Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ieris

Berichten: 1752
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:24

Retjehorse gaaf dat je moeder ze ook leuk vind,
Samen staan jullie sterk, en ze hoeven inderdaad niet van heel ver te komen, in Europa zijn ook veel leuke teke's.
Die site die je hebt gevonden is wel heel erg gaaf ja wat een prachtige foto's hè.

Mizora, de prijzen van die veulens heb ik geen idee van, maar wilde even laten weten dat ze in Estland best betaalbare akhal teke's hebben staan.
Bijvoorbeeld de zoon van Guli , een mooie bijna drie jarige valk kleurige hengst vraagt ze 6000 euro voor.
Ze hebben ook Kamilla te koop voor 3500 euro dat is een 9 jarige merrie.
De andere paarden hadden ook geen fantasie prijzen, alleen fuksia was helaas wat te duur voor ons, vind dat paard echt net een standbeeld, een kunstwerk zo mooi!
Ze staan op www.akhalteke.ee

Aniek wow Persiyanin is echt een plaatje zeg!
Snap goed dat je daar verliefd op bent geworden.
Wat een snoepie die veulen foto!

Ja inderdaad Josav ze beginnen nu echt een beetje los te komen.
Wat dat betreft precies hoe jij ze omschrijft ze hebben echt behoorlijk wat tijd nodig om je goed te leren kennen.
Maar nu kan ik sinds een paar dagen zelfs gewoon het halster aan en uit doen bij Matsie, ben echt zo trots op hem.
Guli is ook al veel relaxter en begint mij ook al te kennen, ik vind het echt bijzonder hoe ze vriendschap met je sluiten op hun eigen manier op hun eigen tempo.


Afbeelding
Afbeelding


JoSav

Berichten: 4675
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-16 21:44

Oh, ik bedoelde trouwens 5-15.000 euro niet 10-15. Onder de 5.000 zijn er trouwens ook Teke te vinden, maar is de spoeling wel dunner. Vaak zijn dat ruinen of iets oudere paarden, maar ook dat is zeker niet altijd het geval. Soms hebben ze een bemerking, zoals merries die niet drachtig willen worden.

Mooi om te horen, ieris! Het kan zijn dat je merrie langer nodig heeft. Teke ouder dan 4 zijn vaak wat minder open en onbevangen net of ze wachten tot hun vorige eigenaar terug komt...

AT EST vraagt inderdaad heel eerlijke prijzen. Zo zijn er trouwens meer fokkers die hele schappelijke prijzen vragen. Er zijn ook fokkers waarbij je goed moet oppassen, maar dat is bij elk ras zo denk ik. De kosten lopen ook uiteen; in Estland insemineren ze bijv zelf en omdat het dierenartsen zijn kun je bepaalde kosten drukken. Heel eerlijk dat ze dat doorrekenen.

En zelfs zonder te kopen is kijken naar verkooppaarden, zelfs alleen via internet, best leuk. Ik deed dat voor ik mijn Teke kreeg en doe het nog steeds met enige regelmaat. Alleen al om de mooie foto's. :D

Piekosjj

Berichten: 5427
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:03

Jo fijn om te weten dat ik niet de enige ben die schuldig is aan plaatjes kijken :o Doe dat zó graag, en dan lekker wegdromen bij al die prachtige koppies! En inderdaad, prachtig hoe Persiyanin zo is uitgegroeid. Vind alle veulens van Serdar enorm mooi en sprekend in 't hoofd maar hij springt er toch wel uit! Als ik 't geld er nou voor had gehad, had ik 't wel geweten :*

Leuk Iris, weer nieuwe foto's van de twee zwartjes, ze zien er beiden goed uit zeg!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:33

JoSav schreef:
Leuk, retjethorse! Ik kan het ras alleen maar aanraden. Het zijn echte gezinspaarden - maar niet voor iedereen geschikt. De meeste staan in Rusland te koop maar ook in NL en Duitsland staan regelmatig enkele jonge paarden te koop. In Frankrijk, Tsjechië en Slowakije zijn ook diverse fokkers. Ook dat is qua afstand goed te doen, maar bij de aanschaf van een AT is het aan te raden een kenner in te schakelen. Het zijn wel echt paarden voor het leven, die zich heel erg hechten aan hun mensen.

Dat is momenteel iets waar ik wat schrik voor heb, dat we niet met hun karakter zullen kunnen omgaan. Maar ik heb het ras ook nog nooit in het echt gezien dus is het moeilijk om over te oordelen. :P Een kenner inschakelen is sowieso wel de bedoeling als het ooit zover komt, ik ken niets van de bloedlijnen en dergelijke. Maar ik ben rustig aan het topic aan het doornemen, dankzij jou is er toch wel heel veel informatie. :D

ieris: Ja het eerste wat mijn moeder ook zei was dat ze een wijze blik in hun ogen hadden.
Fijn dat jouw Teke's goed beginnen te wennen. Bijzonder om mee te maken hoe die band ontstaat! :)

Oh ik kijk ook heel graag plaatjes! :D

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:06

Plaatjes kijken is leuk. :D Dat was ook de belangrijkste reden dat ik dat AT boek heb aangeschaft, wat een prachtige platen staan daar in :9
Zo zijn er wel een aantal rassen waar ik wel erg graag naar mag kijken, gewoon omdat ze zo mooi zijn en/of zo iets totaal eigens hebben maar AT's staan toch wel erg bovenaan ben ik bang. Zoals dat plaatje van dat jongding, Persiyanin, ook, dat is toch gewoon kunst op pootjes!?!

Grappig trouwens dat zo een paardje zo op grootouders kan lijken. Heb het hier met mijn vzpaard, een oude QH merrie. Die lijkt sprekend op haar overgrootmoeder. Opoe is weliswaar donkerbruin en vzpaard valk maar verder qua bouw, hoofd, uitdrukking en zelfs aftekening zie je echt wel dat het familie is en volgens de beschrijving zou ze zelfs hetzelfde soort karakter hebben.

* Love Always 1991 - 2018 *

JoSav

Berichten: 4675
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-16 14:06

Windowshopping is zo leuk!! Ik mijmer dan ook een beetje over misschien ooit... een stoeterij... oh en die hengst... voor de sport en voor de fok... en oh... enz.

:))

Retjethorse: Het zijn inderdaad gewoon echt geen paarden voor iedereen. Dat staat trouwens los van je niveau, want een beginner die uit het juiste hout is gesneden kan er zo mee wegrijden terwijl een professional die de sterren van de hemel rijdt totaal niet met ze overweg kan - en weer een andere prof juist wel. Het is echt een stuk zeggenschap dat je los moet kunnen laten en je moet bovenal een zachte, eerlijke leider zijn, anders zullen ze je leiderschap gewoon nooit accepteren. En dat kan behoorlijk wat gedoe geven van een paard dat zijn eigen pad kiest en braaf zijn rondje doet zolang je je wil niet probeert door te drukken tot een die totaal in zichzelf gekeerd raakt of staatsgevaarlijk wordt. Een Teke moet je bijvoorbeeld nooit slaan. Dat werkt totaal averechts. Daar zijn ze veel te gevoelig voor. Ze zijn enorm overgevoelig voor een harde aanpak of als je je geduld verliest. Daar kunnen ze niet tegen. Als ik mijn geduld verlies dan word ik geconfronteerd met een paard dat totaal ineen krimpt en in zichzelf keert, echt verschrikkelijk zielig. En ja, dan moet ik heel gauw mezelf herpakken, want als een paard al zo heftig reageert als je heel even uit je slof schiet... Pfoe...

Kun je met hun intelligentie en gevoeligheid omgaan heb je het beste paard dat je ooit, maar dan ook ooit, zult hebben. Een vriend voor het leven die op je past en met je meedenkt, maar zich niet de wet laat voorschrijven. Ik zou je echt adviseren bij minimaal twee of drie verschillende eigenaren/fokkers te gaan kijken en de paarden van dichtbij leren kennen. Zij kunnen je ook meer vertellen over hoe zij het hebben ervaren. Voor mij stond de keuze al op heel jonge leeftijd vast. Ik had ook meer met ezels dan met paarden en ook meer met pony's dan met paarden en dat kwam omdat die intelligentie en eigenheid mij juist enorm veel meer lag dan het gemiddelde paard met gemiddelde intelligentie die zich laat rondsturen omdat de ruiter dat nu eenmaal opdraagt - desnoods even met een spoortje of zweepje. Teke willen een gelijkwaardige verstandhouding. Je kunt vrienden met ze worden, maar hun meester zul je nooit zijn. De Russen zeggen: een Teke kun je niet temmen, maar je kunt wel vrienden met hem worden. Ik kan niet vaak genoeg benadrukken hoe waar dat is. Hun intelligentie en trots is ook met geen enkel ander paardenras te vergelijken. Zelfs niet met de Arabier.

Als je ze in hun waarde laat en ze eerlijk behandelt (wat ook betekent naar ze te luisteren als ze je iets willen duidelijk maken) heb je er een fantastisch paard aan die alles voor je over heeft en dan kun je zo'n paard met je gedachten rondsturen. Dat is iets dat ik nooit heb gehad met andere paardenrassen. Het is iets dat pas tot uiting komt als je hun vertrouwen en respect hebt verdiend. Het is alsof er dan ineens een extra laag naar voren komt, ze hun ware ik laten zien en dagelijks durven laten zien hoeveel ze van je houden, hoe goed ze je begrijpen en hoe graag ze voor je werken.
Ik ken het ras en toch heb ik zelfs nog moeite om dingen van mijn paard aan te nemen, want een paard kan toch niet ZO slim zijn?! En ja, dat zijn ze.

Het is een enorm leuk ras en hoe graag ik ook zie dat ze populairder worden, want iedereen verdient het om te ervaren hoe geweldig deze paarden zijn en vooral hoe veilig ze je kunnen laten voelen omdat ze altijd op je zullen passen, hoe trouw, intelligent, eerlijk, hardwerkend, meedenkend en mensgericht ze zijn - echt totaal nergens mee te vergelijken, weet ik ook dat deze paarden niet bij iedereen tot hun recht komen simpelweg omdat het gezinspaarden zijn die een deel zijn van je familie, zoals een kind of ouder dat is en niet zoals een gemiddeld huisdier, laat staan als een middel om je hobby of sport te beoefenen. Een Teke wil een vriend voor het leven zijn maar dat betekent ook dat het wederzijds moet zijn.

Als voorbeeld: mijn Teke presteert heel slecht als ik niet elke dag kom. Een of twee keer per week niet komen tolereert ze nog net, mits ik de andere dagen mijn best doe (en nee dit is geen projectie van mijn kant) en komen hoeft niet te betekenen dat ik ga rijden, ofzo, maar dat ik iets met haar onderneem. Zij raakt in zichzelf gekeerd als ik veel te weinig met haar doe en zelfs als ik toch nog drie of vier keer in de week kom is ze de eerste tijd vreselijk ongemotiveerd tot ik vaker kom. En dan vindt ze het echt prima om drie keer per week gewoon twintig minuten wat te tutten en wandelen, maar niet komen reageert ze gewoon slecht op. Dat heeft dus niks met onderhoud van spieren oid te maken. Ze heeft die aandacht van haar mens gewoon nodig, want zelfs als een ander met haar werkt is dat niet goed genoeg. Projectie? Iets dat ik spiegel? Ja, dat zal vast want dat heb ik ook lang gedacht... maar ze zijn echt niet te vergelijken met andere paardenrassen. Het is namelijk echt iets dat in het ras zit, want dit is hoe Teke over het algemeen zijn. Het zijn geen motorfietsen (zoals ik de sportpaarden die moeten presteren en worden afgedankt zodra ze stuk zijn vaak gekscherend noem) en het zijn geen mooi-weer-ik-ga-alleen-in-het-weekend paarden. En dat betekent echt niet dat je ze elke dag moet rijden, want het is het stuk aandacht van hun mens waar het om gaat. :j

Het is ook heel moeilijk uit te leggen waar het om gaat. Het zijn paarden die alles over hebben voor hun mens, maar je wordt niet zomaar hun mens. Ze lopen de sterren van de hemel voor hun mens. Dat is 1 van de redenen dat ze internationaal niet zijn doorgebroken in de sport: ze doen alles voor hun mens. In de topsport is hun mens dan vaak de stalruiter... en met de beste wil van de wereld of met geweld krijg je dat echt niet afgedwongen. Dat is voor veel mensen iets waar ze niet mee om willen gaan, maar ik zou nooit meer anders willen.

Haha, het is een heel verhaal geworden weer. En een verhaal dat ik al vaker heb verteld, maar eigenlijk niet vaak genoeg kan zeggen. Teke zijn geweldig, maar niet voor iedereen geschikt. :D

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

ieris

Berichten: 1752
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:29

Wow Josav wat een mooie omschrijving geef jij er van!
Echt zo herkenbaar nu ik ze zelf ook heb.

Ze zijn inderdaad heel erg op hun eigen mensen gesteld.
Bij Matsie ons jonge ruintje konden we in het begin niet eens in de buurt komen, en dat terwijl hij in Estland een knuffel paardje was.
Mijn man heeft heel veel bij hem gezeten , en hem gekriebeld met een stokje.
Hij kon Matsie eerder het halster aan doen dan ik, dat was wel even raar voor mij, hij heeft niet zo veel met paarden en trekt zo even het halster aan.
Nu lukt het mij zelf ook , pas nadat ik eerst ook veel met Matsie bezig ben geweest.

Ja dat slaan uit den boze is kan ik me goed voorstellen bij dit ras.
Bij Matsie hoef je namelijk alleen maar iets te hoog je hand op te tillen en hij schrikt al van je.

Grappig dat je vroeger gek was van ezels en pony's!
Ik ben ook begonnen met een pony kruising welsh met fjord, nou reken maar dat je die tot niets kon dwingen , ze had een enorme eigen wil, dat vind ik juist super leuk bij pony's en paarden.

Als er mensen zijn die het leuk vinden om onze twee akhal-teke's eens te komen bekijken zijn ze welkom.
We wonen in de omgeving van Apeldoorn.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:44

Ik zeg meeting bij ieris :D .

jokari

Berichten: 8759
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:56

Ik doe mee ! *gaat nu kijken hoe ver rijden dat is vanuit België en zichzelf waarschijnlijk voor de kop slaan* :D

Heel mooie omschrijving JoSav.

ieris

Berichten: 1752
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:58

Leuk!
Jee vanuit België is het zeker wel een heel eind rijden, maar wel gezellig dat je wilt komen!

jokari

Berichten: 8759
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:31

Haha 2,5 uur enkel... Geloof dat ik toch ga passen. Dat wordt me een beetje teveel van het goede. :=

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:54

JoSav, ik vind het echt prachtig hoe je over het ras kan vertellen! :D
Is het omgaan met hun intelligentie en gevoeligheid niet iets waar je mee kan leren omgaan? Ik kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen weggelegd is, maar ikzelf bijvoorbeeld heb nog nooit ervaring gehad met zo'n gevoeligheid en intelligentie bij paarden. Mijn merrie is namelijk zo'n gemiddeld paard dat zich lekker laat rondsturen. Ze is niet dom, maar ook niet zoals jij de AT omschrijft. :P
Mocht ik ooit voor een AT gaan als tweede paard, dan zou ik toch willen weten of ik met die intelligentie en gevoeligheid kan omgaan of leren omgaan voordat ik er werkelijk een aanschaf. Het zou zonde zijn zo'n dier te moeten kopen en vervolgens weer te moeten verkopen omdat het niet lukt. :j

Weet of ken jij toevallig Teke's die western bereden worden? Reining zul je ze vast niet snel zien doen, maar misschien wel in de tragere disciplines zoals Trail of Pleasure?


Haha het zou gaaf zijn om jouw Teke's eens van dichtbij te bekijken Ieris, maar als Belg zijnde denk ik ook dat het nogal ver is. :') Misschien kunnen we samen gaan jokari. _O-

jokari

Berichten: 8759
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:33

Vanwaar moet jij komen ? :D Ik van de kanten van Leuven.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:47

Ik woon in de buurt van Aalst. xD Dat is toch ook al een klein uurtje rijden. :')

JoSav

Berichten: 4675
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-16 12:16

Ik geloof dat er in Amerika en Canada een aantal Western beleerd zijn en/of uitgebracht worden. Het zal je verbazen hoe vlug en wendbaar dit ras is! Bij ons op staal staan en stonden door de jaren heen diverse Western ruiters, waarvan sommigen ook op vrij hoog niveau wedstrijden doen en die waren erg te spreken over mijn vlugge, wendbare merrie en enorm verbaasd trouwens over haar cowsense (andere discipline, maar toch). Die van mij kan in volle galop omdraaien en met een rotgang de andere kant op. :j Daar zit wel een leuke spin in hoor. Kan trouwens ook op volle snelheid lekker met het hoofd over de grond stofzuigen.

Van Teke in Europa die in een Western discipline worden uitgebracht weet ik zo niks. Ze zouden er m.i. heel geschikt voor kunnen zijn omdat ze ondanks hun relatieve lengte heel erg wendbaar en lenig zijn maar voor de prijs van een leuke Teke heb je een leuke Quarter dus ik begrijp heel goed dat ze in die zin ook daar zeldzaam zijn. Het is moeilijk te zeggen of je voor 5000 een talentvolle Teke treft, hoewel ik wel moet zeggen dat het ras an sich erg wendbaar en lenig is en sowieso al met de basis goed uit de voeten moet kunnen. Hoog niveau, dan zou je specifiek op zoek moeten en het maar net treffen een hele talentvolle te vinden voor Western disciplines en dan loop je dus kans een prijs te betalen waar je ook een talentvolle QH voor kunt kopen... dan is het liefhebberij. Dat is bij de Teke sowieso het geval want voor de prijs die je betaalt om ze te gebruiken als endurance topper kun je een steengoede Arabier kopen... dan is het echt liefhebberij omdat het type en karakter je zo aanspreekt, want ondanks een lange geschiedenis als hét paard voor lange afstanden is het ras onbekend en onbekend maakt onbemind.

Ik ben voor een meeting! Wie niet terug wil naar België kan doorrijden naar Friesland om te overnachten en Muzanna te ontmoeten. :D

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

jokari

Berichten: 8759
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:36

Ooooh !

Maar als ik naar Friesland rij, geraak ik daar niet weg, veel te veel mensen die ik dan moet bezoeken. :=

Pfffrt ik moet werken op zondagmorgen helaas.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:30

Het boek Golden Horse is besteld! *\o/*

ieris

Berichten: 1752
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:16

Leuk! Heel veel lees en vooral kijkplezier er mee!

Ik wil ook graag door naar Friesland om Muzanna te zien!
Is het een idee om een kaart te maken waar alle akhal teke's in Nederland en België staan.
En dan een soort route erbij waar bij staat of je welkom bent voor een bezichtiging.
Want als je vanuit hier naar Friesland gaat us het ook wel heel erg gaaf om een tussenstop te doen in de Wijk ,daar waar de enige akhal teke fokkerij van Nederland zit.
Ik ben daar twee keer geweest, maar raak niet uitgekeken daar!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:46

Dat zou wel leuk zijn ja, ik denk namelijk niet dat ik naar het noorden van Nederland kan gaan. Alleen rijden zie ik niet zo goed zitten en je ouders vragen om te rijden is ook al iets. _O-

JoSav

Berichten: 4675
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-16 14:27

Herkenbaar, Jokari. Mocht je anders eens tijd hebben in de zomervakantie ben je van harte welkom (iedereen in dit topic trouwens) om eens een rondje Teke kijken te doen. En voor wie durft mag ook een rondje op mijn eigenzinnige merrie rijden. :D

Er moet vast wel iets te regelen zijn als er genoeg animo is om dan ook een dagje in te plannen op de stoeterij in Drenthe. Is zeker een hele dag van te maken van Apeldoorn naar De Wijk en dan door naar Friesland. :j

Een Teke kaart vind ik trouwens ook helemaal niet zo'n gek idee! Veel mensen vinden het toch spannend om meteen bij een heuse stoeterij te gaan kijken zonder te weten of ze de paarden wel wat vinden en zo van een afstandje naar paarden kijken is toch anders dan bij een particulier, waarbij je de een op een relatie heel goed kunt zien.

Heb je het boek inmiddels binnen, Retjethorse?

Hier valt weinig te updaten. Ik heb flink de griep gehad en daar herstel ik nu nog steeds van.
Wel kan ik melden dat vriendlief hoopt dat ik een dikke bestseller ga schrijven, want hij is verliefd. Voor hem ook goed aan de maat, trouwens (stokmaat 167).

Ik ziek nog even uit. Een serieuze update volgt nog. Ooit.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:41

Ja het boek heb ik al even binnen. :D Ik geloof dat hij 2 dagen na het plaatsen van de bestelling geleverd is. :P Ondertussen ben ik mijn oom aan het warm maken voor dit ras (met behulp van het boek en wat foto's en filmpjes uit dit topic!) en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. }>
Ik ben er zeker van dat ik hem wel kan strikken als chauffeur moest er een rondje Teke kijken komen. Hij is ondertussen namelijk gek van het ras. :))

Wauw ik snap wel dat je vriend verliefd is op dat paard hoor, lekker ding is het! :~

Veel beterschap JoSav, hopelijk ben je snel hersteld. :)

Piekosjj

Berichten: 5427
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:33

Je vriend heeft een goede smaak Jo :j Prachtig dat blauwe oog!
Helaas kan ik niet mee met 't rondje Teke want ik zit 't komende half jaar in de UK. Jammer ): Dus, als er iemand in 2017 een twee rondje wilt doen? :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:39

JoSav schreef:
Wel kan ik melden dat vriendlief hoopt dat ik een dikke bestseller ga schrijven, want hij is verliefd. Voor hem ook goed aan de maat, trouwens (stokmaat 167).


Hey, die was toch voor mij! :oo :Y)

Ik wist dat ik die vriend van jou wel mocht... goede smaak... maar doe hem maar de groeten en zeg dat hij wel van m'n paard af moet blijven hoor! ~~}> :))

jokari

Berichten: 8759
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:24

Beterschap JoSav.

Knap diertje hoor ! :j


JoSav

Berichten: 4675
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-16 11:34

Retjethorse: wat leuk dat je je oom enthousiast maakt. Het boek is ook wel een mooie reclame voor het ras.

Dan moet ik natuurlijk niet achterblijven en wat foto's plaatsen. :D

Muzar-Dag. Deze hengst wordt in de eventing uitgebracht.

Gayduvsyz. Deze hengst loopt in de hogere dressuur.

Gaon-Shael is van het massieve type. Wordt ook in de dressuur uitgebracht.

Shumer-Shael
Tsair-Shael is ook een eventer. Zijn vader loopt op grand prix niveau in de dressuur.
Shet-Shael.
Saadiya-Shael
Rakhman wordt uitgebracht als renpaard.
Monmartr wordt dit jaar alweer 22.
Miras.
Perengistan
Otman-Shael

Piekosjj: Zit je voor je opleiding in de UK? Daar zijn natuurlijk niet enorm veel fokkers van AT, anders deden we een rondje daar, haha.

Fenrir: liet het vriendlief lezen en hij moest lachen. Je mag wel bijrijder zijn. Deze hengst is wel flink aan de maat voor een ponyliefhebber of niet? :P Toch vind ik dat ie een pony uitstraling heeft. Ik weet niet goed waarom.

Dankje Jokari! Ik moet maar goed uitzieken. Als ik ooit het geld heb komt er een hengst met heel interessant bloed en een hengst die commercieel helemaal in het plaatje past: maat, massief en een mooi kleurtje. :)) Als uithangbordje. Ja, ik droom intussen verder. Misschien ijl ik nog een beetje van de koorts. :+
Tot slot wil ik nog even de aandacht vestigen op Chili. De eigenaren willen graag van haar af. Ze vragen slechts 1000 euro. Of dat betekent dat er iets met haar is durf ik niet te zeggen. Het zou kunnen dat ze bijv. een bemerking heeft, maar dat weet ik niet. Wie info wil over de verkopers of haar afstamming kan mij een PB sturen.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers