Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
just_kiki

Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:30

Sammie schreef:
N A is not appliable /available dus niet beschikbaar dus ik vermoed dat t niet meer traceerbaar is omdat t in nl ligt?


Oeh!! Ik hoop het!! *\o/*

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 06:57

Hier word ook alles nog steeds netjes aan de deur bezorgd gelukkig! Klein dorpje dat scheelt ook wel.de postbezorger brengt t zelfs naar de paarden als hij me aan huis niet treft haha.

Hier moet ik ook altijd lang wachten op pakketjes, laatst wel wat binnen 9 dagen gehad,maar verder altijd 1,5 maand ongv. ;)
Net als ik denk,o ja,ik wacht nog op dit en dat,word t meestal bezorgd.

Zit nu nog te wachten op een gaaf speelkleed van winnie the pooh, met aan de andere kant Disney figuren, vond m zo leuk,dat ik m met 11-11 gelijk gekocht heb haha.

keep calm, I'm engaged!!! <3

just_kiki

Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:14

just_kiki schreef:
Sammie schreef:
N A is not appliable /available dus niet beschikbaar dus ik vermoed dat t niet meer traceerbaar is omdat t in nl ligt?


Oeh!! Ik hoop het!! *\o/*


Hij geeft nu aan :
CHONGQING NL opening :') ik snap echt niet wat ze bedoelen :')

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:18

Bij mij staat er al een week dat ie per vliegtuig gaat :P

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:26

just_kiki schreef:
Citaat:

Oeh!! Ik hoop het!! *\o/*


Hij geeft nu aan :
CHONGQING NL opening :') ik snap echt niet wat ze bedoelen :')

:') Sorry ik ook niet (meer) :')

- Offline -

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:33

fjordjes schreef:
Bij mij staat er al een week dat ie per vliegtuig gaat :P

Bij mij ook.

Afbeelding

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:48

Pakket nr 2 is aangekomen. Helaas is de lamp kapot, flitst alleen, maar gaat niet aan. Wat nu te doen?
Laatst bijgewerkt door germie op 28-11-15 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:49

Bericht sturen naar de verkoper

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:56

fjordjes schreef:
Bericht sturen naar de verkoper

En dan, je hoeft het toch niet terug te sturen heb ik gehoord?

Heb ik weer, dit is een vrij dure aankoop en de specificaties lijken zeer goed. Ik heb notabene een soortgelijke lamp van hetzelfde merk, maar dan gerebranded in Nederland gekocht voor 85 euro in de aanbieding en daar geen problemen mee (deze was 52 en een beetje, zelfde behuizing, andere led). Zelfde fabrikant. Zelfde behuizing, alleen dus een andere led, dan zou je zeggen dat moet goed zitten. Helaas. |( |( |(

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:18

Heb verkoper een berichtje gestuurd. Baal er best wel van, want had me verheugd op een mooie videolamp. En juist dit merk staat als goed bekend en wordt hier ook gewoon verkocht in Nederland onder andere merknamen (divenologics bijvoorbeeld).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:26

Vandaag m'n pakketje opgehaald en was ook kapot. :(

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:30

germie schreef:
Heb verkoper een berichtje gestuurd. Baal er best wel van, want had me verheugd op een mooie videolamp. En juist dit merk staat als goed bekend en wordt hier ook gewoon verkocht in Nederland onder andere merknamen (divenologics bijvoorbeeld).


Je hebt toch wel grote kans op namaak hoor. Ook al staat de merknaam erbij

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:32

Als je een berichtje stuurt naar de verkoper met foto's van wat kapot is dan kan de verkoper of je geld terug geven of een nieuwe opsturen. Meestal komen ze wel met een oplossing want ze willen geen negatieve feedback krijgen.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:57

Keet schreef:
germie schreef:
Heb verkoper een berichtje gestuurd. Baal er best wel van, want had me verheugd op een mooie videolamp. En juist dit merk staat als goed bekend en wordt hier ook gewoon verkocht in Nederland onder andere merknamen (divenologics bijvoorbeeld).


Je hebt toch wel grote kans op namaak hoor. Ook al staat de merknaam erbij

Nee, in Nederland worden lampen verkocht onder de naam Tecline of Divenologics. Dat zijn echt dezelfde lampen als die je in China rechtstreeks van de fabrikant Brinyte koopt. Dus daar is niets namaak aan.
Dat heet rebranden. Dat zie je ook met rijzadels. Veel 'merkzadels' hier van B of C merken komen gewoon uit India bij Megatack vandaan. Of bijvoorbeeld Ideal zadels die hier als mfsc verkocht worden.

