Welke tillift en pad voor backrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Welke tillift en pad voor backrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-15 09:52

Op dit moment ben ik wat aan het rondkijken naar een tillift pad voor backrijden.
Ik geef les aan kinderen/jong volwassenen met een beperking. Waarvan er een aantal in een rolstoel zitten en rijden met een backrijder.

Heel misschien dat ik binnenkort een schenking krijg die ik voor deze kinderen mag gaan gebruiken.

De kinderen die in een rolstoel zitten worden nu door een ouder, en soms door mijzelf, via een opstapperron op het paard getild (haflinger/tinker) Dit word aangezien de kinderen ook ouder en zwaarder worden ook steeds zwaarder voor de ouder.
En nu ben ik dus opzoek naar een tillift met het liefst de mogelijkheid om te verplaatsen aangezien we ook wel eens naar instellingen gaan met huifbed. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Welke tilliften hebben jullie en vooral :D wat is de prijs hiervan.

Aangezien ik niet weet wat voor en bedrag ik krijg kijk ik ook rond voor een goed pad voor backrijden. Wat gebruiken jullie hier voor waar vandaan en prijs.


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:15

Ik dacht direct aan een plafond lift tot ik het stukje las dat het ook verplaatst moet worden..
Ik vraag me af of er werkelijk verplaatsbare liften zijn die zo hoog komen. Je verliest immers stabiliteit als ze zo hoog moeten.

Ik ben erg benieuwd wat voor antwoorden je krijgt!

Fleur ❤️

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Welke tillift en pad voor backrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:26


Fleur ❤️

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:29

http://www.spg-oostachterhoek.nl/

Je zou hun een bericht kunnen sturen. Hun rijden ook met mensen met een verstandelijke beperking en hebben al jarenlang een tillift.

*Beauty van de Haflingerhoeve
*Kelly


Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-15 10:38

Bedankt voor jullie :) snelle reacties.

No_no helaas zit deze tillift aan het huifbed vast. En ik wil hem ook gebruiken om mensen op het paard te krijgen.

Scaya15
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:30

Bij de PWA manege in Amsterdam hebben we een vaste tillift, die schuift via rails over het plafond heen. Nou weet ik dat je een verplaatsbare wilt, maar daar kan ik je geen info over geven. Ik weet wel dat wij erg tevreden zijn over onze tillift, hij is erg stil en zelfs bij het verschuiven van naast het paard naar boven het paard maakt hij nauwelijks geluid, wat fijn is voor de paarden en ook voor sommige ruiters erg prettig is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers