[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 16:24

September...de maand van o.a. Horse Event! Na maanden van voorbereiden was het dan eindelijk zover. Voor het eerst in Ermelo, dat was spannend want hoe zou onze locatie zijn? En zouden er veel bezoekers komen? En en en? Natuurlijk is er naast Horse Event meer gebeurd. De BZC heeft een aanvulling gedaan in de uitleg met betrekking tot waarvoor zij wel of niet kunnen worden ingeschakeld. De Wiki heeft weer wat aanpassingen en nieuwe artikelen. En het team heeft weer een handige tip voor jullie.

Inhoudelijk

Nieuwsredactie
Dag in dag uit verzorgen alle leden van de Nieuwsredactie het nieuws in de paardenwereld uit binnen- en buitenland. Er zitten dagen bij waarop het nieuws ons om de oren vliegt, maar we hebben ook dagen dat het echt zoeken is naar nieuws. Op de drukke dagen is het wel eens lastig om alles op tijd op de Voorpagina te krijgen, maar gelukkig krijgen wij elk jaar tijdens de drie drukste dagen hulp in de vorm van de Boktreporters. Ook dit jaar zijn zij in september aanwezig geweest op Nederlands grootste paardenevenement en hebben ons zeer goed geholpen bij het beschrijven van alle mooie, opvallende en bijzondere clinics en shows. Een leuke uitdaging want dit jaar vond Horse Event voor het eerst plaats op de nieuwe locatie. Als Nieuwsredactie willen we de Boktreporters (zowel de schrijvers als de fotografen) hartelijk bedanken voor de hulp bij de verslaglegging van Horse Event 2015.

Bezwaarcommissie
Af en toe komen we aanvragen voor bemiddelingen tegen die wij als Bezwaarcommissie van Bokt niet in behandeling kunnen nemen omdat het over te grote bedragen gaat. Dit zijn vaak aanzienlijke aankopen zoals bijvoorbeeld een paard of een trailer. Bij dergelijke transacties wordt er van de koper verwacht dat hij aan de onderzoeksplicht voldoet. De Bezwaarcommissie kan hier niets in controleren, dus dergelijke zaken behandelen wij helaas niet. Hier kun je meer lezen over aankoopkeuringen of de koop van een paard: http://www.bokt.nl/wiki/Aankoopkeuring en http://www.bokt.nl/wiki/Koop

Wiki
Niet alleen op het forum, maar ook in de Wiki stond de maand september in het teken van Horse Event. Zo is een pagina geschreven over Horse Event 2015 waar je het programma terug kunt lezen. Het plan is om voor alle jaargangen HE een dergelijke pagina te maken, Mjetterd is dan ook op zoek naar foto's van HE die in de Wiki gebruikt mogen worden: [WZ] Horse event foto's gezocht

Bokker Eikenbos heeft het artikel over de New Forest Pony herschreven, waarvoor dank!

Verder heeft Banjer in een groot aantal artikelen kleine wijzigingen aangebracht.

Beleid
Horse Event vond dit jaar voor het eerst plaats in Ermelo, we waren enorm benieuwd hoe dit zou lopen. Onze locatie bleek prima, de grotere paddock was een succes. Op alle dagen hebben daar paarden in gestaan en werden er workshops gegeven. Het programma dat we in elkaar hebben gezet werd goed ontvangen, de lounge stond een groot deel van de tijd goed vol. De workshops sloegen goed aan, elke workshop was voorzien van veel deelnemers. De kennismakingsclinics zijn een uitdaging geweest voor veel deelnemers. Sowieso is rijden op zo'n evenement al heel bijzonder, maar als je dan ook nog een onderdeel gaat doen waar je geen ervaring mee hebt, is dat extra spannend. Ook hebben we dit jaar de Bokt fleece deken geïntroduceerd. Na veel vragen de afgelopen jaren, wilden we eens kijken of er interesse zou zijn. Nou, die was er! De Country Mill is op dit moment druk met het afhandelen van 65! bestellingen.

Horse Event was dus een groot succes. Natuurlijk hoort het evalueren van dat wat minder goed ging er ook bij. Helaas was er wel behoorlijk wat geluidsoverlast van de omliggende ringen. Ook bleek het niet altijd duidelijk dat sommige workshops een voorinschrijving hadden en zo zijn er nog wat puntjes. De komende weken gaan we dit evalueren, zowel met het team als met de organisatie van Horse Event zodat we voor volgend jaar alvast wat verbeteringen kunnen doorvoeren. Jullie hebben in het evaluatietopic ook veel bijdrages geleverd waar zowel wij als de organisatie van Horse Event veel mee kunnen. Bedankt daarvoor!

Team

Terug van break
Jitske is weer terug van break en zal de volgende fora weer onder haar hoede nemen: EV, VP, FJ, TI en BB.

Break
RianneH neemt een break naar de andere kant van de wereld :D
Robynn neemt een break en hopelijk zien we haar gauw weer terug!
Dribbel


Tips van het Team

Deze maand hebben wij gekozen voor de tip, voorkom je dat meerdere berichten achter elkaar plaatst.
Er is een hele handige manier om op meerdere berichten tegelijk te reageren. Hieronder hebben wij één van de opties uitgewerkt met beeldmateriaal erbij.

Kies je bericht
Je ziet een bericht waar je op wilt reageren. Klik dan op quote, die rechts naast het bericht staat.
Afbeelding

Reageer op je gekozen bericht
Heel makkelijk natuurlijk, mocht je alleen op dit bericht willen reageren, schrijf je bericht en plaats je reactie, maar het kan ook voorkomen dat je op meerdere berichten tegelijk wilt reageren.
Onderaan zie je dan ook meerdere berichten staan, met de button 'quote' ernaast.
Afbeelding

Kies de andere berichten uit
Je kiest meerdere berichten uit waar je op wilt reageren, door middel van de quote knop. Deze knop staat altijd rechts bij de berichten. Wanneer je op deze knop klikt, komt het gekozen bericht in je schrijfvak te staan.
Afbeelding

Alle berichten op een rijtje
Ondertussen heb je dus alle berichten uitgekozen waarop je wilt reageren, het reageren doe je nog steeds op dezelfde manier.
Afbeelding

Dit is dan het eindresultaat
Zoals je ziet, staan er nu meerdere quotes in dit bericht (zonder reactie erop). Zo zorg je er dus voor dat je niet steeds op elk bericht moet reageren, maar meerdere in één post kan doen.
Afbeelding



Ik heb een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je suggestie pb-en naar [***]


Vragen van Bokkers
In de volgende BBB komt er weer een antwoord op de vragen van Bokkers.

Heb jij nog een vraag, pb deze dan naar goldenarrow.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:43

Bedankt voor de update :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:52

Niet om het een of ander, maar zou het niet tijd zijn de titel van dit ding eens aan te passen? Het word niet meer door het beheer geschreven, niet meer door het beheer geplaatst maar belangrijker, ik zie er al geruime tijd niks meer over het beheer in terug.
Persoonlijk vind ik dat jammer, ik vond het altijd interessant om te lezen waar het beheer mee bezig was, welke kant ze met bokt op wouden gaan etc en dat mist nu gewoon volledig. Maar als dat is wat het tegenwoordig is kan ik daar best mee leven, alleen dan zou ik een duidelijker titel wel fijner vinden. Hoef ik niet elke keer voor niks te kijken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:52

Een deel van het BBB wordt altijd nog door beheer geschreven, bijv. het stuk dat onder Beleid staat.
September heeft voor ons bijna volledig in het teken gestaan van Horse Event. De voorbereidingen, de nieuwe locatie, de Boktlounge, de merchandise etc. etc. Eigenlijk hetzelfde als voorgaande jaren in september, alleen nu met als extraatje dat we het vertrouwde Deurne verlaten hebben en voor een deel niet meer terug konden vallen op dingen van voorgaande jaren.
Horse Event is achter de rug, maar de evaluatie gaat deze maand ook nog behoorlijk wat tijd in beslag nemen.

Mijn werk is vooral een continue proces. Het begeleiden van de hoofdmods, het meedenken in zaken die spelen etc.etc. Daarnaast zijn er altijd wel een aantal projecten die lopen en zaken die extra aandacht nodig hebben. Deze maand gaan ook de jaarlijkse evaluaties met alle teamleden van start en ik ben dan altijd druk met de voorbereidingen daarvan. Voor jullie niet echt heel spannend om te weten, denk ik, maar dit is wel wat mij op dit moment bezig houdt :)

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:44

Oscar schreef:
Een deel van het BBB wordt altijd nog door beheer geschreven, bijv. het stuk dat onder Beleid staat.
September heeft voor ons bijna volledig in het teken gestaan van Horse Event. De voorbereidingen, de nieuwe locatie, de Boktlounge, de merchandise etc. etc. Eigenlijk hetzelfde als voorgaande jaren in september, alleen nu met als extraatje dat we het vertrouwde Deurne verlaten hebben en voor een deel niet meer terug konden vallen op dingen van voorgaande jaren.
Horse Event is achter de rug, maar de evaluatie gaat deze maand ook nog behoorlijk wat tijd in beslag nemen.

Mijn werk is vooral een continue proces. Het begeleiden van de hoofdmods, het meedenken in zaken die spelen etc.etc. Daarnaast zijn er altijd wel een aantal projecten die lopen en zaken die extra aandacht nodig hebben. Deze maand gaan ook de jaarlijkse evaluaties met alle teamleden van start en ik ben dan altijd druk met de voorbereidingen daarvan. Voor jullie niet echt heel spannend om te weten, denk ik, maar dit is wel wat mij op dit moment bezig houdt :)

Lees ik dat goed?! MERCHANDISE?! Komen de shirts/petjes/ect. weer terug? :P

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:54


CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:22


Salvador13

Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:25

Bij mij staat er steeds 'je mag maar 2 quotes in een andere quote hebben, wat moet ik dan doen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:29

Salvador: dat betekent dat je een quote in een quote in een quote hebt. Dit dus:

Citaat:
c
Citaat:
b
Citaat:
a


Dat mag dus niet.

Dit mag wel:

Citaat:
a


Citaat:
b


Citaat:
c


(En ja sorry, teamleaden kunnen dit wel dus bij voorbaat sorry als dit frustratie veroorzaakt Y;( :Y))

Salvador13

Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-14

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:09

Oh ja het werkt nu wel, Dankje!