Wat mag ik vragen voor een pony scheren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Wat mag ik vragen voor een pony scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 16:34

Hallo
wat mag ik vragen voor een pony scheren, ik ga deze donderdag namelijk weer een pony scheren voor iemand anders. ik dacht zelf zoiets van 25 euro.
Dat lijkt me een redelijke prijs toch?
Ik heb het vorig jaar ook wel gedaan,paarden en pony's scheren, maar 2 daarvan waren mijn eigen pony's, en die andere was een paardje die ik zou gaan berijden, en weer een andere was een pony van een kennis van me, en een paard van een kennis van me, die vrouw geeft mij privelessen dus deed ik dat in ruil.
Ik heb zelf geen scheerapparaat, dus degene van wie die pony is moet voor donderdag ff een huren/lenen. en ik heb gezegd dat ze de praam klaar moet leggen, zorgen dat er lauw water aanwezig is, en 2 dekens.
Ik ben er wel de hele morgen mee bezig denk ik.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:38

De hele morgen voor 1 paard scheren????
Ik heb 't in 1,5 uur gedaan, ik deed het nog voor het eerst ook. Het was een paard en ik heb 'm helemaal geschoren met benen, alleen hoofd niet helemaal.
Ik heb het gratis gedaan, omdat het voor het eerst was. Maar degenen die het gezien hebben vonden het erg netjes.
pPersoonlijk zou ik als het in het dorp zelf is 10 euro vragen. 25 euro vind ik zelf erg veel, zeker als het scheerapparaat nog gehuurd moet worden. Als je nou een eigen scheerapparaat hebt zou ik het anders vinden. Dan is 25 of misschien wel 35 euro een redelijke prijs.

:evaw:

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:38

Een vriendin deed het ook voor mij en vroeg toen ƒ 75,- Als je dus nu € 25,- aanhoudt zit je aardig goed.
Het ligt er ook een beetje aan of je net werk levert en veel ervaring hebt. Als je een paard vol happen, strepen en plukken achterlaat zou ik je niks betalen Knipoog maar als je net werk levert kan je wellicht nog wat meer vragen! (en dan idd met een eigen scheerapparaat)

Op zoek naar de zon!!!

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:44

Ik zou 30E betalen als iemand zelf een scheerapparaat heeft. Misschien zelfs 35, meer echt niet als ik er zelf een moet huren.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:30

Sjimmy schreef:
De hele morgen voor 1 paard scheren????
Ik heb 't in 1,5 uur gedaan, ik deed het nog voor het eerst ook.


Durf bijna niet te zeggen hoe lang ik er over doe..... Mileen is dus echt drie uur lang de pisang... Haha! (incl. hoofd en benen)

Ik vind 25 euro wel aardig als zij het scheerapparaat huren.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:50

Als ik die mensen zou kennen zou ik er niet veel voor hoeven te hebben maar ik zou 10 euro wel goed vinden. Als ik ze niet zou kennen misschien 15 euro??

25 vind ik erg veel maar ja, je moet het zelf weten!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:57

Ligt er inderdaad aan hoe het gebeurt Lachen
Als het de eerste keer is voor de scheerder (of 2e of 3e) vind ik het nou niet iets om super veel voor te betalen Haha!
Misschien gewoon een leuk presentje? Anders 15 euro ofzo?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:07

Vind het wel veel hoor als ze zelf voor dingen moeten zorgen.
Ik zo 15 euro vragen......maarja het is jou keus.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:27

Sonja"]
[quote="Sjimmy schreef:
De hele morgen voor 1 paard scheren????
Ik heb 't in 1,5 uur gedaan, ik deed het nog voor het eerst ook.


Durf bijna niet te zeggen hoe lang ik er over doe..... Mileen is dus echt drie uur lang de pisang... Haha! (incl. hoofd en benen)

[/quote]

Ach ieder zijn talenten toch. De ene op het paard en de ander ernaast Knipoog
Ik sta als nogal handig te boek, ben ook altijd de pineut voor manen trekken. Vingers aflikken

:evaw:

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wat mag ik vragen voor een pony scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:40

koetje schreef:
zorgen dat er lauw water aanwezig is, en 2 dekens.
Ik ben er wel de hele morgen mee bezig denk ik.


Waar heb je lauw water voor nodig, als ik vragen mag? Lijkt me niet echt handig in combinatie met een electrisch apparaat?!?


koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 13:22

nadat je geschoren hebt, met ene doek met lauw water, gewoon ovr de pony heen borstelen om de losse haren/schilfers en de strpen weg te halen.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 13:23

en dit isnietd e eerste keed at ik paarden scheer, maard e eerste van dit jaar. en 2 jaar geleden ben ik er al mee begonnen.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:26

Als ik paarden voor andere mensen scheer vraag ik er 40 euro voor (als ze zelf geen apparaat hebben) hebben ze een eigen apparaat dan is het 30 euro. Pony die ik deze week heb gedaan met mijn scheerapparaat was ook 30 euro.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:13

Dennis is voor 25 euro geschoren door iemand met een eigen scheermachine(die overigens stuk was en had er als nog een geleend maar maakte daar geen probleem voor).
Vorig jaar is het voor 50 gulden gedaan. Helemaal of deken model maakt niet uit.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:58

Mijn instructrice vroeg 5 jaar geleden 75 gulden. En ze had een eigen apparaat. Ik denk dat je dus wel rond de 40 euro zou mogen vragen als je een eigen apparaar had. Hoeveel kost het huren ongeveer? Trek dat er vanaf en dat vraag je gewoon.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:59

Bij ons op de manege werd er in guldens 100 gulden gevraagt met prof scheeraparaat

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

katjatencateJarig

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:04

Heb mijn pony een paar dagen geleden laten scheren voor 35 euro. Wij hadden zelf geen scheerapparaat. Vind dit wel een normale prijs. Mijn pony was namelijk nogal vervelend en daardoor was hij best lang met hem bezig....hij heeft het wel heel keurig gedaan...Als de mensen zelf een scheerapparaat moeten huren zou ik minder vragen....het ligt er ook aan voor wie het is...is het meer een "vriendendienst" of ken je deze mensen verder niet zo goed....Ik zou zo'n 20 à 25 euro voor vragen...je bent er namelijk toch wel ff mee bezig en het is niet echt een prettig werkje (al helemaal niet als het een vervelend paard is) mensen willen dit er vaak wel voor betalen hoor, hoefen ze het zelf te minste niet te doen...

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:24

Tsja ik scheer eigenlijk niet voor anderen, maar als ik het wel doe (hangt er vanaf wie) vraag ik er ong. 35 euro voor. dat is in deze omgeving redelijk normaal en zelfs goedkoop. Ik heb prof. apparatuur. Dus een grote scheermachine en een hoofd/opscheermachine. Maar dan hangt het er ook nog vanaf waar ik naartoe moet. Ik ben voor een normaal paard ong 1 1/2 uur tot 2 uur kwijt als ze normaal doen. Een mega dikke haarbal shet doe ik langer over (he Stef? Haha!) En een lastig paard uiteraard ook.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:02

Sjimmy"]
[quote="Sonja"][quote="Sjimmy schreef:
De hele morgen voor 1 paard scheren????
Ik heb 't in 1,5 uur gedaan, ik deed het nog voor het eerst ook.


Durf bijna niet te zeggen hoe lang ik er over doe..... Mileen is dus echt drie uur lang de pisang... Haha! (incl. hoofd en benen)

[/quote]

Ach ieder zijn talenten toch. De ene op het paard en de ander ernaast Knipoog
Ik sta als nogal handig te boek, ben ook altijd de pineut voor manen trekken. Vingers aflikken
[/quote]
Goh, vorig jaar duurde het bij Camilla wel 8 uur lang. Schijnheilig Lips are sealed Maar die werd ontzettend gevaarlijk, en had ontzettende rainrot waardoor je dus heel moeilijk er doorheen kwam.

Antwoord op je vraag, ik denk dat 25 euro wel oke is.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:06

Heb je zelf een scheerapparaat, dan kun je best wat meer vragen.
Heb je die niet, dan vraag je weer minder. Ik denk dat rond de 30 euro niet verkeerd is.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:51

Ik word wel heel erg goed betaalt asl ik het zo eens lees. Vroeg altijd f.150,- en nu 75 euro. En heb zat paarden om te scheren elk jaar. Maar het ligt er natuurlijk wel aan of je het netjes doet, kwaliteit heeft een prijskaartje. Knipoog

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:55

25 euro vind ik wel een goeie prijs als zij het scheerapparaat huren,

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 13:17

mijn pony wordt vanavond geschoren, 50 euro zonder benen en hoofd..

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:59

Humm.. Navy en ik waren zo´n 5 uur in de weer. En zelfs toen kwam ik er de dag erna (toen het scheerapparaat uiteraard al weer terug..) dat ik nog war plekjes vergeten was..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 93 bezoekers