Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:08

Ja hoor, die chinezen willen dat ik het terugstuur. Daar ga ik niet mee akkoord natuurlijk, want dat kost enorm veel. Goed, bestellen bij ali express betekent dus vooral je geld kwijt zijn.

Iemand nog tips?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:19

Je verlies nemen of het terugsturen :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:22

Keet schreef:
Je verlies nemen of het terugsturen :)

Daar gaat eerst nog wel heel veel discussie overheen. Want terugsturen kost 26 euro heb ik net uitgezocht. Dat op een lamp van 52 euro. Het probleem zit in de kop, dus ik heb zoiets van stuur me maar een nieuwe kop. Maar ja, dat is wel het duurste en meest belangrijke onderdeel van de lamp.

Heb nu dit gestuurd, ben nog steeds vriendelijk:
Hi,

The shipping is 26 euro. That means that I have to pay 52for the light to you, then 26 for shipping, and then the risk here to pay extra on taxes for import.
That is the problem, that is too much then.
The problem is in the head, in the part what you screw on the rest of the body of the light. It is in the electronics somewhere becuase it will not stay burning, just flashing. The body where you put the batteries on is no problem, as I have bought another brinyte light in the netherlands (under the name Divenologics) for 85 euro, so I know it is in the head.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:45

Krijg je dat geld niet terug op het moment dat zij akkoord gaan dat het aan hun product ligt?

Aliexpress staat wereldwijd bekend en wordt veel gebruikt. Natuurlijk gaat het wel eens fout, maar als het voornl. in zou houden dat je geld aan hen kwijt bent voor terugsturen was het geen lang leven beschoren :)

- Offline -

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:46

ikz ou gewoon een dispuut openen en ge geld terug eisen

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:11

Zoe_97, ik wil eigenlijk gewoon een vervangend produkt, of alleen het onderdeel (de kop dus). Want een videolamp heb ik wel nodig.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:15

ja maar met de verkooper lijkt het of je er niet uit gaat komen, dan misschien toch eter je geld terug?

De jasjes voor mijn hondje en katje zijn aangekomen :D ik zit wel nog tot morgen in Brussel, dus kan ze pas morgenavond zien :(

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:17

Zoe_97 schreef:
ja maar met de verkooper lijkt het of je er niet uit gaat komen, dan misschien toch eter je geld terug?

De jasjes voor mijn hondje en katje zijn aangekomen :D ik zit wel nog tot morgen in Brussel, dus kan ze pas morgenavond zien :(

Ik heb vanmorgen al 10 mailwisselingen gehad. Of ik andere b atterijen geprobeerd heb, of ik een ander het heb laten proberen, wanneer ie flitst (altijd, blijft nooit branden), dat ik terugsturen te duur vind, enz. Dus ik wacht nu weer op antwoord. Ik heb ze al uitgelegd dat het om de kop gaat en dat de rest werkt (heb ik met m'n andere lamp gecombineerd).

Met de vraag over C cellen kun je checken of er niet een verkeerde printplaat in de kop gemonteerd is: 2*c = 3 volt en 2 lithium 7.4 Ik weet alleen niet hoeveel spanning de led nodig heeft om te branden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:10

Ik zou gewoon geld terug vragen en dan opnieuw bestellen. Ben je sneller klaar dan wat je nu aan het doen bent. Oh en vriendelijk blijven heeft vaak weinig zin want ze begrijpen vaak de helft niet eens van wat je zegt. Beter kortaf en to the point. Zo heb ik het vaak sneller opgelost gekregen.

Maar kun je de lamp niet laten maken ergens in Nederland?

Insta: yl_aerial

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:32

Nee, want als die lamp, ook al was het wat duurder in Nederland leverbaar was, dan had ik dat gedaan. Ik heb nu een laatste reactie: Dear,

Please kindly note i will ask our engineer of this problem and will let you know the result tomorrow.
Since you know now is get off work time to us.
Thank you.


Best wishes

Lisa

Afwachten dus. Kan me haast niet voorstellen dat ze daar echt Lisa en Sarah heten. :+

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:20

Ik heb 6 verschillende dingen besteld, maar van 2 heb ik geen bericht gekregen van ' The seller has shipped your order ' . Als ik inlog staat er bij 1 pakketje ' Awaiting Shipment ' en bij de andere 4 ' Awaiting delivery ' ? En bij 1 dat ik nog moet betalen.. Word iemand hier iets duidelijk van? :o

Paarden armbanden en sieraden van paarden haar in opdracht! Zie http://www.Lavitana.com voor paarden sieraad, alles over vrijheidsdressuur, groeps's en privé lessen, workshop's, show's,fotografie, én veel meer!
Info@lavitana.com

just_kiki

Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:47

Afbeelding
Heeft iemand enig idee wat het betekent?

Wat zal er staan wanneer je pakket bij een ophaalpunt ligt?

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:51

Vervelend dat je er nog niet uitgekomen bent germie.
Ik zou proberen het geld terug te krijgen, denk niet dat je er snel uit gaat komen zo.


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:57

Mss interpreteer ik het wel helemaal verkeerd, maar voor mijn gevoel zitten hier een boel ongeduldige mensen, verzenden uit China kán lang duren, als het pakketje er nog niet is, net voor de einddatum, open je toch gewoon een dispute en verder wacht je rustig af imo
Als er 30 dagen verzending staat, ga je hier toch na 1 week niet al ongerust en ongeduldig lopen zijn.., of ligt dat aan mij?
Als je het niet vertrouwt, dan bestel je daar toch gewoon niet.., zo simpel kan het zijn.
Betaal je een paar euro meer en koop je het hier ergens online..
Wat die kapotte lamp betreft, ik zou mijn geld terug vragen, wie zegt dat een volgende lamp het wel goed doet en dat zit je wéken in onzekerheid.
Aliexpress is toch niet de enige leverancier van dat ding?

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:58

Kan wel tot 60 dagen duren :j Iets meer geduld en vertrouwen kan idd geen kwaad :o

- Offline -

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:53

Lieszje schreef:
Vervelend dat je er nog niet uitgekomen bent germie.
Ik zou proberen het geld terug te krijgen, denk niet dat je er snel uit gaat komen zo.

Precies, maar ik geef ze een kans. En als ik het geld terug heb kan ik het alsnog weer bestellen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:05

Ik wacht nu meer dan een maand op mijn pakje :) vind dat ik dan best af mag vragen waar het blijft :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:15

Keet schreef:
Ik wacht nu meer dan een maand op mijn pakje :) vind dat ik dan best af mag vragen waar het blijft :+


Een maand is echt niet uitzonderlijk. Je hebt gewoon geluk als het eerder komt.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:20

Diablo schreef:
Keet schreef:
Ik wacht nu meer dan een maand op mijn pakje :) vind dat ik dan best af mag vragen waar het blijft :+


Een maand is echt niet uitzonderlijk. Je hebt gewoon geluk als het eerder komt.



Is de eerste van tig bestellingen die er zo lang over doet :+ van dezelfde verkoper ook al een aantal veel sneller gekregen :+
MAar ik heb nog wel even geduld hoor :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:10

Het ligt aan een aantal factoren die niet altijd te beïnvloeden zijn door de verkoper. Ik heb ook al eens een pakketje met 3 weken ofzo gehad. Das fijn, maar wel uitzonderlijk :D

- Offline -

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:10

Inmiddels zijn al mijn bestelde producten onderweg! *\o/*

Geduld is een schone zaak, daarom bestel ik daar ook geen dingen die echt nodig heb of dingen die ik binnen bepaalde tijd binnen/in huis moet hebben.

Broken crayons still color

Kirrr

Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:16

Ik meld mij ook.

Ik vind het net zo heerlijk, je bent al vergeten wat je besteld had en dan krijg je alles als verrassing binnen. Altijd spannend wat eerst is.

Ik heb regelmatig dingen binnen op 3weken.
Heb nu 42 dingen in mijn winkelmandje staan.
Van make-up tot haaracc tot fmtransmitters en leuke deco dingen voor in huis.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:19

Deco dingen moet ik ook nog naar op zoek. :D
Aanraders? :P

Heb geld al terug van m'n dispute gisteren. :wow:

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:24

Moet je voor een dispute ook een discussie aangaan? ik hoop dat mijn issue gewoon wordt opgelost, maar anders ga ik ook de dispute aanvragen.

Heb een paar edelstenen besteld, je zou zeggen dat daar weinig mee mis kan gaan. Hoewel bij mij dus bestelling 1 meteen foutging en anderen heel tevreden zijn over de levering uit China.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

deb_tink

Berichten: 329
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:49

Ahh leuk, naar aanleiding van dit topic ook een bestelling gedaan. Ben zo benieuwd of het wat is.
Ik wacht het allemaal maar eens rustig af

Maar als ik nu nog meer dingen wil bestellen, kan je dan meerdere bestellingen tegelijk wel hebben lopen ivm invoerrechten? Als ik het allemaal apart afreken?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers