[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:56

Jemig, wat een gedoe VHU! Gelukkig nog een gast in huis!!
Maar jouw auto was toch net gemaakt ofzo???

Manus is inderdaad de vader van Keshya, en ook de vader van mijn volgende veulen heb ik besloten!!
Spannend, hopelijk vinden de kijkers Fera leuk!

Manus was al snel niet zo knap meer. Heb meteen na het poetsen uitgemest, hij gaat dan even in de bak. Meteen rollen natuurlijk en nee, het is geen binnenbak, haha!!

http://www.bvandenberg.nl
Emas (Topas x Reinar) en Fjella (Manus x Halldor).
Tea (Halldor x Brusvein) 17-05-1998 - 7-12-2016.
Jeskim (Zidar x Damsig) 21-5-1989 - 25-9-2015.


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:11

Jeskim, leuk dat je plannen hebt om een veulen te fokken.

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:34

Ja dat maakte het extra }:) had de dag ervoor de auto net opgehaald... :\
Leuke plannen Jeskim :j
Ik ga voor je duimen Ips.
Hier schijnt nu de zon, net wel enorm natgeregend met de wandeling met de honden :+

Is idd erg leuk als die verschillende mensen. En die verschillende eetgewoonten. Je hebt echt vlees/kaas/eitjes/yoghurtjes/fruitliefhebbers. Als ze langer blijven let ik het 1e ontbijt altijd goed op wat allemaal op is en daar pas ik dan het vervolg weer op aan. Mensen hebben eigenlijk nooit wensen of eisen mbt het ontbijt, of het moet een dieet zijn. Als het dan zeg maar een bepaald type is en ik zet iets speciaals neer (apart merk, hoeft maar iets kleins te zijn we hebben hier in de buurt een super goed gesorteerde ekologisch biologische winkel en een geweldige delicatessenzaak) vinden ze dat geweldig. Als ik geen 'trend' zie varieer ik gewoon of doe er een bonbonnetje of lekker koekje bij voor bij de koffie of for 'on the road' :9

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:40

Je zorgt goed voor je gasten vhu ! _/-\o_
auto is gewoon -:(- hoop dat t nog eenvoudig te repareren is..

De auto van mijn man is eergisteren bij aankoppelen van een aanhanger bij de stekkerdoos in de brand gevlogen....
is de auto van zijn werk....maar goed....wel heel erg waardeloos...be blij dat hij het op tijd doorhad en niet al brandend de snelweg is opgereden.....

mijn arm is weer erg onaardig vandaag, komt uit die nekhernia....dus weer kalm aan....

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:40

Balen bianca van je arm. Auto's moeten gewoon foen wat ze moeten doen en meer niet.
VHU nooit zonder telefoon op pad, daar zijn ze voor.
Ollie ziek op verjaardag niet leuk!
Ips krijgt kijkers voor fera. En gaat paarden kijken.
Helaas niet ff op de thee bij Helga maar dat kan binnenkort vast wel weer.

Db vanmorgen muisjes gegeven en hop naar de hoefsmid. Ik had geen zin om over het terrein gesleept te worden. Hij was best braaf. Staat weer netjes op ijzers. Beter voor het stappen.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:43

Fjella, ook van Manus, is wel dusdanig goed gelukt dat ik denk dat er nog maar een van moet komen. Ik had nog twijfel tussen Manus en Niko, Niko is nu vier, vorig jaar goedgekeurd in Belgie, ook echt een leuke en mooie hengst.
Maar Manus wordt een dagje ouder, dus heb wel het idee, nu nog gebruik van maken, nu het nog kan!

Ben dit jaar bij fokproduct nummer 13. 1 shet, 2 welshen en de rest fjorden waarvan 7 uit Tea. (en nummer 8 op komst, spannend!!)

VHU, ja, ha dik wel goed van die auto. Is dit iets anders of was het toch niet helemaal goed gegaan?
Dat van het ontbijt is me ook wel eens opgevallen, de eerste dag vanalles en daarna steeds meer op maat. Wel yoghurt en geen ei meer, omdat wij die toch niet aten. Het is ook zonde om van alles weg te moeten gooien.

Biancacoo, kalm aan vandaag, balen zeg!!

Poe, kleurgenetica. Die van de fjorden heb ik wel in de vingers, maar nu een vriendin die met haar welsh wil gaan dekken en dan krijg je er dus andere genen bij. Net maar eens even de boeken in gegaan!! Wel interessant, maar je moet je kop er wel bij houden!

http://www.bvandenberg.nl
Emas (Topas x Reinar) en Fjella (Manus x Halldor).
Tea (Halldor x Brusvein) 17-05-1998 - 7-12-2016.
Jeskim (Zidar x Damsig) 21-5-1989 - 25-9-2015.

lanouska

Berichten: 539
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:48

goedemorgen

@ bianca wat vervelend dat je weer last van de arm hebt.. hengstenkeuring is indd 12 maart in neerpelt.. ra'id wordt nu keuringklaar gemaakt en meteen voor de kar beleerd en na de keuring zien we wel weer.
@ tine druk met inval werk..
@ ips vandaag een druk paardendagje.. hoop voor jou dat ferra een leuke plek krijgt.
@ jeskim heeft weer nette/vieze hengst.. en bij les van paul versluis kijken..
@ vhu druk met B&B en weer kapotte auto..
@ ava klaar met regen en helaas niet in tub geweest..
@ ollie beterschap
@ ht heeft maar dingen binnen gedaan.. waait anders weg.

wij waren met het 4 span al een tijdje bezig om 2 paarden op een andere plek te krijgen maar zo ineens de laatste week ging de nieuwe rechts achter op de langboom hangen en de links voor wou weer niet naast zijn maatje lopen..
dus vrijdag in de les alles weer op de oude plek gezet.. en binnen 5 minuten liep het weer als vanouds.. dus nieuw plan.. dressuur en vaardigheid in de oude opstelling en marathon in de nieuwe waar we dus achterin nog een paard kunnen wisselen.

zaterdag buiten gereden met de 4 span paarden.. ging best wel een beetje hard.


gisteren weer zelf gereden in pesse met het 4 span.. morgen les van leo inplaats van vrijdag en zaterdag weer kadertraining in ermelo.. en dan zaterdag 20 februari een dagje wedstrijd met 5 paarden in onstwedde.

butterfly gaat ook steed beter en zijn we lekker mee aan het trainen maar ondertussen ook af en toe spelen.
Laatst bijgewerkt door lanouska op 10-02-16 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:50

Even kort, want erg druk
Jeskim duikt boeken in voor genen
Baudy is bij hoefsmid geweest
Ollie, ook hier nog van harte en balen dat je ziek bent
Bianca's lijf doet erg vervelend :(:) ; schrikken van de auto zeg
VHU heeft flink de balen van pas gerepareerde maar toch niet werkende auto en heeft allerlei vogels in huis
Ava baalt van het weer. Ik baal met je mee. Wat een natte ellende


Zou vanmorgen op school helpen met breien als het me lukte qua tijd, maar is helaas niet gelukt. Zometeen weer intake gesprek bij andere organisatie voor invalwerk.

Fijne dag allemaal

Ik heb van school stapel boeken meegekregen om de methodes te bestuderen, dus moet ook nog ergens tijd vinden om dat door te nemen. ~~}> Nog maar standje harder

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:45


Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:49

Niet al te gek, hoor Tine, want nu wel heel verl in 1 keer. Redt je man zich verder met boerderij, huishouden etc?

Gave filmpjes, lanouska, flink tempo idd en butterfly lekker door het water, pfff bij jullie helemaal veel plassen.

Flink wat veulens al bij jou Jeskim!

Knuffel voor jou, Biancao.

Ik heb volgende week mijn eerste privéles met de honden, even wat hulp en vertrouwen opbouwen zodat we steaks hopelijk zelfstandig op pad kunnen. Bedankt nog voor de link, Biancao, heb nog contact gehad over de lijnen ed, erg aardige vrouw!

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:35

Man is niet thuis. Doe ik er dus naast. Morgen weer invallen. Zelfde groep, dus heb vast iets goed gedaan gisteren. Is wel teveel maar ik kan en mag nu geen nee zeggen. dan vragen ze je niet meer namelijk

Wow vhu

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:16

Tuurlijk doe je het goed Tine. In het basisonderwijs zijn ze heel blij met iemand met wat levenservaring en wat nuchtere kijk +:)+

Ik spreek hier even uit wat ik al een paar maanden heb en dat is dat ik wellicht op zoek ga naar een goede plek voor Ollie. Ik vind het vreselijk om te zeggen als ik het type vind ik het ook vreselijk |( maar ik heb steeds meer het gevoel dat ik niet meer wil rijden. Mennen durf ik hier buiten niet. Een bak waar je kunt mennen is hier in de buurt niet. En autorijden met de trailer overal naar toe is sinds mijn burnout echt een opgave en dat lijkt steeds erger te worden. Ik zit met knikkende knieen als ik alleen met een pony op pad moet. Baal ervan. Maar mocht iemand een goede baas weten voor een erg leuke NRPS merrie met mooi papier (Orlando x Bora) volgens mij ook best een leuke kinderpony voor kind wat beetje van aanpakken weet, goudeerlijk, zal nooit trappen of bijten. En ze heeft twee veulens gehad waarvan jullie er een kennen. Ze is 1.43.
-O-

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:23

Jeetje VHU. Tja, ik weet wel een plekje, maar daar gaat het nu financieel even niet zo goed en het is nog even iets te vroeg qua maat ;-)

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:29

Heftig, Vhu, maar klinkt wel erg bekend; dikke knuffel!

