Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:27

Maaike_Kealy schreef:
Datjaa ik zou ook luchtroosters op je kast plaatsen

Ik zit te twijfelen over luchtroosters of vochtvreters ja :)

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:06

Je zou vochtvreters kunnen proberen, is het niets kan je nog een gat maken + luchtroosters.
Wij hebben geen roosters, en geen vochtvreter. Ondanks dat het toch niet heel droog is op stal hebben we nooit vocht of schimmel in de kast. Hoofdstellen ook niet, op de vorige stal wel. Dus afhankelijk waar je kast komt kan je hem er op aanpassen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:10

Ik heb sinds kort vochtvreters van de action in de kast.
Deze kan je gebruiken in de auto (daar liggen ze ook in het vak) echt ideaal.
Je kan ze her gebruiken door ze in de magnetron te leggen als ze vol zitten.

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:11

Dat klinkt als een goede tip, dankjewel! :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:38

Marjo89 schreef:
Ik heb sinds kort vochtvreters van de action in de kast.
Deze kan je gebruiken in de auto (daar liggen ze ook in het vak) echt ideaal.
Je kan ze her gebruiken door ze in de magnetron te leggen als ze vol zitten.


Die heb ik ook v.d. Action.Kan je die her gebruiken? ze zijn altijd keihard en vies als ze op zijn.
Worden ze dan weer zacht? en hoe lang moeten ze in de magnetron?

Daihyo

Berichten: 88041
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:42

Datjaa schreef:
Wat een leuk topic, heb al veel inspiratie opgedaan!
Hier is ook een zadelkast in de maak, wordt gemaakt van wit betonplex.
Ong. 2 meter hoog, 1 meter breed, en 60 cm diep.

Plankjes springen iets terug, zodat als ik haakjes op de deuren bevestig dat de hoofdstellen niet tegen de plankjes aankomen :)

Bovenste 2 planken wil ik gebruiken voor dekens, linksonder ruimte voor het zadel, vakje daarboven voor de dekjes. Vakjes rechts voor peesbeschermers, poetsspullen etc.

Nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden? :)

[ Afbeelding ]


Grappig, zoiets heb ik sinds zondag op stal staan. Niet door mij gemaakt, maar overgenomen van een bokker. Ik ben er erg blij mee!
Hij is 1 meter breed, 2 meter hoog en 80cm diep. Ideaal voor mijn westernzadel, dat toch niet in de standaardkasten past :+
Wat vooral heel fijn is, is dat hij op wieltjes staat. Zo is hij rijdbaar (want: zwaar!) en staat hij ook meteen van de grond. Dat is beter voor de luchtcirculatie en vocht op/onder/in de bodemplank.
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:34

Mooie kasten komen er weer voorbij!

Ik wil nog iets handigs voor in m'n kast voor beenbeschermers. Heb niet echt een recente foto, maar deze geeft een idee. Zou zo'n schuif mandje als op de vorige pagina daar handig voor zijn?
Gaat om 2 sets, 1 set voor dagelijks gebruik en de ander voor springen en concours.

Heb nog 1 stapel dekjes op de bovenste plank dus daaraan zou die kunnen denk ik, ligt niks hoogs op de tweede plank. Dekjes collectie is verdubbeld dus meeste nu maar mee naar huis :=

Afbeelding

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:55

Ik wil binnenkort een zadelkast gaan maken van 180x70x70 ongeveer. Kan iemand die ook ongeveer zo'n kast heeft gemaakt hoeveel jullie kwijt waren?
Ik twijfel of het wel de moeite is en ik niet beter een oudere ijzeren kast van marktplaats kan halen.

Maaike_Kealy

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:01

Capriootje schreef:
Mooie kasten komen er weer voorbij!

Ik wil nog iets handigs voor in m'n kast voor beenbeschermers. Heb niet echt een recente foto, maar deze geeft een idee. Zou zo'n schuif mandje als op de vorige pagina daar handig voor zijn?
Gaat om 2 sets, 1 set voor dagelijks gebruik en de ander voor springen en concours.

Heb nog 1 stapel dekjes op de bovenste plank dus daaraan zou die kunnen denk ik, ligt niks hoogs op de tweede plank. Dekjes collectie is verdubbeld dus meeste nu maar mee naar huis :=

[ [url=m/NB8Foy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb gisteren het mandje op gehangen, en merk dat het echt alleen voor kleine prullaria is. Kan het gewicht wel hebben, maar is niet ruim genoeg.
Nu heb ik vanmiddag nog 2 van die mandjes gevonden op stal, en die zijn wel geschikt voor beschermers.
Zal morgen een foto maken voor je

fjordjes

Berichten: 12027
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:08

Nadat ik mijn hele grote zadelkast moest verkopen zoek ik nu een kleinere. Max 120 hoog 60 breed en 60 diep. Zoiets als die metalen zadelkastjes maar die vind ik veel te duur om nieuw te kopen. Iemand een idee waar je zo'n formaat kast kan kopen? Hoeft niet per see paard gerelateerd te zijn als het maar die afmetingen heeft en prijs rond de 50 euro

fjordjes

Berichten: 12027
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:28

Is het makkelijk zelf te maken? Anders ga ik wel bij de praxis langs en maak ik het zelf wel. Is denk ik goedkoper.

Maaike_Kealy

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:11

Zelf maken is zeker niet goedkoper. Mits je al hout, scharnieren schroeven en noem het maar op al bij de hand heb.
Zou gewoon marktplaats in de gaten blijven houden. Je kan je gewenste afmetingen invoeren op mp

Maaike_Kealy

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:37

Sorry Capriootje, vergeet steeds om een foto te maken voor je. Maar kwam er achter dat ze bij de ikea vandaan komen.

Gaat dus om deze-

Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12027
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:52

Maaike_Kealy schreef:
Zelf maken is zeker niet goedkoper. Mits je al hout, scharnieren schroeven en noem het maar op al bij de hand heb.
Zou gewoon marktplaats in de gaten blijven houden. Je kan je gewenste afmetingen invoeren op mp


Volgens mijn berekening was ik aan een zelfbouw kast €56,17 kwijt bij de praxis. Dus dat is wel goedkoper dan zo'n metalen kast kopen, nieuw kosten die 120-150 euro en tweedehands wordt er ook al gauw 100 euro voor gevraagd. Ik zoek specifiek een kleine kast, op mp worden bijna alleen maar grote aangeboden.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:25

fjordjes schreef:
Maaike_Kealy schreef:
Zelf maken is zeker niet goedkoper. Mits je al hout, scharnieren schroeven en noem het maar op al bij de hand heb.
Zou gewoon marktplaats in de gaten blijven houden. Je kan je gewenste afmetingen invoeren op mp


Volgens mijn berekening was ik aan een zelfbouw kast €56,17 kwijt bij de praxis. Dus dat is wel goedkoper dan zo'n metalen kast kopen, nieuw kosten die 120-150 euro en tweedehands wordt er ook al gauw 100 euro voor gevraagd. Ik zoek specifiek een kleine kast, op mp worden bijna alleen maar grote aangeboden.


Dan vraag ik me af wat voor materiaal je koopt. Ik heb toen mijn houten kast met redelijk hout gemaakt en daar was ik al 150 euro alles incl voor kwijt. Dus met scharnieren ed. Dan had ik nog niet eens het hout wat ik eigenlijk wilde..

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:46

Afbeelding
*\o/* hij is bijna klaar.
Binnenkant moet nog, de hangers Etc.
En ventilatie.
Maar t ziet er super uit.

Ohja, hij is 2m hoog. 1.50 breed.
En ik meen iets van 75cm diep

JenteC
Berichten: 455
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:22

CarinaR schreef:
[ [url=m/GI4d0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
*\o/* hij is bijna klaar.
Binnenkant moet nog, de hangers Etc.
En ventilatie.
Maar t ziet er super uit.

Ohja, hij is 2m hoog. 1.50 breed.
En ik meen iets van 75cm diep


erg mooi!

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:33

Ik heb een tot dusver, ongemogelijke opdracht gekregen van mijn vader. Op marktplaats een kast vinden van max. €100,- , welke max 210 cm hoog is en min 2.00 lang en max 2.40 . Breedte minimaal 45 cm. Ik zoek al enkele weken maar helaas :n

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:40

Al eens bij een kringloopwinkel gekeken?

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:30

Leen schreef:
Al eens bij een kringloopwinkel gekeken?

Nee, ga ik eens doen van de week! Bedankt voor de tip :D

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:54

Die ikea mandjes zien er goed uit Ja! Die ik nu heb is minder diep. Passen wel m'n sporen, liksteen en babydoekjes in dus opzich best handig. Heb aan de deur ook een mandje, daar zitten nu 1 set beschermers in

Afbeelding

Mooie kast hierboven!

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:14

Ik heb vorig weekend een hoop van die mandjes weggegooid :') , als ik het had geweten had ik er wel iemand mee blij willen maken

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:07

Vrijdag pas verder met de kast. Dan gaan de haken er in.
Tuighaken, 2 zadelsteunen en 2 hangers

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:28

Mijn super lieve, handige husband heeft even een mooie kast voor mij getimmerd. Zal hem even showen, ben er super blij mee!

Afbeelding

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:44

Pff wat een prachtige (ruime!) kasten komen er voorbij! Ik sta nu op een stal waar je maar 1 klein kastje krijgt wasr je het maar mee moet doen. Nu is de kast al te smal voor mijn zadels (want ik heb twee zadels) daar baal ik al onwijs van want dat kan niet goed zijn voor je zadels.. En ik heb boven me zadels maar 2 plankjes voor de rest. Nou dat past dus nooit.. Nu heeft de eigenaar het liefst ook nog eens GEEn spullen buiten je kast maar dat heb ik dus wel want tja het past gewoon niet..