Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:53

Wat ik me altijd afvraag is of er op wedstrijd wel officieel naar bitten word gekeken.. heb t nog nooit meegemaakt..

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers


janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:59

Bij het NK Working Equitation vorig weekend werd iedere deelnemer bij de ingang van de ring gecontroleerd op bit, niet te strakke neusriem en sporen.
Na afloop van de proef, uitgang ring weer controle op eventuele schade in mond en van de sporen: pas daarna mocht je de ring verlaten.

Hele goede zaak *\o/*

Ik heb het bij het mennen wel meegemaakt dat er vragen worden gesteld over tuig, bit, etc.
Onder het zadel bij de regio kampioenschappen heb ik toch geregeld discussies gehoord over toegestane bitten, hoofdstellen, jasjes, sporen etc: dat gebeurt toch echt wel in de jurykamer overleg.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:50

plutolover schreef:
Whoopster schreef:


Mag je daarmee op wedstrijd jammer dat de hard versie alleen in 12 cm is

Ja, er zit een staalkern in en daarom mag je ermee starten. Wanneer die staalkern er niet inzit mag het niet.

Bij menwedstrijd is bij ons ook wel eens het bit gecontroleerd. Vind ik ook een goede zaak. Bij die van mij werd het bit toen goed bevonden, bij een concullega niet.

Wij mennen met een simpele rechte Liverpoolstang met de leidsels in de eerste sleuf. Die vind ze net te heftig (is ook wel een grote overgang van haar 'onder zadel bitje'), dus nu eens puzzelen met dit flexibele bitje.
Afbeelding
Onder het zadel loopt Aaf op een dubbelgebroken watertrensje. Ze kauwt en schuimt daar enorm op, misschien zelfs iets te onrustig, dus wie weet toch maar eens proberen op een ongebroken bitje. Die mylers klinken wel ok.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:42

@marije: thanks! Heeft wel veel van een africhtingsbitje. Klinkt als voor die van mij niet helemaal geschikt, want bevorderd t spelen met t bit :+ misschien moet ik met t rijden nog maar kleinere stapjes gaan proberen, dat haar spanning nog wat minder word.. blijft lastig dat rijden!

Heb net Starbuck nog maar " even " uit zn winterjas gehaald. Hij stond telkens zo te zweten op stal! Bijna 3u werk gehad, maar nu superstrak :D


Afbeelding

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:58

Ziet er goed uit!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:39

Knappe puppypony ist <3 (alhoewel, tussen zn benen bekeken issie allesbehalve puppy meer _O- )

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:00

Ik ben er al mee gestart en niets gehoord. Maar net als Leonie aangeeft, heb ik ook nog nooit meegemaakt dat iemand de boel kwam controleren.
(Moet zeggen dat ik wel een ander bit in de auto gegooid had toen, ondanks dat ik op de KNHS site gekeken had en het zou moeten mogen. Had geen zin in gedoe dus een reserve bitje mee voor het geval dat..maar was niet nodig gelukkig.)

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:01

Starbuck wordt al een hele kerel idd! Is ie nog hengst?


kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:05

Hier king met mennen tongvrijheid.
Ik zelf onder de man correctie stang en ben er zo blij mee hij loopt als een zonnetje.
Springen kneveltrens.
Tamara een soort van onderlegtrens met plat tussenstukje.
En met stang en trens zijn we nog aan het vogelen met wel stang.
Licht gebogen tong boog mee begonnen vandaag rechte wel iets bolling in de stang ging beter zei ze sneller los.
Longeer met bustrens,..


Over het scheren king heeft uggs hihi vond zo zonde van zijn sokken

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:10

@marije: jazeker! Al mocht ie nog wel wat meer hengst worden, hij staat zelfs naast een merrie in de box, maar brullen kent ie niet :+

@kiddokids: ik vind t juist niet af als ze blijven zitten. Nu had Starbuck ook maar hele dunnetjes :D

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

wouke
Berichten: 408
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:06

Ik rij op enkel gebroken onderlegtrensje en loopt ze daar het beste op, heb een dubbelgebroken sprenger bit gehad en was daar erg onrustig in zijn aanleuning.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:59

Vandaag onderlinge wedstrijd gehad. Was 1 proef in de L2. Ging aardig wijken kon beter hij kan dit met les zo goed maar met de wedstrijd krijg ik het er niet uit.

De achteruit vind hij moeilijk vooral nagefelijk achteruit vind hij nog erg moeilijk normaal drukt hij z'n hoofd eruit en drukt hij z'n rug weg. Dit keer deed hij niet dus ik was super trots... Alleen meneer bleeft in z'n achteruit lopen hahaha.

En met cros was er een hindernis met takken. En meneer stond stil neemt een tak. Draait zich om ik weer terug draaien en toen sprong die alsnog

Foto's volgen

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:12

Haha blijven clowns die Haflingers.

Fijn dat achterwaarts goed ging, vind die van.mij ook erg moeilijk maar wel lijken deze week het knopje rustig aan gevonden te hebben.
Morgen wedstrijd dus dan kunnen we het testen haha!

mandje

Berichten: 936
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:28

Ben benieuwd naar de foto's.
Succes morgen met de wedstrijd.

Hier word het even rustig aan doen. We kwamen gisteren terug van een buitenritje daar schrok Heidi ergens van net onder een boom die enorm het blad laat vallen. Het blad was nog al nat dus ze gleed uit op haar voorbenen gevallen. Ik zat er nog op. Gelijk eraf gesprongen liep een paar passen kreupel en daarna wel weer goed. Vandaag even gereden om te zien of het goed. Eerst aan de hand gekeken en kon niks zien. Onder het zadel wel wat stijf maar op gegeven moment met door de hoeken lopen stok kreupel een paar passen en toen weer goed. Gelijk eraf gestapt even aan de longe maar daar laat ze het niet zien. Heb dus geen idee waar het zit.
Laatst bijgewerkt door mandje op 07-11-15 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:42

Dat klinkt als verstapt of verdraaid. Ik zou een week a 10 dagen rustig aan doen. Bochten vermijden en lange rechte stukken stappen op het harde.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

mandje

Berichten: 936
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:07


I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday


Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:04

Zou eerder denken dat het blauwe een verkleuring is van het branden van de ijzers. Die lijken er nog niet zo lang onder te zitten ?
In elk geval maar even rustig aan, niks aan als ze niet goed zijn..Beterschap!

mandje

Berichten: 936
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:39

Dank je wel.
IJzers zitten er alweer ruim 2 weken onder ook lijkt de verkleuring verder naar boven ook zit.

Kneuzing zou natuurlijk kunnen ze is gister wel raar onderuit gegaan en op haar knieën terecht gekomen. Maar het kan zoveel zijn. Ook verrekt is goed mogelijk. Vind het wel apart dat ze niet de hele tijd er last van heeft of ten miste niet de hele tijd laat merken.

I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:43

he wat balen Mandje, hoef zie ik op het eerste gezicht ook niets bijzonders aan

Ben benieuwd aar de fotos Plutolover. Die cross klinkt wel erg grappig :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:16

Ik zal vanmiddag de foto's plaatsen


Vervelend dat ze niet helemaal lekker loopt, hopelijk met paar dagen rust dat t dan beter gaat.mandje

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:27

De geweldige foto van de cross

Dressuur foto's volgen later. Die staan op me camera, deze foto is door stalgenoot gemaakt.

Afbeelding

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:12

Lol met je knol, het straalt ervan af!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:33

Zoals beloofd de fotos van dressuur. Tips mag gegeven worden. Vooral hoe ik nog meer zijn kaak kan laten ontspannen. Hij was erg tegen de hand, Als ik de foto's kijk kan ik niet geloven dat ik officieel al L2 start haha. Ook zoek ik tips om zelf los te laten, tijdens een wedstrijd bouw ik meer spanning op waardoor ik meer van voren vast ga houden ipv los te laten. Waardoor meneer weer gaat hangen. Met de lessen zijn we er mee bezig en gaat ook steeds beter.


Afbeelding


Afbeelding Middendraf, dit is voor zijn doen ruim, normaal krijg ik hem niet eens verruimd


Afbeelding
wijken, zoals ik al eerder aangaf, ging dit niet helemaal zoals hij het wel kan.


Afbeelding


Afbeelding
de achteruit, ben ik stiekum wel trots op, normaal komt hij dan erg tegen de hand,drukt hij zijn rug weg en gaat hij achteruit, nu bleef hij nagefelijk, alleen liep die meer dan een paar passen achterwaarts haha, kreeg hem niet vooruit, dus was hij tegen het been


Afbeelding


Afbeelding
In galop valt hij nog uit elkaar.

Kortom nog veel om aan te werken.

Ik heb nu om de 3 weken les in centred riding, we zijn nu vooral op de grond mee bezig. En 1x in de 2 weken heb ik gewoon les.

We hebben nog een lange weg te gaan, En ik blijf afentoe gewoon wedstrijden rijden ook al ben ik nog niet echt L2 waardig. Maar meer voor de oefening. en dat ik niet vast ga houden tijdens de proef

Hij moet nog veeeeel meer op zijn achterhand gaan dragen! maar we gaan langzaam vooruit. Stanley is ook de jongste niet meer hij is nu 17.

En me zadel mag denk ik wel wat naar achteren

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:13

Ik denk dat je paard pas losser in de kaak kan worden als jij lichter bent in je handen Willeke, dus daar zou ik vooral mee bezig gaan. Je paard over het algemeen beter aan je hulpen maken, zowel aan je been als in de hand, zodat het algemene beeld ook wat lichter wordt. Wat ik hier zie is dat jij heel veel moet doen om hem aan de praat te houden, als hij over het algemeen beter aan je hulpen is, dan hoef jij minder te doen. Maar voglens mij ben je daar al mee bezig, dus ga zo door :)

0 ShindaXAcilliano = Iylux!
0 IyluxXBergquell = Iylena!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers