Aanschaf cutting/reining quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-16 19:46

Hoi,
Wie kan mij een beetje helpen ivm de aanschaf van een quarter die cutting gefokt/getraind is.
Ik ga rond juli/augustus zoeken naar een quarter die cutting gefokt is.
Graag zou ik nu alvast wat adresjes hebben waar ik kan kijken voor een fijn paardje.
En rond welke prijs zitten de cuttingpaarden? Ik ben op de hoogte vd prijzen van reiningpaarden maar is dit een groot verschil met cuttingpaarden?

Ik zoek iets tot een jaar of 11, eentje die al ervaring heeft met cutting gezien ik hier nog maar net mee begin (rij al 5 jaar reining), geslacht maakt niet uit, liefst al een enkele keer op show uitgebracht maar hoeft geen mega resultaten te hebben behaald.
Kan iemand mij een beetje wegwijs maken in deze gave cuttingwereld :D


MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-16 22:20

Niemand?

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:26

Geen idee. Heb je al op wittelsbuerger gekeken?

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-16 22:31

troi schreef:
Geen idee. Heb je al op wittelsbuerger gekeken?

Net even snel opgezocht, lijkt me een interessante website. Ga het morgen eens goed bekijken en proberen te vertalen, ben niet zo goed in Duits :+

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:44


Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:49

Ik veronderstel dat je bedoeling is van na aankoop van het cutting paard ook cutting te rijden? Heb je hiervoor dan al geen trainer op het oog die je kan helpen?

Als de verschillende trainers aan het werk wil zien, dan kan je best eens de data van de wedstrijden van de lowlandcutting tour nakijken.

Enkele adressen
Triple H ranch - Paul Derrez
T&C stables - Tim en Cor
Haegenbeck werd hier boven al genoemd.
Flaming star - Roel Brueer
Döring Quarter Horses


Daar een prijs op kleven is heel erg moeilijk, omdat er niet veel aanbod is. Er komen er wel eens te koop, maar dat zijn dan meestal cutting paarden die dan als ideaal teampenning paard verkocht worden. Maar ook die hebben nog een duur prijskaartje.

Aankoop van een cuttingpaard is eenmalig, maar het lesgeld en inschrijvingsgeld van de wedstrijden dat is blijvend en dat telt snel op.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 12:21

Hobbyhorse schreef:
Heb je hier al eens nagevraagt ? http://www.hagenbeck-stables.com/nl/

Heb eens op hun site gekeken, op het moment heb ik nog niks nagevraagd omdat ik het budget nog niet heb om een extra paard aan te schaffen.

Kirr:
Ja ik wil heel graag cutting blijven rijden ja. Heb nu 1 les gehad bij Roel en dat is super bevallen! Ik les nu nog op een paardje van hem. Die verschillende adressen zijn wel interessant, kan ik al eens wat rondneuzen op hun sites.
Ik ga sowieso altijd kijken naar de low land tour op de Flaming Star, nu dit jaar eens extra goed opletten, nu ik ook iets snap van het hele gebeuren :+

Ik hoef geen precieze prijs maar ongeveer een bepaling in welke prijsklasse ik moet denken (voor een paardje wat wel zijn job al wat kent en waar ik nog mee op wedstrijden kan rijden) en wat de wedstrijden ongeveer kosten want ik heb nchacutting.nl al eens doorgespit maar wordt daar niet echt veel wijzer van :')

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:03

In Italië word echt wel serieus aan cutting gedaan. Wellicht je daar eens op een site kan informeren.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:24

Denk dan maar aan €8000.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw


Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:32

Wij hebben een merrie te koop die niet geschikt is voor wedstrijdniveau reining. We merken wel dat ze heel veel cowsense heeft en dat ze ook liever op de koeien werkt.
Misschien moet je dus naar zoiets op zoek gaan. Dat zal ook wel goedkoper zijn dan een paard dat al volledig cutting getraind is, want die zijn niet goedkoop...

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 19:15

Jaycee_ schreef:
Wij hebben een merrie te koop die niet geschikt is voor wedstrijdniveau reining. We merken wel dat ze heel veel cowsense heeft en dat ze ook liever op de koeien werkt.
Misschien moet je dus naar zoiets op zoek gaan. Dat zal ook wel goedkoper zijn dan een paard dat al volledig cutting getraind is, want die zijn niet goedkoop...

En waarom is ze niet geschikt voor wedstrijdniveau reining?
Maar ik begin zelf net met cutting daarom dat ik eigenlijk een paard zoek die al ervaring heeft

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:25

Kirrr schreef:
Denk dan maar aan €8000.

Ik denk meer.
Een goed paard kost nu eenmaal een hoop centen.
Maar eerlijk gezegd zou ik als ik van mezelf zou uitgaan namelijk wonende in NL waar nou niet echt bepaald serieus cutting gedaan word, laat staan wedstrijden en het dus best heel lastig is wil je daar serieus je ding van gaan maken.
Om daar dan zoveel geld of energie in te gaan investeren??? Ik denk dat je daar serieus even over moet nadenken MelissaV

Ik l*l niet met de wind mee nee...

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 19:45

rapido schreef:
Kirrr schreef:
Denk dan maar aan €8000.

Ik denk meer.
Een goed paard kost nu eenmaal een hoop centen.
Maar eerlijk gezegd zou ik als ik van mezelf zou uitgaan namelijk wonende in NL waar nou niet echt bepaald serieus cutting gedaan word, laat staan wedstrijden en het dus best heel lastig is wil je daar serieus je ding van gaan maken.
Om daar dan zoveel geld of energie in te gaan investeren??? Ik denk dat je daar serieus even over moet nadenken MelissaV


Ik heb er goed over nagedacht, ik woon trouwens in België. Er is sowieso iedere maand 1 wedstrijd van de Lowland cutting tour, denk dat dat om te beginnen al ruim voldoende is.
Een goed geschoold reining paard kost ook een hoop centen, en geef liever geld uit aan de tak die ik het liefste doe :p

Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:59

Uiteraard kost een deftig cutting paard meer tot veel meer.
Maar als je op internet wat rond zoekt zijn er vanaf €8000 al wel wat cutters te krijgen die wel eens een wedstrijdje gelopen hebben.
Geen top bloedlijnen en geen top prestaties, lijkt me logisch.

Is een reiner het dan wel waard om er zoveel tijd, geld en energie in te steken?

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 20:07

Kirrr schreef:
Uiteraard kost een deftig cutting paard meer tot veel meer.
Maar als je op internet wat rond zoekt zijn er vanaf €8000 al wel wat cutters te krijgen die wel eens een wedstrijdje gelopen hebben.
Geen top bloedlijnen en geen top prestaties, lijkt me logisch.

Is een reiner het dan wel waard om er zoveel tijd, geld en energie in te steken?

Op welke sites kijk jij vooral Kirrr?
Maar zo'n cuttingpaard is wel ideaal om mee te starten lijkt mij :)

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:40

Ja lijkt me ook MelissaV , dan kan ie al wat en kunnen jullie samen groeien :-)

Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:45

Via gsm is het nogal lastig om de linken te plakken.
Maar ik kijk vaak in Duitsland. Ehorses is bijvoorbeeld zo'n site.
Vaak kun je ook op discipline filteren.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:44

Ik weett niet van waar jij bent, maar voor reining paarden kan je ook naar Eifel Gold Ranch Baeck Daar verkopen ze ook goede reiningpaardjes

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-16 22:28

Kimmie1995 schreef:
Ik weett niet van waar jij bent, maar voor reining paarden kan je ook naar Eifel Gold Ranch Baeck Daar verkopen ze ook goede reiningpaardjes

Ik zoek een Cutting getraind paard :)

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:29

[quote="]
Is een reiner het dan wel waard om er zoveel tijd, geld en energie in te steken?[/quote]


Heel eerlijk Ja!! In de reining kun je toch wat meer kanten uit kwa shows en er zijn ook meer trainers op dat gebied.
Ik vind cutting ook helemaal fantastisch en mocht er graag naar kijken de keren ik in Italië op de Salone Cavallo was (om zelf in de reining aan de Italiaanse derby deel te nemen :D ) maar zo op dat niveau kan ik hier nergens vinden dan alleen wat clinicjes koe knuffelen! Er is gewoonweg geen animo voor.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:52

Wat ben je met een reiningtrainer op elke hoek als 80% onder je niveau zit.
Als beginnende ruiter kan je idd makkelijk terecht in de reining en zijn er veel wedstrijden waar je kan starten als je links en rechtste galop kan.

Er is een reden waarom er veel minder cuttingtrainers en dus ruiters zijn.
Maar er zijn er echt wel genoeg, in verschillende regio's.
Veel van die trainers kan je ook gwn bellen en bij je thuis een clinic laten komen geven.

Ook zijn er wedstrijden genoeg mi. Zowel dichtbij als ver weg.

Edit: ik heb nog geen reiningtrainer gevonden die nog maar in de buurt van de werkwijze (denkwijze, horsemanship, focus,..) komt van mijn cuttingtrainer.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:04

Ik begrijp je eerste alinea's niet helemaal en dat laatste ook niet.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:50

met andere woorden; een cutting ruiter kan met gemak een reining paard rijden, maar een reining ruiter kan niet zomaar even met een cutting paard wegrijden.

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Aanschaf cutting/reining quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:00

Op de Flaming Star zit inderdaad Roel die al jaren bezig is met cutting en in Peer heb je de Double K, ik weet niet of ze nu nog actief zijn (is al weer enkele jaren geleden dat ik er stond) maar daar hebben ze ook een koe 'aan een draadje' en bizons en koeien. Ook worden/werden er wedstrijden georganiseerd. Is wel meer een privestal maar je kan altijd contact opnemen welke trainer er nu zit.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:21

Snap niet wat er onduidelijk is aan mijn post.

Net dat er zoveel reiningtrainers en wedstrijden zijn maakt dat het niveau erg naar beneden gehaald is. Je hoeft maar een paar weken/maanden te rijden en je kan deelnemen aan een reiningwedstrijd.

Die mensen die op een paar maanden willen leren rijden, een klaar paard kopen en daarop de knopjes leren kennen oid, en dan actief willen deelnemen aan wedstrijden vallen bij de cuttingwereld inderdaad uit de boot.
Maar dat maakt het net zo interessant. Je moet die stap verder willen zetten als je mee wil in de cutting wereld. Het vraagt meer inzicht, talent, tijd, training, les, energie,..

Iets met 'als het makkelijk was deed iedereen het'.

Cuttingmachine hangt er nog steeds op Double K ranch. Een trainer zit er volgens mij niet. En wedstrijden heb ik er laatste jaren ook niet meer weten zijn.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers