Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:27

FD_horses schreef:
Oké bedankt, bij een bestelling is het tot 60 dagen, word lang wachten vrees ik :')

Soms zijn ze ook heel snel hoor, ze hebben 60 dagen er bij gezet zodat je niet naar het dispute gaat als ze 2 dagen te laat zijn bv.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:35

roxiie schreef:
OKe hier zitten echt verschrikkelijke 'uitwerkingen' tussen, maar ik zie toch ook wel een paar 'goede/betere' dupes. Dat het die dames niet staat zegt in die gevallen meer over hun eigen figuur dan over de daadwerkelijke jurk imo.

Het is een site die beide kanten benaderd.... Dus jurken die gewoon totaal niet kloppen of mooi zijn of noem maar op en jurken die wel netjes zijn.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:37

fjordjes schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb even een vraagje over een dispute.
Product is zaterdag geleverd, beschadigt gearriveerd en ik heb dus om terugbetaling van de aanschafkosten gevraagd.
De verkoper heeft nog niet gereageerd terwijl de reactietijd over ong 42u verstrijkt en er staat bij dat als de verkoper bij het verstrijken niet gereageerd heeft 'the dispute will be closed in your proposal.'
Nu snap ik die zin niet helemaal en als ik hem door translate heen haal krijg ik 'het geschil zal in uw voorstel worden gesloten.'
Betekend dat dan het in mijn voordeel wordt gesloten en ik dan dat geld terug krijg of begrijp ik het verkeerd?


Volgens mij hoeft het niet altijd zo te zijn dat jij dan ook daadwerkelijk geld terug krijgt. Heb je ook foto's gemaakt van het beschadigde product? Dat kan helpen. Verder zou ik een mail naar AliExpress sturen met de foto's zo vergroot je de kans dat je je geld terug krijgt of dat je het mag houden en een nieuwe krijgt.

foto's zitten erbij, idem voor een korte beschrijving wat er aan mankeert. :)
dan wacht ik morgen nog even af en stuur daarna alsnog een mail naar aliexpress als ik niks hoor vd verkoper. :)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:26

Ik heb m'n eerste 3 bestellingen lopen. Spannend.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:58

Mijn iPad case is ook al binnen! Gaat best heel snel zo :j

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:13

Mijn tweede pakketje is ook binnen, een tampered glass voor mijn telefoon. Hij zit er ook al op, dat is echt ideaal plakken! Ik had altijs van die bescherm folies voor op je scherm maar ik verprutste er meestel eerst een paar voordat t er goed op zat. Deze zat meteen goed.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:59

Dat glas heb ik vandaag ook besteld! Hoelang heeft het bij jou uiteindelijk geduurd bij jou koper?

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:26

nou niet te geloven toch !!! heb iets besteld bij alieexpress en wil hem binnen 8 dagen hebben dus heb ruim 14 euro verzendkosten betaald , komt ie 14-12-15 pas !! ga ze ff mailen wand daar betaal ik natuurlijk niet voor ...

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:32

Ik had mijn bestellen op 11 november gedaan en gisteren in de bus. Dus twee weekjes.

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:36

ik heb het begin vorige week besteld dus als het er deze week niet is ga ik mailen wand daar betaal ik natuurlijk geen 14 euro voor ....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:37

Ik zou nu maar alvast gaan mailen :+ Heb je wel bij de aankoop duidelijk gemaakt dat je het graag op datum wil hebben of heb je van te voren gevraagd of dat überhaupt mogelijk zou kunnen zijn..?

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:41

ik kon via de site aanklikken voor gewone verzending of via DHL dat hij er tussen de 5 en 8 dagen zou zijn zodat ik hem nog optijd heb voor een verjaardag . dus neem aan dat ze dat wel zien .....

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:46

Het ding wat ik op elf november heb gekocht zegt nog steeds dit:
Afbeelding

En als ik op de link druk om met m'n nummer te checken is alles Chinees dus pakt het nummer niet...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:52

bontebonte schreef:
ik kon via de site aanklikken voor gewone verzending of via DHL dat hij er tussen de 5 en 8 dagen zou zijn zodat ik hem nog optijd heb voor een verjaardag . dus neem aan dat ze dat wel zien .....

Ik vind het persoonlijk niet erg handig om maar aan te nemen dat ze dat wel zien... Er staat ook een indicatie bij wanneer iets gemiddeld verzonden wordt. Dat kan dus ook bijv. 7 dagen zijn. Dan kom je wel op de datum die jij aangeeft. Die verkoper gaat er ook vanuit dat je dat wel ziet..? Jij geeft in dit geval geld uit en jij wil iets voor een bepaalde datum graag hebben. Dan lijkt het mij wel duidelijk wie in dit geval de meeste actie moet ondernemen..?

@Ananas, er zijn een bepaalde verzendmethodes waarbij het traceren tot en met de Chinese grens gaat. Daarna is het niet meer te volgen. Dat zou dit kunnen zijn? Anders is het een lange vlucht :))

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:55

nee 7 dagen zijn al bijna voorbij ik heb het vorige week maandag besteld . ik ga ze zwz mailen

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:59

Klopt 2 pakketjes hebben bij mij ook die status, 1 pakketje heeft helemaal geen status. Je hebt een App waarmee je de pakketjes kan volgen. 17 track heet die.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:13

Heb ook een pakketje van 11e met die status.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:28

Ik heb net ook voor het eerst daar iets besteld, ben benieuwd.. :)

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:42

ik wil zo graag een Victoriaanse jurk voor een fotoshoot, maar na dit topic te hebben gelezen, weet ik toch niet of ik durf te bestellen. := Het ding kost al 110 euro, als de maat dan niet klopt, ben ik wel een pak geld kwijt. :n

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:03

Daarbij moet je boven de 22 euro inklaringskosten betalen dus ben je alsnog duurder uit.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:34

lor1_1984 schreef:
Ik heb even een vraagje over een dispute.
Product is zaterdag geleverd, beschadigt gearriveerd en ik heb dus om terugbetaling van de aanschafkosten gevraagd.
De verkoper heeft nog niet gereageerd terwijl de reactietijd over ong 42u verstrijkt en er staat bij dat als de verkoper bij het verstrijken niet gereageerd heeft 'the dispute will be closed in your proposal.'
Nu snap ik die zin niet helemaal en als ik hem door translate heen haal krijg ik 'het geschil zal in uw voorstel worden gesloten.'
Betekend dat dan het in mijn voordeel wordt gesloten en ik dan dat geld terug krijg of begrijp ik het verkeerd?

lor1_1984 schreef:
fjordjes schreef:
Volgens mij hoeft het niet altijd zo te zijn dat jij dan ook daadwerkelijk geld terug krijgt. Heb je ook foto's gemaakt van het beschadigde product? Dat kan helpen. Verder zou ik een mail naar AliExpress sturen met de foto's zo vergroot je de kans dat je je geld terug krijgt of dat je het mag houden en een nieuwe krijgt.

foto's zitten erbij, idem voor een korte beschrijving wat er aan mankeert. :)
dan wacht ik morgen nog even af en stuur daarna alsnog een mail naar aliexpress als ik niks hoor vd verkoper. :)

Net bericht gehad dat de verkoper akkoord gaat en dat ik mijn geld terugkrijg. :)

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:46

Sammie schreef:
@Ananas, er zijn een bepaalde verzendmethodes waarbij het traceren tot en met de Chinese grens gaat. Daarna is het niet meer te volgen. Dat zou dit kunnen zijn? Anders is het een lange vlucht :))


Een Heule lange vlucht! Haha

Ach ik wacht het nog maar even af. Hoop dat het er eerder is dan dat ik bedenk een cursus Chinees te gaan doen om de tracking te volgen :+

Fu_Qi

Berichten: 3483
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:37

Yeahe pakketje is aangekomen van Wish *\o/*

Heb een sporttas besteld, toe ik hem openmaakte zag ik dat het van Victoria's Secret is :D
Dat stond namelijk niet bij de advertentie, nog blijer :D
Afbeelding

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:39

Zal denk ik geen echte zijn :=

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:41

:') hij is wel leuk zo