Hooi of Kuil??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Hooi of Kuil??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-02 15:15

Wat geven jullie aan jullie paard/pony? Hooi of kuil?? En wat is daar de reden van?

Ik zelf geef me pony op dit moment kuil omdat hij begon met hoesten toen hij hooi kreeg... En in hooi zit meer stof dan in kuil dus we hopen zo dat minder gaat hoesten.


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:21

Barb krijgt hooi omdat er in kuil te veel eiwit zit. Hij heeft nl een eiwit allergie.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:45

Lucien krijgt hooi, omdat dat goed te verkrijgen is in kleine baaltjes en het niet duur is. Eigenlijk moet ie nat hooi hebben voor zijn longen, maar om de een of andere reden krijgt ie dat niet Boos! .
Kuil is ook prima voer, mits het gras niet teveel mest (voor paarden) heeft gehad en het wat later gemaaid is dan gebruikelijk is. Anders komt er teveel eiwit in.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:56

Ik geef nu hooi, heb ooit kuil geprobeert en mijn merrie moest het niet, nu ze weg is zou ik wel 's opnieuw kuil willen proberen vanwege de betere manier van mogelijkheid om te bewaren, ze zijn nl. gewikkeld en kunnen zonder al te veel problemen buiten blijven liggen mits optijd verbruikt.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:14

Sherif krijgt ook kuilvoer sinds pas, en hij vindt het erg lekker. En inderdaad het is niet zo stoffig als hooi.
Maar goed als het kuilvoer op is krijgt hij gewoon weer hooi. (We zijn bijna door de voorraad heen)

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:33

Pinky heeft altijd gewoon hooi gehad. Hij heeft nergens last van dus ik blijf mooi op hooi!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:32

Onze paarden hebben altijd hooi van eigen land gehad. Ze krijgen nu ongeveer hetzelfde, net zo droog als hooi maar dan gaat er folie om aangezien wij door de ziekte van mijn man het hooi niet meer in pakjes laten persen. Overigens ook van eigen land en dat bevalt ook prima en scheelt veel zweetdruppels Haha! Wij zijn 2000kleine pakjes per jaar nodig dus dat was 2000x0.90 cent=Fl.1800.--. Nu kost het zo'n fl. 5000.--. en dat is dus het enige nadeel maar jah gezondheid gaat voor alles.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:54

Levi krijgt kuil...dat word gevoerd op de manege. Ik vind dat beter dan hooi, veel minder stoffig en Levi vind het heerlijk Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:56

Ik voer kuil. Ten eerste is het minder stoffig en ten tweede vind ik het makkelijker. Het komt van ons eigen land en ik heb een hekel aan hooibalen sjouwen, dus laat ik alles in grote kuilrollen doen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:03

Tiko krijgt 's ochtends kuil (wordt gevoerd). En 's middag hooi of kuil (voeren we zelf), hangt een beetje van de kwalitiet van de baal hooi of kuil die op dat moment open is af. Vaak krijgt ie 's middags ook een mengsel.
Bovendien heeft Tiko wel eens van die buien (is het vaak ook niet goed hoor) datie een van beide niet eet.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:06

Stella krijgt hooi omdat ze zo dik is. We voeren haar alleen 2 handjes muesli bij met vitamines erin als we gereden hebben. Ze krijgt overigens wel veel hooi, ten eerste omdat ze haar darmen anders stil komen te liggen en ten tweede omdat ze gewoon aan haar stro begint.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 19:18

Ik voer hooi. Dat is veel handiger te vervoeren. Anders moet je telkens die baal kuil binnen zien te krijgen. Hooi ligt gewoon vlakbij de paarden. Daarbij komt dat kuil vaal slecht is qua schimmel, dus geef mij maar hooi. Ze worden er nog minder fel van ook.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 20:35

kuilvoer, zitten meer voedingswaarden in, en in de winter kunnen ze dat wel gebruiken

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 00:45

kuil, hoef ik ook minder bix te voeren, in kuil zit al behoorlijk wat energie + dat het ca. de helft goedkoper voor mij is dan wanneer ik hooi voer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SentiBot en 130 bezoekers