Maar goed, de lamp doet het niet, geeft alleen een flits en blijft niet aan. Een foto hiervan maken gaat niet echt natuurlijk, want dan ziet ie er prima uit. Ik heb de verkoper gewoon een berichtje gestuurd:
Hi,

I got today the light. But there is a problem. It is not turning on. I put in 2 18650 batteries, then try to turn in on, but it gives only 1 short flash. Have tried it now serval times, but only 1 flash, but not a normal burning light. What to do now?

Regards,


Nu afwachten. Ik wil eigenlijk geen geld terug, maar gewoon een werkende lamp.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:09

Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat mijn bestelling geannuleerd is omdat de betalingstermijn verstreken is. Dit kan echter helemaal niet, ik heb meteen na mijn bestelling behaald. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:10

Bij babydragers bijv verkopen ze ook onder de merknaam op Alieexpress en dat is dus wel onveilige namaak :)
Bedrijf is er niet blij mee maar kan er weinig aan doen


fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:20

Diablo schreef:
Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat mijn bestelling geannuleerd is omdat de betalingstermijn verstreken is. Dit kan echter helemaal niet, ik heb meteen na mijn bestelling behaald. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?


Mailen naar AliExpress. Of wachten tot je je geld terug hebt en opnieuw bestellen.

listiglistje

Berichten: 14398
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:43

Volgens mij is bijna alles namaak uit China :+

Zo, ik heb zojuist mijn eerste bestelling de deur uit gedaan, € 34,36 was ik kwijt, nu afwachten :):)


Horloge
Afbeelding

Handschoenen echt leer met echt schapenwol gevoerd
Afbeelding

Michael Kors ring (nep, hoop dat de douane niet moeilijk doet :P )
Afbeelding

En een hoed
Afbeelding

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Gishi

Berichten: 369
Geregistreerd: 15-01-15
Woonplaats: Zuid Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:47


“A horse without a rider is still a horse, but a rider without a horse is only a human”
Volg op instagram: @trza.photography & @beerisje

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:49

Da's alleen de band, toch?

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Gishi

Berichten: 369
Geregistreerd: 15-01-15
Woonplaats: Zuid Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:03

luxje schreef:
Da's alleen de band, toch?

Ja, dat klopt :j

“A horse without a rider is still a horse, but a rider without a horse is only a human”
Volg op instagram: @trza.photography & @beerisje

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 08:21

Moet je het produkt bij een probleem terugsturen of niet? Want als ik terug moet sturen dan ben ik dus en mijn 53 euro kwijt en nog eens ong. net zo veel aan verzendkosten.
Of zijn verkopers vaak schappelijk en sturen ze nog een produkt?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:50

germie schreef:
Moet je het produkt bij een probleem terugsturen of niet? Want als ik terug moet sturen dan ben ik dus en mijn 53 euro kwijt en nog eens ong. net zo veel aan verzendkosten.
Of zijn verkopers vaak schappelijk en sturen ze nog een produkt?


Alleen als de verkoper dat voorstelt. Meestal mag je het houden en krijg je het geld terug of kosteloos een nieuwe opgestuurd. Heb je trouwens per creditcard betaald? Dan kan je ook via master/visa je geld terug krijgen.

Heb dit even van een andere site gekopieerd:
Als je niet tevreden bent, geef dan NIET aan dat je het pakket hebt ontvangen, maar stuur een bericht naar de verkoper. Samen kunnen jullie dan tot een oplossing komen.

Kijk ook altijd goed naar de reviews, wat de ervaring is van andere mensen.

Ik heb ook wel eens wat besteld, wat een k*t kwaliteit was. Dan stuurde ik gewoon een bericht naar de verkoper en kreeg ik mijn geld 2 dagen later weer terug gestort op de bank.
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden.

Je kunt ook geld terug vragen zonder daar over te communiceren met de verkoper. Dit doe je door op: Open dispute, te klikken. Hier vul je dan een formulier in. Soms moet de verkoper akkoord gaan met de 'refund' maar als je niks hebt ontvangen, krijg je meteen je geld terug (dit is bij mij wel een voorgekomen).

Bron: http://www.ervaringen.nl/aliexpress.com
Laatst bijgewerkt door Paisano op 29-11-15 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek bron toegevoegd.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:29

fjordjes schreef:
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden


Dit is gewoon oplichting, dat je het überhaupt open en bloot op een forum durft te posten...

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:42

luxje schreef:
fjordjes schreef:
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden


Dit is gewoon oplichting, dat je het überhaupt open en bloot op een forum durft te posten...


Als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik het gekopieerd en is de tekst niet door mij getypt, heb van een andere site, dat was om germie te helpen.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 29-11-15 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers