[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:00

Hmm dat is vreemd haha. Ik kijk ook elke dag naar de foto's in uitgelicht maar eerlijk gezegd kan ik mij niet heel goed meer herinneren wat er gister nou wel en niet in stond. Maar Strasshorse heeft op Facebook een printscrean staan waar haar foto in uitgelicht staat en dan zie je die met die sterretjes kont onder haar foto staan en die bovenste foto ook hetzelfde als vandaag. Dus ik dacht, misschien een foutje van Bokt haha. Maar het zal wel :P Haar foto staat dan zeg maar op de plaats van de PRE en de rest is hetzelfde als vandaag.

@Selina: Nee zijn echt precies dezelfde foto's als op die printscrean.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Selina

Berichten: 14222
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:04

Celine_Famke schreef:
Hmm dat is vreemd haha. Ik kijk ook elke dag naar de foto's in uitgelicht maar eerlijk gezegd kan ik mij niet heel goed meer herinneren wat er gister nou wel en niet in stond. Maar Strasshorse heeft op Facebook een printscrean staan waar haar foto in uitgelicht staat en dan zie je die met die sterretjes kont onder haar foto staan en die bovenste foto ook hetzelfde als vandaag. Dus ik dacht, misschien een foutje van Bokt haha. Maar het zal wel :P Haar foto staat dan zeg maar op de plaats van de PRE en de rest is hetzelfde als vandaag.

@Selina: Nee zijn echt precies dezelfde foto's als op die printscrean.


Volgens mij heeft ze haar foto gephotoshopt in het uitgelicht van vandaag.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12722
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:10


Set_Elkol
Berichten: 14832
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:14

Ik denk wat selina zegt, aangezien die gebruiker op de vorige pagina zei geen print screen te hebben.

MonetteFoto

Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Voorthuizen

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:44

Het topic met de pony met de sterretjeskont is mijn topic en die was gisteren niet uitgelicht hoor :)

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:48

Op jezelf temmen voor uitgelicht is mogelijk ja, maar een tem wil niet perse zeggen dat het topic in uitgelicht komt, dat is uiteindelijk afhankelijk van een heleboel.
:)

De Turtle.

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:55

Murthul schreef:
Op jezelf temmen voor uitgelicht is mogelijk ja, maar een tem wil niet perse zeggen dat het topic in uitgelicht komt, dat is uiteindelijk afhankelijk van een heleboel.
:)


Aha!
Dankjuhh, was nieuwsgierig (heeft stiekem dr eigen topic getemd)

:P

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:01

Hmm okee het zal wel haha!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:14

Ik vraag me de laatste tijd al vaker iets af. Er staat in de regels dat er geen andere dieren dan paarden en ezels in uitgelicht mogen staan:
Citaat:
Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.

Maar ik vraag me af waarom er dan de laatste tijd zo veel topics in uitgelicht staan waar ook een hoop foto's bij zitten van bijvoorbeeld mensen en honden. Als er 1 foto van bijvoorbeeld een hond tussen staat, valt dat niet zo heel erg op. Maar wanneer er van een topic met 15 foto's maar 4 paardenfoto's zijn, hoezo staat dat dan in uitgelicht?
Valt me de laatste tijd wel vaker op :j

Marjo

Berichten: 37155
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:36

Waarschijnlijk omdat de paarden foto dan gewoon heel goed is. Ik vind het geen slecht iets. Er staat ook niet voor niks dat die dieren niet in uitgelicht mogen, niet de topics

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:16

Het klopt inderdaad dat die eis er is, maar die geld alleen voor de foto die in uitgelicht komt. Als de foto/het topic leuk genoeg is nemen we 'm mee, ookal zitten er nog andere foto's tussen. :)

De Turtle.

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 05:03

Is het snebjesdag vandaag? :) love it!!

Wie los durft te laten, heeft twee handen vrij
Een ander kan je niet geven wat er in jezelf ontbreekt.
"Vertrouwen is als een gum, het wordt alsmaar kleiner na elke fout"...

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 02:23

Leuk dat Famke in uitgelicht staat! :D
Alleen is er volgens mij iets mis... Ik zie de titel staan ipv een foto? Met alle browsers en zowel op laptop als mobiel.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12722
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 04:05

Celine_Famke schreef:
Leuk dat Famke in uitgelicht staat! :D
Alleen is er volgens mij iets mis... Ik zie de titel staan ipv een foto? Met alle browsers en zowel op laptop als mobiel.



Als het goed is klopt het nu allemaal weer :D

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 04:33

Ik zie nu inderdaad gewoon weer foto's ipv 1 met tekst. :)

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:35

Ben wel benieuwd naar een nieuwe statistiek, zie vandaag weer iemand uitgelicht die gewoon elk geopend topic in uitgelicht komt.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12722
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:40

Statistieken van uitgelicht zijn niet heel erg makkelijk om zo even te maken, Bart heeft het op dit moment heel erg druk en niet echt de tijd om daar nu in te duiken.
Het kan inderdaad gebeuren dat sommige bokkers vaker in uitgelicht komen te staan. Dit kan dan bijvoorbeeld komen omdat de bokker geschikte foto's plaats voor uitgelicht met daarbij een goede kwaliteit van de foto's of omdat de bokker een bepaalde tak van de sport beoefend waar weinig foto topics van zijn. Wij proberen om dagelijks een diversiteit aan foto's te plaatsen in uitgelicht.
Vooral rond deze tijd van het jaar liggen de fototopics die geschikt zijn voor uitgelicht niet voor het oprapen. Er zijn minder fotomeetings en het weer is voor veel mensen niet aantrekkelijk om foto's te gaan maken.
Ieder topic maakt nog steeds evenveel kans om uitgelicht te worden, mits er aan de voorwaarden voldaan word. Zeker nu is er gewoon minder keus en kan het sneller lijken alsof mensen met ieder topic in uitgelicht komen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26332
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:00

Wat vreemd. Voor de Kerst werd er een topic geopend over een pony waarvan ik zeker weet dat meerdere mensen daarop getemd hebben en waar ook hele mooie foto's instaan.
Topic heeft nooit uitgelicht gehaald dus te weinig om uit te kiezen zal de reden niet zijn.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.


chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:10

Heb ik ook gehad met een van mijn topics maar dat topic is toen op de bokt fb pagina geplaatst.
Misschien is dat ook gebeurd met dat topic? :)

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26332
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:13

Dit topic is inderdaad op de fb pagina geplaatst maar dat was pas een paar dagen later.
Maar mijn punt was dat er gezegd was dat er te weinig keuze was. Als een topic wat zo goed in de Kerstsfeernhad gepast en waar meerdere gebruikers op temmen het al niet haalt lijkt mij het niet dat er te weinig keuze is.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Mowgli4

Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:32

valt mij ook op inderdaad harbourlight. ik zie soms hele gave foto's voorbij komen, maar dan komen ze uiteindelijk toch niet in uitgelicht

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:33

Mowgli4 schreef:
valt mij ook op inderdaad harbourlight. ik zie soms hele gave foto's voorbij komen, maar dan komen ze uiteindelijk toch niet in uitgelicht


Jup, en soms heb ik het andersom maar dat is natuurlijk verschil in meningen :o

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:52

Ik vind dat er wel meer naar bepaalde bokkers gekeken mag worden. Ik zie regelmatig iemand in uitgelicht die niet zorgvuldig om gaat met pony's. Je promoot die persoon nu als het ware. Dat vind ik eigenlijk schandalig. En ik snap heel goed dat je niet iedereen in de gaten kan houden maar als iemand vaak in uitgelicht staat valt dit gewoon op. En dat moet ook opvallen voor de persoon die de mensen selecteert voor uitgelicht.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78415
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:54

Voor kerst zijn er enkele topics met kerstsfeer opgespaard om in uitgelicht te plaatsen. De topics waar geen goede uitsnede van gemaakt kon worden zijn met kerst op Facebook geplaatst. Niet altijd is een topic met gave foto's geschikt voor uitgelicht, er moeten ook goede uitsnedes gemaakt kunnen worden.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:11

Wat Neonlight zegt ja, of een topic gebruikt word hangt van een aantal dingen af. Op het moment dat een topic op de Bokt Facebook geplaatst word word hij niet meer voor uitgelicht gebruikt en andersom. Ook de Facebook word van tevoren ingepland, dus het kan inderdaad gebeuren dat het pas een paar dagen later is. Voor de kerst hebben we inderdaad kersttopics opgespaard om ook de voorpagina een feestelijk kersttintje te geven.
Hoeveel keuze we hebben kan enorm per week verschillen, soms moeten we echt zoeken naar mooie plaatjes en een week later kan het zomaar zijn dat we zowat verzuipen in de topics. We proberen ervoor te zorgen dat er afwisseling in uitgelicht is en dat er zoveel mogelijk leuke topics in uitgelicht komen, maar er zijn redelijk wat topics die afvallen vanwege de kwaliteit of waarin geen mooie uitsnede mogelijk is oid.
Zeker topics met TeM's proberen we zoveel mogelijk te gebruiken in uitgelicht of op de FB, maar een TeM voor uitgelicht is geen garantie dat het topic ook daadwerkelijk uitgelicht word.

De Turtle.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers