[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:37

Dat op d'r muil gaan heb je op film Miran?!!! :wow: Dat moet NU getoond worden! _O- :')
Geen beter vermaak dan leedvermaak! }> ;)

Joyce had helemaal eroverheen gelezen sorry Y;(
Super dat t zo lekker gaat! Wonen je ouders nu bij jullie in? Of hoe zat t nou? Jullie zijn toch terug verhuisd? Ik weet t niet meer, help, tis de ouderdom!
En binnenkort dus op concours met Asal? Vind t leuk weer filmpjes te zien van jullie, foto's volstaan ook! :D

Nou mijn dag: zie FB! :D Hele dag op m'n knollies in de DD gereden, heerlijk! En daarna lekker met de kids sushi gemaakt. :Y)
Top dag! :D

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:38

Hallo iedereen, zou ik hier even mogen binnen glippen om jullie mening te vragen? :)

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:52

Lekker knolle dagie toppie en Sushi toe nou ja daar maak je mij niet blij mee (bah) maar het ziet er wel altijd gezellig uit en zal ook wel leuk zijn om te maken.

Ja bloopers willen we ook en ehh niet een half uur lang :o . Maar het is inderdaad een goede een filmpje te bewerken. Ben wel ook meer van de foto,s maar film nu ook meer want het is toch wel leuk om ze in beweging te zien.

Esmee ik kan het gevoel verkopen is zo niet leuk maar ja als ze dan een toppie huisje krijgen is het wel minder erg.

Vandaag zat ik echt in een dip als ik dan al die leuke ritjes en wedstrijdjes op FB zie langs komen. Terwijl ik weer de hele dag (voor mijn gevoel ) bezig ben met voetje in de soda en het haar zo aangenaam mogelijk maken. Natuurlijk ben ik blij dat dit wel te verhelpen is maar ja het is dan toch een soort druppel denk ik. Heb nog wel lekker de paarden gepoetst op het land staan ze er weer netjes bij. Ik hoop maar dat de VA het morgen open kan krijgen ze heeft nu zoon pijn en ze heeft al zo veel pijn gehad dit jaar het doet me echt zeer haar nu weer zo te zien.

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:59

Het ging goed! Dressuur netjes rondje en met springen 2 x foutloos, zo trots!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:05

He ja bah Gelske, dat is natuurlijk ook niet leuk om je meidje pijn te zien lijden! Hopelijk dat t morgen open gebroken kan worden! Was t op t land nu alweer wat droger? Nour z'n paddock was iets minder zwembad dus hij blijft vannacht weer lekker buiten.

Goed gedaan Lisa! Foto's?!

Wat wil je vragen Elise?

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:25

Ik heb een arabiertje op het oog en ik zou graag jullie mening vragen :)

Ik was opzoek naar een arabiertje meer gericht naar de sport en ik heb deze gevonden. Het is een 2 jarige hengst, super lief en zijn is bouw ook redelijk stevig. Wat denken jullie?

Afbeelding

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:43

Lijkt wel een klein kopietje van de mijne, maar dan mannelijk. Wat een leuk ding, wat is zijn afstamming?
Zou ik ook zo voor kunnen zijn gevallen :=

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:30

Aleeneh schreef:
Lijkt wel een klein kopietje van de mijne, maar dan mannelijk. Wat een leuk ding, wat is zijn afstamming?
Zou ik ook zo voor kunnen zijn gevallen :=



Zijn naam is Thanago Ibn Eden C en zijn vader is Eden C.

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:37

Joyce klopt Ilya is valk maar ook nog met zilver, dat heeft vooral effect op benen staart en manen :j
Fijn dat het bij jou lekker gaat!

He Gelske wat een pech, hopelijk komt de zweer eruit!

Elise dat lijkt me een geschikte sportarab hoor zo van die ene foto :)

Ik zit een beetje met Setje in mijn maag, ze is zo ongelofelijk humeurig :oo ze is echt constant chagrijnig, ik vermoed een lichte buikpijn maar er is de weinig concreet aan de hand om nou meteen de DA te bellen, morgen haal ik denk ik even Colosan.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:07

Dat is een paard met gruwelijk mooie pedigree! Eden C laatst nog irl gezien, zo een gave hengst!!! En niet beschikbaar voor de publieke dekdienst....
Gezien pedigree zou hij toch zeker wel moeten kunnen bewegen. Vanaf foto kan ik geen uitspraken doen, is niet heel duidelijk, best filmpje sturen!

Arme Set, hopelijk helpt de colosan :(:)
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 21-09-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:08

Eden C is inderdaad een mooie hengst :j

ja stomme is dat er niet echt concreet iets is, meer dat ze zichzelf niet is. En dat vind ik gek. Ik ben benieuwd of het morgen anders is!

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:10

Katja, wat vervelend dat Set zich niet helemaal lekker lijkt te voelen. Colosan lost vaak wel een hoop op, ik hoop dat ze zich daarna weer wat beter voelt.

Elise, het is niet de beste foto om hem op te beoordelen natuurlijk, maar het lijkt me een flinke jongen, en hij lijkt me zeker geschikt als sportpaard. Eden C is ook een mooie hengst!

Fijn dat het zo goed gegaan is Lisa! We willen natuurlijk wel foto's zien ;)

Gelske, wat ontzettend naar dat Noor nu een hoefzweer heeft, arme dame, zij en jullie hebben ook geen geluk :(:) Kan me voorstellen dat het je hart breekt als je haar zo ziet. Heeft de DA het open kunnen krijgen vandaag?

Yildiz, ik zag de foto's voorbij komen op FB, volgens mij heb jij weer een heerlijke paarden dag gehad! En wat een heerlijke omgeving is het toch!
En wel foto's blijven plaatsen hoor! Daar is dit topic toch ook voor, om lekker foto's te spammen en van elkaars paarden te kunnen genieten? Nyhla is leuk <3

Miranda, dat filmpje moet je wel plaatsen hoor :D

Joyce, wat fijn dat het trainen met Asal zo lekker gaat! En een passende instructeur vinden is ook altijd zo lastig, fijn dat je een goede gevonden hebt!
En succes met de verbouwing nog, lijkt me heerlijk als je straks weer een normaal huis hebt.

Esmé, je dame ziet er goed uit, en wel heel fijn dat ze drachtig is van Vegaz, dan houdt je toch altijd een stukje van hem bij je. Ik hoop dat je een passend thuis voor hem vind, altijd moeilijk als je ze weg moet doen, terwijl je dat liever niet zou willen :(:)
Wat een ontzettend lief katje heb je zeg <3 Ben gek op jonge katjes, het liefst zou ik er ook weer twee nemen, maar dat wil mijn vriend niet, en dat wil ik het katje ook niet aandoen met die kids van mijn vriend ;)

*\o/* Mausi is vandaag drachtig gescand *\o/*
Ze had me vrijdag even laten schrikken, alles brandschoon onder haar staart, staart vies, echt van die tekenen die op hengstigheid zouden kunnen wijzen. Op Fardani reageert ze (sinds hij ruin is) pas vanaf de 3e/4e dag van haar hengstigheid dus daar kon ik ook niks aan zien, maar gelukkig dus toch drachtig :)
Ben er heel erg blij mee, ondanks dat het veulentje niet voor mij is, maar nu is ze volgend jaar meer dan een maand eerder uitgerekend dan dit jaar. Dat is wel heel fijn qua weer, en de tijd die ze buiten kunnen staan enzo. En daarnaast is dit de eerste keer dat Mausi van verzendsperma drachtig geraakt is, dus dat is voor mij ook topnieuws voor de toekomst :D

Voor Amir een beetje een baalweekje, donderdagavond had hij een slokdarmverstopping, die gelukkig uit zichzelf weer oploste na een minuten of 20-30, maar oh wat was hij zielig :(:) En toen ik bij hem stond omdat hij met die slokdarmverstopping zat, mestte hij, en zag ik ineens een hele flinke worm :( Ondanks dat hij regelmatig en met de juiste werkzame stoffen ontwormd is, dus toch een wormenbesmetting opgelopen en een flinke ook, snap er niks van :? Ik had ze 6 weken geleden allemaal al ontwormd omdat ik ergens een worm gezien had en niet wist van wie het was, maar toen daarna niks meer gevonden. Nu de avond erna direct ontwormd, en ik denk dat er sindsdien al meer dan 100 wormen uitgekomen zijn, bah, arm ding :(:)
Voel me er zo rot onder, heb nog nooit zo'n grote wormenbesmetting gehad hier. Snap ook werkelijk niet hoe hij dit opgelopen heeft, terwijl hij goed ontwormd is?

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:17

Wat maf van die worm Roma, balen en ook van de slokdarmverstopping, wat een pech :(:)

En wat geweldig van Mausi! Ik zag het op facebook *\o/* Zo schuift ze langzaam weer naar voren in het jaar!

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:55

Ach het kleine mannetje Roma waarschijnlijk had hij de verstoping door de wormen soms weet je gewoon niet hoe je er aan komt. Wij hebben het ook wel eens gehad bij de veulens echt niet normaal wat er dan uit komt om misselijk van te worden je niet schuldig voelen hoor dat kan gewoon gebeuren. Maar wat top dat je dame in een keer drachtig is als ze dan weer zo vlot bevalt haal je wel heel veel tijd in en dat is toch wel leuker voor het veulen.


IK weet niet wat Colosan is maar wat naar dat Set zich niet zo goed voelt even goed in de gaten houden wie weet valt het mee. Het weer zit ook niet mee misschien een griepje onder de leden?


Vandaag is de VA weer geweest hij kon het via de hoef niet open krijgen maar voelden bij de kroon rand een weke plek hij wilden zelf die niet open maken dat moest van zelf gaan. Gelukkig stond ze wel al weer wat meer op haar voetje dus ik had daar dan ook wel vertrouwen in. Natuurlijk meteen even weer flink geweekt met wat warm water. En ja hoor Erwin ging om acht uur even kijken het is open :D . Wat zal dat fijn voor haar zijn nu de druk er weer van af. Ze had echt zo veel pijn dat ze zelfs niet heel goed at en dat is Noor haar lust en haar leven. Nu even nog een paar dagen weken in de soda en dan als alles goed gaat kan ze zaterdag weer naar het land en is mijn mooie kudde weer compleet :D . Ik kan er echt niet tegen als ze zoon pijn hebben en we hebben toch telkens de angst dat het echt foute boel als ze dan weer zo kreupel of ziek in het land staan. Beetje getraumatiseerd denk ik door alle pech ;)

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:56

Wat fijn dat het open is gegaan!

Ja er is kans dat ze buikpijn heeft van suikers in het gras nu het zo nat is en groeit.

Al_Zawraa

Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:37

Wat fijn dat het open is! Dan zal ze zich vast snel beter voelen.

Nee, de slokdarmverstopping was gewoon doordat hij zich in zijn brokjes verslikte, duurde een tijdje, en toen kwam de hele drab van brokjes er weer uit, en daarna was het weer over.

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:16

Hoi dames!

Ik zou graag weer mee willen kletsen als dat mag! Ik ben lang weg geweest dus geen idee waar ik moet beginnen. :')

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:28

Welkom terug :) fijn je terug te zien en maak je niet druk over alles bijlezen joh!

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:41

Haha ik doe vanaf nu wel meelezen. Al zal het wel weer even duren voordat ik snap waar alles over gaat. Hoe gaat het met jou aleeneh?

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:52

Ik lees ook op de achtergrond nog steeds mee :D

Set_Elkol
Berichten: 14846
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:53

Ik denk dat we heel veel mee lezers hebben gezien de hoeveelheid afgehaakte mensen het afgelopen jaar.
Welkom terug kelly

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:06

Ik keek af en toe eventjes maar zag een hoop mensen die ik nog niet ken dus het zag er zo druk uit! :=

Ik zal even een update geven. De meeste heb ik op fb dus die zien ons nog voorbij komen. Eind deze maand verhuizen we naar een andere stal. Na 2 jaar heb ik de knooo door gehakt en besloten geisha uit de grote kudde te halen. Veel wondjes en valpartijen gehad en nu ben ik er klaar mee. Helaas gaat geisha wel terug naar stal in de wintermaanden maar ze komt er overdag wel een paar uur uit met vriendjes in de paddock, ze krijgt onbeperkt ruwvoer (van kuil naar hooi) en we gaan op de nieuwe stal beginnen met rechtrichten. Verder gaat het verder goed met geisha. Ze is weer op gewicht maar heeft nog steeds weinig spieren op de bovenlijn en wat andere dingetjes die opgelost moeten gaan worden. Ik hoop dat we dalijk wel lekker vooruit gaan en dat ze weer helemaal zichzelf wordt.

Ik kom gelijk met een heel verhaal haha! :=

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:29

Ja Katja ik mis ook een hoop van onze vaste posters. Kelly was daar een van, maar ook de Zeeuwse dames, Jessica, enzo... :(

Kelly, met mij gaat alles goed. Mish heeft van de zomer een hele flinke dip gehad, maar daar is ze nu helemaal bovenop. Ze straalt en danst door de wei, is superfijn in de hand en langzaamaan beginnen we aan wat grondwerk. Dat voelt ergens voor mij als veel te vroeg, maar ze wordt er zoveel relaxter van en fijner in de omgang dat ik het idee heb dat het haar alleen maar goed doet. Maar zoals bij de gemiddelde arab blijft het waken om niet over haar grenzen heen te gaan, want ze wil zo graag :)
Morgen komt de hoefsmid, ben benieuwd hoe dat gaat.

Leuk om weer je verhaal te horen. Ik denk dat je een hele goede knoop hebt doorgehakt als ik het zo hoor. Ik kan me nog wel herinneren dat Geisha in het begin al veel problemen had om daar te aarden. Jammer dat het niet veel beter is geworden, ik hoop dat ze het goed gaat doen op de nieuwe stal :) Hopelijk is het nu over met aanmodderen en kunnen jullie weer maximaal gaan genieten! Dat heb jij ook wel verdiend.

kellaxy

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:07

Ahw zijn er ook meer vaste posters weg? Jeetje, jammer zeg. Wie zijn er allemaal nog wel? :')

Aleeneh ik vond de laatste foto op fb van mish echt prachtig! Ze is echt dr veulie uitstraling aan het kwijt raken en wordt echt mooi!
Fijn dat het nu weer goed gaat met dr. Als jij het gevoel hebt dat ze het aankan en er beter van wordt, moet je het gewoon doen toch. Ik neem aan dat je haar niet aan de bijzet aan de longe zet haha.

Ik hoop ook dat het nu eens klaar is. Ze is pas 5 en doe nog steeds rustig aan maar toch, ze heeft rare kwaaltjes af en toe. Dankjewel, ik vind stiekem ook wel dat ik nu iets meer geluk mag gaan krijgen. _O-

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:25

Mij ontbreekt het aan tijd om een uitgebreide bijleespost te maken. En op de telefoon gaat dat zo lastig :). Heb ook nooit zoveel bijzonders te melden. Paarden gaan goed, die groeien vooral, haha.
In ieder geval sterkte/beterschap voor de mensen, paarden, beestjes die het nodig zijn. Ik heb de meeste ook wel op fb geloof ik. :)