[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:46

Vandaag heeft Suus de bonte na 3 maanden weer eens gereden. Ze heeft het vreselijk druk met het restaurant van haar vriend. Uiteraard is hij ondertussen doorgetraind, maar door een wat minder ervarene amazone. Ik was wel benieuwd wat ie nu zou gaan doen als ie weer "echt" aan het werk moest. Ging eigenlijk super, alle knopjes deden het nog.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
De laatste is misschien niet het meest ideale moment maar ben wel erg blij met knie/schouder.

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:47

En hoe is het bij jullie gegaan ? (de mensen die vandaag wedstrijd hadden, of ook gisteren?)

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:51

laten we zo zeggen ik kwam een betreffende jury tegen als ik weet dat hij jureert ga ik normaal niet, want hij kan absoluut mijn pony niet waarderen... Ik heb heel fijn gereden en daar was ik blij mee volgende week gaan we weer. wil nu een paar keren achter elkaar mee pakken om weer in het ritme te komen, tijd uitgelegen, ben zelf onwijs veel ziek geweest deze winter, iedere keer griep die maar weer terug bleef komen (en ik ben echt nooit ziek)

Ik ben van instructeur veranderd en wel nog wat zoekende naar mn hand houding, vorige instructeur was van een redelijk hoge handhouding en nieuwe instructeur is van lage handhouding, hand klein en dicht bij elkaar, en nu zweef ik er soms een beetje tussen in (gewoontes afleren he haha). Denk dat mn nieuwe instructeur me met deze pony wel beter verder kan helpen ook naar meer dan het M1, dier heeft talent genoeg maar soms is het lang zoeken voor je een passende combi vind met ruiter / pony / instructeur.

Foto niet van vandaag maar van 2 wk geleden, eerste wedstrijd sinds heel lang. (de hand kan netter, beetje ongelijke hand) ben hem hier net scherper de hoek aan het doordrukken denk ik. Maar vond dat pony lief er verder wel vrolijk en stoer opstond :P


Afbeelding

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:06

Ik ben ook weer voor het eerst geweest na 9 maanden en voor het eerst M2.
Teveel spanning vanuit m'n pony(en ook een beetje mijzelf), wat resulteert in het nergens meer op willen reageren en niet meer willen lopen (een lekkere binnenvetter)! Achja, we zijn al een stuk verder en de kop is er af. Technisch was de proef echt perfect, alleen m'n aanleuning was wat onrustig en dat waarderen ze toch echt niet meer in het M2. 169 en 175 (wat ik trouwens wel te laag vond gejureerd)m maar goed volgende keer beter. We trainen lekker door en vanavond trouwens fantastisch gereden in m'n les, hij liep perfect, dus daar gaan we voor!

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:04

Vandaag weer weg geweest. Voor mijn gevoel niet zo fijn gereden eind van de eerste proef voelde ik hem wat lastiger worden achter. Kreeg hem niet zo mooi bergop. Tweede proef werd het helemaal wat minder. Bijna niet meer vooruit te krijgen bij verruimingen alleen harder ipv ruimer met korte pasjes en zuchten. Meteen na de proeven naar huis gebracht. Had al zon vermoeden... Hij wist niet hoe snel hij zijn stal in moest om te kunnen plassen. Arme pony ;). Wel nog mooi een wp gereden ondanks dat het wat minder fijn ging.

Wat ook heel leuk was is dat er meerdere pony's mee reden dat kom ik weinig tegen. In de M1 met mij er bij drie en bij de L2 heb ik ook nog een leuke fjord zien rijden.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:11

Ik ben gister voor het eerst met mijn jonge dier op concours geweest, nouja eigenlijk 2de keer, maar de eerste keer mocht geen naam hebben :')

2x 185 en een 3de plek , dus heel trots!

[RIJ-ITP] Puppypaard Prada op concours
Afbeelding

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:33

Ik had je topic idd gezien! Gaaf beestje! :D ziet er lekker ontspannen uit :)

Hier weer een paar keer rustig gereden en komende donderdag ga ik toch meedoen aan de selectiewedstrijd :) Ik heb er dan maar 1 gemist dus het moet nog wel lukken om mooie scores te halen, dat gaan we in ieder geval proberen :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:49

Hoe is het bij jullie gegaan Robin?

Gefeliciteerd Saskia.

Hier helaas een pony die net niet helemaal lekker loopt op het moment. Eigenlijk al een tijdje niet, al voor de ostopaat er bij geweest was. Nu binnenkort toch maar naar de kliniek met hem.

Wel nieuw beeldmateraail aan de longe gemaakt vanmiddag. Wel even je geluid uit zetten. Geen idee waar we het allemaal over hadden :') _O-






Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:29

Heb donderdag pas wedstrijd! :D

Balen dat hij niet goed loopt.. De ander loopt lekker ontspannen ! :)

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:12

Waar ga je rijden robin ? Ik ga donderdag ook miss zelfde wedstrijd ? Haha
Vandaag hebben pony lief en ik een cross training gepland dinsdag nog dressuur les en donderdag op wds.

ynskek wat jammer dat je pony zo snel al niet lekker loopt hoop voor je dat het niks ernstig is .

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:23

Tot nu toe heb je weinig geluk met je nieuwe pony Ynskek. Misschien loop ik op de zaken vooruit, maar heb je er al over gedacht om de oude eigenaren te contacten of hij terug kan?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:03

Sammyoo schreef:
Tot nu toe heb je weinig geluk met je nieuwe pony Ynskek. Misschien loop ik op de zaken vooruit, maar heb je er al over gedacht om de oude eigenaren te contacten of hij terug kan?


Pony moest daar weg omdat de ouders gescheiden waren... en moeder het financieel niet meer trok... ik acht de kans klein.

Maar ik heb er inderdaad over nagedacht ja.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:02

Balen hoor :(:) , duimen dat het goed komt. Goed dat je naar de dierenarts gaat, dan krijg je hoop ik duidelijkheid.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:34

Ja en dan nog bedenken wat ik wel en niet wil proberen om hem weer 100% geschikt te krijgen :?

Misschien dat de dieren arts ook aan kan geven als t "ouder" trauma is.

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:52

Is dat de pony die je longeert die niet lekker loopt?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:04

Ja die loopt niet goed op rechts achter. In overleg met de Osteo wel aan de longe om hem wel iets losser te maken en wat meer te laten buigen.

Filmpje was ook voor de Osteo zodat zij kan bekijken of ze een indicatie kan geven

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:02

Afbeelding
Vandaag wedstrijddebuut gehad. Hele brave pony, zelf wat zenuwen. 182,5 en 185 punten gereden. Dus ik ben helemaal happy!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:16

Kady1 schreef:
Waar ga je rijden robin ? Ik ga donderdag ook miss zelfde wedstrijd ? Haha
Vandaag hebben pony lief en ik een cross training gepland dinsdag nog dressuur les en donderdag op wds.

ynskek wat jammer dat je pony zo snel al niet lekker loopt hoop voor je dat het niks ernstig is .


Selectiewedstrijd in Chaam! :)

Xjosee, nette punten !

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:21

Dan zien we elkaar miss ik rijd ook selectie in Chaam. Ik rijd gewoon voor mezelf en niet voor echt de selectie maar het is Super dicht bij mijn stal dus leek me leuk om mee te doen.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:34

Leuk! Ik wil wel proberen echt voor de selectie te rijden maar aangezien ik er nu 5 weken uitgelegen heb, verwacht ik er niet teveel van maar heb een toppony die gewoon na 5 weken weer super haar best doet en zoals ze nu loopt moet er een nette B proef uit komen dus stiekem hoop ik er wel op aangezien ik de eerste selectie al gemist heb en dus moet ik de komende wel rijden wil ik er een beetje goed doorkomen. Maar lukt het niet dan lukt het niet, dan rijden we nog steeds vrolijk verder :D

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:41

Als ik B zou rijden dan zou ik ook wel voor de selecties gaan haha maar ik rijd met een d pony van de 1,47m in de M1 waar ik zelf voor het mooi net te groot voor ben maar hé we hebben lol en daar gaat het om

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:51

Haha precies :D :D

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:17

Het kan gewoon hoor kady met spirit mocht ik in t m1 ook door naar de regio en zelfs de eerste selectie doorgekomen daar :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:23

Meld me hier maar weer.. startkaart onderweg...

Ynskek, balen hoor, hoop dat het niets ernstigs is.

Toobs ondertussen voor het eerst in zijn leven officieel gemeten (ze kwamen toch en ik moest mijn fjord laten meten aangezien ik die voor de wagen heb lopen) en ja hoor.. 1.565!! Hij is dus echt een pony, nu is het officieel. Helaas de kleine echt klein.. 1.40.. zucht...

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:25

Balen Ynskek, kan me voorstellen dat het nog lastiger is dat je de pony net hebt. Hopelijk niks ernstigs.

Sjolvir, in welke klasse ga je starten?