Storm en op pad met de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Storm en op pad met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 11:35

Ik heb vanmiddag wedstrijd (laat, ik moet om 16.15 m'n eerste proef starten) en vroeg me af tot welke windkracht het verstandig is om op pad te gaan met de trailer.

Niet dat ik denk dat ie zomaar omslaat ofzo, maar ik belde net even met het wedstrijdsecretariaat en die deed of het de normaalste zaak van de wereld was dat alles door gaat en er nog geen afmeldingen zijn.

Ben ik nou zo voorzichtig dat ik twijfel of het wel verstandig is om te gaan, of stel ik me aan Verward

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:47

Ik zou vandaag ook gaan maar heb afgebeld...
vind dit veel te eng met de trailer

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:50

Nee hoor, jij stelt je niet aan!
Mijn paard bijv. vindt het absoluut niet prettig als de trailer heen en weer geslingerd wordt door de wind (geef hem eens ongelijk!)
Dus waarom zou jij het risico lopen dat je paard bang wordt in de trailer alleen maar omdat je wedstrijd hebt? En dan heb ik het nog niet over de kans dat er wat gebeurt: Je raakt van de weg door een windvlaag of een medeweggebruiker zorgt voor problemen.
Persoonlijk zou ik afbellen en, voor het geval je nog niet betaald hebt, vragen naar het bankrekening nr. en het startgeld overmaken.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:55

Ik zou niet gaan, je weet nooit of het misgaat en heb je eeuwig spijt.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:57

niet doen!! levensgevaarlijk

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:01

Wij waren gister naar de zwarte markt geweest en voor ons reed een caravan en die was toch aan het slingeren.

lekker thuis blijven dus. ik vind het al eng om nu in de auto te zitten, laat staan dat je nog een traielr achter je aan hebt.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:03

wil je wel heel terug hoor!!! 2kip 3 geit!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:05

Ik zou niet gaan. Ik reed vaochtend alleen nog maar met de auto over een weg, waar de wind op staat en werd al heen en weer geslingerd.
Ik zou gaan schrijven op een ponywedstrijd, maar die is afgelast omdat het onverantwoordelijk was om met de trailer te rijden.


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 12:06

Nou, de keuze is voor me gemaakt. Een half uur nadat ik hen gebeld had en er volgens hun niets aan de hand was bellen ze op met de mededeling dat het afgelast wordt Frusty .

Wel jammer, ik had er eigenlijk wel zin in en start nu over twee weken pas weer. Maar zoals iedereen hierboven al schrijft, een wedstrijd is het niet waard om je paard voor op het spel te zetten.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:16

Mickey schreef:
Ik zou niet gaan. Ik reed vaochtend alleen nog maar met de auto over een weg, waar de wind op staat en werd al heen en weer geslingerd.
Ik zou gaan schrijven op een ponywedstrijd, maar die is afgelast omdat het onverantwoordelijk was om met de trailer te rijden.


waar in noord brabant zit je ergens?

Ik moet vanmiddag rond 16.00 naar Hapert dat is nog geen 5 km(of amper 4 km) bij mij vandaan, maar ik zie t niet echt zitten met de trailer!

mn moeder gaat vanmiddag eerst ff met de auto erheen, kijken hoe het gaat, moeten over n afgelegen weg met alleen weiland eromheen dus de wind is daar superhard!

maar ja de meesten kunnen ook te voet, het is een kringconcours dus iedereen woont dichtbij, alleen is die van mij een ramp om buiten mee te rijden, zeker met dit weer!dus aflasten zullen ze hier niet doen, die zeggen o dan kom je toch te paard?!


o en ik zag net iets staan over een caravan, maar een caravan weegt bijna nix!dus dat die slingert is logisch, een lege trailer zal ook meer slingeren, maar een trailer+paard is wel behoorlijk zwaar, dus niet te vergelijken met een caravan!

maar ik vind het ook maar nix om met dit weer met n trailer te rijden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 12:51

Ik had vandaag training met ons showteam, maar dat is afgeblazen ivm de windstoten.
En dat terwijl we over 2 weken een show hebben en die week daarop Paard&Koets Huilen
Maar ja, het is wel veiliger.
Met die wind train ik mijn paarden ook niet buiten, dus ik ga zometeen wel met de trailer naar de binnenbak....maar die is 1200 meter verderop, dus dat is wel te doen.
Ik zou met die windstoten liever niet de snelweg op gaan, ongelukken heb je vast niet over voor je winstpunt....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:19

oke ons mam is gaan kijken in hapert, helft vd mensen hebben zich vanmorgen voor de B al afgemeld, de M2 is eind vd middag en ze zeiden ach kom gewoon met de trailer, nou NEE DUS!
anderen van de club die kennen mn paard, ja je krijgt hem nooit te voet over de weg heen met die wind! kan echt niet met hem!nee ik vind t ook niet leuk ofzo maar ik neemmn moeder op de fiets mee en ik zelf en n longeerljn, lukt het niet dan stap ik af en loop ik ermee! t is ca 4 km dus dat is wel te doen
maar sh*t wat waait het zeg!niet normaal!winkracht 11 en dat in t zuiden van brabant!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:08

Ik zou het op een dag als vandaag ook niet wagen. Het waait echt veel te hard. Ik zag net de vuilcontainers al over straat liggen.... Ik waag me ook niet op de fiets vandaag.
Wat een weer zeg!

* To Belg, or not to Belg *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:29

Ik ben gister weggeweest met de trailer, en vandaag is het nog erger ik zou het nu ook niet doen. T is dat we gister wel moesten eigenlijk en we 's ochtends om half 8 ook nog niet zon last hadden van de wind, en hier is het sowieso een stuk minder dan aan de kust en in t midden van t land enzo...
Maar het was ontzettend eng ik zou t ook niet nog een keer doen hoor!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 14:55

ik zou ook echt niet gaan, het schijnt vanmiddag nor ergen te gaan stormen. Ik ben vannochtend ook niet naar les geweest. Want we gaan altijd lopends, maar zelfs dat durfden we niet aan.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:07

Gewoon de weg niet opgaan. Er wordt via het nieuws gezegd dat als je de weg niet op hoeft,je dit ook zeker NIET moet doen!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:54

Dit stond bij planetnews
Citaat:
De KNMI gaf zaterdag al een weeralarm uit wegens de stormdepressie. Langs de kust heeft de zware westerstorm windkracht 10 tot 11. Landinwaarts kunnen zeer zware windstoten tot mogelijk 120-130 km/uur voorkomen. In de nacht van zondag op maandag neemt de wind af.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) adviseerde mensen zondagmiddag alleen de weg op te gaan als dat dringend noodzakelijk is. Veel Nederlanders namen de stormwaarschuwing serieus en bleven thuis. Op de snelwegen reed veel minder verkeer dan normaal.

Langs snelwegen in het hele land liggen omgewaaide verkeersborden. Ook zijn de dijk Enkhuizen-Lelystad en de Oosterscheldekering (traject Middelburg-Brouwersdam) afgesloten.

De schade bestond zondagmiddag nog vooral uit omgewaaide bomen, rondvliegende dakpannen en beschadigde caravans.

Ik zou dus absoluut niet met de trailer gaan. Mijn paard hoeft niet een of ander ongeluk te krijgen omdat ik op wedstrijd zou willen.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:58

Op de manege was vandaag ook een wedstrijd, de hele parkeerplaats stond vol met trailers. Ik snap die mensen niet hoor, als je nou zo'n grote vrachtwagen heb, okee, die kan wel tegen een stootje, maar met zo'n simpel 1,5 paardstrailer zou ik echt niet weg gaan. Mijn paard is belangrijker dan een wedstrijd.
Er is trouwens gewaarschuwd om sowieso niet weg te gaan als je niet moet, lijkt me dat dat voor een trailer extra geld.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:11

Nathalie schreef:
en hier is het sowieso een stuk minder dan aan de kust en in t midden van t land enzo...


het is hier inderdaad ronduit eng de bomen vliegen je om de oren!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:24

irish_lady"]
[quote="Nathalie schreef:
en hier is het sowieso een stuk minder dan aan de kust en in t midden van t land enzo...


het is hier inderdaad ronduit eng de bomen vliegen je om de oren!!
[/quote]

niet alleen bomen,de manege hebben ze dicht gegooid omdat de trailers aan de rol gingen en er overal stalen platen vlogen... (lagen op een oud ijzer kar,klaar voor vertek) maar goed,gisteren was het nog net aan te doen met de trailer maar vandaag zou ik ook vast niet weggaan met de trailer!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 17:48

Bij ons op de manege is nu ook concours.. Ik woon er 5 km vandaan, maar ik durf echt niet te fietsen, laat staan met trailer. Waarom zou ik risico nemen om een ongeluk te krijgen (en in jullie geval met paard) om alleen een wedstrijdje te rijden.. Dat kan altijd nog.. Maar een paard is wel even wat anders dan een wedstrijd... Liever een wedstrijd verliezen (lees: niet meedoen) dan een paard!!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:35

Ik ben vandaag meegeweest naar wedstrijd met me verzorgpaardje. Ze moest 's ochtends. We gingen om 9 uur weg van stal, toen waaide het maar een beetje. Ze ging er onder de man naartoe en ik reed erachteraan met me scooter. Maar toen ze klaar was met rijden moesten we nog terug en toen stormde het wel erg. We moesten over een weggetje met aan beide kanten een sloot en weilanden. Gelukkig was het paard superbraaf.Ik vond het echt doodeng en we waren blij dat we weer op stal waren.
Haast iedereen had afgebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 01:04

Ik had gisteren een wedstrijd maar heb me toen ook afgemeld ivm de weersvoorspelling.
Ik moet er niet aan denken dat ik een boom ofzo op de trailer krijg (en er staan er heel wat tussen Hoog Buurlo en Nunspeet).

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 01:18

Bij dit weer hoef ik er niet over na te denken....

Nou wordt er gepraat over wat het paard meemaakt, en jezelf dan......
Het is in de eerste plaats al niet verantwoord om met alleen de auto op de weg te gaan, en om dan met een trailer te gaan rijden.....

Ik ben hartstikke gek met mijn dieren, maar eh (sorry) mijn eigen lijf gaat voor...
Als jezelf niet mag rijden in een auto dan wel of niet met met een trailer(leeftijd of anders) en dan mams of paps voor de leeeuwen gooien... Dan snap ik jullie ouders niet.... mijn dochter kan op de kop gaan staan, maar met deze windsnelheden hang ik de trailer er nog niet achter om 1 meter te rijden....

En daarbij zou ik mijn dochter nog geen meter laten rijden naar een concours, belangrijk concours of niet. (mijn dochter is belangrijker voor mij dan welk concours voor haar...) maar er zijn meer concoursen dan mijn kinderen of ik zelf......

En dan het volgende: Als ik onderweg ben en er gebeurd iets ergs (wat vul zelf maar in) dan zijn mijn kids belangrijker dan de pony's..
en het volgende klinkt cru: er zijn meer paarden op de wereld, mijn kids zijn uniek, en ikke ook....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:31

Ik ben gister ook niet gegaan!
met de trailer wilde ik niet, moet er niet aan denken dat er iets gebeurt!
te paard erheen, dat was de oplossing die de meeste mensen ge ruikte, dat was ik ook van plan, tot ik bij ons in de wei kwam en bijna werd weggeblazen! en dan ligt onze wei nog vrij beschut!
dus ik had het er niet voor over om ca 4 km te paard over n open weg met alleen weilanden eromheen te gaan rijden, alleen voor een wedstrijd!

en het losrijterrein was buiten, tussen de bomen!dus allemaal losse takken enzo,

jammer dan, maar er komen echt nog wel meer wedstrijden!
mn eigen veilgiheid en die van mn paard vind ik een stuk belangrijker!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloodymary, IASCrawler, Little_Gift, meniekske en 136 bezoekers