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:47

Ik loop er al maanden mee rond. Woonde ik niet in de Randstad en was het stalgeld hier niet zo schrikbarend dan liet ik haar dekken en ging ik met haar fokken.
Het voelt ook echt als laatste pony waar ik mee gereden heb heb echt niet het idee dat ik hierna nog ergens op ga stappen. Denk echt dat het klaar is.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:08

Vhu....heftig...maar ik begrijp je gevoel helemaal...

Ik las dat er Rhino is bij nijverdal...moet dan toch weer aan jullie denken Baudyh..... |(

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:09

Ja de rhino is bij stal Olthuis in Nijverdal. Heb daar vroeger in pension gestaan. Heftig hoor.

Maar waarom moet je aan ons denken Bianca. Vanwege het veulentje?

VHU wil je haar weg doen omdat je angst heb met rijden? Of begrijp ik dat verkeerd.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:15

Zeker heftig, zou eigenlijk vandaag bij Helga op de koffie gaan.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:48

Hoe ging je paarden kijken ips?

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:40

Dat is een van de redenen Baudyh. In combi met een aantal andere redenen. Heb geen zin meer in pijn in mijn lijf, wil niet meer vallen.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:51

VanHuisUit schreef:
Dat is een van de redenen Baudyh. In combi met een aantal andere redenen. Heb geen zin meer in pijn in mijn lijf, wil niet meer vallen.


Jammer. Ik hoop voor jou dat het de juiste beslissing is.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.


VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:15

Ja dat hoop ik ook. Wil niet klagen hoor maar voor het beeld... Heb nog steeds (veel) last van mijn schouder en na bepaalde inspanning van een deel van mijn borstkas. Kan nooit langer staan of zitten dan een half uurtje zonder pijn. Ik wil niet dat dat allemaal nog erger word. Vind het wel genoeg zo. Durf het gewoon niet meer aan. Wel rijden in de bak maar niet meer buiten. Dressuurmatig rijden in de bak kan ik fysiek niet goed meer, al jaren niet meer, is reden waarom ik ben gaan mennen, is heel anders dan langere stukken buiten qua hoe je een paard rijdt.
Als je bang bent ga je verkrampen en val je er ook sneller af. Daarnaast is het niet eerlijk naar Ollie. Die doet niets fout. Niets mis met af en toe een keer een zijsprong of een keer een bok, is ook maar een dier. Al die mankementen van mij komen niet van Ollie maar is optelsom van ruim 40 jaar paardrijden :) in combinatie met een in de basis redelijk krakkemikkerig lijf :)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:00

Ja baudyh..ivm jullie verloren veulentje...
Komt bij rhino ook vaak voor ... vandaar..

Vhu..lastig is die keuze....ik vind het momenteel ook moeilijk met de honden...kan niet met ze doen wat zij het liefste doen...vind t niet eerlijk tegenover de honden..nog geen idee..in ieder geval sterkte bij alles.

Forever in our hart, you will be missed .......

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:35

Allemaal heel bekend ;-)

Dikke knuffel, allemaal!

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:08

Goeiemiddag!

VHU, ik begrijp je helemaal..... heb hetzelfde. Een val met als gevolg een blessure zou voor mijn gezin grote gevolgen hebben en met mijn krakkemikkige lijf (heb 3 jaar geleden mijn rug geknakt door de koets vanuit de trailer proberen op te vangen) ga ik mijn rug spannen om hem in evenwicht te houden. Toevallig deze week ook weer even ohz gereden.

Ips heeft een kijker gehad voor Fera. Hoe is het gegaan?

Baudy een veulentje verloren. Zonde zeg, was al zo goed als voldragen! Maar idd, bij fokkers gaat het leven door... vooruit kijken maar weer.

Ava, waarom geen tubbie in de regen? Je zit in principe lekker warm onder water; zwemmen in de regen gaat ook goed. Okee, dan is het wel zomer :o .

Ollie heeft griep :(:)

Met Janouk gaat het nog niet beter? Zag wel een knappe Prins-foto!

Waar is Keet? Drukjes? En ik ben even vergeten waar HT en Maisie mee bezig zijn.......
En al een tijdje niets van Assie gelezen?

Lanous is het span aan het omzetten met wisselend succes. Nieuw plan B bedacht!

Dingetje heeft haar nieuwe pown *\o/*

Tine, pas op dat je jezelf niet voorbij loopt.

Auto Biancacoo in de brand door kortsluiting, dat is schikken!

Jeskim gaat een veulentje fokken!

Mosel heeft een nieuwe eigenaresse. Dat was mijn nieuws. Budget nu weer gaan opkrikken en weer opnieuw beginnen.
Laatst bijgewerkt door Gem op 11-02-16 16:18, in het totaal 3 keer bewerkt

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers