Info over Leos Diplomat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Info over Leos Diplomat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 22:28

Wie weet hoe de nakomelingen van deze hengst zijn? Hij is nl. één van de dek kandidaten voor mijn merrie. Ik ga binnenkort de hengst maar eens in het echt bekijken, maar ik vroeg me af of jullie wat van hem weten.
En hoewel ik het eigenlijk niet wilde, hij is toch een vos. Ik vind hem gewoon supergaaf. Dan nemen we kleur maar op de koop toe.
Afbeelding

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:42

Er is hier laatst een hele topic over geweest. Als ik jou was zou ik de zoekfunctie even gebruiken en daar zal je veel info vinden.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:43

http://www.kalverhoek-quarterhorses.nl
Ik heb een van zijn nakomelingen, onwijs lief en braaf beestje. Zo zijn de meeste van zijn nakomelingen ook wel.
Hij is zelf ook heel braaf, helemaal niet zo'n "hengst" in omgang. In mijn profiel staan veel foto's van zijn nakomelingen.
Afbeelding
Dit is de mijne


Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 22:50

Antoinette, dat was volgens mij mijn topic. Over Quatre hengsten. Ik zoek specifiek info over deze hengst.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:58

Nee, er was ook een topic van Leos Diplomat zelf...ik zal eens kijken Lachen

[edit]Tadaaaaa Haha! [WN] Leos Diplomat [/edit]

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 08:25

Ikke heb dat gedaan. Vind hem heel mooi, maar hoorde dat zijn karakter ook geweldig is. Vind ik persoonlijk het belangrijkste. En op 2 met stip dan zijn uiterlijk. Hij is niet zo groot, daat hoorde ik ook. En mijn merrie is 1.55cm Bloos

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:36

"Leo" is inderdaad een klein maatje. Sommige van zijn kinders zijn ook klein, maar er zitten er ook tussen die het formaat van moeders hebben geerfd (schijnt altijd zo te zijn: OF de maat van pa, OF de maat van moe Verward ). Wat AL zijn veulens van hem meekrijgen zijn zijn spierbundels, zijn mooie hoofd en zijn brave karakter. Zijn kleur is overigens chestnut en zeker niet vos. Hier nog een plaatje van zijn hoofd:
Afbeelding
Overigens staan er op de Kalverhoek nog meer leuke hengsten. Gewoon eens gaan kijken!

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 23:44

Ik ben iig zeer onder de indruk van deze hengst. Kan je helaas niet over hem vertellen, maar ik heb m al verschillende keren zien rijden.
Wauw. Als ik ooit mijn merrie laat dekken, dan weet ik het wel Haha!

Er is genoeg voor iemands behoefte,
Er is nooit genoeg voor iemands hebzucht!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 22:58

Weet iemand toevallig het dekgeld? Zal wel hoog zijn. Hij is echt een superpaardje.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 14:06

Toch verbaas ik me erover hoe gek jullie van Leo zijn.
Ik vind het helemaal niet zo'n geweldig paardje!! Hij is idd wel erg gespiert.
Maar zijn gangen vind ik erg normaal. Kleur is niet speciaal. Wel heeft hij een lief karakter!!

Als we het over mooit quarter hengsten hebben ga ik toch voor Waiting on dunnit!!!
Mooie kleur, mooie/ruime gangen, en mooie bouw. Kwijl

Nou rijd ik zelf dus engels misschien heb ik daarom wel een hele andere mening.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:14

Antoinette schreef:
Toch verbaas ik me erover hoe gek jullie van Leo zijn.
Ik vind het helemaal niet zo'n geweldig paardje!! Hij is idd wel erg gespiert.
Maar zijn gangen vind ik erg normaal. Kleur is niet speciaal. Wel heeft hij een lief karakter!!

Als we het over mooit quarter hengsten hebben ga ik toch voor Waiting on dunnit!!!
Mooie kleur, mooie/ruime gangen, en mooie bouw. Kwijl

Nou rijd ik zelf dus engels misschien heb ik daarom wel een hele andere mening.


Gek zijn van? We vinden het een mooie hengst, maar smaken verschillen. En het verschil in onze rijstijl zal zeker meetellen, zeker ook nog met de verschillen in b.v. reining en halterpaarden. Een KWPN er is het voor mij ook niet, maar is dat dan erg?
Een (dek)hengst bekijk ik ook met in mijn achterhoofd mijn eigen merrie en wat daaruit voort kan komen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:25

Zit wat in wat je zegt, ik vind Dunnit ook een veel geschiktere hengst voor mijn merrie. Als ik dan een quarter zou moeten kiezen.

Alleen de eigenaar van Leo's diplomat heeft al meerdere keren laten weten dat hij graag een veulen zou willen van leo met mijn merrie. Haha!
Met name door haar hoogte. Ze is 1.65 en ik denk dat er dan een mooi maatje voor reining uit zou komen.

Zelf zou ik voor mijn merrie een zwarte hengst nemen, haar moeder is zwart en dan zit er een kansje in op een zwart veulen.

Ps. sorry dat ik steeds op een ander onderwerp ga. Maar vind het wel grappig om eens jullie meningen over sommige dingen te horen...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 16:57

Leo's Diplomat staat in de hengstenspecial van De Quarter. Het dekgeld voor 2002 was Euro 950,--. Of dat voor volgend jaar zo is moet je dan afwachten. Hij staat inderdaad op de Kalverhoek in Wijdewormer.

Classie
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:11

Antoinette schreef:
Zit wat in wat je zegt, ik vind Dunnit ook een veel geschiktere hengst voor mijn merrie. Als ik dan een quarter zou moeten kiezen.

Alleen de eigenaar van Leo's diplomat heeft al meerdere keren laten weten dat hij graag een veulen zou willen van leo met mijn merrie. Haha!
Met name door haar hoogte. Ze is 1.65 en ik denk dat er dan een mooi maatje voor reining uit zou komen.

Zelf zou ik voor mijn merrie een zwarte hengst nemen, haar moeder is zwart en dan zit er een kansje in op een zwart veulen.

Ps. sorry dat ik steeds op een ander onderwerp ga. Maar vind het wel grappig om eens jullie meningen over sommige dingen te horen...



Nou daar geloof ik helemaal nix van dat hij zo graag een dekking wil met leo en jouw paard hij heeft zat goede quarter merries staan en dan zou hij zo graag een dekking willen met een dressuur paard??:?

Leo heeft nou ongeveer 7 nakomelingen en zijn allemaal erg mooi en onwijs braaf. Dunit zelf is niet zo'n schatje, maar dat is mijn mening. Haha!

Lachen Scheve mond

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:19

Ten eerste is het denk ik niet de bedoeling dat je zo'n oud topic naar boven haalt.
En dit is niet echt over het topic info over leo's diplomat.

Verder was dit gewoon als een geintje bedoelt vandaar ook de Haha! erachter.
We hebben het er vaker over gehad dat we een veulen willen en dan boden ze vaak hun hengsten aan. Voor de gein, dus niks serieus.

En leo's diplomaat zou NOOIT mijn smaak worden. En ik denk als je hierover verder wilt gaan je mij beter een PB kan sturen.
Dit lijkt mij best irritant voor de anderen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers