo! Sinds ik m'n paarden heb zie ik hier geen kat meer, pure jaloezie!!! Niets van aantrekken, als ze zo oppervlakkig zijn heb je als het erop aankomt toch niets aan!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:20

Ik denk dat de mensen die anders reageren op jou...domweg gewoon jaloers zijn.
De echte mensen die je het echt gunnen zullen ongetwijfeld niet zo reageren.
Gewoon boven staan. Het zegt meer over hun dan over jou..toch!!

Veel plezier hoor met je paardje !!!!

Gr Natas en Sherif

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:23

Er zullen altijd wel mensen jaloers zijn, maar op een grote stal waar veel mensen met eigen paard zijn, zou je toch anders verwachten.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 13:59

Ik hoor er nu pas ineens bij! Yegh, precies omgekeerd dus. Bij de pensionners dan hee? De lessers van de manegepaarden zijn allemaal heel erg blij voor me. De pensionners ook hoor (net alsof). Krijg ook verschrikkelijk veel "goedbedoelde" raad en dan gaan ze vervolgens op je vingers staan kijken of je het wel goed uitvoert.
WEEEEEEG.

gr. Joos

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:14

Klopt Diaan, heel veel mensen kijken anders tegen je aan. Helaas door jalouzie je kan er niets aan doen dat zit nou eenmaal in de aart van de persoon. Erover praten heeft eigenlijk ook geen zin. De echte vrienden blijven toch wel.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:16

ik heb dit nooi ervaren. misschien ben je gewoon bang dat ze dat denken. veel opmerkingen kun je op verschillende manieren opvatten. het is maar net wat jij denk dat zij denken. probeer het eens anders op te vatten. klink het dan nog rot ja dan zijn ze niet aardig bedoeld.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 14:17

Wat steekt de wereld raar in elkaar Haha!
Ik geniet niet minder van mijn paard en mijn spullen hoor ik werk er hard genoeg voor....
Het is niet duidelijk jaloersgedrag geen pesterijen ofzo maar meer van die dubbel zinnige opmerkingen....maar lang niet van iedereen hoor er zijn ook heel veel mensen blij voor me dus ik heb niets te klagen eigenlijk.
Maar op stal wil ik graag opgenomen worden in de groep maar misschien doe ik wel te hard mijn best.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:30

hangt er ook wel vanaf hoe jij erop reageert. iig wor ik altijd scheef bekeken als ik met m'n manegepaardje voorbijkom. het is nochtans een goed paardje, maar het wóórd!! m'n medelessers zouden echt wel blij zijn moest ik een eigen paard hebben, dat wel.
het maakt echt véél verschil, vooral bij die rijkeluizen bij ons op stal grmbl...

Enya - Daya :-)

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 14:38

Ik denk dat het een beetje jaloezie is, maar trek je er niets van aan. Ik kwam nooit op die stal voor ik die lange kreeg dus ik weet niet of mensen mij anders hadden bekeken, maar ik weet wel dat een eigen paard bij veel mensen een reden is om zich met je te gaan bemoeien, inderdaad goed bedoelde adviezen die meer op 'uitproberen' lijken dan echt advies.
Trek het je niet aan en ga ook niet anders met de mensen om dan je gewend was om te doen op stal (dus ook geen Tinkers over de stal deur jagen! Knipoog )

gr. Monique

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 14:54

Oho monique! Pling mij zo plagen het ligt gevoelig hoor Knipoog
kan er inderdaad maar beter grapjes over maken dat maakt het al een minder zwaar probleem.

Je hebt wel gelijk ik moet dezelfde blijven en de rest moet me maar accepteren en anders maar niet.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:08

Dat is zo en probeer je daar aan te houden! Als jij gewoon dezelfde Diana blijft dan merk je vanzelf wie er om je heen is veranderd en daar kan je je conclusies uittrekken. Je komt daar tenslotte voor je paardje toch?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:12

Mooiste bewijs net gehad, m'n buurvrouw ziet ineens dat er een "nieuwe" is - zegt ze zo van "en waar is de andere", ik zeg verkocht, dat had ik je toch verteld dat ik haar wegdeed? Ja zegt ze, dat had je, maar wat is "dat", wijst ze naar m'n tink. IS DAT nog een veulen??? Ik zeg ja, pas vijf maand oud. Amaai zegt ze, dan zal die wel heel groot worden, wat ga je daar mee doen, die verkoop je toch wel weer zeker hé? En met die "plekken", die kan je toch niet willen houden, en die dikke poten met al dat haar ........ hahahahaha ... Zeg ik haar 'Ja, MOOI Hé???!!! Zeg ik haar dat dit ras nog zeldzaam is in België en dat onbekend ombemind maakt , en dat dit niet mijn reden is om wel of niet eentje te houden, dat ik mijn hengstje zal houden als ie braaf is, dat dit ook de reden is waarom de andere weggegaan was - zegt ze EEN HENGST???? En die stapt meteen een stuk naar achter, en die zal op da kleintje springen!!!! Haha! ... nu is het wel omgekeerd hoor, zij springt op hem in de plaats!!! Zegt ze zo van "en ga je dan DAAR me rijden ook? Ja zeg ik, natuurlijk wel! Gaat ze van nee-schuddend weg .... Mja ... ??????????????

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 16:02

heel duidelijk sonja. tinkies zien er anders dan anders uit, en zoals je zei: onbekend = onbemind. helemaal goed.

die buurvrouw gaat vást staan kijken over x tijd, wnn je paard met 1e premie en lange witte sokken door de wei baggert. *hoop ik* Haha!

Enya - Daya :-)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 16:34

ja ik merk het ook wel, ik ben opeens veel serieuzer Verward want voor de tijd had ik maar een bijrijdpony, ik heb nu nog een bijrijdpony en strax oo een paard er nog bij, maakt mij dat nu anders?
Maargoed, op stal word ik behandelt zoals ik altijd behandelt word, mij kennen ze daar niet anders (ja behalve roos) voel me ook lekker op stal, geen ruzie's en niks, veel lol, super met eigenaren...
Maar ja ik merk wel dat ik voor anderen anders ben geworden Verward

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 20:56

Ik heb dat helemaal niet gemerkt, ik kreeg juist alleen maar leuke reacties, van mensen met eigen paarden en mensen zonder eigen paard. De enige negatieve reactie die ik gehad heb was van een vriend van me ("ga je nou elke dag naar die stinkbeesten toe?") Haha! Maar hij heeft ook niets met paarden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:21

Niemand behandeld mij anders dan eerst geloof ik. Hé ik ben en blijf Pellie met of zonder knollie. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 22:44

Volgens mij behandelen ze mij ook anders maar de meeste kennen mij niet zonder eigen paard. Er is hier een manege in de buurt waar bijna niemand een eigen pony heeft maar waar kinderen als je lang en goed genoeg rijden mee op wedstrijd mogen. De meeste kinderen daar ken ik wel, van de kern iedereen. Ik heb heel vaak met wedstrijden dat die kinderen daar tegen mij doen of ik super rijd ogzo, alleen omdat ik een eigen pony heb waarmee het nu best wel goed gaat.
Sommige kinderen zijn ook trots omdat IK een eigen pony heb. Roepen ze tegen iedereen: zij heeft een eigen pony! Dat snap ik niet, waarom zijn ZIJ daar trots op???

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 00:07

Ik kreeg ook alleen maar leuke reacties Lachen Iedereen op stal vindt mijn paardje helemaal te gek (hij is in principe het makkelijkste paardje van stal, op de 2 bejaarden van 25 na dan *LOL* Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 00:18

ponyzotje schreef:
heel duidelijk sonja. tinkies zien er anders dan anders uit, en zoals je zei: onbekend = onbemind. helemaal goed.

die buurvrouw gaat vást staan kijken over x tijd, wnn je paard met 1e premie en lange witte sokken door de wei baggert. *hoop ik* Haha!


Eerst voelde ik me een beetje aangevallen, maar even later bedacht ik gewoon dat ze niets beter weet dan dat een pony een "shet" is en een alles wat groter is een paard, en al de rest "aliens" dan zeker?! Of ie straks met lange witte sokken door de wei zal baggeren .... mja ... dat is afwachten, t'is een vuilpot hoor (z'n benen zien nog wit, maar meneer z'n ene kantje is bijna niet meer als bont definierbaar, en met z'n weelderig winterjasje aan is het niet makkelijk dat zootje eruit te borstelen)! Denk dat ik wat Dash, wast witter dan wit zal moeten toepassen! hahahaha ... Nu, ja, laat 'm voor nu maar lekker veulen zijn en smospot, ik hoop dat ie aan m'n ander veulen leert een beetje netjes zijn, maar tot nu toe Misselijk We zullen zien! M'n smid (Gino Vandeputte) was in ieder geval zwaar onder de indruk van ons ventie! En ik ... I'm falling in love again t'is hoe dan ook MIJN BINKie.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:13

Ik heb mijn paard nu 7 maanden en heb gelukkig helemaal geen last van jaloerse mensen hier op stal. Je hebt overal wel leuke en minder leuke mensen dus gewoon lekker niets van aantrekken en geniet van je paardje Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 119 bezoekers