Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:29

Hier in Apeldoorn ook buurtbussen. Is best wel handig, maar sommige chauffeurs rijden op slechte wegen echt veel te hard waardoor je telkens tegen het plafond gesmeten wordt :')

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:35

Verliefde stelletjes die tegenover je zitten en nog net niet elkaars tong opvretem of handen in elkaars broek steken.. eeeehm.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:22

_Denise_ schreef:
Ik ergerde me net gigantisch aan een meid naast me die anderhalf uur lang gemiddeld elke 4 seconden haar neus ophaalde. Snuit hem dan leeg in een zakdoek ofzo.
Verder heb ik doorgaans veel ergernissen van korte duur, maar bovenaan staat toch wel de ongelooflijke drukte en het onvermogen van sommige mensen om dan slechts een plek bezet te houden.


Ohhh dat was van de week ook zo, was t ineens koud, en iedereen zit zijn neus 30 keer op te halen. Ik ben maar zakdoekjes gaan uitdelen. En dna ook nog mensen die m weigeren, die wil ik dan echt slaan _O-

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:11

MWS => LZP

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:28

Weet je wat ik vervelend vind... Dagjesmensen... In de vakantie, in het weekend en al helemaal op doordeweekse dagen als anderen gewoon moeten werken of naar school moeten. Ze lopen in de weg, snappen niks, lopen verkeerd, staan in de weg, nemen ruimte in beslag, zijn luidruchtig en gewoon zwaar irritant :')

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:29

Gisteren trouwens gelachen op Deventerstation. Zitten 3 mensen in de trein, kwamen blijkbaar van vakantie, met allemaal koffers. Wij stappen de trein al in met 10 man, komen zij ineens door het gangpad. Maar het duurde allemaal heel lang, waardoor de laatste dame te laat was en de deur dicht ging. Ik dacht echt dat ze zaten te slapen, je vergeet toch niet uit te stappen? :')

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:39

Ik werk in het openbaar vervoer en mijn grootste ergenis zijn "mensen" _-:( tijdens controle het fatsoen niet hebben om je aan te kijken en of terug te groeten! Mensen die hun kaartje pas gaan zoeken als je bij ze staat terwijl je allang hebt aangekondigd dat je eraan komt! Mensen die je vragen waar ze heen moeten en na je uitleg vervolgens naar je collega lopen en het nog een keer vragen ( overigens hebben ze dan heel vaak een uitdraai mee met Hoe ze moeten reizen) >;) en zo kan ik wel ff doorgaan ~~}>

WILVY COCKTAIL J * 1124 goedgekeurde km's * klasse IV startgerechtigd
Bezoek en like onze Facebook pagina
klik hier ☆ Endurance Team Wilvy Cocktail J ☆

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:39

Wij zaten (vriendlief en ik) in de tram. Er zaten 2 antiliaanse (zo leek het) vrouwen op t zelfde bankje, ze schreeuwde zo hard dat een mede passagier vroeg of het iets zachter konn dit kon natuurlijk niet.

Mijn vriend is 'helaas' erg asociaal.. en kent dat volk en hun taa/dialect erg goed. En begint op een gigantisch harde toon in hun accent tegen mij te praten.

De dames kijken om en vroegen of het zachter mocht. Ze hadden geluids overlast :')
Waarop ik zij : 'goed' voorbeeld doet volgen.

Ze zijn de verdere rit stil geweest. Maar ohh wat kan dat irritant zijn. Blij dat vl er maling aan heeft en rustig ze na doet door de hele tram bij elkaar te bleren op hun manier.

- Ik heb wel eens Nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt[color=#FF40BF][b]
- Tevens Orun gediplomeerd.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:41

Buschauffeurs die je bij de halte zíen zitten, maar doorrijden omdat ze denken dat als je daar zit, je vast niet met ze mee wil op de bus. Want dan had je wel springend vooraan gestaan.
Ik stond nota bene op toen hij vlakbij was en stak mijn hand op, maar hij zou zo straal langs me heen zijn gereden. Was niet eens de eerste keer, dat deden ze regelmatig op dat traject.

Verder nog een ergernis... bus 12 in Utrecht in de spits. :(

En als allerlaatste maar ook ergste: dat mensen prompt compleet asociaal worden zodra ze met het OV reizen. Zo de trein in walsen en je omver wandelen als je nog aan het uitstappen bent omdat ze bang zijn niet als allereerste binnen te staan, dat soort dingen... jeetje, heb gewoon een extra seconde geduld ofzo!

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:43

Mensen die echt een uur in de wind stinken..
Goed, het is heel begrijpelijk dat sommige mensen na een hele dag werken niet meer hoentjesfris ruiken, maar een zweetlucht die je al van 5 meter afstand ruikt of een enorme rookwalm/alcoholwalm er omheen :r

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:45

Nayomie schreef:
Een trein die te vroeg stopt waardoor de deur niet aansluit op het perron en je niet kunt uitstappen


Heb ik ook gehad, 1 cabine te vroeg.. Ik stapte gewoon uit, net als de rest _O-

Het gezicht van alle mensen en die conducteur.. Die heeft ws tegen de mashinist verteld dat ie voortaan een stukje door moet rijden. :')

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:47

Joolien schreef:
Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso als ze weer eens met gangetje gas erop mijn woonwijk doorscheuren en ik in de bus zit. Ik word dan vaak hartstikke misselijk ook. Heb er wel eens van gezegd, dan krijg ik de opmerking dat de tijd voor deze route te krap staat, en dat ze wel door moeten trappen anders halen ze t niet.
Lekker is dat. Soms moet ik me gewoon vasthouden zodat ik niet om sodemieter, ook al zit ik!!

Moet wel zeggen dat oa bus 23 en 24 altijd te laat bij Buurstede en de Klokkenbelt enzo komen omdat ze zo f*cking krap ingeroosterd staan.
Vertrekken (meestal) netjes op tijd maar in dat stukje van 5 minuten moeten ze vaak al meerdere keren stoppen en hebben ze die k*tkruising(en) bij/op de Vriezebrug erbij zodat ze standaard 3-7 minuten vertraging hebben eenmaal aangekomen bij de genoemde haltes. -O-

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:49

Ja hier op de wmb is dat dus ook zo, bus 21 en 22 komen standaard te laat, ook al gassen ze flink door.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:51

Iemand die naast je gaat zit te roken. Alles waait mijn gezicht in :r

Mensen die in een drukke trein een tas naast zich zetten.

Slome mensen als je de trein in of uit moet.

De koude haltes en stationen :brr:

Drukke bussen en dan precies op een stuk staan waar je je niet vast kunt houden, dan wordt je vervloekt door de mensen om je heen :+

Nét je aansluiting missen.

Chagrijnige, stinkende, smakkende, slurpend, hard pratende, starende, gorchelende etc mensen.


Maar toch vind ik ov leuk :+

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Dorien66

Berichten: 1647
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:00

Vooral dit!
xJitskee schreef:
Met stipt op 1: Mensen die gaan bellen in de trein, vooral mensen die even rustig hun hele medische staat gaan bespreken. Van "Ja, ik ben net ongesteld geworden" "Ja, gisteren met Pietje naar de dokter geweest om zijn wratten te verwijderen" tot erger,heb het allemaal eens gehoord :r


Maar hier heb ik totaal geen moeite mee:
xJitskee schreef:
Mensen die hun tas op de stoel naast zich zetten en die daar ook écht niet weghalen in de spits. Heel fijn als je een half uur in de bus/trein kan staan omdat iemand te beroerd is zijn troep bij zich te houden...

Ik vraag vriendelijk de tas te verwijderen. Zo niet, maak ik aanstalten om de tas zelf weg te halen, of erop te gaan zitten. Moet je eens opletten hoe snel zo'n ding dan weg is. En ik maak me er niet druk om als zo iemand dan boos gaat zitten zuchten of zo.

instagram: @dorien_66

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:04

Mensen die de trein in willen, maar niet de memo hebben gekregen dat ze écht even een stap aan de kan moeten om passagiers die er uit willen, de kans te geven om er uit te gaan (en zo ruimte te maken). Bijna dagelijks staan mensen binnen en buiten de trein elkaar uilig aan te kijken bij de deur, voor iemand buiten - vaak met diepe zucht - een stap opzij doet zodat uit- en daarna instappen mogelijk wordt.

Tja, daar gaat je kans om je als eerste naar binnen te wurmen ;)

Of everyone I knew
I'm sure you knew me best
And I'll never think of you
as someone from the past

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:04

melody7 schreef:
Chagrijnige, stinkende, smakkende, slurpend, hard pratende, starende, gorchelende etc mensen.


Oooooooh vooral dat ja! Heb ik toch zo'n godgloeiende hekel aan := Kijk lekker de andere kant op mens!
Verder kan ik de meeste dingen in het ov wel aan, werk ook als uitzendkracht voor de NS en dan leer je eens de andere kant kennen :+ Weinig ergernissen tegenwoordig!

"This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY." ~~}>
Kenzo. <3

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:05

lor1_1984 schreef:
Joolien schreef:
Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso als ze weer eens met gangetje gas erop mijn woonwijk doorscheuren en ik in de bus zit. Ik word dan vaak hartstikke misselijk ook. Heb er wel eens van gezegd, dan krijg ik de opmerking dat de tijd voor deze route te krap staat, en dat ze wel door moeten trappen anders halen ze t niet.
Lekker is dat. Soms moet ik me gewoon vasthouden zodat ik niet om sodemieter, ook al zit ik!!

Moet wel zeggen dat oa bus 23 en 24 altijd te laat bij Buurstede en de Klokkenbelt enzo komen omdat ze zo f*cking krap ingeroosterd staan.
Vertrekken (meestal) netjes op tijd maar in dat stukje van 5 minuten moeten ze vaak al meerdere keren stoppen en hebben ze die k*tkruising(en) bij/op de Vriezebrug erbij zodat ze standaard 3-7 minuten vertraging hebben eenmaal aangekomen bij de genoemde haltes. -O-
Nou inderdaad! Ik snap ook echt niet dat ze die tijden dan niet gewoon aanpassen als het standaard mis gaat -.-

Elk bad heeft er eendje.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:10

mensen in de metro die op het knopje 'open' gaan drukken terwijl de metro het station net binnen rijdt. (dus.. A niet stilstaat en B geen lampje brand dat je kunt drukken...) *zucht*

- Offline -

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:16

Mensen die praten/gillende kinderen etc. in een stiltecoupe en dan boos worden als je er wat van zegt. Ik heb zelf ook altijd mijn tas naast me staan, maar haal hem altijd weg als ik zie dat het druk wordt. En als ik het even niet door heb, haal ik altijd mijn tas weg als iemand er om vraagt. Ik heb namelijk vrij lange benen en er is vaak weinig ruimte. Als ik daar mijn tas ook nog tussen moet proppen zit dat vrij oncomfortabel dus vandaar dat hij altijd naast mij op de stoel staat, tenzij het dus erg druk is. De tas boven mijn hoofd doe ik niet, aangezien er een laptop in zit en ik dat toch wat gevaarlijk vind.
Verder reis ik veel met de intercity direct en heb al een paar keer gehad dat de locomotief gecrashed was en die opnieuw gereset moest worden... ook altijd fijn.. Resetten duurt ong. 20 minuten. En de intercity direct heeft vaak vertragingen en rijdt ook vaak niet xD.

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:21

Gillende kinderen in de bus. En ik maak het vrijwel altijd mee. Verder bedelende mensen die met een briefje aankomen kakken.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:22

MoriMann schreef:
Mensen die de trein in willen, maar niet de memo hebben gekregen dat ze écht even een stap aan de kan moeten om passagiers die er uit willen, de kans te geven om er uit te gaan (en zo ruimte te maken). Bijna dagelijks staan mensen binnen en buiten de trein elkaar uilig aan te kijken bij de deur, voor iemand buiten - vaak met diepe zucht - een stap opzij doet zodat uit- en daarna instappen mogelijk wordt.

Tja, daar gaat je kans om je als eerste naar binnen te wurmen ;)

Ohh ja.. Als ik met mijn vouwfiets eruit wil en dan willen ze echt niet aan de kant. Prima maar niet zeiken dat je dan mij of een fiets tegen je aan krijgt.. Je geeft zelf geen ruimte. Hoevaak ik dan wel niey hoor: ja Jemig he. Hoe onbeleefd kun je zijn.. Ja uhh je heb alle ruimte en dan ga je met 5 mensen in de weg staan.. Dan vraag je erom hoor, kan ook niks aan doen dat ik niet door je heen kan. :')


Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:22

purny schreef:
Gillende kinderen in de bus. En ik maak het vrijwel altijd mee. Verder bedelende mensen die met een briefje aankomen kakken.


Ohja! :') Over dat ze een gezin hebben en al het geld kunnen gebruiken.. Like, is dit überhaupt toegestaan?

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:23

Al vaker genoemd, maar inderdaad mensen die twee plekken bezet houden. Valt me ook op dat dit best vaak wordt gedaan door oudere mensen.

Mensen die niet opstaan voor blinden/mensen slecht ter been/ouderen, dat deze de hele bus door naar achter moeten lopen tot er eindelijk door iemand plaats wordt gemaakt.

Bussen die te laat komen als je zelf eens ruim op tijd bent, en andersom natuurlijk.

Als je bus-aansluiting net bij de halte weg rijdt als de bus waar je in zit aankomt. En dan soms ook dat je bus-aansluiting een paar meter verderop voor het stoplicht staat te wachten en je er dan niet meer in laat.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:24

Zo herkenbaar sommige dingen :') heb ook eens een man naast me gehad die elke 5 seconden echt zo'n roggel wegsnoof in z'n neus zeg maar. Echt he-le-maal verschrikkelijk. Gingen haren rechtop staan waarvan ik geens wist dat ik ze had.

Verder super irritant; mensen die denken dat de hele bus wilt meeluisteren met hun mp3/telefoonmuziek.
Als je lekker in de stilte coupé zit en mensen lekker gaan zitten kletsen. Helemaal erg: ojee we zitten in de stilte coupé hé.... En dan gewoon vrolijk doorkletsen en nog geïrriteerd gaan zitten doen als uiteindelijk iemand vraagt of ze stil kunnen zijn.

Buschauffeurs die gewoon doodleuk wegrijden als iemand al naast de deur staat (overkomt mij weinig maar zie het wel eens gebeuren).

Mensen die tegen zichzelf praten (naast irritant ook nog eens doodeng :wow: ).

Inderdaad krijsende kids oeoeoehhh...

En als ik lekker na een vermoeiende dag in de bus naar huis zit de buschauffeur tegen je begint te praten terwijl je even je ogen dicht wilt doen :')

Kan vast nog wel legio dingen bedenken..

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Amazonbot, Amyyy, Andreeaa, Britta31, Flippertje, FrNo, Galaika, Geerten, Googlebot, Hootje, Iloveiswan, Lestria, SannevZ, tienus63, Tucktuck, verootjoo, Whizz, xKatinkii, xxmichellexx, xxxmh en 147 bezoekers