Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fu_Qi

Berichten: 3483
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:43

Drunksheep schreef:
Zal denk ik geen echte zijn :=

Nee joch dat weet ik ook wel, gaat gewoon om het idee :P
Daarnaast alles wat je uit Azië qua dure merken, alles is nep.

Tenzij je een dealer hebt gevonden die voor een tientje een echt Michael Kors tas gratis naar je toe wilt sturen :')

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:15

pakketje 1 is binnen. Een lamp. Maar de speciale accus nog niet. Dus ik kan de lamp nog niet testen ;)

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:38

Ik heb net ook mijn allereerste bestelling gedaan, hoop dat het allemaal een beetje heel aankomt :=

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:14

Ik ga maar weer is door Aliexpress heen. Is kijken of ik toevallig nog tegen leuke dingetjes aan rol!

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:56

Gister m'n status laten zien en vandaag al in de bus! 11 november besteld dus heel netjes!!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:55

Dat temperred glass, is dat een aanrader voor je mobiel (iphone)?
Of is het het verschepen amper waard?

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 02:20

Van de week een terugbetaling aangevraagd ivm beschadigt artikel, woensdag ging de verkoper akkoord en donderdag was het geld al teruggeboekt op mijn rekening.
Duurt meestal iets langer (ong 3 werkdagen).
Artikel (tumbler ball voor de katten) is inmiddels echt kapot, van een paar fikse barsten naar een gat dus heb de bal weggegooid en het verenstokje wat erop zat kunnen de katten alsnog mee spelen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 06:27

Hier zijn de afgelopen dagen ook een aantal dingen binnen gekomen.
Dik een week geleden lippenstift. Kostte 1,04 en het is nog best goed spul ook. Heeft er drie weken over gedaan.
Begin deze week een horloge voor mijn dochter, is een maand onderweg geweest. Later deze week een horloge voor mijn andere dochter, 3,5 week verzendtijd. En een winterjas voor mijn dochter, die was er binnen twee weken al. Ziet er echt heel mooi uit, ze was er erg blij mee. De maat moet je wel mee oppassen. Ze had een M besteld en dat gaat maar net.
Mijn andere dochter heeft dezelfde jas in S besteld, zij is wat tengerder, ik hoop dat hij gaat passen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:45

VAn mijn 3 pakjes is de status nog steeds: in transit in Beijing. 1 pakje heb ik al binnen.
Het schijnt dat sinds 1 oktober er meer misgaat met de bezorging, postnl weigert pakjes uit China nog door de brievenbus aan te bieden. Die moet je nu ophalen op het postkantoor. Allemaal bezuinigingen natuurlijk. Bij mijn eerste pakje is het gelukkig goed gegaan, maar de trace klopt dus niet.
Waar de andere 2 pakjes zijn weet ik niet. Ik hoop uiteraard wel dat ze komen. Mijn eerste pakje was na 2 weken binnen.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:10

Ik heb laatst nog weer wat extra's besteld, een telefoonhoesje voor mijn moeder en nog twee stuks van dat tempered glass (voor de voorraad ;) ). Ik ben er erg tevreden over, zit er super strak op en vormt geen belletjes of iets dergelijks. En het voelt als een gewoon scherm, dus dat is ook heel prettig. En tja, kost nog geen euro per stuk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:13

germie schreef:
VAn mijn 3 pakjes is de status nog steeds: in transit in Beijing. 1 pakje heb ik al binnen.
Het schijnt dat sinds 1 oktober er meer misgaat met de bezorging, postnl weigert pakjes uit China nog door de brievenbus aan te bieden. Die moet je nu ophalen op het postkantoor. Allemaal bezuinigingen natuurlijk. Bij mijn eerste pakje is het gelukkig goed gegaan, maar de trace klopt dus niet.
Waar de andere 2 pakjes zijn weet ik niet. Ik hoop uiteraard wel dat ze komen. Mijn eerste pakje was na 2 weken binnen.


Bezuinigingen maar geloof ook dat ze er 0.0 aan verdienen en dat de pakjes meestal niet door de brievenbus passen waardoor de postbodes ermee moeten blijven slepen.
Als het goed is krijg je van pakjes die naar het postpunt gaan een kaart in de bus met een foto van het adres label.
Kleine pakjes die nog wel door de bus passen komen wel met de postbode :)

Ben ook een pakje kwijt momenteel. Zit beetje te dubben wanneer ik er een dispute over ga maken

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:15

wat voor termijn houden jullie aan voor een dispute? Hoeveel weken? Ik heb mijn bestelling 11 november gedaan, moet nog twee dingen daarvan ontvangen. Dat is nog maar net 2 weken geleden, dus ik wacht nog wel even, maar vanaf wanneer moet ik gaan twijfelen of het nog wel komt?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:18

2 weken is bijna onmogelijk dat je het al hebt. Meestal is het een maand.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:20

Inderdaad, waarom maak je je na twee weken al zorgen?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:25

Ik maak me geen zorgen hoor, twee items heb ik al binnen (lekker snel), komt wel goed. Ik vroeg mij alleen af wanneer jullie wel beginnen te twijfelen. Is dat na 2 maand of na 3 maand of...? Omdat de mogelijkheid om een dispute in te dienen ook een deadline heeft.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:27

gewoon disput indienen net voor de deadline dan

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:37

Klinkt wel heel simpel zo...euh ben nog niet helemaal wakker...toe aan weekend

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:08

Ik zit met hetzelfde. Iets wat ik 27-10 heb bestelt en betaald is er nog steeds niet. Dispute kan nog 30 dagen. Vind ik wel erg lang duren. Vorige keer van die verkoper was binnen 2 weken binnen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:30

2 weken is wel heel erg snel.. 35 tot 60 dagen (ook afhankelijk van shopping methodes) is meer standaard. Denk eerder dat je vorige keer geluk heb gehad.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:58

ik zou dispute aanvragen wanneer je een mail krijgt dat de tijd bijna voorbij is.
Eerste mail hierover krijg je 4 dagen voor de termijn verstrijkt en dan krijg je ze dagelijks tot de termijn verstreken is.


germie schreef:
VAn mijn 3 pakjes is de status nog steeds: in transit in Beijing. 1 pakje heb ik al binnen.
Het schijnt dat sinds 1 oktober er meer misgaat met de bezorging, postnl weigert pakjes uit China nog door de brievenbus aan te bieden. Die moet je nu ophalen op het postkantoor. Allemaal bezuinigingen natuurlijk. Bij mijn eerste pakje is het gelukkig goed gegaan, maar de trace klopt dus niet.
Waar de andere 2 pakjes zijn weet ik niet. Ik hoop uiteraard wel dat ze komen. Mijn eerste pakje was na 2 weken binnen.

is afhankelijk van waar je woont, Almelo levert die pakjes nog steeds aan de deur.
Levertijden kunnen overigens enorm verschillen, waar je het ene pakje met 9 dagen binnen hebt zul je op het andere pakje 2 maanden moeten wachten.
Als je twijfelt kun je altijd contact opnemen met de verkoper door op je bestelling te klikken. :)

Fu_Qi

Berichten: 3483
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:09

Sammie schreef:
2 weken is wel heel erg snel.. 35 tot 60 dagen (ook afhankelijk van shopping methodes) is meer standaard. Denk eerder dat je vorige keer geluk heb gehad.

Inderdaad, ik had eentje die ook binnen een week er was ging via het vliegtuig.
En eentje waar ik meer dan anderhalve maand op heb gewacht en die ging via de boot.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:25

Mijn tracking zegt dit:
N/A NL collection

Iemand die weet wat dit betekent?

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:11

Had er van de week ook twee ontvangen :) beide heel binnen gekregen nu nog op 4 pakketjes wachten :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:12

N A is not appliable /available dus niet beschikbaar dus ik vermoed dat t niet meer traceerbaar is omdat t in nl ligt?

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:57

Mijn laatste pakketje ligt bij Bruna. Morgen ophalen. :)