Het paranormale kritisch bekeken!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 14:01

Dit topic open ik naar aanleiding van een ander topic over geesten en paranormale zaken. In dat topic wil men graag wat minder discussie en meer ruimte hebben voor verhalen vertellen. Omdat ik vind dat dit moet kunnen, wil ik hier juist ruimte maken voor die kritische discussie.

Ik ben zelf erg nuchter en wetenschappelijk ingesteld. Ik kan echter niet uitsluiten dat er meer is dan we nu weten en begrijpen en vind het erg boeiend om daarover na te denken. Het zou best mooi zijn als het wel bestaat, ik wil er graag in geloven maar tot op heden lukt me dat niet. Er zijn nou eenmaal dingen die we nog niet kunnen verklaren. Maar zijn die dingen nou paranormaal/spiritueel/buitenaards etc of zou het simpeler zijn? Het antwoord daarop kan je imo alleen krijgen door zeer kritisch de indivuele ervaringen te onderzoeken.

Dus wie heeft er paranormale ervaringen gehad en wil dit wel delen met een kritisch publiek? Het is hier dus juist wel de bedoeling om door te vragen en alle bekende mogelijke oorzaken uit te sluiten. Voor de duidelijkheid: respect is hier essentieel en dat werkt beide kanten op!

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!


xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:04

Yay, go jij! Ik volg mee, discussieer mee maar we houden ons koest hè? :P

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:07

Zelf ben ik ook kritisch wetenschappelijk ingesteld. Toch heb ik in het verleden wel dingen meegemaakt die ik niet verklaren kan.

Soms weet ik dingen die ik niet hoor te weten en die in mijn ogen ook te toevallig zijn.

Ik denk dat we als mensen meer kunnen aanvoelen dan we denken maar dat we het door andere vormen van communicatie niet meer zo gewend zijn.

Rocamor

Berichten: 10814
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:11

Jaaaa, ik ben van de partij. Ik geloof niet alles klakkeloos, maar geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde.

even stukje van mezelf uit het andere topic halen, ben benieuwd wat de meningen van de andere "kritische gelovigen" :+ zijn....
Rocamor schreef:
Maar ik geloof niet iedereen zomaar op zijn blauwe/bruine/grijze/groene ogen als ze zeggen dat een geest op de voordeur klopt, ze een foto hebben met entiteiten, ze ontvoert, verkracht en vrijgelaten zijn door aliens.

Net zoiets als met die graancirkels. Overgrote deel is door mensenhanden gedaan. Maar is dat 100%? Wie of wat doet dan dat kleine percentage dat niet door mensenhanden is gedaan?

Om een ander dom voorbeeld te noemen, in mijn vorige auto zag ik per rit van een aantal keren de km-stand op xx.x (dus 10-tallen, eenheden EN tienden van km) op hetzelfde getal. Ik kijk niet elke minuut op de kmstand en bij 120 km/h heb je 3-4 seconden voordat ie van xx.x naar xx.y gaat. Ik merkte dat het vaker gebeurde als er dingen niet liepen zoals zouden moeten gaan. Ik voor mezelf heb hieraan mijn beschermengel verbonden die me komt zeggen dat het allemaal wel goed komt (en het kwam ook altijd weer goed). En het maakt mij rustig als ik 3-5 keer per rit dan die drie dezelfde cijfers zag staan. Zeg dan "hoi" en moet glimlachen. In periodes dat er geen problemen zijn, dan zag ik vaak de combinatie xx.(x+1) (bijvoorbeeld 33.4 of 88.9). Omdat mijn engel me dan niet hoeft te melden dat het wel goed komt (er is immers niets aan de hand), heb ik voor mezelf het stickertje "beschermengel haalt een geintje met me uit" erop geplakt.

Belachelijk natuurlijk, maar is het helemaal toeval? Op de duizend combinaties van tiental-eenheid-tiende zijn er maar 10 of 11 xx.x combinaties mogelijk. Nou was ik geen ster in kansberekenen, maar ik ga er dan vanuit dat de kans dat je xx.x tegenkomt 1 op de 100 (of 10 op de 1000) is. En als ik 3-5 keer xx.x of xx(x+1) zie, dat ik daar geen 300-500 keer op mijn teller heb gekeken. Ik rijdt ca 100 minute op zo'n rit en dat zou inhouden dat ik elke 12-20 seconden op mijn teller zou moeten kijken. Wellicht dat ik onderbewust (door de vele km's die ik maak) een "klokje" heb ontwikkeld, dat zelfs rekening houdt met de snelheid (tussen 30 kmh en 130 kmh) dat is ook wel knap.

Ik kan me goed voorstellen dat er een boel mensen bovenstaande vreemd en lachwekkend vinden. Maar ik voel me er fijn bij. Of er echt een beschermengel is die zich op deze manier openbaarde (niet meer in deze auto namelijk), of dat ik mijn Eigen beschermengel maakte, geen idee. het voelde iig goed genoeg voor mij en gaf me een fijn gevoel.

Rockes <3

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 14:14

Lente schreef:
Zelf ben ik ook kritisch wetenschappelijk ingesteld. Toch heb ik in het verleden wel dingen meegemaakt die ik niet verklaren kan.

Soms weet ik dingen die ik niet hoor te weten en die in mijn ogen ook te toevallig zijn.

Ik denk dat we als mensen meer kunnen aanvoelen dan we denken maar dat we het door andere vormen van communicatie niet meer zo gewend zijn.

Wil je meer vertellen over die ervaringen?

Ik denk ook zeker dat we meer aanvoelen dan we denken. We zijn erg gericht op verbale communicatie, terwijl het merendeel nonverbaal plaats vindt. Hier maken veel nepmediums gebruik van zoals we allang weten.
Ik ben zelf heel gevoelig en heb door omstandigheden in mn jeugd juist mn nonverbale communicatie sterk ontwikkelt. Ik 'voel' daardoor heel veel bij andere mensen, kan ze vaak goed inschatten met vrijwel geen bewuste informatie. Inmiddels snap ik dat beter en weet ik dat dit komt omdat ik dus gewoon getraind ben in het oppikken van al die nonverbale informatie. Voor anderen lijkt het soms alsof ik dus dingen weet die niet mogelijk zijn.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:16

Rocamor het is misschien dat je het wilt zien? Ik zeg niet dat het niks is, maar is het onbewust zo dat je die 'beschermengel' heel graag ziet, of iets dergelijks? Flink toeval is het wel, misschien niet eens toeval. Weet dit niet zo goed, vind dit lastig te zien als iets waarbij je dingen kunt uitsluiten.

-

Oeh Zwerte, nepmediums. Moet je eens op rtl 5 of sbs 6 oid kijken, soms moet ik er zelfs om lachen. Er zijn mensen met echte telepathie en zo die gewoon zoiets écht weten, maar ik weet bijna zeker dat het overgrote deel nep is. Wat ik me afvraag is of je geen ADD of zo hebt? Wat jij dus hebt, dat gevoel heeft mijn zus met ADD sterk ontwikkeld

Rocamor

Berichten: 10814
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:18

Klopt Zwerte, ik heb ook zo'n antenne. Die is "gewoon" ontwikkeld omdat ik in mijn jeugd met wispelturige mensen moest omgaan en ik zo'n antenne als overlevingsstrategie moest ontwikkelen.

Nou zijn er ook mensen die kennelijk echt dingen kunnen weten die ze niet zouden kunnen weten (snap ik dit zelf nog?), maar die zijn een zeldzaamheid.

Als iemand mij kan vertellen wat het laatste is dat we hebben gevonden van mijn overleden ouder, dat als een duveltje uit een doosje tevoorschijn kwam, dan geloof ik die persoon direct. :+

Nienke, ik weet het ook niet. Het is bijna te toevallig om toeval te zijn, maar dat neemt niet weg dat "bijna te toevallig om toeval te zijn niet gewoon toeval kan zijn"....

Rockes <3

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:23

xniieeenke schreef:
. Wat ik me afvraag is of je geen ADD of zo hebt? Wat jij dus hebt, dat gevoel heeft mijn zus met ADD sterk ontwikkeld


Of gewoon een sterk ontwikkelde intuïtie, zonder label

.........

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 14:24

Beschermengel vind ik wel een mooie verklaring, zou toch prachtig zijn als zoiets bestaat? Mijn ex geloofde daar sterk in, hij had zn opa als beschermer. Hij was nogal roekeloos op zn scooter en zeker 8 keer een ongeluk gehad. Nooit iets serieus en een paar keer echt enorm geluk gehad. Volgens hem kwam dat door zn opa, hij voelde ook een hand op zn schouder bij een van die ongelukken, alsof iets hem naar beneden duwde. Politie was verbaasd dat hij niet was gelanceerd toen. Klinkt aannemelijk toch?
Toch zie ik het anders. Hij had al vaker ongelukken gehad, zocht gevaar op. Je bent dan ook gewend aan de impact, kan er beter reflexmatig op reageren. Die hand zie ik dus als verhoogde spierspanning, soort reflex van in elkaar duiken om die lancering te voorkomen.

Zo ook met de cijfers. Blijft een fascinerend fenomeen. Ik vind het aannemelijk dat je zulke dingen beter onthoud, die tig keer dat je kijkt en de cijfers niet bijzonder zijn, sla je gewoon niet bewust op. De toevaligheden wel. Dat je net op dat moment kijkt, kan ook komen omdat je momenten daarvoor dus wel ziet, maar niet bewust opslaat. Je onbewuste weet dan dus wel dat het eraan komt et voila je oogjes trekken naar de cijfers en verrek, het klopt!
Maar maak zo'n verklaring maar eens hard, lukt je niet met onze huidige kennis. Dus ik hou in het midden dat het wel meer is....

Sowieso geloof ik er in dat ons onbewuste veeeeeeeel meer doet dan wij begrijpen. We slaan veel meer informatie op dan de informatie waar we bewust bij kunnen.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 14:25

Sleeper schreef:
xniieeenke schreef:
. Wat ik me afvraag is of je geen ADD of zo hebt? Wat jij dus hebt, dat gevoel heeft mijn zus met ADD sterk ontwikkeld


Of gewoon een sterk ontwikkelde intuïtie, zonder label

Of beide :D Toevallig wel ADHD maar ik zie dat niet als oorzaak. Wel pik ik misschien wat sneller details op die anderen over het hoofd zien.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

Rocamor

Berichten: 10814
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:28

Ik heb wel eens "geturfd" en dan kwam ik op 21 keer kijken, 17 keer een ander getal en 4 (geen 3) keer de drie dezelfde cijfers.

Ik noem het mijn engel omdat dat liever klinkt dan "toeval" haha. Maar ik heb werkelijk geen idee.

edit: ik moet niet teveel cijfers in 1 zin proppen, dat gaat mis :+
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 06-04-16 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rockes <3

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:28

Zwerte schreef:
Of beide :D Toevallig wel ADHD maar ik zie dat niet als oorzaak. Wel pik ik misschien wat sneller details op die anderen over het hoofd zien.


:D

.........


Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:29

Nou ja ik heb een tijdje readings gedaan (voor de discussie losbarst; ik vroeg daar geen geld voor) en dan kreeg ik een foto zonder enige achtergrondinformatie en dan kwam er van alles langs... Beelden, gedachten, gevoel en geluid...

Zo ook informatie die ik écht niet kon weten... Ooit beelden van een hond die daar op stal liep. Of de wetenschap dat een bepaald paard geen appels lustte. Echt van die informatie dat je denkt "wat moet ik ermee???"

Ik ben er na een tijdje mee gestopt want ik werd er veel te onzeker van maar ik heb voor mezelf nog steeds geen wetenschappelijke verklaring gevonden. :n

Rocamor

Berichten: 10814
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Het paranormale kritisch bekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:30

HOezo werd je onzeker Lente? Omdat het vaak goed ging? Angst voor het onbekende of omdat je er vaak naast zat?

Rockes <3

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:31

Hoi mensen, ik meld mij hier. Aangezien ik dit zeer interessant vind en graag jullie kritische blik wil laten vallen op een van mijn ervaringen. Heb er meerdere, maar dit is een van de meest bijzondere (gekopieerd uit het andere topic). Misschien dat ik hierna met nog iets kom, maar eerst maar even deze :D

KOMT IE DAN:
In juni 2015 is er een goede vriend van me overleden, hij noemde mij altijd 'plaag geestje' (omdat ik hem altijd met grapjes plaagde).

Nu kwam ik laatst in het donker binnen in mijn slaapkamer. Dus ik zet het lampje aan (zo een waar je tegen de poot aan moet tikken om hem aan of uit te doen).. ik sta nog naast de lamp wat te lezen op mijn telefoon, wanneer de lamp ineens uit gaat := oke kan gebeuren dacht ik nog... dus zet hem rustig weer aan.

Ondertussen lees ik verder op mijn telefoon, binnen 2 seconde springt het lampje weer uit!!! hmm dat vond ik wel apart.. dus ik alles even nakijken, stekker enzo. Alles zat goed. Dus oke, lampje weer aan gezet en weer verder gaan lezen op mijn telefoon.

Natuurlijk wat denk je? Springt het lampje WEER uit Wowww dat kon geen toeval meer zijn... Daarna heb ik het lampje WEER aangezet, en hardop gevraagd met een glimlach op mijn gezicht 'mag het lampje alsjeblieft aan blijven?'.... het lampje heeft daarna de hele avond aan gestaan, is geen 1 keer meer uit gegaan.

Dit vond ik een hele grappige en bijzondere ervaring. Kon er ook echt om lachen en ik was niet bang... ik denk dus dat de rollen omgedraaid waren, en dat HIJ dus nu even letterlijk mijn plaag geestje was :j

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-16 14:32

Oh ik heb zelf trouwens 1 ervaring waarvan ik echt wil dat het bovennatuurlijk was.... Maar denk dat het echt stom toeval was.
Ik stond met 2 vriendinnen bij het graf van een gezamelijke vriend die zelfmoord had gepleegd. Het was ons eerste bezoek sinds de begravenis. De hele dag was het al rotweer, non stop grijs en regen. Zodra we naar zn graf liepen begon de lucht open te trekken en toen zeiden we al grappend dat het vast die vriend was die dat deed. Vriendin maakte een foto van het graf en begon te gillen... Overduidelijk een grote regenboog zichtbaar op die foto. Alsof hij ons wilde vertellen dat het goed was zo.
Hele mooie ervaring die te verklaren is met toeval en natuurkundige wetten, maar oh wat zou ik willen dat dit wel meer was.

Ik reageer straks op alle nieuwe berichtjes, moet nu eerst ff wat dingen doen.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

Rocamor

Berichten: 10814
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:34

Zwerte, dikke kippevel hier (maar dat zegt niets over de waarheid).

Ilona, of hij het echt was, geen idee. Misschien dat de knop van de lamp net niet helemaal lekker contact maakte. Maar als je er een fijn gevoel van krijgt is het toch veel leuker om even op die manier aan jouw "plaaggeest" te denken?

Ik heb er ook nog eentje. Ook eentje van een overijverig onderbewustzijn.

1 van mijn ouders is geheel overwacht overleden. Ik heb dus geen afscheid kunnen nemen. HIer heb ik het altijd heeeeel moeilijk mee gehad. Na een hele tijd, toen de rest van de familie weer wat uit het dal kon komen, ben ik er mijlenver ingevallen. Op een nacht in mijn droom kwam mijn ene ouder uit de hemel terug naar aarde. Speciaal om mij dat afscheid te gunnen. Waar ik ergens heel blij mee was, aangezien dat bij leven niet kon, maar aan de andere kant, de wetenschap dat je weer afscheid moet nemen, omdat de persoon in kwestie terugmoest naar de hemel, dat was ook erg pijnlijk. Ik kan me het gevoel van die droom nog zo voor de geest halen, zo fijn maar ook beangstigend.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 06-04-16 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rockes <3

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:36

Rocamor schreef:
Zwerte, dikke kippevel hier (maar dat zegt niets over de waarheid).

Ilona, of hij het echt was, geen idee. Misschien dat de knop van de lamp net niet helemaal lekker contact maakte. Maar als je er een fijn gevoel van krijgt is het toch veel leuker om even op die manier aan jouw "plaaggeest" te denken?


Dat kan, en dan zou het net TOEVALLIG geweest zijn dat wanneer ik vroeg te stoppen, het ook echt stopte :P

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:37

Sleeper schreef:
xniieeenke schreef:
. Wat ik me afvraag is of je geen ADD of zo hebt? Wat jij dus hebt, dat gevoel heeft mijn zus met ADD sterk ontwikkeld


Of gewoon een sterk ontwikkelde intuïtie, zonder label

Daarom ook 'of zo', omdat mijn zus dit onder ADD heeft zitten maar het kan inderdaad ook soortgelijk / zonder label! ;)


Rocamor schreef:
Ik heb wel eens "geturfd" en dan kwam ik op 21 keer kijken, 17 keer een ander getal en 3 keer de drie dezelfde cijfers.

Ik noem het mijn engel omdat dat liever klinkt dan "toeval" haha. Maar ik heb werkelijk geen idee.

3 + 17 = 20? :oo
Je ziet dus dat het niet heel vaak gebeurt.
Omdat jij het een fijn idee vindt, gaat je brein misschien onbewust alleen dat fijne onthouden. Heel mooi van je brein eigenlijk, dan krijg je dus dit.


ilonamandjes schreef:
Hoi mensen, ik meld mij hier. Aangezien ik dit zeer interessant vind en graag jullie kritische blik wil laten vallen op een van mijn ervaringen. Heb er meerdere, maar dit is een van de meest bijzondere (gekopieerd uit het andere topic). Misschien dat ik hierna met nog iets kom, maar eerst maar even deze :D

KOMT IE DAN:
In juni 2015 is er een goede vriend van me overleden, hij noemde mij altijd 'plaag geestje' (omdat ik hem altijd met grapjes plaagde).

Nu kwam ik laatst in het donker binnen in mijn slaapkamer. Dus ik zet het lampje aan (zo een waar je tegen de poot aan moet tikken om hem aan of uit te doen).. ik sta nog naast de lamp wat te lezen op mijn telefoon, wanneer de lamp ineens uit gaat := oke kan gebeuren dacht ik nog... dus zet hem rustig weer aan.

Ondertussen lees ik verder op mijn telefoon, binnen 2 seconde springt het lampje weer uit!!! hmm dat vond ik wel apart.. dus ik alles even nakijken, stekker enzo. Alles zat goed. Dus oke, lampje weer aan gezet en weer verder gaan lezen op mijn telefoon.

Natuurlijk wat denk je? Springt het lampje WEER uit Wowww dat kon geen toeval meer zijn... Daarna heb ik het lampje WEER aangezet, en hardop gevraagd met een glimlach op mijn gezicht 'mag het lampje alsjeblieft aan blijven?'.... het lampje heeft daarna de hele avond aan gestaan, is geen 1 keer meer uit gegaan.

Dit vond ik een hele grappige en bijzondere ervaring. Kon er ook echt om lachen en ik was niet bang... ik denk dus dat de rollen omgedraaid waren, en dat HIJ dus nu even letterlijk mijn plaag geestje was :j

Ik vind dit best een grappige ervaring, omdat hij je plaag geestje noemde 8)7
Ik lees hierover vooral mee, ik heb hier even geen idee over, maar heb je je elektriciteit gecheckt?
Dan is het tussen toeval en je vriend.

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:38

Rocamor schreef:
HOezo werd je onzeker Lente? Omdat het vaak goed ging? Angst voor het onbekende of omdat je er vaak naast zat?


Nou... 9 van de 10x was ik spot on maar ik bleef maar wachten op het moment dat ik 'door de mand zou vallen'. Ik ging vager omschrijven omdat ik bang was dat ik er dit keer toch écht naast zou zitten.

Leverde me echt ongelooflijk veel stress op na een tijdje.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:39

Ik vind de "nepmediums" rond het middaguur op rtl4 soms ronduit schadalig..mensen hoop geven/aparte adviezen.ik weet dat de mensen zelf bellen,maar dit soort bel programma's zouden verboden moeten worden.het is gewoon oplichting..

Ik zou er alles voor willen doen om nog 1x met mijn moeder te kunnen praten,dat zit er helaas niet in.ik geloof er ook niet in..mediums/paranormale gave etc maar ieder ze eigen keus natuurlijk,dat respecteer ik ook.
Maar als ik zie hoe een verdrietig rouwend persoon word opgelicht door zo een persoon,die dus geld verdiend aan andersman wanhoop kan ik daar best boos over worden..

be like a pineapple,stand tallwear a crown & be sweet on the inside

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:41

Lente schreef:
Rocamor schreef:
HOezo werd je onzeker Lente? Omdat het vaak goed ging? Angst voor het onbekende of omdat je er vaak naast zat?


Nou... 9 van de 10x was ik spot on maar ik bleef maar wachten op het moment dat ik 'door de mand zou vallen'. Ik ging vager omschrijven omdat ik bang was dat ik er dit keer toch écht naast zou zitten.

Leverde me echt ongelooflijk veel stress op na een tijdje.

Oh, dat snap ik aan de ene kant wel. Als je stresst moet je denk ik stoppen, maar als jouw gevoel iets zegt (en je weet dat je het heel vaak wél goed hebt) kan je doen wat je wil. Jij koos voor het stoppen, maar een ander zou misschien denken 'hey, als ik nou 95% van de tijd wel help, ga ik daarvoor door!'.


Laurapalmer schreef:
Ik vind de "nepmediums" rond het middaguur op rtl4 soms ronduit schadalig..mensen hoop geven/aparte adviezen.ik weet dat de mensen zelf bellen,maar dit soort bel programma's zouden verboden moeten worden.het is gewoon oplichting..

Ik zou er alles voor willen doen om nog 1x met mijn moeder te kunnen praten,dat zit er helaas niet in.ik geloof er ook niet in..mediums/paranormale gave etc maar ieder ze eigen keus natuurlijk,dat respecteer ik ook.
Maar als ik zie hoe een verdrietig rouwend persoon word opgelicht door zo een persoon,die dus geld verdiend aan andersman wanhoop kan ik daar best boos over worden..

De mensen die bellen zijn soms wanhopig lijkt mij. En uit wanhoop gaat een boel mis... -O-
Hoorde een 'medium' die hoorde van persoon X (beller) dat die een hond zou krijgen. Medium dacht dat het een bruine werd, persoon X zei 'ja het is eigenlijk een goudkleur'. Medium zei 'ja, een soort lichtbruin' om het maar goed te praten. Dit soort dingen constant. Is net als dat Wilders zegt 'grenzen dicht' na een aanslag, dat is gebruik maken van paniek.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:43

xniieeenke schreef:
Ik vind dit best een grappige ervaring, omdat hij je plaag geestje noemde 8)7
Ik lees hierover vooral mee, ik heb hier even geen idee over, maar heb je je elektriciteit gecheckt?
Dan is het tussen toeval en je vriend.


Haha ja daarom. Het voelde alsof ik even werd terug geplaagd. Maargoed dat is mijn gevoel/ idee en ben dus daarom ook benieuwd naar de kritische blik :D

En ja ik had het nagekeken: 'Ondertussen lees ik verder op mijn telefoon, binnen 2 seconde springt het lampje weer uit!!! hmm dat vond ik wel apart.. dus ik alles even nakijken, stekker enzo. Alles zat goed. Dus oke, lampje weer aan gezet en weer verder gaan lezen op mijn telefoon. '

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:45

Klopt,de mensen zijn ook wanhopig..hun spelen daarop in

be like a pineapple,stand tallwear a crown & be sweet on the inside

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:46

Ik bedoel meer of er geen storing is? Kleine storingen pakken misschien soms maar 1 lamp om te knipperen, en dat voelt voor sommigen als zoiets als jij voelde! ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Brandje_04, Lestria, meintje, Renee1991, roosjenat, Speirs, Susan88 en 177 bezoekers