Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Junior2019
Berichten: 2265
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:31

Schakelen doen we heel veel nadeel hij word er zo heet van als ik maar even ga verzitten bijvoorbeeld gaat hij al in verzamelde galop en zo verzameld dat ik hem er bijna niet uit krijg
Voelt wel gaaf maar is niet de bedoeling
Moet zeggen dat het al beter is dan toen ik hem net had hij was nl westen gereden.


Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:36

Dankje Wil!
Super gaaf de clinic!
Nu lekker weer alle tips opslaan en door in de training!

Jessie,
Ik zou persoonlijk niet teveel schakelen, ikzelf schakel alleen maar om hem "fel" te krijgen aan mn been.
Ik heb het toen zelf veel met balkjes gewerkt, maar misschien hebben andere nog tips!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Junior2019
Berichten: 2265
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:58

Balkjes doe ik ook weleens maar niet zovaak ik ben eigenlijk altijd alleen aan het rijden en dan moet ik vaak afstappen om de balkjes weer recht teleggen

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:09

jessie84 schreef:
Balkjes doe ik ook weleens maar niet zovaak ik ben eigenlijk altijd alleen aan het rijden en dan moet ik vaak afstappen om de balkjes weer recht teleggen


Hihi jaa dat ken ik!
Maakt het inderdaad wel lastiger!
Die van mij is wel makkelijk, want ik doe de bak deuren dicht en ik laat hem los en achter ieder balkje wat ik pak loopt hij braaf achter me aan xD totdat hij het teveel balkje vind, dan blijft hij of bij het balkenhokje staan of midden in de bak

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:58

Miiess18 schreef:
Peelie schreef:
Heel voor schakelen, groot en klein lijkt hier het beste te helpen. Zeker ook het verzamelen is echt belangrijk. Maar dan niet lanzaam laten lopen, maar echt met een actief achterbeen.


Ben het niet helemaal met je eens.
In de M1 word geen (en met de nieuwe proeven helemaal niet meer) verzameling gevraagd.
Ze willen juist een voorwaarts paard zien die iets meer gedragenheid mag tonen.
Als je hem dan in je training in verzameling gaat rijden heeft dit nog geen extra toegevoegde waarde
Lijkt mij?

Wanneer je hier dat de achterhand wil trainen maak je het je pony alleen maar zwaarder..
Waarschijnlijk worden ze dan ook ineens zwaar in de hand omdat ze iets heel anders moeten doen, iets wat heel lastig is.

Nee, juist niet. Als je hem goed van achter er onder weet te rijden worden ze juist heel licht.

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je alleen maar verzaeld rond rijd. En je kan zelf kijken hoe ver je je paard nodig acht te verzamelen. Het schakelen hierin is super belangrijk.

Maar dit is lastig om te doen, zeker als je niet weet hoe het moet voelen. Een goede instructie die zelf ook echt weet waar ze mee bezig is, is echt super belangrijk!

En ik ben van mening dat verzamelen zeker wel toegevoegde waarde heeft, ook in de M1 al. Omdat ze er, bij correct trainen, beter van gaan lopen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:10

@Mnon, zeker ken ik Libelle! Die heb ik gefokt! Is zon leuke merrie!

@Peelie, ben het inderdaad met je eens, verzamelen en schakelen gaat samen, en daar horen ze idd lichter van te worden. Daar moet je richting het Z toch naartoe gaan werken.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:17

Dat vind ik dus ook. Dan heb je ook nog eens paarden die het verzamelen makkelijk oppakken en/of aanbieden. Dan zou ik er zuinig mee om gaan. De paarden die het minder makkelijk kunnen zou ik echt iemand zoeken die vanaf de grond, al dan niet met een extra hulp, begeleid bij het verzamelen.

Ik las net iemand waarvan haar paard zo makkelijk verzameld in de galop, maar er niet meer uit gaat. Dan is het groot schakelen alleen nog maar belangrijker.

Verzameld galoperen, prima. Niet er uit willen. Dan een keer heeeeel erg duidelijk zijn en naar de uitgestrekte galop rijden. Dat herhalen totdat ze op minimale hulp er weer uit gaan.

Controle over het tempo en de drang om voorwaards te gaan zijn voorwaarden voor een goede basis. Iets waar je nooit in uitgeleerd bent.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:24

@maessie
Wat leuk! Dan hebben wij als ik het goed heb al eens via PB contact gehad! zelf doe ik niks met libelle. Ze word nu ongeveer 3 keer per week nog gereden. We zaten er van de winter aan te denken om haar te laten dekken, maar hebben dit toch maar niet gedaan

Wander van de bosjeshoeve B+12 L1+21 L2+8 eindstand goodbye my friend
RIP Romy Y;( 22-05-2009 05-10-2015

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:17

Ik zeg niet dat je er niet aan moet werken, alleen ik heb zelf ik het M1 juist alleen nog maar voorwaarts blijven rijden, en ik werd daarop juist heel erg beloond.
Tuurlijk schakelde ik ook wel in tempo. Maar dat is bij mij ook een stuk basis..
Alleen de achterhand nog meer trainen werkte bij mij niet alleen maar in het schakelen, en heb het toen met balkjes als hulp middel gedaan.
De verzameling ben ik pas echt in het M2 (richting Z dus al een aantal punten binnen) gaan trainen.
Maar nu moet ik zeggen dat meneer heel goed mee kan denken. En dan verschrikkelijk in de weg zit. Hij pakt alles zo vlug op..

Iemand trouwens enig idee wanneer de startlijst online komt bij de DAH?

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:25

Jeetje wat gaan jullie hard :=
Welkom mnon! Ik volg je al een poosje op insta (@ollestee) haha. Mijn merrie is ook van wirbel :j

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:06

Gave foto van bij Danja! Volgens mij is dat echt een leuk mens :D

Gelukkig heeft iedereen een andere manier van trainen ;)

Ik heb vandaag een fotoshoot gedaan met een vriendin. Er zijn zulke mooie foto's gemaakt van Nash :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:32

@peelie ben benieuwd naar een fototje! Ik heb de 23ste een bloesem fotoshoot met andurain :D

Wander van de bosjeshoeve B+12 L1+21 L2+8 eindstand goodbye my friend
RIP Romy Y;( 22-05-2009 05-10-2015

faithjee

Berichten: 240
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:34

@wil94 leuke foto's van je Clinic! Erg leerzaam dus
Welkom Manon! Ik volg je ook op insta haha

Ik ben benieuwd naar de foto's van Nash! :D


Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:19

@Peelie, leuk een fotoshoot! Ik ben ook benieuwd naar het resultaat.

De discussie over verzamelen etc. kan ik niet over meepraten. Zo ver ben ik dressuurmatig nog niet :D

Vandaag een fijn ritje gemaakt met mijn Haflinger dames en mijn vriend. Voel me dan zo rijk dat mijn vriend paardrijd en ik twee heerlijke haffies heb <3
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:45

Dat lijkt me ook heerlijk, samen met mn vriend rijden. Maar hij vind een paardrijbroek te strak zitten rond zijn kruis en daarbij niet stoer :P dus op een staprondje na, ga ik hem verderdan dat ga ik hem niet mee krijgen :P

Er zijn stand foto's, portretten, blackfoto's met halster en hoofdstel, rijfoto's :D Ik heb de foto's al even op de camera gezien. Er zitten echt hele mooie foto's tussen :D

Ook bij de rijfoto's verbaaste ik mij over Nash zijn achterbeen. Ik zwijmelde even helemaal weg. Morgen krijg ik als het goed is al een linkje om foto's uit te kiezen :D

Ik ben ook gelijk gevraagd of ik een shoot op het strand wil doen met hem :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:47

Hee hallo allemaal!

Na een tijdje niks laten horen ben ik er weer!
Wij hebben vandaag onze eerste L1 wedstrijd gehad in waddixveen tussen de reguliere paarden! Vond het zelf oke gaan voor 1ste keer wel wat verbeter punten! Maar 1ste proef 1ste met 194.5 punt en 2de proef 4de met 196! Waren 2 jury's. Kreeg van beide jury's complimenten wat een leuk paard ik heb!ik vind het alleen nog lastig om de rust te behouden met deze snelle proeven! Das nog iets waar aan moeten werken! Hoe ging het bij jullie??
Afbeelding

Miss sally :
1 april B+ 21
11juni L1+ 18
24 januari L2 + 16

Springen
1ste oefenparcour 50/60 cm 2 x foutloos

2de oefenparcour 50/60 foutloos
70/80 1 balkje

3de oefen parcour 60 cm foutloos
Barage foutloos en een 1ste plek!

Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:49

Miiess18 schreef:
Ik zeg niet dat je er niet aan moet werken, alleen ik heb zelf ik het M1 juist alleen nog maar voorwaarts blijven rijden, en ik werd daarop juist heel erg beloond.
Tuurlijk schakelde ik ook wel in tempo. Maar dat is bij mij ook een stuk basis..
Alleen de achterhand nog meer trainen werkte bij mij niet alleen maar in het schakelen, en heb het toen met balkjes als hulp middel gedaan.
De verzameling ben ik pas echt in het M2 (richting Z dus al een aantal punten binnen) gaan trainen.
Maar nu moet ik zeggen dat meneer heel goed mee kan denken. En dan verschrikkelijk in de weg zit. Hij pakt alles zo vlug op..

Iemand trouwens enig idee wanneer de startlijst online komt bij de DAH?



Wat leuk lees dat je zondag ook mee doet!? Over je verzameling ben ik het helemaal met je eens. Ik heb nu een 4 jarige en de basis is schakelen 1 keer been en weg en dan terug en wachten op mijn tekens doet ze super. En super voorwaarts! Startlijst duurt nog even helaas.

Miss sally :
1 april B+ 21
11juni L1+ 18
24 januari L2 + 16

Springen
1ste oefenparcour 50/60 cm 2 x foutloos

2de oefenparcour 50/60 foutloos
70/80 1 balkje

3de oefen parcour 60 cm foutloos
Barage foutloos en een 1ste plek!

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:27

weet iemand waar je de nieuwe proeven kunt vinden? Heb namelijk volgende week zondag een dressuur wedstrijd maar krijg het niet gevonden...

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:29

Dressuurproeven.nl

En anders gewoon op de website van de knhs. Daar kan je legen protocollen vinden. En daarmee dus de proef.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:43

Mies had ook al gekeken niks gezien nog was ook al gekeken

Even over het schakelen doen we hier wel vaak juist om op je been te reageren

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:00

Even een vraagje; wat is er anders aan een proevenboekje en de proeven op het internet? :o?

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:47

Citaat:
Wat leuk lees dat je zondag ook mee doet!? Over je verzameling ben ik het helemaal met je eens. Ik heb nu een 4 jarige en de basis is schakelen 1 keer been en weg en dan terug en wachten op mijn tekens doet ze super. En super voorwaarts! Startlijst duurt nog even helaas.


Jup! Eens kijken of we het weer kunnen
Heb er echt zin ik! Maar ik ben altijd de week voor mijn wedstrijd zenuwachtiger dan op de dag zelf
Heb een soort van planning stoornis.. alles moet precies voorbedacht zijn
En als allees dan gewoon zo loopt op de wedstrijd dan heb ik echt een topdag! En vaak lukt dat ook wel..
Aan het rijden op die dag zelf kan je toch niet veel meer veranderen. Beter dan je best kan je niet doen! Maar alles eromheen wel!

Soort van startlijst zenuwen ofzo

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 03:53

Eline_S_S schreef:
Even een vraagje; wat is er anders aan een proevenboekje en de proeven op het internet? :o?

Helemaal niks. Behalve dat het de lege protocollen zijn... Je kan ook de tabel gewoon op internet vinden.

Startlijst zenuwen. Hihi, herkenbaar.

Ps. Tav de reactie hierboven met de quote er in. Met een 4 jarige zou ik ook zeker nog niet verzamelen oid. Alleen maar voorwaards voorwaards voorwaards.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 05:51

Fijne wedstrijd gereden met Meneer Anton tijdens de Samengestelde menwedstrijd in het Amsterdamse bos.
Hele ervaring voor Meneer. Maar hij heeft zich super gedragen.
In het verkeer langs de weg, op het losrij terrein met enkelspannen, dubbelspannen en vierspannen. Zelfs keurig een half uur onbeweeglijk stilgestaan in de rij bij de vaardigheid. Echt top.

Dressuur mooie punten gehaald 167.5 met maar 1 onvoldoende voor halsstrekken in draf op 5 meter van het terras haha. Iets teveel gevraagd om daar hals te strekken.
Vaardigheid 2 balletjes ruim binnen de tijd. Niet mee gereden in de marathon: daar is Meneer nog niet aan toe.

En.......wisselbokaal en beker voor het mooiste geheel! Knappe Meneer Anton

Paul had voor het eerst Meneer zelf gepoetst en gewassen. Ik heb hem alleen maar ingevlochten. Haha en meteen prijs voor mooiste geheel.Mag hij het voortaan zelf doen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:45

janouk schreef:
Fijne wedstrijd gereden met Meneer Anton tijdens de Samengestelde menwedstrijd in het Amsterdamse bos.
Hele ervaring voor Meneer. Maar hij heeft zich super gedragen.
In het verkeer langs de weg, op het losrij terrein met enkelspannen, dubbelspannen en vierspannen. Zelfs keurig een half uur onbeweeglijk stilgestaan in de rij bij de vaardigheid. Echt top.

Dressuur mooie punten gehaald 167.5 met maar 1 onvoldoende voor halsstrekken in draf op 5 meter van het terras haha. Iets teveel gevraagd om daar hals te strekken.
Vaardigheid 2 balletjes ruim binnen de tijd. Niet mee gereden in de marathon: daar is Meneer nog niet aan toe.

En.......wisselbokaal en beker voor het mooiste geheel! Knappe Meneer Anton

Paul had voor het eerst Meneer zelf gepoetst en gewassen. Ik heb hem alleen maar ingevlochten. Haha en meteen prijs voor mooiste geheel.Mag hij het voortaan zelf doen.


leuk super knappe meneer Anton
moet wel lachten om laatste stukje had hij maar niet zo goed ze best moeten doen.
kan Paul zelf nog niet vlechten hihi..

doen jullie zondag nog mee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers