Voor de prijzen of omdat je het leuk vind?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Voor de prijzen of omdat je het leuk vind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 11:20

1 December heb ik mijn eerste wedstrijd met Pardouz. *LOL* Ik vind wedstrijden zó leuk! Ik doe eigenlijk nooit mee voor de prijzen of winstpunten, het tuttelen ervoor en het rijden zelf vind ik het leukst! Natuurlijk is het leuk om wat te winnen, met karishma (de laatste wedstrijd... snik snik Verdrietig ) had ik de laatste keer met 182 pnt de L2 gewonnen. Dat geeft wel een kick hoor.

Wat vinden jullie? Rijd je liever voor de prijzen of omdat je het leuk vind?

groetjes Patricia en Pardouz en Stevie.

AmIgO


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:22

Voor de lol, maar een prijs is mooi meegenomen.....

:evaw:

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:41

Ik rijd voor mijn plezier, maar daar hoort wel bij dat we zover mogelijk willen komen en dus dat er gepresteert moet worden. Ander gaat voor mij weer de lol ervan af, snappie??

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:43

Waarom ga ik op wedstrijd?mmmm....
IK rijd op het moment effe niet doordat ik jonge paarden heb,maar mocht ik wel rijden dan oefen ik 6 dagen ik de week heel hard.Als ik dat naar een wedstrijd ga probeer ik zo hoog mogelijk te eindigen.Ik doe dat omdat ik graag heel hard train en wil dan ook weten of ik inderdaad zo goed bezig ben.Dus voor de lol,om hoog te eindigen,voor de winstpunten,en dan daar ook nog eens de bekendheid erbij voor de paarden.Maar goed als ik het niet leuk zou vinden zou ik het niet doen,dus de lol telt zeker mee.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:46

ja de westrijd had ze op klis allemaal bloemen in de knotjes gedaan zag er heeeeeeel mooi uit, en wat ga je bij pardouz doen of is dat gehem

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:07

Ik doe ook mee aan wedstrijden voor mijn plezier (en mijn paard) vooral.
Ik vind het leuk om hem mooi te maken enz. voor de wedstrijd
Maar zoals holly zegt wil ik ook graag goed presteren en dus zo hoog mogelijk komen. Dan heb ik weer een goed gevoel over hoe dan de laatste tijd getraind heb.
Maar als ik het niet leuk vond zou ik het niet doen.

Siësti van de Rythpluim

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:43

oh fantastisch! weedstrijd rijden vind ik toppie, geeft een kick. tuurlijk is het voor de lol, maar een wp of prijsje meenemen is altijd leuk! ik vind alleen niet dat mensen veel van je mogen verwachten omdat je toevallig met je vorige wedstrijd 2x1e was met wete ik veel hoveel pnt! dat zie je wel veel!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:49

mooi voor de plezier!!!
prijs of wp is mooi,maar daar doe ik het nie voor!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:51

Ik doe het voor me plezier maar ook voor de punten, anders hoef ik net zo goed geen wedstrijden te rijden. En een prijs is mooi meegenomen natuurlijk.
Wel goede punten zeg!! 182, dat is toch bijna 3 winstpunten?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 04:33

Ik heb echt een obsessie voor goede punten en winnen. Ik vind wedstrijden heel leuk en ook vooral ook alles erom heen,dat tuttelen, vlechten, poetsen etc. lekker met je paard bezig zijn. Maar ik wil daarnaast wel winnen en hoog scoren. Als ik slecht presteer kan ik daar behoorlijk mijn humeur door laten vergallen. Dan trek ik me terug bij m'n paard, even alleen zijn. Paard netjes naverzorgen en daarna ga ik naar het hotel (ik ga nl. altijd naar meerdaagse wedstrijden) de frustraties eruit slapen Haha! Ben dan gewoon echt niet te genieten voor een paar uur en dan kan ik maar het beste gaan slapen. Het is altijd de volgende dag weer over hoor, dan heb ik weer nieuwe vechtlust en een nieuwe strategy bedacht om het beter te doen. Rijd ik wel goed dan blijf ik lekker de hele dag op het concours hangen, links en rechts wat helpen, kletsen etc. Het is hier ook gewoonte om je rozetten aan de boxwand te hangen. Ik ben zelfs zo erg dat ik alles beneden een eerste plaats niet ophang. Ja, ik weet het, ik ben echt erg, maar ik krijg die extreme drang om goed te presteren er niet uit. Iedere keer weer zeg ik tegen mezelf dat m'n leven niet van een dressuurproef afhangt maar helaas werkt dat niet Lachen Overigens doet mijn paard het 9 van de 10 keer super hoor, alleen afgelopen concours hadden we dus een enorme domper. Nu, een paar dagen later begin ik een beetje eroverheen te komen.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:07

Ja het is heel lang geleden dat ik wedstrijden reed. Ik reed dus super vaak prijs omdat ik op zo'n 'groot' paard zat en ik was zelf 8 ofzo en mijn paard is 1.53 en ik dus super klein en dat zag er zo lief uit, dan kreeg ik altijd al 20 punten erbij ofzo Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed .
Daar was ik dus aan gewend totdat ik dus een keer bijna laatste was, nou daar was ik boos om hoor, dat had mijn humeur wel verpest.
Maar ik was niet boos op radetsky (want alles ging voor mijn gevoel heel goed) maar vooral op mijzelf om een of andere reden.
Dus: Ik doe wedstrijden wel voor mijn plezier maar prijzen winnen is ook wel heel erg leuk Knipoog Tong uitsteken !
groetjes
celinde

PS: Het was elke ochtend wel heel erg stressen en om 7 uur op enzo...ik mis het eigenlijk niet echt meer.

keep your head up

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:20

voor mijn zenuwen Haha!
Ik rij vooral om er wat van te leren, kijken wat de jury zegt en ik hoef echt niet te winnen.
natuurlijk wel leuk, maar de lol er rond om heen is al leuk zat!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:40

Voor de prijzen of...
omdat je het leuk vindt?

Maar uh... vind je het ook leuk als je in de L als laatste eindigt met 135 punten voor je proef, en dat je paard heel braaf was maar dat jouw hulpen gewoon een zooitje waren....?

Want dat is dus minder! *LOL*

Of dat je dolgraag een wedstrijd wil rijden maar ELKE keer dat je de ring binnen komt (vol zenuwen), je paard binnen tien seconden al begint te steigeren... Boos!
Zo'n paard had mijn vriendin.
Die is dus maar gaan springen, vond het paard ook veel leuker, en nu het paard wat ouder/rustiger is (drie jaar later!) kan ze eindelijk fatsoenlijk in de B-dressuur beginnen. Zucht... Scheve mond

Tja, soms is het dus ECHT niet leuk, ook al wil je wel graag.
Maar ik denk dat de meeste mensen een startkaart aanvragen omdat ze het leuk vinden, en omdat ze iets willen bereiken met hun paard (teamwork! Lachen ).

Daarnaast is iedereen er dol op om eerste te worden, niet omdat ze willen opscheppen of zo, maar je bent dan gewoon mega-trots op je paard en jezelf.
Ben je ook als je geen prijs hebt, maar een prijs is een bewijs van dat je het goed gedaan hebt!
Dus bijna niemand die niet voor een prijs gaat denk ik... Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:12

Omdat ik graag ver in de dresuur wil komen, ik ga dus zeker voor de punten, maar ook winnen geeft een kick. Ik blijf trouwens niet in een klasse hangen voor de prijzen, maar ga gewoon pas over als ik vind dat mijn paard er aan toe is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 13:50

Omdat ik liever Z zeg dan L op de vraag wat ik met hem rij *LOL*

Ik kan m'n knollie nog zo lekker aan het lopen hebben, maar in mijn omgeving stijgt je aanzien naarmate je je paard in een hogere klasse start. Vooral omdat Maestro maar 1.50 m. is en het alweer een aantal jaren geleden is dat ik m'n vorige paard in de Z startte.

Aanzien en meningen van andere mensen zijn niet zo belangrijk voor me als uit het bovenstaande misschien lijkt hoor. In de bijna 9 jaar dat ik Maestro nu heb, ga ik meestal lekker m'n eigen gangetje (lees: vrijheidsdressuur, endurance en bos en strand).

Verder moet ik toegeven dat het leuk is om te winnen, eerste prijzen en winstpunten te halen. Dat streelt m'n ego en bevestigd dat ik m'n paard op de juiste manier aan het africhten ben.

Dus ja, ik ben nu even intensief een paar maanden aan het wedstrijdrijden zodat ik dit jaar nog of begin volgend jaar iig Z startgerechtigd ben.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 14:35

Jura schreef:
Omdat ik graag ver in de dresuur wil komen, ik ga dus zeker voor de punten, maar ook winnen geeft een kick. Ik blijf trouwens niet in een klasse hangen voor de prijzen, maar ga gewoon pas over als ik vind dat mijn paard er aan toe is.


Helemaal mee eens!! Daarvoor rijd ik ook, als ik tevreden ben en de punten vallen regen kan ik soms best ff boos zijn. Maar liever wp dan prijs! (liefste allebei tuurlijk!)


ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 08:24

ik ook voor mijn plezier het is gewoon wel leuk enzo.. en wat anders als les en buitenrit ofzo.. ik vind dat het niet echt om de prijs gaat maar als je wat wint is het natuurlijk ook leuk!!

Take A l0ke @ mY pr0file

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:47

ik vind het voorla leuk om te rijden, maar als ik 1e wordt van mensen die ook goed rijden geeft me dat ook een kick... ennne ik wil zelf heel graag hogerop komen...

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:55

ik doe het omdat ik het hartstikke leuk vind...hiervoor reed ik altijd op een manege en reed toen de tijd ook N.P.C nu doe ik een haflinger verzorgen en rijd ik uitwedstrijden!! en dat vind ik zo leuk!! je leert nieuwe mensen kennen, ik vind het geweldig!! ik rijd nu in de L1 met 4 winstpunten sinds eind mei...zelf vind ik het wel goed gaan....groetjes daniella

19 juli Kreta!!!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 21:01

Ik rijd ook (Endurance) puur voor de lol, het genieten, het opbouwen van een band, het samenzijn.. Een goed resultaat boeken met betrekking tot prijzen is een leuk bijkomertje, maar ik ben veel trotser op een nette vetkaart, dan een 1e prijs. Wel vind ik leuk om steeds sneller herstel te hebben, wat dus snellere tijden tot gevolg heeft, maar dit uiteraard als gevolg van conditie-opbouw. De ene wedstrijd voel ik Navy makkelijk een hoge versnelling heeft, om het zo maar te zeggen, dfe andere keer is het een wat zwaarder parcours en nemen we genoegen met een lekker rustig tempo. Maar goed, puur voor de lol dus *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 21:55

Ik denk dat je net zo goed niet mee kan doen met een wedstrijd als je niet voor het hoogst mogelijke gaat... Ik heb op mijn manege veel manegewedstrijden gestart, was ook l2 +2 met een manegepony (netjes nageeflijk en alles). Nu ben ik net vier weken bezig op mijn bijrijdpaard, dus het moet allemaal nog komen, maar als ik hem lekker aan het lopen krijg en de eigenatesse vindt het goed wil ik met hem officieel gaan starten... En dan ga ik toch echt voor het winnen hoor!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:55

ik rijd voor het plezier omdat ik sowieso niet omhoog kan! (manegepony, ik mag maar in 1 categorietje 50 cm springen starten *zucht*), dus mij gaat het om het tuttelen en doen blinken en alles, en als je 'gewonnen' bent, gewoon foutloos, krijg je erelintje, (zonder kleur, alles heeeel gewoon en voor de lol), stalplaatje en ik heb nu al twee bekertjes binnegesleept (zo van die overblijfselbekertjes, maar het ziet er wel stoer uit Knipoog )
dus het moet wel voor de lol zijn Haha!
het opblinken vind ik het fijnst dus Lachen en de spanning zien op het inrijterrein terwijl ik gewoon voor de lol gespannen doe.

we shall see tien november of het nog steeds zo luchtig is Knipoog (rij nu met een heel moeilijk paardjuh)

Enya - Daya :-)

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 14:10

dr_jacksel schreef:
Ik denk dat je net zo goed niet mee kan doen met een wedstrijd als je niet voor het hoogst mogelijke gaat... Ik heb op mijn manege veel manegewedstrijden gestart, was ook l2 +2 met een manegepony (netjes nageeflijk en alles). Nu ben ik net vier weken bezig op mijn bijrijdpaard, dus het moet allemaal nog komen, maar als ik hem lekker aan het lopen krijg en de eigenatesse vindt het goed wil ik met hem officieel gaan starten... En dan ga ik toch echt voor het winnen hoor!



oke iedereen vind het leuk als je wint......maar het ligt eraan hoe je wint..
ik rijd nu in de L1 sinds mei, de klasse B moest ik overslaan...ik heb nu 4 winst...maar ik ga niet voor het winnen hor!mijn doel is dat ik hoop dat ik het M1 bereik dat ben ik zeer tevreden...en tuurlijk ga ik ervoor...ik PROBEER me te concentreren en proberen netjes me proef te rijden...maar ik MOET EN ZAL echt niet winnen hoor....het moet wel leuk blijven....

19 juli Kreta!!!!

jacinta

Berichten: 670
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 17:44

ik rij gewoon voor de lol het gaat me niet om de eerste prijs maar als ik win is het dan wel leuk Party!! Cool

xxxxx


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers