Een onverwacht kado van het leven.... :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nobje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 08-09-06

Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 21:18

Ik mocht mij zelf enige maanden terug, gelukkig prijzen met de komst van mijn recreatie, bos vriendinnetje Breca...

Na een aantal weken van vermoeden, kijken, voelen... gissen... zaterdag 2 april toch naar de dier-kliniek gereden. Waarvoor ?
Voor een scan...
En sinds 2 april weet ik .. weten wij..... en een paar anderen... dat we adoptie ouders worden. En nu weten jullie het ook...
Onverwacht zwanger... hoever ? we weten het niet.. ver genoeg... wanneer ? wat voor hengst ? we wachten het af...

Op zondag 3 april mocht ik mee naar een foto meeting in Havelte.. en we hebben er een zwangerschap'-shoot van gemaakt voor mijn paardje Breca.
Amanda Melchior heeft alvast wat foto's gestuurd... en gaat ergens in de komende weken nog een mooie zwangerschaps shoot doen .. als we er beter op voorbereid zijn... dus die foto's komen zeker nog een keer voorbij......

Dat betekent dat alles waar ik me voor op had gegeven m.b.t ritten en andere rij- akt. op losse schroeven staat.. want rijden .. word zwangerschaps verlof... en een dikke uier en kegelen levert voor manlief en mij spannende momenten op.

Na een onplezierig begin van mijn jaar.. zien we dit als een hart verwarmende verassing. Het komt wellicht erg ongelegen.. maar het is welkom... uit zo een lieve merrie moet toch een lief kindje komen *D *D

Ik heb nog niet zo heel weinig foto's... maar ik wilde toch al graag een topic openen met foto's van de shoot van 3 april ...er waren 9 fotograves.... dus ik ga gewoon steeds bij plaatsen... :D <3


Hier volgen een paar foto's van Amanda Melchior
http://www.amandamelchior.nl/


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Ik heb er nog een paar maar die ga morgen even na -plaatsen 8-)

En ook dat zijn super gave foto's *\o/*


<3 <3 <3
Laatst bijgewerkt door nobje op 11-04-16 21:52, in het totaal 5 keer bewerkt

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .


Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:25

Mooie merrie! Spannend hoor zo'n onverwacht cadeautje!

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:39

Oh wat een mooi paard, en wat een leuke foto's!

En: GEFELICITEERD MET DE KLEINE OP KOMST!

Maak je ook een volg-topic, of genieten jullie zonder tussenkomst van Bokt?

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:41

Oef, ik schrok even, dacht dat "het" er al was met die titel! :')
Breca is echt een superpaardje, dat moet wel een veulentje met een fantastisch karakter worden! *\o/*

nobje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 21:42

khirshanta schreef:
Oh wat een mooi paard, en wat een leuke foto's!

En: GEFELICITEERD MET DE KLEINE OP KOMST!

Maak je ook een volg-topic, of genieten jullie zonder tussenkomst van Bokt?


Dank je wel...
we vinden het ook zooo leukkk <3

en ik vond de foto's ook zo mooi... ik kon het gewoon niet meer afwachten tot de andere hun foto's gaan plaatsen van de middag groep hi hi hi

Ps wat is een volg-topic ?


Deze vind ook zo mooi..
hij is van http://drawnhorsefotografie.weebly.com/
Al is het niet te zien dat ze zwanger is.. maar ze heeft er zo een lekker wakker pret-hoofdje op
Afbeelding

_l_amanda_l_ schreef:
Oef, ik schrok even, dacht dat "het" er al was met die titel! :')
Breca is echt een superpaardje, dat moet wel een veulentje met een fantastisch karakter worden! *\o/*


Dank je wel Amanda, ik zie al helemaal uit naar het vervolg van de zwangerschaps shoot hi hi hi
en het veulentje is er nog niet ...
Ze groeit wel heel aardig... en haar uier begint zich ook stiekem steeds wat meer te vullen..
Dus wij doen hier dagelijks aan tepel-staren hi hi hi..
Dus als je nog een mooie bloesem plek weet, ga ik van de week de spullen kopen om haar buik te versieren hi hi hi
Laatst bijgewerkt door nobje op 11-04-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

Vavane
Berichten: 151
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:45

Spannend! Wat een prachtige merrie heb je. Ik heb een aantal jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Een merrie gekocht en na 2 maanden ong. werd ze maar dikker en dikker en zaten haar benen onder de troep. Bleken we haar ook zwanger hebben gekocht. Uiteindelijk bleek het een tweeling te zijn en hebben ze het beide niet gehaald :( Hopelijk eindigt het bij jullie een stuk leuker :D ik ben benieuwd, weet je wie de vader is??

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:31

Spannend Maris! Ik ga zeker volgen!

nobje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-16 11:01

Ik mis een "Like" knopje, (en een verdrietig knopje zoals op FB :P

"Shirley" dank je wel....

En "Vavane" wat een nachtmerrie heb je daar in een paar regels neergeschreven...
wat zal je daar een verdriet en schik van hebben gehad. Het veulentje van Breca ligt goed en met zijn hoofdje al in de goed richting (was het eerste wat de dokter tegen kwam in de scan)... omdat het al zo groot was. En we niet weten of het van een grote of een kleine hengst is.. word het koffie dik kijken wanneer het komt.. maar ik kijk iedere ochtend naar de mate waarin haar uier zich vult... Zodra ze gaat kegelen gaan we haar "stalken :P " ... duim maar met ons mee dat we niet zo een nachtmerrie als jij hoeven door te maken..


En kan iemand me vertellen wat een volg-topic is ?
Is dat wat anders dan een foto verslag ?

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

Kimley

Berichten: 9137
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:05

Breca is super knap! <3

Ik ga ook volgen, benieuwd wat voor kleine knapperd eruit komt rollen!

Een volg topic, is een topic waar de ts ( jij dus ) regelmatig updates plaatst met hoe het met de merrie is, uier , gedrag etc en soms wat foto's erbij. Mensen die dit interessant vinden kunnen dit dan volgen tot uiteindelijk baby Breca ernaast ligt!
Dus wat je nu doet is praktisch hetzelfde :)

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:09

Haha ja nu zit ik niet meer alleen op een roze baby wolk *\%/*
We wachten het allemaal geduldig af wat voor wondertje door Breca op de wereld zal gezet worden. <3

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:10

Een volg-topic is dat je steeds updates geeft over hoe het gaat. Zodat wij het allemaal kunnen volgen.
En dat kun je natuurlijk doen met foto's! (Dat doe ik zelf ook met mijn topic, zie onderschrift)

Vraag wel even of de mod's het even voor je willen omzetten.

Verder...

Wat een prachtige foto's!!! Succes alvast!

Vavane
Berichten: 151
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:10

nobje schreef:
Ik mis een "Like" knopje, (en een verdrietig knopje zoals op FB :P

"Shirley" dank je wel....

En "Vavane" wat een nachtmerrie heb je daar in een paar regels neergeschreven...
wat zal je daar een verdriet en schik van hebben gehad. Het veulentje van Breca ligt goed en met zijn hoofdje al in de goed richting (was het eerste wat de dokter tegen kwam in de scan)... omdat het al zo groot was. En we niet weten of het van een grote of een kleine hengst is.. word het koffie dik kijken wanneer het komt.. maar ik kijk iedere ochtend naar de mate waarin haar uier zich vult... Zodra ze gaat kegelen gaan we haar "stalken :P " ... duim maar met ons mee dat we niet zo een nachtmerrie als jij hoeven door te maken..


En kan iemand me vertellen wat een volg-topic is ?
Is dat wat anders dan een foto verslag ?


Ik ga zeker duimen (en het topic volgen)!! Ben echt super benieuwd wat eruit gaat komen :)

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:49

Wat een prachtig paard, en hele mooie foto's! <3
Ik ga ook volgen, ben erg benieuwd!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:52

Wat een prachtige merrie. <3 Benieuwd naar het veulen.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:53

Inderdaad geweldige merrie! Ben ook benieuwd wat er uit komt! :D


Auraenguus

Berichten: 197
Geregistreerd: 05-11-13
Woonplaats: Op het platteland

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:03

Lieve mooie breca ben heeeel benieuwd naar het veulen. :)
Spannend hoor.

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:03

Wat een knapperd heb je!
Spannende tijd!

Heb je enig idee wie de vader kan zijn?
Wat zeiden de vorige eigenaren?

nobje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-16 21:11

linnie050 schreef:
Wat een knapperd heb je!
Spannende tijd!

Heb je enig idee wie de vader kan zijn?
Wat zeiden de vorige eigenaren?


Hoi Linnie, nee ik heb geen idee. Mijn vriendin heeft mogelijk wel de laatste eigenaar in Spanje (die op papier staat) getraceerd. Dus wie weet komt het nog wel boven water hi hi hi...
Maar we vinden het wel ontzettend spannend... want als het een grote hengst is geweest gaat haar buik nog wel even flink doorgroeien... en als het een kleine hengst is geweest groeit ze wellicht niet zo heel veel meer... dus de enige indicatie die we hebben voor de geboorte is straks het kegelen... en dan 4 jaar afwachten hoe groot het gaat worden hi hi hi... en wat het gaat worden grinnik

Auraenguus Dank je wel... Breca komt gauw weer bij je op bezoek... en natuurlijk staat de kraamvisite stiekem al door ons in je agenda (met onzichtbare inkt hi hi hi) genoteerd

En Sarah_Fons, Ierpier, Vavane en Char_lotte, wij zijn ook zo ontzettend nieuwsgierig.... Ik voel me net een klein meisje dat het kadootje ziet liggen.. maar weet dat je het niet uit kan pakken tot het er tijd voor is.. hi hi hi... Maar onze fantasie modus werken op volle kracht... zo een mooi zwart gezond merrie veulentje met een boeven hoofdje dat mischien wel zilver of wit word of zo een andere mooie kleur die, die Spaanse paarden soms mee krijgen hi hi hi

Maar ik spam meteen nog maar wat foto's van iemand van de meeting van 3 april :)
Ik heb Breca op de meeting ook nog even gereden.. maar ze is nu helemaal op wandel en weiland modus over... ze geniet van alle aandacht.

Deze foto's zijn van http://drawnhorsefotografie.weebly.com/

Afbeelding
Ik vond stiekem het vlindertje in haar manen zo liefelijk... en passend.. Havelte versus vlindertuin.. versus lente {:}

Afbeelding


Afbeelding

Eerlijk is eerlijk... pas toen ik de foto's zag besefte ik mij pas hoezeer ze al gegroeid was..
Ik ben gaandeweg al gaan accepteren dat ze groeide... maar als je het dan op een foto ziet dan denk ik
o heer wat een buik... daar moet een knoeperd van een veulen in zitten :P

Afbeelding

Afbeelding

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:17

Ik moest 3x lezen en heb 2x gedacht dat je het over een kind had voordat ik definitief zag dat je het over een veulen had :')
Mooi ding heb je daar hoor. Mocht je een volgtopic maken ga ik zeker volgen. Ben heel benieuwd wat daar uit zou komen

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:19

Leuke topic! Ben erg benieuwd hoe het veulen is.

nobje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-16 21:20

laraxXxemma schreef:
Ik moest 3x lezen en heb 2x gedacht dat je het over een kind had voordat ik definitief zag dat je het over een veulen had :')
Mooi ding heb je daar hoor. Mocht je een volgtopic maken ga ik zeker volgen. Ben heel benieuwd wat daar uit zou komen


Hi hi hi... volgens mij zijn mijn partner en ik ook stiekem mee aan het zwangeren
Soms leggen we onze armen om haar buik(je) of masseren haar zachtjes wat ze heerlijk vind.
Ook vind ze het zoo heerlijk om tegen ons aan te hangen... (pffff) en zachtjes gekriebeld te worden...
Ja je hebt helemaal gelijk <3

En ik vond de foto's van Drawnhorse zoo mooi en tegelijker tijd zo confronterend
ik blijf er maar naar kijken en denken wowwww... nu heb je echt geen scan meer nodig...

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

xoranlover

Berichten: 6534
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:24

Ohh wat een mooie merrie. PRE?

Succes met buikje staren. Ben benieuwd wat ze aan het brouwen is daarbinnen.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:27

Oef, wat een knappe merrie en prachtige foto's!
Wat voor ras is 't? Zat zelf ook te neigen naar PRE of igg iets Baroks/klassieks.

Geen mogelijkheid om de vorige eigenaren te contacteren en te vragen welke hengst er op gezeten heeft?
En wat een mega buik heeft ze idd al.

Maak er graag een volg-topic van; ik ga dan ook natuurlijk volgen!
En nu verwachten we natuurlijk ook uier/tiet-foto's!!!

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:43

Mooie foto's! Ze heeft idd al een mooie buik. Geniet ervan van deze bijzondere periode.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:33

Wauw ik vind je merrie echt iets aparts hebben maar kan niet goed zeggen wat precies, ze is in ieder geval echt prachtig! Ik volg graag mee bij een volg topic


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xsurfdiary en 2 bezoekers