Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 13:43

Hoihoi,

doordat mijn vriend allergisch is aan paarden (met name de aanraking), maar graag naar de toekomst toe verder wil leren paardrijden ben ik op zoek naar een hypoallergeen paardje.Nu ben ik reeds uitgekomen op de Curlyhorse, maar wat zijn die paardjes duur! En dat begrijp ik ook wel ergens, maar toch vind ik het ook jammer dat mensen met een allergie zo benadeeld zijn op financieel gebied.

Maargoed,, Wij zijn dus op zoek naar een niet al te groot maatje voor het leven. Een D/E pony zou ideaal zijn. Hoeft geen topdressuur te kunnen lopen, ook geen 1m20 te kunnen springen. Gewoon een fijn recreatiepaardje dat gezellig mee kan gaan wandelen, af en toe een ieniemiene sprongetje zou moeten kunnen nemen en licht piste-werk niet erg vind..

Wij kunnen aanbieden: Een weide met schuilstal en gezelschap van mijn vrolijk, speels en hypersociaal Arabiertje. Veel variatie in "het werk".. Zelf heb ik een brede basis (of meer) van parelli, VD, dressuur, eventing, springen, western en mennen.. En ook mijn vriend lijkt het leuk om verder te gaan in parelli, VD, western (basis) en buitenritten maken.

En al het even kan,, onder de 5000 euro.. -O-



Wie weet waar ik terecht kan? Of heeft er misschien iemand 1tje te koop? Of zoeken jullie gewoon gezellig mee? :o


Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:44

Ik denk dat je advertentie beter thuis is op de Bokt markt of marktplaats.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Ryder
Berichten: 1489
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:44

Alleen de curly is toch hypoallergeen? Dus dan zoek je naar een paard dat niet bestaat als je geen curly wilt lijkt mij?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:45

Ryder schreef:
Alleen de curly is toch hypoallergeen? Dus dan zoek je naar een paard dat niet bestaat als je geen curly wilt lijkt mij?


Dat was ook mijn eerste gedachte.

hwn
Berichten: 4653
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:49

Denk dat TS een betaalbare curly zoekt

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 13:50

hwn: Klopt. Of eventueel een hypoallergene kruising.. Als zoiets eventueel zou bestaan ;)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:59

ik vrees dat wat jij zoekt simpelweg niet bestaat. Misschien een jong veulen?
Ze zijn er simpelweg nog maar weinig en als je ze importeerd is de postzegel al duurder dan 5000 euro dus zou het wel gek zijn als ze dan voor minder dan dat bedrag worden doorverkocht Zou een zeer duur kadootje zijn dan. Heeft niet zoveel te maken met benadelen als je het mij vraagt.


kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 14:06

Ik wil zeker niet bedoelen dat mensen met allergie opzettelijk benadeeld worden. Dit omdat er inderdaad meer bij zal komen kijken dan dat "een leek" weet. Maar het blijft toch een behoorlijke som geld voor een paard, al dan niet in het binnenland gefokt, dat vaak nog niet echt gepresteerd heeft binnen de sport.
Maar dat is dan ook de visie van een leek binnen de fokkerij ;)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:06

Als je naar curly horses in wageningen, de theetuin heet die fokkerij, gaat heb je al vanaf 2500 E..

Een goed betrouwbaar adres...

pinky_river
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:06


Lieke and Pareco ♥
Instagram: thatavpareco
[VNA] Neckrope en Tackless rijden met AV Pareco! <3

JT addict sorrynotsorry

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:14

Wat meer onhandige maar wel goedkopere optie zijn anti allergie pilletjes...
Anders de verschillende websites goed in de gaten houden, bij een fokker zal je vaak duurder uit zijn.

La vie est belle

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 14:19

Tcm62: bedankt voor de tip! Hier zal ik zeker contact mee opnemen.
Lissisanne: Hij heeft reeds een heleboel medicatie geprobeerd. Deze helpt wel tegen het niezen, loopneus en traanogen, maar jammer genoeg niet tegen de jeukende uitslag die hij ervan krijgt..

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:35

Je kan uiteraard er ook voor zorgen dat je vriend niet in aanraking komt met het paarden gebeuren.

Jas in de schuur. Je kleding apart houden en meteen douchen bij thuiskomst.

Dan kan je gewoon een paard rijden wat je zelf leuk vind en hoef je niet een paard te kopen wat duur is en wat je liever niet wil. (prijzen op die site snap ik op geen enkele manier....maar dat zal zonder enige twijfel aan mij liggen)

Is je vriend allergisch voor het paard of voor stof? Want meestal gaat het om stof(paardenallergie is relatief zeldzaam). Of echt voor het paard?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 14:44

Hij wil net kost wat kost zelf in aanraking kunnen komen met het paardengebeuren. Hij wil zelf dagelijks met mij mee naar mijn paarden. In het begin was dit behoorlijk lastig voor hem en had hij allergiesymptomen bij het nog maar in de buurt van de stallen komen (heeft bovenop paardenallergie ook nog eens hooikoorts).

Inmiddels door het dagelijks mee te gaan zijn de symptomen (niezen, traanogen en loopneus) nog maar erg miniem, TENZIJ het paard hem aanraakt op een andere plaats dan zijn handpalmen.. We denken dus dat door het vele meegaan hij zichzelf grotendeels heeft gesensibiliseerd tegen hooikoorts, maar de allergie aan paarden blijft echter wel bestaan

Om een vb te geven: Hij kan mijn Arabiertje perfect strelen met de palm van zijn hand. Maar als mijn arabier even met zijn neus de hals/onderarmen/benen/gezicht van mijn vriend aanraakt, staat hij vol jeukende blaasjes.

Paard zou na verloop van tijd dan ook echt van hem worden! Uiteraard met mij als begeleiding.. En in het begin zal hij zeker moeten lessen op een niet-hypoallergeen paard tot hij voldoende ervaren is om met zijn paard aan de slag te kunnen. Maar dit is hij bereid te doen.

Daarom zou een jong paard zeker niet slecht zijn. Dan kan ik (samen met hem) dit opvoeden, hij kan terwijl lessen. En wanneer zijn paardje dan zelf voldoende oud en beleerd is, heeft hij voldoende ervaring om over te nemen.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:56

Bedankt voor je aanvulling. Ja als hij zelf graag mee wil dan loont het zich wellicht de moeite om een Curley aan te schaffen.
Er staat ook een hengstveulen tussen van rond de 3200 euro. Wellicht is dat een optie.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:59

Misschien eerst eens bij een curly fokker gaan kijken om te kijken hoe je vriend er op reageert?

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:01

miccamaaike schreef:
Misschien eerst eens bij een curly fokker gaan kijken om te kijken hoe je vriend er op reageert?


Das wel een handige tip.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 15:20

Inderdaad! Gaan we ook zeker doen! Ik doe nu mijn best om met bovenstaand adres contact op te nemen. Zag dat ze ook lesjes geven en je inderdaad ook mag langskomen om te testen. Dus van die dienst zouden we heel graag gebruik maken! :)

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:25

tja alles wat allergeen vrij is is duur....maar besef dat een paard toch een dure hobby is en waar ga je hem stallen? tussen de gewone paarden dan kan je vriend daar ook last van hebben alleen op een weide is dan wel goed voor jou maar niet voor je maatje maar een gewone shet kan daar dan ook niet bij gezet worden dus moet je weer zo een mini curly besef dat wel!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 15:34

Het is geen probleem om hem te combineren met mijn andere paardjes. Zou ook met mijn Arabier samen komen te staan.

Mijn vriend kan perfect in de buurt komen van niet-hypoallergene paarden zoals mijn Arabier, kan deze ook zonder problemen aanraken met zijn handpalmen. Maar echt eens een knuffel geven of kroelen zal hij nooit kunnen doen met hem zonder onder de blaasjes te staan en dat mist hij heel erg.

Financieel hebben we absoluut geen problemen. Maar we zijn ook starters en zijn nu aan het sparen voor ons huisje. We vinden het dus niet erg om enkele 1000den euro's te spenderen aan een gepast paardje, maar zouden dit graag onder de 5000 euro houden..

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 15:44

Contact opgenomen! Volgende maand gaan we een bezoekje brengen :) Kan hij onmiddellijk testen hoe hij erop reageert. Ben er ook over aan het denken om op termijn deze paardjes ook hier in België verder te introduceren dus zouden we voor een merrie gaan. Hier moet ik me uiteraard nog verder in verdiepen!

Hanneke137

Berichten: 378
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:42

Ik las het topic door, en ben wel heel benieuwd hoe het bezoek gegaan is? En wat jullie daarna nog allemaan gedaan hebben?


Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Betaalbaar hypoallergeen paardje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:05

Ik ben ook wel benieuwd! Mijn vriend is namelijk ook allergisch voor paarden. Hij heeft dan weer geen hooikoorts en hoeft er niet mee in aanraking te komen om allergisch te worden. Lastige allergieën om te achterhalen waar het hem in zit.

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-16 02:32

HoiHoi,

fijn dat jullie zo benieuwd zijn! Inmiddels kan ik meedelen dat we een veulentje gevonden en gekocht hebben! We zijn haar inmiddels geregeld gaan opzoeken en mijn vriend heeft nooit op haar gereageerd. Ze zal grotendeels door hem worden opgevoed, onder begeleiding van mezelf uiteraard! Op dit moment staat ze nog in Nederland en het is ook niet helemaal zeker wanneer ze naar huis komt, maar dat is een heel ander verhaal dat ik liever niet openbaar maak.. Maargoed, als alles gaat zoals het zou moeten zou ze eind deze maand thuis moeten staan. Dan is ze bijna 6 maanden. Uiteraard volgt daarna een heel fotoverslag ;)

Hier alvast een voorproevertje
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1856232


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers