risico..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 21:12

zatrdag ga ik met mn ouders overleggen (alleen overleggen dus) of ik fiona mag kopen. ik hoop het wel heel erg dat het mag! maar ik verheug me er te erg op denk ik..
ik ga haar laten bijrijden ook, zodat ik iets beter uitkom met de kosten.
maar ik vind het ozo eng om een paard van 6 te kopen die nog niet is ingereden (!!!).
maar ze lijkt me heel tof.. ik hoop dat ze nog niet wordt verkocht *LOL*
maar ja ik hoop dus dat mn ouders het ok vinden.. ben bang dat ze willen dat ik een goed ingereden paard koop..
vinden jullie het een groot risico?


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 21:21

Wil je haar zelf gaan inrijden dan?

Ik denk zelf dat het geen probleem op zal leveren om een pony van 6 in te rijden!!!!
Oliva is ook pas op bijna 6 jarige leeftijd ingereden Knipoog en dat gaat echt prima hoor Lachen


Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 21:24

nee kirsten (shanaia) gaat haar bijrijden en die rijdt haar ook in, naja ik wil ook wel wat doen maar doe niks zonder hulp! 6 jaar is prima? weet ik dat ook weer valt er een last vanaf *LOL*
voor iedereen: hoe lang duurt inrijden (ok niet dat ik ven de hak op de tak spring en gelijk in de z wil komen hoor! gewoon een vraagje)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 21:32

de een doet het in 2 of 3 maanden. Ik doe er jaren over. Ik heb alle tijd, laat het paard lekker erin groeien. VAndaag Vol zonder martingaal gereden, ik wist niet dat dat voor hem zo anders was, maar hij leert het wel. Ga het vaker doen. In het bos nog niet, want een jaar geleden lag ik nog in mijn bed bij te komen van een kopstoot. En wat noem je inrijden? Voltrack kan nu gereden worden, wat ik dus rijden noem. Nog niet echt super, maar hij geeft aan het te kunnen. GEestelijk is hij er nu ook *eindelijk* klaar voor. Dat moet je aanvoelen. Met Jopie heb ik wat aangemodderd en pas later ben ik serieus gaan rijden, blijkthij talent te hebben (vind ik, het is voor mij een superknol)... Tsja, ik zeg altijd: ik zie wel...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 21:37

eh wat noem ik ingereden.. tja ik ben gewend aan paarden die kunnen galloperen, draven en stappen, allerlei oefeningen enzo.. maar dat zijn haast allemaal manegepony's geweest (heb ook op eigen gereden) maar ik denk toch wel in ieder geval los kunnen stappen op je paard zonder dat die er telkens van door schiet.. het rijden telt niet echt voor mij, ik zei het al eerder omgang met je paard is de hoofdprijs, rijden is een 'beloning'.

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 08:21

hoi rian,
gaat kirsten d`r nou toch bijrijden?
-xxx-

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 09:54

ik weet niet of je al eerder een paard hebt ingereden? of op jonge paarden gezeten hebt? want het lijkt heel makkelijk maar om t echt goed te doen kost veel tijd en t is lang niet zo makkelijk. Ik weet niet hoe jullie rijden dus ddaar kan ik niets over zeggen. maar zeker het begin van t beleren is heel belangrijk dit bepaald dus of je later een leuk rijpaard krijgt of niet. Als je het toch met zn tweetjes gaat doen. zorg dan altijd dat er een ouder iemand die er verstand van heeft erbij is zodat als er wat mis is je meteen hulp hebt en t niet fout kan gaan.
veel succes met 'onderhandelen

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 12:04

Tsja, ben ik weer. Paarden inrijden is een vak op zich. Niet voor niks brengen de meeste mensen ze weg naar iemand die het vaker doet. Een 6 jarige kan op zich best hoor, maar het nadeel van zelf inrijden is dat je allerlei problemen tegen kan komen, die erg veel tijd en geduld kosten. Dat moet je kunnen opbrengen. Verder als je zelf geen ervaring hebt ga je denk ik snel de fout in, vooral als je het zonder begeleiding doet.
Als je het met z'n tweeen doet, moet je helemaal 100% zeker zijn dat je op de zelfde manier de idngen aanpakt,anders wordt het voor het paard erg verwarrend.
Ik zou zeggen: beter een ingereden, bevestigd paard kopen.

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 13:46

nou het grootste risico was dus die advertentie geloven want het blijkt helemaal niet zo te zijn, dom hoor. misschien is het wel een teken haha dat ik er nog niet klaar voor ben hihin *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 13:53

Daar ben ik eigenlijk wel een beetje blij om hoor Haha! .
Ik had begrepen dat dit je eerste paard zou worden en dan had ik het niet zo'n wijs besluit gevonden om een 6-jarig onbeleerd paard aan te gaan schaffen. Vooral gezien eht feit dat je zelf heel erg weinig ervaring hebt. Ik zou je veel eerder een erg braaf en goed beleerd paard adviseren, desnoods een wat oudere. Van zo'n paard kun je heel veel leren en je krijgt er veel vertrouwen van. Na die ervaring kun je misschien een aan een jong paard gaan denken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 20:04

Bij joop was ik 12, en ik had geen ambities, ena lle tijd. Was allang blij dat ik zo veel lol met m had. De eerste keer (8e keer dat er uberhaupt iemand op zat) deed hij bij mij echt niks, heel braaf stappen enzo. En ik was me een partij gelukkig. Op een jong paard! Zat te glimmen. Hij kon toen net galopperen, draven en stappen, en moest nog alles leren eigenlijk. Overgangen gingen met stemhulp ed. Ik heb het eerste halfjaar 1 a 2x in de week intensieve begeleiding gehad, en hem niet echt voor mezelf gereden. Ik reed hem vanaf januari, en in april/mei ben ik meer voor mezelf gaan rijden. In juni was hij van mij. Ik heb van jan tot sept van de vorige eigenaar intensieve begeleiding gehad (zelf ook een stuk beter leren rijden. Eerst een paar lessen op Hamara om het manegeachtige kwijt te raken (ik kneep als een gek, Hamara kon dat niet hebben, dus had ik HEEL snel geleerd). Daarna op Hamara en op Joop. Eerst kwam dat meisje ook nog bijna elke dag, op een gegeven moment (toen alle andere paarden weg waren, rond maart denk ik) kwam ze alleen nog maar om les te geven. 2x in de week voor mijn ouders, en voor mijn zus en mij ook nog dacht ik. Vanaf okt heb ik een paar lessen gehad van de manege eigenaar, en daarna echt jaren geen les meer met Joop, en dat si GEEN aanrader. Ik kon goed voor mezelf rijden (hoorde ik later), toen we een trailer hadden (maart t volgende jaar) zijn we ook wat vaker gaan lessen, maar dat was meer onder schooltijd, dus voor mij in de vakanties. Pas het jaar daarop ben ik elke week 30 min gaan privé lessen. Dat ging veel beter. Toen heb ik hem pas geleerd na te geven en netjes te lopen (hij kon dus heel goed stappen draven, figuren en wijken geloof ik ook, maar ík kon het verder allemaal niet, van Hamaar heb ik wel heel veel geleerd ondertussen omdat dat een M paard was). In die lessen heb ik dus heel veel geleerd. 2 jaar terug naar Portugal op Grand Prix niveau gelest (met bijbehorende paarden) ik kwam terug, en ik leerde Joop opeens allerlei oefeningen. Ging toen echt heel snel, hij pikte alles zo op.
Tsja, ik denk dat toen ik erop kon blijven zitten het voor mij goed was, maar later kreeg ik meer 'ambities' wilde het gewoon kunnen. Dat heb ik geleerd in de privé-lessen (die ik nog steeds heb, instructeur komt nu thuis, eerst was het op de manege). Die vakantie was echt een opsteker, ik wist hoe het moest, en ik wilde hem ook piaffe leren (kijken of hij het kon, en hij kon het bijna, maar snapte het niet, was echt een geintje), en wissels (dat ging mis, toen bleek hij opeens een springpaard, met balkje werd hij echt heel lekker rustig in een rollend galopje, my god, wat een gevoel, maar helemaal laag ingesteld en over de balk sprong hij gewoon). Nu rijd ik hem weer op een redelijk niveau, maar met de hoefkatrol is dat erg lang weggeweest.
Voor mij is hij in een halfjaar wel ingereden geweest, maar nu zou ik daar geen genoegen mee nemen. Voltrack duurt ook al 1,5 jaar, en die kan nu veel meer dan joop na n halfjaar! Ligt ook aan mijn eigen niveau.
Wat een banketstaaf he?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, alysha92, Chantalla, Dartel, Em_, hokke, Jasia, lina1998, Lyona, marga1, nikysa90, Pommier, Selina en 105 bezoekers