"corrigerend" ondergoed onder een jurkje?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Duhelo

Berichten: 28465
Geregistreerd: 29-05-03

"corrigerend" ondergoed onder een jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-15 22:27

Ik ben 1.73 en weeg net aan 60 kilo. Aan "corrigerend" ondergoed heb ik dus nog nooit gedacht!
Voor een feestje draag ik echter graag een jurkje, en daar ik een vrij goed model heb mogen die jurkjes dus behoorlijk nauwsluitend zijn. Echter heb ik altijd het probleem dat je toch wat "lovehandles" ziet en de lijntjes van bv slips en panty's.
Toen ik weer eens in de concept was zei de verkoopster dat je onder dergelijke jurkjes bijna altijd corrigerend ondergoed dient te dragen om die dingen te voorkomen.

Dus hier mijn vraag: welk soort ondergoed is dat dan en hoe kies je dat? ik vind verschillende soorten, van korset-achtige dingen, tot een soort van jurkjes, etc. (die jurkjes lijken me het meest logische, echter, wat draag je daaronder? En de uitpuilingen of instulpingen veroorzaakt door het ondergoed onder dat jurkje zie je dan ook?

En wat dragen jullie als panty eronder? vroeger droeg ik vaak van die holdups, maar ook dat zie je afgelijnd onder je jurk (en als je een trap moet opgaan is dat vrij ordinair als het kantje tevoorschijn spiekt), dus nu draag ik meestal de broekvorm panty's. Daar ik echter nogal lange benen heb heb ik een L of XL nodig, maar de band die normaal ergens op je heupen eindigt kan ik dan praktisch optrekken tot onder mijn borsten, wat ook niet echt de bedoeling lijkt. (en op de heupen zie je dan die ingedrukte rand van je panty, hoger opgetrokken zit hij vlak op mijn navelpiercing).

Lijkt me dat ik niet de enige ben met dit soort "problemen", dus shoot :D


missje

Berichten: 2161
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:33

Geen ondergoed aandoen?

singels, leren rijlaarzen, norton hoofdstel zie mijn advertenties

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:34

Ik gebruik altijd een elastisch corrigerend boxer van de action! Zitten heel fijn en verbergen alle naadjes. Doordat het een boxer vorm is, zie je echt niet dat je hem aanhebt onder een jurkje!

Duhelo

Berichten: 28465
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-15 22:35

missje schreef:
Geen ondergoed aandoen?

euh ... nee :D
dan zit ik nog altijd met die panty (en zonder panty is geen optie wegens melkwitte met blauwe plekken (jonge enthousiaste hond die wel nog eens in mijn benen hapt :D) gesierde benen)

Icecrystal schreef:
Ik gebruik altijd een elastisch corrigerend boxer van de action! Zitten heel fijn en verbergen alle naadjes. Doordat het een boxer vorm is, zie je echt niet dat je hem aanhebt onder een jurkje!

ik wist niet dat de action ook zon spul verkocht, wel een idee om daar eens te kijken voor ik een fortuin uitgeef aan dingen die niet werken/nodig zijn

mala26

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:37

ik zweer bij mijn spanxs ( als ik een jurk draag wat eens in de 10 jaar gebeurd plus dat ik wel vetjes heb :D )
maar serieus fijne dingen. en ik heb dan een soort zwempak idee ding. Dus met broekspijpjes en bandjes zodat ie niet afzak gedurende de avond. is trouwens alleen een hel met naar de wc gaan maar deze bleef bij mij het mooist zitten. heb hem trouwens bij de bij en korf vandaan.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:37

Sowieso geen string aantrekken! Gewoon een broekje met het liefst pijpjes eronder. En dan is het corrigerende jurkje eronder het beste, dat zit prima en maakt echt dat je geen lijntjes of bultjes hebt. Ook die panty die tot je oksels komt zie je niet meer terug.

Zoals mijn ex zei: Jullie zijn gewoon oplichters eerste klas, zo corrigerend ding eronder en je bent anderhalve maat kleiner :D

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:38

Love handles moet je je als vrouw echt niet voor schamen of verstoppen. Wat bij mij het beste werkt onder jurkjes zijn hotpants. Vroeger droeg ik strings, maar daar worden je vettere plaatsen alleen maar van geaccentueerd...

Pantys heb ik opgegeven, ook ik heb lengte XL, maar die bovenkant moet je dan bijna gaan oprollen.... Ik ga gewoon voor blote benen, beetje zonnebank is genoeg.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:38

Vind het persoonlijk niet zo storend als je de natuurlijke vorm van je lichaam in een kleedje ziet. Lijkt me een heel gedoe om dan op je gemak te kunnen feesten :p
Is dat niet oncomfortabel? Zelf zou ik gewoon naadloos ondergoed aandoen.

Voor de panty weet ik het niet meteen :p

zonnebloem18

Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:40

Je hebt ideale dingen hier o.a. bij de Hema te koop het zijn een soort onderjurkjes die je tot onder je BH omhoog trekt.
Afbeelding
Je hebt ze ook zonder bandjes en i.p.v. een jurkje met broekje.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:40

Ik heb een corrigerend jurkje van de Hema onder dergelijke jurkjes.
Werkt top. Geen naadje zichtbaar.

Overigens neem ik ook altijd een goede kwaliteit panty die hoog sluit en een string wat ik ben nog dunner(178 58 kg) maar met een gewone slip heb je toch kans op een ZSR.
Licht wel aan het materiaal van het jurkje.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-10-15 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: "corrigerend" ondergoed onder een jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:41

Voor panty kan je uiteraard ook voor zelfophoudende kansen gaan.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:42

zonnebloem18 schreef:
Je hebt ideale dingen hier o.a. bij de Hema te koop het zijn een soort onderjurkjes die je tot onder je BH omhoog trekt.
[ Afbeelding ]
Je hebt ze ook zonder bandjes en i.p.v. een jurkje met broekje.

Deze bedoel ik!

Alleen ik heb m bij de hunkemoller gekocht

Maanlicht

Berichten: 6843
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:43

Ik heb exact dezelfde lengte en gewicht als jij! Wat ik vaak doe met strakke jurkjes is mijn panty helemaal optrekken tot mijn taille, dat is bij mij al voldoende.

Duhelo

Berichten: 28465
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-15 22:43

spanxs bekijk ik even, dankjewel!

haha, oplichters zijn we idd. Met de verschillende bh's kan ik zorgen dat ik geen tieten heb, of dat ik bij wijze van dubbel D heb. (oke, beetje overdreven, normale maat is een niet zo erg gevulde 75C, maar kan met de juiste bh wel een goede decolleté creeeren)

de love handles an sich schaam ik me ook niet echt voor. Maar ik vind het gewoon niet netjes als er zon vetklompje boven je broek komt uitpuilen of als je onder een jurkje die onderbroek eringesneden ziet zitten. Strings draag ik sowieso niet, deels omdat het gewoon erg oncomfortabel is, ik het nut er niet van inzie om een veter tussen je billen te rijgen, én omdat die dingen zo snijden dat je het overal onder ziet.
bij voorkeur draag ik een hotpants oid.

en inderdaad, die bovenkanten van panty's moet je gaan overplooien, of die rollen dan naar beneden waardoor je rondom rond een worst ziet lopen.
Boven gedeelte afknippen is ook geen strak plan, dan ben je de hele avond dat ding aan het ophijsen :D

KilledJarig

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:45

Onder een jurkje draag ik meestal een soort boxershortje zonder naad, als ik een panty aan moet dan plooi ik het deel wat hoger komt dan het ondergoed terug naar beneden.

senna21

Berichten: 11713
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:45

Corrigerend ondergoed.
Een broekje wat foei zegt als je een scheetje laat :P :+ :D

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:46

senna21 schreef:
Corrigerend ondergoed.
Een broekje wat foei zegt als je een scheetje laat :P :+ :D


:') :')

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Duhelo

Berichten: 28465
Geregistreerd: 29-05-03

Re: "corrigerend" ondergoed onder een jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-15 22:49

Er bestaan er al die geurverdoezelend werken, dus waarom niet :D

dat tot onder de BH-jurkje is wel interessant, zal dat eens bekijken of dat hier ergens uithangt. Aan het aantal reactie's te zien blijkbaar een nogal relevant probleem :D

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:50

In Amerika hebben ze allemaal zo'n corsetgeval onder hun promdress. Ik heb die van m'n zusje gekregen. Zet nog ff een extra tandje bij ipv Hema jurkje.

Het werkt als een tierelier, je voelt alleen wel altijd dat je 'wat aan hebt'. Dus minder comfi.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Manny

Berichten: 2317
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:52

spanx zijn iets boven mijn budget, dus draag onder jurkjes een hema onderbroek(ik noem het altijd mijn wielren broekje maar daardoor geen lijntjes/naden meer te zien). Deze is absoluut minder fijn dan de spanx maar een stuk goedkoper. Op het moment dat je een langere onderbroek(zowel naar onder als boven) aan hebt vallen de lijntjes van je panty ook minder op en inderdaad zover mogelijk naar boven trekken.
De onderjurkjes vind ik alleen een aanrader bij een jurkje welke een dunne stof hebben en daardoor zouden kunnen doorschijnen. Bij mij kruipen die dingen altijd omhoog dus niet heel erg prettig.
Laatst bijgewerkt door Manny op 30-10-15 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:53

Ik zou geen ingewikkelde dingen doen, als je van jezelf een goed figuur hebt heb je eigenlijk alleen maar een corrigerend ondergoed in de vorm van shorts nodig, die kun je makkelijk bij de hema halen :)

Liselot

Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:54

Hier ook spanx en vind het geweldig. Heb gewoon maatje 36, maar een feestjurkje zit toch net wat mooier dan zonder spanx.
Koop er één met pijpjes is mijn grootste tip, corrigerende jurkjes kruipen omhoog als de ziekte en ben je dus alleen maar mee aan het trekken.
Het mooiste is om spanx te kopen die tot je BH rand komt en dus pijpjes heeft. Ondergoed doe ik er verder niet onder. Panty doe ik onder de spanx omdat deze anders gaat glijden over de gladde stof en dan ben je alsnog aan het hijsen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Duhelo

Berichten: 28465
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-15 22:56

heb je met zon korsetgeval niet meer kans op de effectieve lovehandles? (de korsetten dat ik heb/ken komen eigenlijk een stuk boven mijn heupen uit, strak korset, strakke hotpants et voilá uitstulping :D)

hmm, omhoog kruipen had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Dan maar effe jurkje meenemen tijdens passen...

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: "corrigerend" ondergoed onder een jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:59

Duhelo. Het is een omgekeerd corset. :D Een broekje met baleinen aan de voorkant.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Liselot

Berichten: 32169
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:00

Deze heb ik: https://m.zalando.nl/spanx-hipster-beig ... 30215844:s

Corrigerende jurkjes hebben aan de onderkant wel een siliconen rand tegen het opkruipen, maar dat helpt voor geen meter.

Baleinen zou ik zelf niet snel doen, kan je niet lekker in zitten en zie je vaak door je kleding heen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aranel, daiswees, DDD3, Ilsje87, lenaa_tje, LuCa88, maaikemuis, purny, Ubermetrics, YandexBot en 46 bezoekers