ruzie met politie om paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:43

NOu ik vind het echt onverantwoord!! Ik had het niet eens bedahct moet ik zeggen hoe kom je er op.
Kijk met je pony door de mcdrive gaat nog je hebt daar je paard zelf in de hand.

En een grote bek tegen de politie?? Ja dat is wel een beetje dom he! Zonde van dat geld


Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:00

ShannaY schreef:
wat iemand even je pony losmaakt en hem meeneemt ?? Eer dat jij buiten bent is jou pony al uit het zicht hoor..


Dan moet je ook continue bewaking bij de weiland hebben, dan nemen ze je paard ook zo mee en hebben ze nog minder getuigen ook.
Ik denk dat ze nu wel doorheeft dat niet iedereen dit een slimme actie vond, jullie mogen alleen wel wat betere argumenten verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:13

Miran"]
[quote="ShannaY schreef:
wat iemand even je pony losmaakt en hem meeneemt ?? Eer dat jij buiten bent is jou pony al uit het zicht hoor..


Dan moet je ook continue bewaking bij de weiland hebben, dan nemen ze je paard ook zo mee en hebben ze nog minder getuigen ook.
Ik denk dat ze nu wel doorheeft dat niet iedereen dit een slimme actie vond, jullie mogen alleen wel wat betere argumenten verzinnen.
[/quote]
daarom staat de mijne snacht gelukig ook op stal

Al eens gehoord van die gek die alle paarden mishandel en bewerkt met een mes.?
Al eens gehoord dat er vooral in limburg veel paarden uit de wei zijn gejat?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:18

Misschien stond je pony scheef en kreeg je daarom de boete voor fout parkeren Haha!

Sorry, ik vind het echt een domme aktie, ook al istie heel lief, je weet maar nooit. En stel dat ze hem nou jatten? Wat dan?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:06

domme actie, maar je hebt me wel aan het lachen gemaakt!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:38

Miran"]
[quote="ShannaY schreef:
wat iemand even je pony losmaakt en hem meeneemt ?? Eer dat jij buiten bent is jou pony al uit het zicht hoor..


Dan moet je ook continue bewaking bij de weiland hebben, dan nemen ze je paard ook zo mee en hebben ze nog minder getuigen ook.
Ik denk dat ze nu wel doorheeft dat niet iedereen dit een slimme actie vond, jullie mogen alleen wel wat betere argumenten verzinnen.
[/quote]

Gelukkig heb ik die bewaking ook bij mijn wei Pling, en staat hij s'nachts op stal
Gaat het hier om een wedstrijdje "wie heeft het beste argument" dan ?!
Laat het me ff weten want dan zal ik idd me best doen Sigaar

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:38

He, waar is die boete eigenlijk heen gestuurd. Ze hebben moeilijk je nummerbord kunnen checken.....

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:06

Er staan zo veel paarden hier in de polder die zo weggehaald kunnen worden, voor een winkel lopen altijd mensen.
Waar het mij om gaat (nee, niet om een wedstrijd dus) is dat mensen hier met argumenten komen die in veel andere situaties wel geaccepteerd worden.
Kawa, die gek is niet alleen 's nachts bezig geweest. Voor de discussie hier maakt dat verder niets uit, het gaat erom dat iedereen heel hard begint te roepen maar met ondoordachte argumenten komt.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:23

Vanessa schreef:
He, waar is die boete eigenlijk heen gestuurd. Ze hebben moeilijk je nummerbord kunnen checken.....


Hahahaha gaat ook erg moeilijk!!!! hahaha

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:30

Miran schreef:
Er staan zo veel paarden hier in de polder die zo weggehaald kunnen worden, voor een winkel lopen altijd mensen.
Waar het mij om gaat (nee, niet om een wedstrijd dus) is dat mensen hier met argumenten komen die in veel andere situaties wel geaccepteerd worden.
Kawa, die gek is niet alleen 's nachts bezig geweest. Voor de discussie hier maakt dat verder niets uit, het gaat erom dat iedereen heel hard begint te roepen maar met ondoordachte argumenten komt.


Helemaal mee eens! Mensen komen met argumenten die niet alleen hierop van toepassing zijn. Aan het houden van paarden zijn risico's verbonden, voor jezelf, je omgeving en je paard. Natuurlijk moet je goed nadenken wat je doet om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren maar je kunt ook niet alles voorkomen.
Wat heb je aan een paard als je er niet meer van kunt genieten en alleen maar je zorgen maakt of er niets gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:54

ER werd hier gezegd dat iemand zo wel ff je pony los kon maken, dus dat dat verder niks met de braafheid van de pony te maken heeft.

Daarop werd geantwoord dat er in de wei dan voortaan ook bewaking moest zijn.

Voor mij dus de reden dat Kawa igg geval snachts niet buiten staat.
Er zijn genoeg malloten die van alles met je paard uit spoken.
En daar wilde ik mee aangeven dat hij voor een winkel onbeheerd dus ook niet veilig staat.

Wie weet wat er daar met de pony gedaan word.
Het beesie kan dan nog zo braaf zijn, maar zijn de omstanders dat ook ?

Dus blijft het een domme aktie
We leven helaas in een maatschappij waar de normen ern waarden erg ver gedaald zijn, dus zou ik nooit mijn paard, hond ergens onbeheerd achterlaten.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:58

Tja ik heb nog iets meer vertrouwen in de maatschappij. Misschien naief maar ik hoop nog een tijdje in die waan te kunnen blijven.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:02

runningkawa schreef:
ER werd hier gezegd dat iemand zo wel ff je pony los kon maken, dus dat dat verder niks met de braafheid van de pony te maken heeft.

Daarop werd geantwoord dat er in de wei dan voortaan ook bewaking moest zijn.

Voor mij dus de reden dat Kawa igg geval snachts niet buiten staat.
Er zijn genoeg malloten die van alles met je paard uit spoken.
En daar wilde ik mee aangeven dat hij voor een winkel onbeheerd dus ook niet veilig staat.

Wie weet wat er daar met de pony gedaan word.
Het beesie kan dan nog zo braaf zijn, maar zijn de omstanders dat ook ?

Dus blijft het een domme aktie
We leven helaas in een maatschappij waar de normen ern waarden erg ver gedaald zijn, dus zou ik nooit mijn paard, hond ergens onbeheerd achterlaten.


Inderdaad helemaal mee eens en dat is dus ook de reden dat ook mijn paard nooit 's nachts onbewaakt in de wei staat. Er lopen tegenwoordig te veel debielen rond en weet jij veel wat ze met je paard kunnen doen.
Ik zou ook mijn hond nooit zomaar bij de supermarkt voor de deur vastbinden.. stel je voor dat hij gestolen wordt ofzo of misschien een kind bijt wat hem loopt te pesten en dan vervolgens afgemaakt mag worden. Jij hebt de verantwoording over je paard en moet dan ook eventuele ongelukken voorkomen je paard kan nog zo braaf zijn maar het is een blijft een vluchtdier.

Normen en waarden... bestaan die nog Verward

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 16:08

Weet je, eigenlijk vind ik het een hele strakke actie... Maar toch wel een beetje onverantwoord. Maar ja, niemand weet hoe het precies gegaan is, de toon van de politie, het verkeer op dat moment en zo.. Dus eigenlijk kun je niet beoordelen.. Maar onverantwoordelijk om het alleen al te laten staan... Dat vind ik toch wel...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:55

Ik had je leeftijd zeker niet op 23 geschat voordat ik las dat je de agenten een grote bek gaf ,daarna had ik er nog minstens 10 minder ,en heb ik ernstig getwijfeld aan je verstandelijke vermogens en opvoeding.
Het kan ook provocatie zijn ,in dat geval ben je duidelijk geslaagd en draag je bij aan de opvoeding van de kleintjes onder ons .Proficiat met deze knappe bijdrage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:05

Miran schreef:
Er staan zo veel paarden hier in de polder die zo weggehaald kunnen worden, voor een winkel lopen altijd mensen.
Waar het mij om gaat (nee, niet om een wedstrijd dus) is dat mensen hier met argumenten komen die in veel andere situaties wel geaccepteerd worden.
Kawa, die gek is niet alleen 's nachts bezig geweest. Voor de discussie hier maakt dat verder niets uit, het gaat erom dat iedereen heel hard begint te roepen maar met ondoordachte argumenten komt.


Dus omdat "er zoveel paarden HIER (daar bij jou) in de polder zijn die zo weggehaald kunnen worden" kun je eigenlijk ook maar net zo goed even je paard vastbinden, en op je gemakkie boodschappen gaan doen Verward
Tjaa.. het is maar hoe je het stelt Verward
Voor een winkel lopen idd altijd mensen, wat weerhoudt iemand dat ervan om een paard los te maken en mee te nemen, weten die mensen veel dat het een dief is Verward
En ondoordachte argumenten ?? Wat heeft dat ermee te maken ??
Het zijn argumenten die gewoon de keiharde waarheid zijn, en bijna zo vast staat als een feit.
Als 23-jarige moet je wel beter weten, en vind het behoorlijk Misselijk dat iemand het zelfs nog in zijn hoofd haalt.


RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:25

Nou melanie5 heeft wel heel wat los gemaakt zeg! Wat ik overigens wel jammer vind, is dat mensen met feiten naar boven komen en daar over blijven door "zeuren" (Sorry dat ik het even zo uitdruk hoor).. Maar de pony is NIET gaan hangen, is NIET gestolen, is NIET op hol geslagen etc etc..oke het had kunnen gebeuren.Maar het is juist niet gebeurd.Dit wordt een elle lange discussie zo, en t loopt wat uit een (nu allemaal niet heftig op mij gaan afreageren aub)...ik vind t leuk dat jou pony zo braaf is en dat je lekker overal kan gaan en staan waar je wilt. Overigens vind ik wel dat je respect moet hebben tegen over de politie. Wellicht als je ze het rustig uitgelegt had hoe, wat en waarom, had je vast geen twee bekeuringen gehad en hadden die agenten s avonds onder t eten tegen hun vrouwtjes leuk kunnen vertelen "joh wat ik vandaag mee gemaakt heb...gaat er eentje winkelen met een pony..."

Overigens, nog een klein sappig verhaaltje, de dorpsgek hier bij ons heeft een fjortje voor een karretje, wanneer t zaterdag avond is en de parkeerplaats bij de dorpkroeg vol met fietsen en autos staat, staat zijn fjortje er ook tussen...en als meneer er genoeg van heeft (of ie lam gezopen is houden we ff buiten keif), hij stapt in, roept HUUU en fjortje brengt hem terug naar huis....en dr is "nog" nooit wat gebeurd...eigenlijk best wel humor toch?

Haha!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:30

een beetje dom hoor....je zet tog niet zomaar je paard daar neer het is niet net als een auto...Enne trouwens je zegt dat het regende en het rustig was nou als het regent laat je je paard toch niet 10 min aan een paal staan omdat jij zonodig boodschappen moet halen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:35

runningkawa schreef:
Helaas leven we in een maatschappij waar dit idd niet zo maar meer kan.
Net zo min als in het donker alleen over straat.
of de deuren van je auto en huis niet meer op slot doen
Vroeger deed niemand dat en er werd nooit in gebroken.

En juist omdat er erg veel mensen en verkeer op straat is kun je zulke actie niet maken.
En een hond zou ik ook nergens onbeheert achterlaten.



Ik weet niet waar jij woont Kawa... maar hier kan dat allemaal nog wel. (nee ik geef je mijn adres niet... Haha! )

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 10:26

[quote="ShannaYVoor een winkel lopen idd altijd mensen, wat weerhoudt iemand dat ervan om een paard los te maken en mee te nemen, weten die mensen veel dat het een dief is Verward
[/quote]

En als je bij een supermarkt er wat van zegt dat er mensen onveratnwoord rijden met een scooter wordt je zodanig mishandeld dat je er aan overlijdt. Frusty

Ik zou willen dat het nog kon in Nederland met je paard naar de supermarkt. Zoveel mensen die geen verstand hebben van beesten, zoveel etterblagen die er rond kunnen lopen, leuk paardje pesten! Mij niet gezien dus met paard bij de supermarkt.
Mijn hond durf ik nog wel voor de supermarkt te zetten, maar alleen als ik snel even wat moet halen. Als ik langer weg ben doe ik het toch echt niet.

Sprakeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:57

Citaat:
Ik weet niet waar jij woont Kawa... maar hier kan dat allemaal nog wel. (nee ik geef je mijn adres niet... Haha! )


Bij mij kan dat ook niet meer hoor Verward
Waar woon JIJ dan ?!?!?! Verward Verward

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:31

haha ik lag helemaal vlak! ik zou het zelf ook nooit doen, maar je hebt wel gelijk qua politie betreft, die mensen moeten is wat nuttigs gaan doen!beetje boetes uitschrijven.... doe is wat aan het geweld, een boete is niks vergeleken met zinloos geweld

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:56

Bij ons op stal stond een man en die ging 's avonds met zijn paard naar de kroeg en parkeerde hem dan in de speeltuin. Zelf ging hij de hele avond zitten zuipen en toen hij naar huis wilde gaan was zijn paard weg. Meegenomen door de politie.
Dus je bent er nog goed vanaf gekomen met 2 boetes. Als ze je paard mee hadden genomen schrik je je eerst rot en als je hem dan op gaat halen moet je nog ff flink dokken ook. ( en terecht vind ik).

Ik vind het echt en superstomme actie.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 11:53

Het is niet omdat jij zo voorzichtig met de auto rijdt dat je nooit een ongeluk zult hebben...Er zijn gekken op de baan en je moest maar eens de pech hebben om er zo 1 tegen te komen...


Daarbij, je zegt zelf dat het erg guur weer is. Bij ons waait het tot 140/uur enig idee wat voor rommel dat er dan langst kan komen?
ik verzeker je erg enge dingen in de ogen van een pony...

We leven trouwens in 2002, de tijd dat ze met paard en kar boodschappen gingen doen is al erg lang geleden. de maatschappij is niet meer voorzien op zulke dingen dus het is vrij dom dat je dan zo een actie gaat ondernemen met het argument "vroeger deden ze het ook" (ze deden zoveel dingen vroeger die ze nu niet meer doen)

En wat betreft die discussie over hond en paard, een hond is geen vluchtdier, heeft lang niet zoveel kracht als een shetlander, als ie al in een blinde paniek zou slagen is het overzicht van de ramp aanziendelijk minder erg.
Vindt het eigenlijk een erg domme vergelijking...appels en peren zijn ook vruchten maar daarom toch ook niet hetzelfde? (niettemin zou ik mijn hond ook nooit onbewaakt achter laten omdat die de pest heeft aan kleffe kinderhandjes die aan z'n oren komen trekken. Terecht ook!)

Boodschappen gaan doen met je paard gaat niet meer, erg jammer maar das afgelopen. (tenzij je een oppasser bij hebt)
Dit is 2002, niet 1900...dat je dan ook nog eens een grote bek durft opzetten

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 19:24

het gaat er toch niet om of het anno 1900 of 2002 is om met een paard even naar een winkel te gaan? Ze rijd op haar pony, komt langs een winkel, haalt snel een boodschapje, ER GEBEURD NIKS, pony staat nog stil, niet gestolen, niet geschrokken, niet op de vlucht geslagen etc etc...ik vind het leuk dat men zoiets nog gewoon lekker kan doen...alleen blijf ik erbij dat je wel respect moet tonen voor de medeburger/politie....

Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Groetje en 8 bezoekers