Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:39

Met kleding zou ik wel 1 á 2 maten groter nemen als je geen chinees figuur hebt :') Over het algemeen is het klein, smal en niet berekend op grote borsten :')

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:41

Aliexpress werkt toch alleen met creditcard?

Ik bestel alles via ebay.. beetje gelijksoortig.

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:44

Sammie schreef:
oh jij ziet het ook? Ik zit al aan een virus te denken, maar ik krijg het niet gereproduceerd.

Waarom? Als je de TS quote zie je dat ze gewoon de urls erbij heeft gezet en dus aanklikbaar gemaakt.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:46

Bij Aliexpress kun je tegenwoordig met iDeal betalen, ideaal! Ik bestel ook geregeld, wacht nu nog op 2 leveringen, maar die leveringstijd is ook nog niet verstreken. Ik heb tot nu toe altijd netjes ontvangen wat ik heb besteld. Dat apart verzenden kan met invoerrechten te maken hebben. Je mag maar tot (ik meen) € 22,- vrij invoeren. Het enige dat ik jammer vind, is dat je soms zolang moet wachten, als ik iets bestel heb ik het het liefste ook gelijk in huis. Maar de lage prijzen wegen wel tegen de wachttijd op.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:48

xSlvna schreef:
Sammie schreef:
oh jij ziet het ook? Ik zit al aan een virus te denken, maar ik krijg het niet gereproduceerd.

Waarom? Als je de TS quote zie je dat ze gewoon de urls erbij heeft gezet en dus aanklikbaar gemaakt.

Nee, dat vermoeden heb ik dus niet. :Y)

- Offline -

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:53

Kunnen we on topic blijven?!

silvericathy

Berichten: 1913
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-15 20:02

xSlvna schreef:
Sammie schreef:
oh jij ziet het ook? Ik zit al aan een virus te denken, maar ik krijg het niet gereproduceerd.

Waarom? Als je de TS quote zie je dat ze gewoon de urls erbij heeft gezet en dus aanklikbaar gemaakt.


Zie dat mijn bericht nog door iemand bewerkt is... Maar zelf heb ik niks in een url gezet, gewoon het woord getypt. Zie dat ze nu inderdaad blauw en aanklikbaar zijn.

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:27

Voor wie zich verwondert over de manier van leveren: items worden vaak in kleinere pakketjes verstuurd ivm invoerrechten.
De meeste pakketjes worden verstuurd als "cadeautje". Onder een bepaalde waarde zijn cadeautjes invoerrechtvrij. Als ze 10cd's in een pakketje doen, is de waarde wss te hoog en is het pakketje sneller verdacht. Vandaar dat soms alles apart word verzonden.

Zo kan ook je levertijd variëren. Dat heeft te maken met de vulling van containers en vliegtuigen. De bedrijven kopen de "restjes" daarvan heel goedkoop in. Is er dus nog 1m3 van een vliegtuig leeg, dan gaan daar heel goedkoop nog een paar pakketjes mee mee. Daardoor worden sommige pakketjes van dezelfde leverancier op verschillende dagen verzonden.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:46

Ik had armwarmers/vingerloze wanten besteld in zwart, op de 'advertentie' staat ook dat er nog 58 paar beschikbaar zouden zijn maar de verkoper mailde me dat zwart is uitverkocht, of ik dan donkergrijs wilde. -O-
Heb geantwoord dat ik zwart wilde en geen andere kleuren omdat het bij m'n winterjas moet passen en de bestelling maar geannuleerd.
Overigens wel netjes dat hij zo vlot mailde, heb ook eens gehad dat ik wat besteld had en de termijn verstreek en ik maar mailen en geen reactie krijgen terwijl de verkoper gewoon 24/7 online was. >;)
Daar heb ik toen aliexpress zelf bij ingeschakeld om m'n geld terug te krijgen, ging om een klein bedrag maar dan word ik heel principieel. :Y)

Verder overigens altijd goede ervaringen, leveringen van 9 dagen tot 3 weken ongeveer en nette communicatie wanneer iets niet leverbaar is ofzo.
Zag net dat ik daar status A2 heb 8-), houdt zoiets in als dat je >100 punten hebt verdiend met bestellingen en feedback geven in de afgelopen 365 dagen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:47

Idd wat offtopic maar om het mysterie op te lossen; ik heb een paar woorden omgezet naar linkjes. Ben alleen vergeten de editmelding in te vullen Y;(

Reden daarvoor is dat ik zelf een linkje nodig had van Bokt naar Aliexpress voor een bestelling die ik ging doen. Als iemand namelijk via een link op Bokt.nl bestelt bij b.v. Divoza, Bol.com, Wehkamp, etc dan krijgt Bokt.nl een percentage van de omzet. Meestal als ik zelf iets bestel doe ik dat dus via een linkje op Bokt. Eigenlijk altijd via een bestaande link maar dit topic kwam ik toevallig tegen. Alleen wat te snel gedaan dus, maar scherp opgemerkt :) Gelukkig geen virus dus.

Ontopic; tot nu toe eigenlijk alleen positieve ervaringen met o.a. Aliexpress. Je moet geen haast hebben met je bestelling, maar tot nu toe iedere keer netjes geleverd gekregen wat ik heb besteld. Zorgen wel dat je bestelling onder de 22 euro blijft. Als het meer wordt komen er invoerrechten bij, die zijn op zich wel te overzien maar daar wordt ook een aardig bedrag aan administratiekosten bij opgeteld.

Verder; de veiligheidsnormen in China zijn heel wat anders dan hier in Nederland. Om die reden bestel ik dan ook niets daar dat 230V nodig heeft of dat in aanraking komt met eten e.d. :)

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 02:22

Boven de 22 € eerst inklaringskosten en btw. Vanaf 150 € ook invoerrechten :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 02:28

Ik hou bij aliexpress €20,- per verkoper aan als maximum. :)
Meestal koop ik van diverse verkopers in 1 bestelling en heb je verschillende zend- en leverdata.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:17

Ik heb 1 week geleden schoenen besteld en nu al binnen *D Ik moet het alleen elke keer bij het postkantoor ophalen de laatste tijd?

Kan dus wel snel gaan, handig is dan recensies te lezen :) Ik heb nog nooit langer dan 3 weken moeten wachten.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:18

Sunrise19 schreef:
Ik heb 1 week geleden schoenen besteld en nu al binnen *D Ik moet het alleen elke keer bij het postkantoor ophalen de laatste tijd?

Kan dus wel snel gaan, handig is dan recensies te lezen :) Ik heb nog nooit langer dan 3 weken moeten wachten.



Klopt, is ook een topic over.
Alles dat niet door de brievenbus kan wordt er bij het sorteerproces al uitgehaald.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:19

Oke, apart haha :P Is nu al de derde keer, normaal kreeg ik het gewoon thuis. Ach, het is 5min. fietsen dus zo erg is het ook niet :)

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:22

Is ook sindskort.
Kreeg zon vaag briefje in de bus dat ik dacht dat het een poging tot oplichting was onder de naam van postnl, maar bleek dus bij de AH te liggen (na 3 keer vragen want het lag er echt niet hoor :n ga dan even kijken in die ruimte? ooooo verrek het ligt er toch....)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:25

Hahaha ik had hem vorige week al gehad die kaart, had hem tussen het oud papier gegooid :')
Maar toen las ik dus dat dat weleens mijn schoenen konden zijn :')

Ik lees niet :') Dacht zal wel reclame zijn :')

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:07

Hier hele goede ervaring met Aliexpress, niet zozeer met een verkoper :') maar wel met de afwikkeling van Aliexpress zelf! Eerste paar keer keurig geleverd(sieraden die verzonden waren onder de noemer fake showcase material en geen invoerrechten(en ja nota was hoger als 22 euro) kwam 1x in zijn geheel aan en een andere keer als deellevering(in geloof 4 delen :+ )
Laatste keer leuke tas besteld maar geen levering, uiteindelijk een zaak aangemaakt bij Ali en de zaak betwist. Keurig mijn geld terug gehad en verkoper is van de site geband.

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Cchanny

Berichten: 8800
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:07

Ik heb er voor het eerst ook wat besteld.

2 weken terug geloof ik, ben benieuwd wanneer ik het binnen krijg en hoe. :P


Zoefken

Berichten: 463
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:30

Ik wil de 11e een ketting/hangertje kopen (want dan is het schijnbaar sale?), hopelijk gaat hij er een beetje degelijk uitzien en niet als een plastic dingetje...
Daarom koop ik alleen sieraden waarbij recenties met foto's zijn, zo weet ik vrijwel zeker of het iets/niets is!

Perfectie streef je altijd na, maar je bereikt het zelden.

http://www.youtube.com/user/Vlekeplek

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:44

Klopt, 11.11 is er sale op aliexpress, maar daarbuiten heb je ook al veel aanbiedingen. :)
Kwestie van de optie 'koopjes items' aanklikken, dan komen ze allemaal voorbij.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:06

Weet iemand of deze datum onze 11-11 is of die aan de andere kant van de wereld.
Er zit nl enig tijdverschil in.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:12

Meerdere malen besteld bij Ali, op 1 keer na alles altijd heel snel binnen gehad.
Meestal binnen 2 weken, verder geen minpunten....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

xSCWx
Berichten: 7042
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:40

Ik heb een lot van 50 stuks gekocht. Nu heb ik er maar 32 binnen gehad. Dus ik heb de verkoper een mail gestuurd. Beetje geslijmd en als hij het goed oplost laat ik een positieve feedback achter :P Dus hopelijk krijg ik de rest ook gewoon binnen.
Volgens mij zijn die 11/11 offers trouwens gewoon onzin. Want ik heb bijvoobeeld 9 euro voor iets betaald een maand geleden, als ik nu op de advertentie klik staat er 14 euro maar tijdens de sale op 11/11 is het weer 9 euro.

La Vie en Rose 

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:42

Oh nee, ik heb naar aanleiding van dit topic eens gekeken en voor ik het wist had ik voor een paar honderd euro aan de meest toffe horloges in m'n winkelmandje liggen :') Dus dat doen we maar even niet _O-

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers