[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:30

Daar hoop ik ook op Sjolvir maar ik vrees het ergste :(

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:24

@suus dat geloof ik ook wel hoor, maar jij en Spirit zijn qua verhouding wel een mooiere combi dan ik met mijn kleintje. We gaan gewoon ons stinkende best doen en dan zien we wel. Je weet maar nooit.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:55

Komt goed!
Wat rot zeg ynskek, als t n verborgen gebrek is valt er wel wat te doen toch?

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:17

Zwarte gewoon in waar we waren, blonde nog nergens.
Kan nog steeds maar 2 x per week rijden en dan pak ik de zwarte (en die wordt 1 x per week gereden (of ipv ik 2 x, dan andersom), blonde staat momenteel elders om gereden te worden (correctie.. wist niet ergens om haar te rijden, maar wel om haar voor de wagen te laten lopen, dus loopt ze momenteel voor de wagen), die wandelde met verzorgster ipv andersom en ik kon er echt niets mee, want dan bleef zwarte weer staan.
Vond het handiger om dan maar 1 paard soort van in eigen beheer te houden (de zwarte) en de andere 2 dan maar uit te besteden.
Als klein beige gaat starten zal dat wel keertje zijn als ze eigenlijk al M klaar is, dan keertje ergens onofficieel van te voren of keer L proefje, anders vind ik het wat duur worden, zo kan ik haar relatief snel doorstarten. Maar voorlopig rij ik haar nog niet, dus wordt lange termijn planning.
Vorig jaar ben ik er in mei een keer L mee gestart onofficieel op eigen vereniging, maar ja, daarna is er uiteindelijk weinig meer mee gedaan heb er denk ik sinds juli 15x op gezeten....

Wel heel leuk, mijn verzorgster van Sjol gaat officieel starten :D

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:36

Ik heb hem door de omstandigheden toen [nog geen 3 maanden terug] niet laten keuren dus ik weet niet of een verborgen gebrek op gaat in dit geval.

Wel ga ik als het inderdaad oud trauma blijkt te zijn contact opnemen met de vorige eigenaren.

Als ze me een 80% kans of mee kunnen geven dat hij volledig hersteld en nog in staat is om tot M of Z niveau door te kunnen ben ik tot veel bereid om daar voor te gaan.

Als ze me geen grote kans geven op een toekomst aan dressuur dan houdt het bij mij op om t zo maar te zeggen. Ik heb hem gekocht om wedstrijden dressuur mee te gaan rijden.

Klinkt misschien heel hard maar zo nuchter ben ik wel. Ik heb hem niet gekocht om naar hem te kijken en te bedenken hoe leuk het zou kunnen zijn...

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:40

Hele logische redenatie hoor Ynskek, zeker voor paard dat je nog maar net gekocht hebt.
Jammer dat hij niet gekeurd is toendertijd, al geeft dat geen garanties en paarden worden natuurlijk verkocht met de meest rare smoezen.
Ken er hier genoeg.... (groot aantal mankeert wat en wordt verkocht op het moment dat ze net weer even goed zijn, mooi verhaal erbij over net moeder geworden, echtscheiding, studie, werk etc... )
Gaan natuurlijk ook echt paarden om die reden weg, maar zie die maar eens te onderscheiden.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:55

Robin_Rikkie schreef:
Heb donderdag pas wedstrijd! :D

Balen dat hij niet goed loopt.. De ander loopt lekker ontspannen ! :)


Die van het filmpje aan de longe loopt niet goed Robin :')

Maar de ontspanning is inderdaad wel een stuk beter dan in het begin...

Dit is van 5 maart waar ik er net voor de vierde keer er op zat. Na dit filmpje heb ik zelf hooguit nog 7 a 8 keer kunnen rijden.


Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10


Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:25

Daar kwam ik later ook achter :')
Wel vervelend zeg.. Snap je redenatie heel goed! Ik hoop voor je dat het goed komt :)

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:08

Groot gelijk Ynskek.

Ik loop hier nu ook tegen een groot trailerlaadprobleem aan die ik niet opgelost krijg. Ik ga nu nog het traject van 2 moons in, maar als dit blijft bestaan dan gaat Bruno er ook uit. De tijd die ik heb wil ik optimaal besteden, inclusief weg kunnen met trailer. Hij moet over 2 weken weg om weer ingespannen te worden na een ongeluk en als dat niet lukt ben ik er helemaal klaar mee.

Fiesta, freiberger, what else?

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:15

Balen zeg Ynskek! Kwam de da deze week nu of vergis ik me? Hopen dat zij informatie hebben waar je in ieder geval iets mee kan.

Leuk dat je weer gaat starten Sjolvir! (ik dacht al dat jij het was, ik heb je mail ontvangen voor zaterdag ;) )

Ik heb zelf zaterdag&zondag mijn rentree gemaakt in de M1 met ponylief! We zijn 4 winstpunten rijker :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:58

We kunnen 10 mei terecht bij de kliniek aangezien ik ook afhankelijk ben van vervoer...

Hij is al wel beter dan vorige week maar gewoon nog niet goed in draf

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:03

ik vind het wel echt heel sneu voor jullie Ynskek, hoop echt het beste voor jullie

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:11

Ik ook maar ach... Daar leer je alleen maar van

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:04

Even een vraagje, misschien al behandeld hier maar om nou het hele topic terug te lezen Mag je als je 16 bent met een pony tussen de paarden starten? Ik kan geen duidelijk antwoord vinden in de knhs reglementen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:28

LdJ schreef:
Balen zeg Ynskek! Kwam de da deze week nu of vergis ik me? Hopen dat zij informatie hebben waar je in ieder geval iets mee kan.

Leuk dat je weer gaat starten Sjolvir! (ik dacht al dat jij het was, ik heb je mail ontvangen voor zaterdag ;) )

Ik heb zelf zaterdag&zondag mijn rentree gemaakt in de M1 met ponylief! We zijn 4 winstpunten rijker :D


Jup.. waren wij, blij dat ik 's morgens op de startlijst sta, wordt best warm en hij was van de week al mat omdat het wat warmer was....

In 1 x 4 wp. toe maar, groot grutter!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:02

Het waren wel 4 proeven hoor, haha :o

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:54

Lolala73 schreef:
Even een vraagje, misschien al behandeld hier maar om nou het hele topic terug te lezen Mag je als je 16 bent met een pony tussen de paarden starten? Ik kan geen duidelijk antwoord vinden in de knhs reglementen.

Ja, dat mag gewoon :j

EllyC

Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:08

Vandaag heeft buurmeisje voor het eerst echt op Sprt gereden.
Het ging best wel goed onder het mom Lol met je knol :) of eigenlijk Lol met mijn knol ;)
Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:55

Leuke pony zeg! :D

Pony liep vandaag heel fijn dus hopen dat ze morgen in de proef ook zo loopt *\o/*

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:51

Past mooi Jury! Is het de bedoeling dat ze 'm vaker gaat rijden?

EllyC

Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:23

We zijn bezig om een net filmpje te maken en dan gaat ie zachtjes aan toch echt in de verkoop. Maar ze vind het leuk om hem te rijden. Ze rijdt zelf met een fries M1 dus dan is het leuk om wat oefeningen te oefenen die de pony wel al kan.
En voor een eerste x ging het best goed, Suus en Naomi hebben hem dus goed opgeleid. Altijd fijn om te zien dat hij makkelijk na te rijden is.
Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10385
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:39

Hier zijn ze vandaag voor het eerst weer de wei op geweest *\o/* en iedereen maar zeggen dat die bonte die ik reed niet dik is :Y)


Afbeelding


en nog paar van die van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:48

Trouwens nog vergeten hier een update te geven. Afgelopen donderdag heel fijn gereden. Het was natuurlijk prachtig mooi weer. We zijn weer een winstpunt verder, Geloof dat ik 8ste van de 14 was maar heb ff snel snel gekeken dus weet het niet zeker. Het was een sterk deelnemers veld dus ben heel blij met mijn winst.

Die bonte is wel lekker stevig Ynskek haha Moet wel zeggen dat ik die van jou op de foto echt een mooie uitstraling vind hebben.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:55

2 x afgegroet vandaag, was niet vooruit te branden buiten, aan de hand trouwens ook niet....
In de binnen bak wel.

En kreeg te horen dat mijn veiligheids beugels niet mochten en niet mooi waren. Moet het nog nazoeken in het regelement, maar toendertijd mochten deze gewoon en heb er ook op regio kamp. etc. gewoon mee gestart en ook in het Z.....
Na afgroeten 1e proef gevraagd of ik 2e HC mocht met zweep, nee liever niet, dan maar weer afgroeten, dus zo gevraagd zo gedaan...

Daarna had ie mazzel!! Weiland mochten we nog steeds niet in, maar nu mocht hij en Sjollie erin terwijl ik wat aan het draad aan het prutsen was. (op de foto te zien dat er nogal wat mist)
Geen spektakel, moest ze zelfs doorduwen de wei in, stonden uiteraard al te eten.
Hond heeft wel de tijd van zijn leven gehad!
Dag acuut weer goed toen ze lekker de wei in mochten.

Tja, het spektakel.... zucht.. veels te warm en zonde om eet tijd te verdoen met bewegen...
Afbeelding

Iemand had priveles :Y) :D en moest iets eerder de wei uit en kwam bezweet terug dus moest even afsgespoten. Sjol gaat binnen kort starten met mijn verzorgster. (is 2 x onofficieel gestart, gaan nu KNHS, is volwassen dus ook tussen de paarden).
Afbeelding


En het locale varken dat het prachtig vond in de wei...
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:33

Leuke foto´s Sjolvir :D vooral die van je hond.
Wat voor soort veiligheid beugels heb je dan ben wel benieuwd ?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelynutia en 33 bezoekers