300 grams regendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

300 grams regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 20:41

Voor Carina heb ik een regendeken gekocht, een 300 grams. Nu zit ik alleen te twijfelen. Met het weer, zoals het nu is, een graad of 12-15, maar wel regen. Is die deken dan niet te warm voor haar?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:09

Als ze niet zweet onder die deken is het goed.

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:06

Het ligt er ook aan hoe warm het op stal is als je paard gaat zweten is ie te dik. Voor mijn paard is een 300 grams zeker nog te warm. Als ik jou was zou ik nog even een tussenmaatje pakken dat doe ik ook.Als het echt kouder gaat worden gaat er een 300 grams op en wanneer het gaat vriezen leg ik er nog iets onder.

Mijn eerste kindje is geboren... en ze heet ROBIN!!!!!!!!!!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 13:28

Voor de duidelijkheid, het gaat om een regendeken voor buiten in de wei. Niet voor op stal.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:32

heeft ze op stal ook een deken op? zo ja, als die iets lichter is, dan kan je buiten wel een 300 grams opdoen, buiten is het toch iets kouder dan op stal (mag je aannemen *LOL* )
Heeft ze op stal niets op, of slechts een heel dun dekentje, dan is een 300 grams waarschijnlijk wat warm.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 20:41

nee, ze heeft voor de rest geen deken op. hooguit van de winter 's nachts een 300 grams winterdeken.
Ik had deze gekocht om haar nog een tijdje buiten te kunen laten 's nachts, alleen nu is het weer qwaermer geworden dus blijft ie waarschijnlijk nog ff in de kast liggen Boos!

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:39

Gevoelsmatig vind ik 300gr. deken alleen voor 's nachts en voor in de regen teveel van het goede. Want dit betekent dat je paard overdag in de stal geen deken op heeft. Begrijp ik dt zo goed?
Ga jezelf maar na: Overdag heb je geen jas aan als je naar buiten loopt (behalve bij regen) en 's nachts een 4-seizoenendekbed op bed.
Het verschil is gewoon te groot.
Ter vergelijk: Mijn paard heeft nu dag en nacht een deken op en de 300gr. komt pas te voorschijn als het echt tegen het vriespunt aanloopt overdag. Snap je wat ik bedoel?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 00:04

Sorry dat had ik even niet in de gaten. Ik moet zeggen dat dit weer een beetje twijfelachtig is. Gewoon even voelen of je paard het niet te warm heeft of even kijken of het paard niet zweet. Wel er goed op letten dat de overgang niet te groot is van buiten op en binnen af, maar als het op stal lekker warm is kan je hem dan gerust af doen.Groetjes van Iris (gigelo is de naam van een van mijn lieve beestjes)

Mijn eerste kindje is geboren... en ze heet ROBIN!!!!!!!!!!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 00:46

gigelo schreef:
Sorry dat had ik even niet in de gaten. Ik moet zeggen dat dit weer een beetje twijfelachtig is. Gewoon even voelen of je paard het niet te warm heeft of even kijken of het paard niet zweet. Wel er goed op letten dat de overgang niet te groot is van buiten op en binnen af, maar als het op stal lekker warm is kan je hem dan gerust af doen.Groetjes van Iris (gigelo is de naam van een van mijn lieve beestjes)


Ben ik het helemaal mee eens....

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 14:26

Silvia schreef:
Gevoelsmatig vind ik 300gr. deken alleen voor 's nachts en voor in de regen teveel van het goede. Want dit betekent dat je paard overdag in de stal geen deken op heeft. Begrijp ik dt zo goed?
Ga jezelf maar na: Overdag heb je geen jas aan als je naar buiten loopt (behalve bij regen) en 's nachts een 4-seizoenendekbed op bed.
Het verschil is gewoon te groot.
Ter vergelijk: Mijn paard heeft nu dag en nacht een deken op en de 300gr. komt pas te voorschijn als het echt tegen het vriespunt aanloopt overdag. Snap je wat ik bedoel?


Ik snap zeker wat je bedoelt ja.

M'n beessie heeft al een beetje een wintervacht, haar natuurlijke jas dus, daar loopt ze overdag mee buiten. 'S nachts loopt ze dan buiten met de dikkere 300 grams op. Een dikkere jas dus tegen de koudere nachten.
Nu gaat ze 's nachts op stal omdat het dan kouder is als overdag. Maar met de deken moet het toch een beetje gelijk liggen? Op stal zonder deken of buiten met deken? Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:50

Ja ik denk het wel...300 grams is in mijn ogen heel erg dik. Je had beter en ongevoerde regendeken kunnen kopen, puur voor de regen en wind.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 14:53

Tja, dat zit ik nu ook te denken. Toen ik hem bestelde echter liep het 's nachts al tegen het vriespunt aan en was het de bedoeling om die deken op tye gooien om haar uit de wintervacht te jouden. Deken kon pas na 2/3 weken geleverd worden en intussen is het warmer geworden enz enz. Maar het zal vast wel weer kouder gaan worden...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 00:59

Tja wat ik dus al zei dit weer is een beetje twijfelachtig,maar als je paard deze deken al op heeft en het niet te warm heeft moet je hem er ook niet in een keer weer der af halen van warm naar koud en koud naar heel warm is ook niet goed. Als jou paard het niet te warm heeft onder deze deken gewoon laten liggen en anders als hij het wel te warm heeft een tussenmaatje er op todat het echt kouder gaat worden en dan die 300 grams er op. Heeft jou paard het nu niet te warm onder deze deken dan kan je als het echt kouder wordt er nog iets onder leggen . nou veel succes er mee.

Mijn eerste kindje is geboren... en ze heet ROBIN!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, xDaylight en 86 bezoekers