Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:57

Sammie schreef:
@obelisk extra kosten zijn alleen nodig boven de 22 euro. Met dit labeltje moet je wel oppassen dat ze in China andere richtlijnen hebben voor veiligheid, eisen etc. enz (daarom bestel ik dus echt nooit make up, etenswaren of klein speelgoed via China). Zou bij dit kleed even opletten dat er geen stukjes stof los kunnen raken ofzo :)


Ok dank je wel,zal m straks nog eens goed nalopen,maar echt stof is t gelukkig niet ;)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:57

Dat je geen BTW hoeft te betalen :)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:59

Ok gelukkig maar hahaha,ik kneep m al eventjes nml. ;)
Bestel ik ook iets groots een keertje, maar valt mee dan gelukkig. ;)

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:04

Al eerder bij AliExpress besteld en eigenlijk alleen goede ervaringen!

Hier vandaag ook een order de deur uit gedaan, ben heel erg benieuwd! Volgende staat er op;

http://nl.aliexpress.com/item/925-sterl ... wVersion=4

http://nl.aliexpress.com/item/Stunning- ... 57456.html

http://nl.aliexpress.com/item/Hot-Sale- ... 20686.html

http://nl.aliexpress.com/item/Fashion-B ... wVersion=4
Roze en bruin

http://nl.aliexpress.com/item/2014-Hot- ... wVersion=4

http://nl.aliexpress.com/item/2015-New- ... wVersion=4

http://nl.aliexpress.com/item/2015-fash ... 39006.html

<3

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:56

Mijn pakket ligt bij de ah om op te halen :) morgen even doen

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:45

Ze beginnen bij mij WEER over dat ik dat andere type accu moet nemen, maar in de specs staat echt dat de accus die ik heb ook mogen.
Ja zeggen ze, maar is getest met dat andere type. Eh pardon, dat staat er niet. Hoe kan ik deze discussie zo snel mogelijk beeindigen en gewoon m'n geld terugkrijgen? Ik vrees dat ik geen nieuwe lamp ga krijgen.
Volgens de testen hier door mensen is de driver kapot en ligt het echt niet aan mijn accus. DAt heb ik nu ook gemaild. Met filmpje van het flitsen:
https://www.youtube.com/watch?v=gyOU6lO ... e=youtu.be

Dit vragen ze me dus doodleuk:
Citaat:
Thank you for your mail.
Do you have Nanfu C battery? it will close the body completely if you use Nanfu C battery.
18650 and 26650 both available to DIV01V diving light.
Could you please try to get 26650 batteries to test the diving light, we would like to know if the proble is battery.
Have a nice day.


NEE, ik heb geen heel assortiment batterijen thuis liggen, alleen wat ik nodig heb. Nanfu is overigens een merk wat hier niet eens te koop is. Ik heb alleen 18650 batterijen. |( |(
ZUCHT. Mijn eerste bestelling, behoorlijk bedrag, 52 euro en gaat meteen mis. De los bestelde accus zijn nog niet eens binnen (maar kan ik gelukkig in een andere lamp gebruiken) |( |( |(
Laatst bijgewerkt door germie op 01-12-15 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:46

Slechte review neerzetten? Of daarmee dreigen?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:52

fjordjes schreef:
Slechte review neerzetten? Of daarmee dreigen?

Zit ik ook aan te denken. Heb net een net mailtje gedicht met foto's van mij batterijen, mijn andere lamp van hetzelfde merk waar dus geen problemen mee zijn, dat ik alles uitgewisseld heb en een filmpje gemaakt.
Mijn antwoord:
Citaat:
Here a video where you see the flash, I tried to turn it on 2 times and you see 2times a flash.
https://youtu.be/gyOU6lO2Cx0

It would be strange if it is the batterie as the specs say that 18650 is the battery that can be used. I don't have 26650 so I cannot test, friends don't have too. Another light of me burns normal with this batteries.
I have another brinyte light, with another head (other led), that can be used with 3 C-cells. I have tried the head of this video light on that body, but it does not turn on. Same with the 18650 batteries in that other body. In the picture you can see the batteries, the 2 lights and the heads. The body of the older light with C-cells looks same, but is not, as there fit the C- cells in and not in the body of the videolight. I have now tried all I can do, and still nog working light.

It looks like the driver of the light is not good.

regards,


Als de lamp het alleen zou doen met die 26650 batterijen, dan voldoet het ook niet aan de specs. Dus dan heb ik ook recht op terugbetaling.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:40

Germie ik geloof dat t tijd wordt voor een dispuut. :=

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:22

YouTube kunnen ze in China sowieso niet kijken.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:07

Dat gedoe qua miscommunicatie is voor mij een reden om gelijk een dispute te openen.
Dan weet de verkoper gelijk wat je wil en kan die daar beter op inspringen.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:08

Wat is de dispute precies, ik begrijp dat je dat aanklikt als je niks hebt ontvangen of je product niet voldoet aan de eisen. Maar waar dient het voor en wat doet het?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:15

Als ik het goed begrepen heb (zelf nog nooit hoeven gebruiken) kan je hiermee aangeven dat een product niet is zoals omschreven, kapot is of niet is aangekomen. Dan kan je je gekd terug krijgen of komt de verkoper met een ander voorstel voor een oplossing. Dat is wat ik er van begreep.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 02:09

Klopt, als je product niet aankomt, beschadigt is, een te kleine hoeveelheid of een andere maat/kleur/model oid heeft of gewoon heel wat anders is dan je had besteld (haarknipje ipv telefoonhoesje oid) dan kun je een dispute openen en daarin beschrijf je wat er fout is gegaan met foto's erbij en je vinkt aan wat voor jou een goede oplossing is, bijv geld terug.
De verkoper zal dan een akkoord moeten geven of een voorstel moeten doen wat hij/zij aanbied ter vergoeding van.
In geval van geld terug heb je het vaak met een paar dagen al teruggeboekt staan, maar kan ook een week of 2 duren.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:21

Moet je het product nooit terug sturen dan, als ze daar om vragen? Kost best veel geld lijkt me

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:01

Bij mij vroegen ze om terugsturen om te ruilen. Dat kost 26 euro. Dus dat is geen optie. DAt direct aangegeven. Hun argument, ja, maar anders weten wij niet wat er aan mankeert. Klopt, en daarom wil ik best nog wat onderzoek doen. Maar nu moeten ze wel gaan aangeven dat het niet klopt volgens de specs.

Ik ben er inmiddels achter wat er aan mijn lamp mankeert. Ik wacht op antwoord nog van gisteren van de Chinezen. Daarna kan ik ze er mee om de oren slaan.
De lamp heeft een onjuiste driver. Volgens de specs moet ie 2300 lumen geven. Op 5watt en een brandduur hebben van 2.5 uur. Die 5 watt klopt zowieso nooit, dat wist ik bij aanschaf al, dat is 10-15 watt (dat schrijven andere verkopers van dezelfde lamp ook).
Het type led wat in de lamp zit kan maximaal 30 watt aan. Met een bepaald type 18650 accu (heb ik zelf niet, maar geleend) is de lamp aan te krijgen, maar alleen als ie koud is. Dus werd het tijd om hem eens door te meten. Wat blijkt: 6.9V en 4.3-4.4 ampere nodig als inschakelstroom. Dit betekent dat de driver de lamp op vol vermogen aanstuurt, dus op 30 watt en niet op 10-15 watt. De inschakelstroom is dus te hoog, hoger dan mijn accus aankunnen. De brandduur is dan ook maar 50 minuten en geen 2.5 uur als je het uitrekent. De lamp geeft ook geen 2300 lumen, maar het dubbele. Dus veel feller dan opgegeven. Hierdoor wordt de lamp ook een gevaarlijk item: gisteren hebben we hem even brandend op tafel laten liggen: gat in tafelzeil gebrand en in de lak van de houten tafel. Wordt dus enorm heet.
Ik had gisteren voor de meting al aangegeven in de mail dat ik GEEN andere accus ga proberen omdat ik ze niet heb en omdat mijn accus volgens de specificaties goed zijn. En dat het probleem in de driver gezocht moet worden.
Als ze nu terugreageren dan ga ik dus de foto van de meetopstelling sturen, ik heb hiermee aangetoond dat zij een onjuist produkt geleverd hebben. Ik kan dus met andere accus de lamp aankrijgen, maar zodra ie warm is, is de inschakelstroom ook voor de andere accus te hoog. De combinatie led-driver die in deze lamp zit is NIET geschikt voor het type accus waarvoor de body gemaakt is. En het feit dat de boel onder de lamp wegsmelt als ik hem boven water gebruik vind ik ook echt niet fijn. Het doel was deze lamp ook in droge grotten te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-12-15 09:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:10

Denk toch echt dat je een namaak lamp hebt gekocht.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:01

Keet schreef:
Denk toch echt dat je een namaak lamp hebt gekocht.

nee, het is echt van hetzelfde merk als wat je hier in Nederland koopt. Maar er zit dus een foute driver in. Mogelijk dat de exportprodukten in bulk een betere controle hebben. Maar dit is echt een Brinyte lamp. Dat is een chinees merk.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:05

Tja, dit is natuurlijk wel een risico van het kopen via een dergelijke site en met verkopers die zo ver weg zitten. Zelf zou ik ook niet dergelijke grote bedragen uitgeven op de site, want als er wel wat mis mee is zit je al gauw in deze situatie.

Ik vond gisteren een briefje in de brievenbus dat mijn pakketje bij de Bruna ligt, yay!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:44

Ja zo goed maken ze ze dus na. Merknaam labels enz. Kan je bij het merk niet navragen hoe het zit met de verkoper op Ali?

Bij babydraagzakken verkopen ze op Ali bijvoorbeeld het merk Ergobaby. Labels en alles eraan. Bijna niet van echt te onderscheiden.
Maar Ergobaby waarschuwt voor de namaak die op Ali verkocht wordt. Ze vinden het verschrikkelijk want de kwaliteit, verf en stiksels zijn dus echt gevaarlijk van de namaak. Maar kunnen er niets aan doen helaas.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 11:31

Ik heb twee telefoon baterijen gekocht... Als je niks met je telefoon doet gaan ze wel even mee... Maar zodra je de telefoon in handen neemt loopt hij snel leeg.
Dispute geopend, willen ze dat ik foto's ga sturen. Heb maar een foto van een opgeladen telefoon gestuurd en nog geen tien minuten later eentje waar al tenminsten 16% mist.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:43

Keet schreef:
Ja zo goed maken ze ze dus na. Merknaam labels enz. Kan je bij het merk niet navragen hoe het zit met de verkoper op Ali?

Bij babydraagzakken verkopen ze op Ali bijvoorbeeld het merk Ergobaby. Labels en alles eraan. Bijna niet van echt te onderscheiden.
Maar Ergobaby waarschuwt voor de namaak die op Ali verkocht wordt. Ze vinden het verschrikkelijk want de kwaliteit, verf en stiksels zijn dus echt gevaarlijk van de namaak. Maar kunnen er niets aan doen helaas.

nee, in dit geval is het zo dat de lampen van Binyte komen. Deze worden op verzoek door Europese merken gerebranded. Je krijgt dus echt dezelfde lampen. Er is geen sprake van namaak zoals bij de 'echte' merken. Ik koop dus feitelijk gewoon een C-merk rechtstreeks bij de fabrikant. In de mijne zit dus een verkeerde driver, iets wat zelfs bij een A-merk kan gebeuren, maar nu hoor je het nog wel netjes op te lossen. Maar reageren doen ze nu niet ;( Kennelijk weinig zin om toe te geven dat ze een foutje gemaakt hebben. Ik wacht tot vrijdag, dan ga ik naar open dispute. \
Het is hetzelfde als ik bij Megatack in India een rijzadel bestel. Die wordt 'merkloos' geleverd en is in Europa bij Loesdau, EJ of Zadelmarkt te koop onder diverse merknamen. Of ik bestel een Ideal Roella1350 dressuurzadel. Die wordt in Nederland verkocht onder de merknaam MFSC.

Merkkleding is allemaal namaak, dat weet ik en dat koop ik ook niet op aliexpress (bovendien past het niet).
Ik wacht nu nog op originele Panasonic accu's en wat edelstenenspul (waarde paar euro).

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:56

Ik ben nog steeds met de verkoper van mijn ketting in gesprek. Volgens ali heb ik niet betaald, terwijl dat binnen 24 uur had gemoeten. Ik heb echter meteen na bestellen betaald en het bedrag is ook meteen van mijn rekening afgeschreven.
Vanmorgen heb ik tegen de verkoper gezegd het op te lossen, dat ik anders een negatieve feedback geef. Vrijwel meteen kreeg ik antwoord dat hij navraag bij ali had gedaan en dat ik volgens hun niet betaald heb.
Nu heb ik maar een foto gestuurd met daarop de afschrijving van de bank, kijken of ze het nu geloven. Ik weet niet wat ik anders moet doen.

_Lot_
Berichten: 1265
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:02

Afbeelding

Zojuist binnen gekregen :D

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:40

Die is leuk! :j :D