Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:34

Heb mijn proef idd laten filmen, algemene beeld ziet er netjes uit, overgangen komt ze net met het neusje eruit. Daarnaast is de middendraf een probleem en halsstrekken.


Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:34

Denise_Storm schreef:
xLeoniee: wat fijn, goed nieuws!

anniietje: wauw, wat goed! Toppers! Mag je heel trots op zijn, wat een punten!

Wil94: toch een winstpunt mee naar huis genomen! Kan je trots op zijn hoor! En inderdaad, laat je proef filmen, soms is je gevoel heel anders. En dat niet alleen, ik kan er altijd heel veel van leren als ik mijn proef terugzie!


Dank je wel! Zijn heel trots! B+20 per april L1 starten eerst 21-02 de regio kampioenschap tussen de grote paarden rijden

Miss sally :
1 april B+ 21
11juni L1+ 18
24 januari L2 + 16

Springen
1ste oefenparcour 50/60 cm 2 x foutloos

2de oefenparcour 50/60 foutloos
70/80 1 balkje

3de oefen parcour 60 cm foutloos
Barage foutloos en een 1ste plek!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:00

Wauw!
Vandaag ons Z1 debuut!
Super zenuwachtig in de eerste proef, maar meneer sleepte ons erdoor heen!

2x een 2e plaats, en 207 en 212 punten gereden!
Super gaaf! Appuyment mag nog meer paralel en meer rijden in de sbw en travers maar voor een eerste keer zo trots!

7's voor onze eenvoudige wissels!
Zoo verschrikkelijk trots!!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:32

Wauw! Wat een goede punten zeg! Gefeliciteerd :o

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:46

Wat doen jullie het allemaal supergoed zeg! Gefeliciteerd!

Eline, wat fijn dat je Haf weer aan de beterende hand blijkt te zijn. Beterschap voor het laatste stukje.

Leonie, wat gaaf de passage! Wanneer staat je Z-debuut gepland?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:55

Super knap!! Prachtige punten, zeker voor je debuut!! :D

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:22

Dankjewel allemaal! Ben echt even helemaal in de wolken beland!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:41

Super punten zeg Miiess18!

patricia73

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:32

zo miess dat zijn nog eens punten. gefeliciteerd. Windows heeft gister ook mee gereden in heerjansdam met zijn verzorgster in de L2. Ging echt heel goed voor de eerste keer. Trots op die knappe pony.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WINDOWS VAN STEENBERGEN Zdressuur


https://www.facebook.com/#!/groups/308227719244709/

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:04

Wauw Miiess18: wat goed! Gefeliciteerd met je punten!
En Patricia73: wat een leukerd, die loopt er stoer bij!

Ik heb nog wat foto's ontvangen na de fotoshoot van twee weken geleden bij JVW Fotografie. Ik ben zoooo trots :D

[ITP] Storm in the picture: toen en nu!

In dit topic staan ook wat foto's van toen we hem kochten, wat een verschil he?! :=

Afbeelding

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:06

Ik ga vanmiddag even in je topic kijken.

Ik vond het best weer spannend lang geleden dat ik gestart ben haha. En vooral omdat ik Stanley nu op een andere manier rijdt.

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:28

Leuk topic denise!

Vandaag alleen met star naar het bos gegaan. Niet zo'n succes.. Omdat ze zolang er niet uit was geweest was ze heel erg fris, maar dan ook heel erg ~~}>
Ze is er 3 keer vandoor gespoten, en vond alles eng terwijl ze dit rondje al 3 jaar lang loopt. Geen succes dus. Ik hou het maar bij de bak totdat ze weer gezond is :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:43

Thanks Eline_s_s! Wat een verschil he..

En jouw buitenavontuur herken ik! Zomers ga ik altijd na mijn les lekker een rondje door de polder, maar nu in de winter hoef ik dat echt niet te doen haha!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:32

Miess wat super gaaf
Waar ben je gestart..
Wij gaan zondag in nieuw Vennep starten
Galopwissel gaat de goeie kant op rustig aan verder tuffen ze moeten nog 4 punten voor het Z2 hihi.

Ik kom morgen ff terug lezen zit nog in de lappenmand

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:41

Echt super knap dat sommige mensen al op behoorlijk niveau met hun haffie in de sport actief zijn! Heel veel respect voor jullie!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:02

Morgen wedstrijd tussen de Friezen haha het is een koudbloed wedstrijd wat georganiseerd wordt door t Friezen stamboek, en aan de namen te zien zijn t volgens mij alleen maar Friezen haha

Een blond ding tussen de zwarte paarden haha

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:25

Succes plutolover! Lekker rijden en vooral genieten!!

Ik was bij stal xenophon, Hazerswoude-Rijndijk..
Fijne locatie!

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:19

Ik ben beetje zenuwachtig voor de wedstrijd.. Vooral omdat ik nu op andere manier rijdt. En ik heel slecht ben in een drukke bak in te rijden. Maar inderdaad gewoon genieten! :-)

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:15

Poeh. Starlight is gister verhuisd. Ik heb haar er zelf heen gereden, maar ze was zo ontzettend fris dat ze zomaar weg sprong. Ik hield me vast aan de teugels maar die knapte op eens -O- Dus bam. Gelukkig stopte ze wel gelijk en draaide zich naar mij toe. Dan kan ik ook echt niet boos op haar zijn, want normaal blijf ik altijd wel zitten en dat weet ze.. Wel een gekneusde heup en een gebroken vinger. Op haar nieuwe stal stond ze rustig hooi te eten, en wat vriendjes met buurvrouw te worden. Als het goed is staat ze nu al buiten in de nieuwe kudde, dus ga er zo weer even heen om te kijken. Wel balen, want net nu starlight het rijden weer kan oppakken, kan ik het niet meer.. Komende tijd maar een beetje met de longe ed werken.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:13

Goede punten en mooie foto's komen hier voorbij! :) Ik had een tijdje even geen puf om bij te lezen/reageren maar ik ben er weer!

Hoezo rijd je nu anders dan plutolover? Wat doe jij anders dan anderen? Zolang jij achter je manier van rijden staat hoef je je er geen zorgen over te maken :) Het gaat er om wat voor jou en je paard werkt, ongeacht wat een ander daarvan denkt. Ben benieuwd hoe het gegaan is!

Jammer dat ze zo fris was in het bos Eline.
Fijn dat ze inmiddels verhuisd is! Wel heel vervelend dat die teugels ineens knapten :oo Gelukkig bleef ze staan! Maar jij zit wel eventjes in de lappenmand dus. Rustig aan doen! Hopelijk heeft ze het naar haar zin op haar nieuwe stal maar dat zit vast helemaal goed.

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad! 189 en 182 punten :D Niet gewacht op de prijsuitreiking dus weet niet hoeveelste ik ben geworden maar dat lees ik maandag wel op de uitslagenlijst.

Marena van Steenbergen, M1+8

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:53

Rianne_ schreef:
Goede punten en mooie foto's komen hier voorbij! :) Ik had een tijdje even geen puf om bij te lezen/reageren maar ik ben er weer!

Hoezo rijd je nu anders dan plutolover? Wat doe jij anders dan anderen? Zolang jij achter je manier van rijden staat hoef je je er geen zorgen over te maken :) Het gaat er om wat voor jou en je paard werkt, ongeacht wat een ander daarvan denkt. Ben benieuwd hoe het gegaan is!

Jammer dat ze zo fris was in het bos Eline.
Fijn dat ze inmiddels verhuisd is! Wel heel vervelend dat die teugels ineens knapten :oo Gelukkig bleef ze staan! Maar jij zit wel eventjes in de lappenmand dus. Rustig aan doen! Hopelijk heeft ze het naar haar zin op haar nieuwe stal maar dat zit vast helemaal goed.

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad! 189 en 182 punten :D Niet gewacht op de prijsuitreiking dus weet niet hoeveelste ik ben geworden maar dat lees ik maandag wel op de uitslagenlijst.



De manier van rijden is voor mij nu heel anders, ik rij nu op de centred riding manier. DAt is net even iets anders vanuit de ademhaling, en meer kracht op de achterhand. En vooral op de energie van jou en je paard. Het is heel lastig om uit te leggen. Het lijkt heel erg op de gewone manier. maar is toch net wat anders.

Gefelicteerd met je wintspunten!!

Eline: balen dat ze zo fris was, nu jij in de lappenmand.. hopelijk geneest je vinger snel en is je gekneusde rib snel over.. gelukkig bleef ze staan toen je teugel knapte.

Zo nu even over mijn wedstrijd.
Ik was zeer tevreden. (filmpjes volgen nog) Meneer was nogal sterk. Dit is hij altijd wel op wedstrijd. Gelukkig met inrijden had ik een paar goede lossen stukken zoals hij thuis heerlijk op 2 vingers te rijden is. Maar als ik de fimpjes terug kijk zijn er nog veel dingen waar we aan moeten werken.

Wijken kan hij zo goed!!! maar op de wedstrijd ring, gaat wijken slecht (neemt zijn kont niet mee) in de midden stap,draf en galop mag hij nog meer veruimen. Maar ik was al blij dat hij lekker door liep. Normaal kakt hij erg in. Zelf met de 2e proef bleef hij lekker doorlopen.

Waar ik super trost op was, is de achterwaarts. Normaal gooit hij zijn kop in de lucht, nu bleef hij nageefelijk, was wel wat scheef achterwaarts. Maar ik ben tevreden!!

ik probeer vanavond nog de filmpjes op te zetten. bij 1 proef ontbreekt een klein stukje.

mijn punten waren trouwns 183 en 185!! dus 2 wintspunten, De teller staat nu op L2+4,

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:57

Sterkte Eline!

Gefeliciteerd met je punten rianne!

Plutolover, gefeliciteerd met je punten! Misschien moet je eens kijken of jij op wedstrijd zelf meer aan de voorkant vasthoud? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad, dan hield ik onbewust meer druk op de teugels waardoor meneer zich sterk maakte, wat natuurlijk logisch is!

Misschien gebeurt het wel onbewust maar als het alleen op wedstrijd is dat ie sterk word is dat misschien wel een optie?

5 april 2014 ons wedstrijd debuut in de B!
Vandaag de dag: Z2 startgerechtigd!!!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:20

Miiess18 schreef:
Sterkte Eline!

Gefeliciteerd met je punten rianne!

Plutolover, gefeliciteerd met je punten! Misschien moet je eens kijken of jij op wedstrijd zelf meer aan de voorkant vasthoud? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad, dan hield ik onbewust meer druk op de teugels waardoor meneer zich sterk maakte, wat natuurlijk logisch is!

Misschien gebeurt het wel onbewust maar als het alleen op wedstrijd is dat ie sterk word is dat misschien wel een optie?


Klopt daar heb je gelijk in. Dit ook het geval alleen, daarmee ben ik ook aan t werk. Kost alleen tijd.

28 mei heb ik zeker weten een wedstrijd

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:20


Anniietjuh

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-02-16
Woonplaats: Moordrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:23

Vandaag met knappe miss sally op de regio kampioenschap gestart! Een hele net proef met foutje in de galop ( mag nog aangezien ze een half jaar onder zadel is) uit eindelijk werden we beloond met 188 punten! Hadden 2 jury de andere jury 187. Werd netjes beoordeeld. Kreeg zelf een 9 voor me halstrekken met commentaar erbij wat kan zij goed hals strekken! Uit eindelijk gedeelde 10 plaats geworden tussen het grote geheel. Van de 19! Ik ben trots. Wij zijn nu b met 21 winstpunten tijd voor de L1 per april!

Miss sally :
1 april B+ 21
11juni L1+ 18
24 januari L2 + 16

Springen
1ste oefenparcour 50/60 cm 2 x foutloos

2de oefenparcour 50/60 foutloos
70/80 1 balkje

3de oefen parcour 60 cm foutloos
Barage foutloos en een 1ste plek!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers