Groeten uit de WinterRimboe! :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:58

Er waren eens 3 pony's, welke het zo ontzettend slecht hadden. Ze stonden namelijk 24/7 buiten op 2 stukken weiland van bijna 3 hectare. Op die 3 hectare stond buiten enkele meters blubber en water om, toch ook best veel gras, een oude trailer om in te schuilen en ze hadden ook een eigen privébos. 2 keer per dag kwam er een voermens langs die ze voorzag van biks, wortelen, slobber, muesli en andere enigzins eetbare rommel. Buiten dat stond er een pak kuil, waar ze onbeperkt hun tanden in konden zetten. Volledig begrijpelijk dus dat deze arme dieren dan maar achter in het land de rimboe in doken,om zich te goed te doen aan uitgeschoten piekgras (of wat het dan ook maar is), tsja ze moesten toch wat om onder deze erbarmelijke omstandigheden de barre winter door te komen.... :brr: Y;(


Alle gekheid op een stokje, mijn lieftallige haarballen ontkomt het denk ik aan bijna niks. Zoals boven beschreven hebben ze een enorm stuk land voor hun 3en, kom ik 2 keer per dag voor krachtvoer en goede zorgen en staat er altijd kuil waar ze van kunnen eten wanneer ze willen.
Het land waar ze op staan is niet onderhouden 'vogeltjesland' , kortom, er staat van alles en nog wat op. Veel variatie in voeding zullen we maar zeggen :D Ik heb er geen problemen mee, heb liever te arm land dan te rijk land voor de pony's. :j
Maar toch hebben ze een sterke voorkeur voor knabbelen in de rimboe. Daar staat van dat piekgras/rietachtige zooi waar ze graag aan knagen mogen. Dit staat vrij hoog, en mijn pony's zijn vrij klein (2 van de 3 dan) dus ik ben ze regelmatig 'kwijt' daar :Y)

Bij deze even wat plaatjes van de knollen in hun rimboe.
Eerst even voorstellen voor wie mijn pony's nog niet kennen

Bas, zwartbonte shetlander ruin van 17 jaar. Kleine diva met gebruiksaanwijzing, ziet in kinderen niets dan onschuld, volwassenen denkt hij het zijne van. Inmiddels alweer 13 jaar in mijn bezit.
Afbeelding

Tom, zwartroan bonte shetlander ruin van 25+ (precieze leeftijd niet bekend, ooit door veearts geschat op gebit) Clown eersteklas, goedzak en altijd in voor een geintje. Is helaas aan 1 oog inmiddels zo goed als blind door staar en hij is dampig, begint opaatje te worden dus. Inmiddels alweer 10 jaar in mijn bezit.
Afbeelding


Sven, zwarte Welsh B ruin van 3 jaar. Willow Tree Amigo x Casperhof's Freddy. Clown en goedzak in wording, heel stoer maar ook nog steeds een baby. Doet de shetten in alles na. In mijn bezit sinds september 2015, wel al vanaf veulentje opgevoed. Herstellende van een stressvolle periode en maagzweren.
Afbeelding

*klik* Vanmorgen trof ik m'n weiland zo, zonnetje, wit lakentje over het land... kreeg spontaan zin in skieën

Na een *klik* Sneeuwrolsessie verdwenen de heren op een drafje de Rimboe in :evaw:
Afbeelding

De shetten staan eerst nog lieflijk bij elkaar
Afbeelding

Terwijl Sven op verkenning uitgaat
Afbeelding

Als ik 's morgens voor mijn werk in schemer bij de weide kom, ben ik de pony's zoals ik al aangaf wel eens 'kwijt' := Vaak staan ze dan achter in de rimboe, en gezien de afstand en de hoogte van het rimboegras, is het ook niet zo gek dat ik dan flink moet turen voor ik ze gevonden heb.
Tom bv 'verzuipt' tussen de sprieten :D
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

*klik*Van een afstandje ziet dat er zo uit

En zij hebben vanaf de rimboe dit uitzicht, dit stuk land eindigt bij de bomen die je helemaal achteraan kunt zien, rechtsachterin staat hun schuiltrailer, en dan hebben ze nog een deel 2 met een minibos er in
*Landjeklik*

Sven kijkt om zich heen
Afbeelding

Blaaswolkje :)
Afbeelding

Bas doet ook mee met bosjesknol spelen:
Afbeelding

Het is zulk lekker spul
Afbeelding


3 bushbushkollen
Afbeelding


Hai Sven!
Afbeelding

*klik* En wat is het dan heerlijk om tijdens mijn 2e ronde de zon onder te zien gaan en met deze luchten mijn pony's weer een goede nacht te wensen <3


Ik ben zo gek op dit plekje. Behalve mijn pony's leeft er nog veel meer, zo rennen er regelmatig reeën door het land, zit er een fazantenpaar, een reiger, haasjes etc
Het is een afgelegen en beschut stuk, van niemand last en alle rust. Heerlijk voor de pony's, en voor mij. Ik kan soms uren gewoon alleen maar 'zijn' in mijn inimini-natuurgebiedje. Gewoon kijken naar de pony's en hun gedrag en routines, lopen door het land, genieten van de luchten tijdens zonsopgang en ondergang, gewoon lekker wegdromen in de buitenlucht te midden van mijn kleine grote vriendjes :o

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 09:32

*edit* verkeerde topic, moest ergens op antwoorden en zet dat onder m'n eigen topic. Nog niet helemaal wakker :+

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Re: Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:37

Wat een heerlijke pony's en wat een heerlijke plek hebben ze! Om jaloers op te worden :o

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:41

Wat een prachtige plek♡

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:02

Wat een prachtige plek en leuke paarden!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 20:45

Bedankt voor de reacties, het is idd een hele fijne plek. Heb er geen luxe,geen bak (de kinderen rijden gewoon in het land en als het te nat is gaan we op buitenrit) geen electricieit en/of waterleiding en geen stallen maar daar heb ik weinig last van, en de pony's evenmin ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:47

Erg prachtig gebied TS! Huur je het?

jes_sam

Berichten: 1064
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:57

Wauw wat een geweldig gebied!
Snap helemaal dat je de shetters soms kwijt bent, haha

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Groeten uit de WinterRimboe! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 23:40

Bedankt! @MarlindeRooz, ja ik huur het idd. Het ligt op ong 1km van ons huis dus lekker dichtbij en goed te doen qua verzorging. Heb ze net niet aan huis (is ook niet mogelijk,woon in gewone wijk in t dorp) maar doordat het zo dichtbij is en ik verder alles zelf doe qua verzorging en onderhoud voelt het wel zo. Ik kan vanaf het weiland zo het dorp in wandelen met de pony's, of de andere kant op waar wat ruiterpaden zijn.