Valt naar binnen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 15:38

Eindelijk loopt Navy dan toch ontspannen en soepel naar beneden. Nooit van durven dromen, maar sta nu voor het volgende problemo. Zodra ze lekker naar beneden loopt valt ze naar binnen. Wel met stelling, maar loopt op een zo klein mogelijk rondje. Op beide handen doet ze dit. Dus, ik haar naar buiten drijven, maar hier loopt ze gewoon doorheen. Tikje met zweepje, is zo ongeveer fataal voor ons beide, want dan wil ze nog wel 'es een klein (lees: zeer groot) sprintje trekken. Ik rijd zonder sporen, krijg vaak te horen dat met toch wel kan helpen, maar ben bang dat ze dan zonder niet meer luisterd naar mijn benen. Iemand nog tips?

Greetings

MANDY

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 16:46

Mijn paard Odessa deed dat een jaar geleden ook Boos! ! We waren haar naar beneden aan't rijden en reden veel voltes en slangenvoltes om haar soepel te krijgen...Maar ze maakte haar voltes ook altijd kleiner, dat was eigenlijk een reactie omdat ze het moeilijk vond. Vooral de buitenteugel vast houden en de binnenteugel openen, desnoods zelfs overdreven naar binnen openen en drijven met het binnenbeen. Het helpt ook als je kijkt naar waar je wilt rijden want als je teveel naar je paard kijkt ga je vanzelf wat naar binnen zitten en valt je paard ook een beetje naar binnen. Vooral geduldig en kalm blijven want als je ambetant wordt, geraakt je paard nog meer in de war.
Veel succes en volhouden! (ik weet hoe het is... Boos! maar het wordt wel beter als je er op oefent )

groetjes, Elizabeth

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:27

ik had dit probleem met honey ook. Wat ik deed (stel, ik rij even op links) is met mijn rechterteugel en linkerbeen. FOUT!!!!!!
je binnen teugel erbij houden, tegen de hals, met je teugel en je been (binnenkant) naar buiten duwen

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 18:11

altijd met bijden teugels blijven rijden ( niet de 1 losser dan de ander), binnen been er tegen aan en misschien eerts met contra stelling proberen? moest ik ook zo doen van mijn instructrice.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

cash
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 19:51

hoi, ik heb twee keer zo'n paard gehad. bij de eerste, Tinker-hengst Bon Jovi, was de oplossing kleine voltes rijden en die steeds groter maken. bij de tweede NRPS-ruin Cash, was de oplossing, beetje meer knijpen met je binnenhand, binnenbeen goed stevig op de singel, buitenbeen goed achter de singel en recht blijven zitten, inderdaad voor je uit kijken en niet naar de merrie, dan ga je scheef zitten en duw je dr met je billen meer naar binnen.
en veeeeel voltes rijden en vooral niet met je buitenhand trekken (ze denkt: daar doet het pijn, daar wil ik niet heen en gaat meer naar binnen en loopt totaal anti-stelling). eventueel af en toe een zweepje op de binnenschouder. en niet te veel willen, dus niet 10 keer achterelkaar een hele lange zijde uitrijden om te kijken of ze het nu wel kan. gewoon veel figuren maken en haar alert houden met je benen.
loopt ze trouwens zonder dat ze aan de teugel loopt ook zo naar binnen? en doet ze het aan allebei de kanten. meestal is het een kant namelijk.
groetjes en succes met de spierpijn!!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 08:02

Alle tips die ervoor heb zijn al gegeven.
Maar ik wilde even reageren op wat je stelde ivm de sporen.
Ik zou het in ieder geval even proberen. Ik rijd mijn paard altijd met sporen, maar wanneer ik zonder sporen op haar rijdt, reageert ze even goed. Je moet gewoon je spoor gebruiken wanneer het nodig is en wanneer het goed gaat geef je gewoon benen zonder je sporen te gebruiken. Zo vermijdt je dat ze als je zonder sporen rijdt niet meer naar je luisterd.
Ik gebruik zelfs de helft van de tijd mijn sporen niet, ik moet ze alleen gebruiken om linkerstelling te vragen, om haar even in de buik te prikken, zodat ze even verschiet, al haar spieren loslaat en eventjes stelling geeft. Verder geef ik altijd gewoon benen.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 08:41

Ben het met Bit eens.

Je hoeft je sporen helemaal niet te gebruiken, maar op het moment dat ze tegen je been loopt te "douwen" kan je wel even wat harder doorkomen (Lees: een keer een goede harde trap geven)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Roosyes en 29 bezoekers