Wie rijd er met een spartamet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Wie rijd er met een spartamet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 15:13

Ik rij met de fiets nu elke week 1 uur naar mijn westernles en een halfuur om bij de manege te komen, waar ik misschien in Januari meerder keren per week naar toe moet.
Verder fiets ik elke dag naar de paarden; is 3 minutjes en elke dag naar me werk; is een kwartier.
Ik heb dus best een goede conditie wat fietsen betreft Haha!
Maar omdat het nu wel echt herfst begint te worden en straks winter, zijn de enden die ik moet fiets, naar de westernles en naar de manege wel erruug lang en vervelend, omdat die wind ook zo hard is, en ik helamaal op daar aankom en dan eigelijk nog een het werk moet Gaaaap
Dus iedereen zegt nu dat ik een scooter moet nemen.
maar om een een of andere reden heb ik gewoon een gloeiende hekel aan die dingen! En in een auto zie ik mezelf niet zo snel zitten. Dus misschien een spartamet.
Maarja, die zijn toch voor ouderen? Ik heb net even gekeken op de marktplaats, en ze zijn echt niet zo duur als ze bij mij op het werk zeiden.
Maar ga ik voor paal staan, of zijn er meer mensen in de 20 met een spartamet

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:31

Boeien of je voor paal staat, als jij maar lekker uitgerust op je bestemming komt ! Knipoog
Helaas gaat zo'n Spartamet superlangzaam, dus qua tijd zal het weinig uitmaken.
Zelf zou ik dan voor een scooter of brommer gaan, dan boek je ook nog wat tijdwinst.
Of een snorbrommer, dat kan ook nog !
Hoef je niet perse een helm op (is wel lekker warm Haha! ), en het gaat stukken sneller dan een Spartamet.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 17:12

Het gaat mij niet om de snelheid, dit is waarschijnlijk de reden dat ik een hekel heb aan brommers/scooters, omdat je er lekker snel mee gaat! Frusty
Het gaat er mij om dat ik vooruit kom zonder dat ik er al mijn energie aan uitgeef.
daarnaast haalde iemand mij gister in met een spartamet, terwijl ik altijd vrij snel fiets ong. 21/ 22 km per uur.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:26

je bedoelt zo'n 45km. autootje?
die heeft een meisje uit mn klas ook, ik vind het maar raar maar op zich ben ik wel jaloers als het regent, waait of koud is Tong uitsteken

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:37

ik kom nog wel eens van die heeele grote vrouwen tegen op zo'n sparta met. en dan denk ik, als jullie nou gewoon de fiets pakken dan scheelt misschien wel 30 kilo.

Amor Vincit Omnia

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:59

Een spartamet loopt niet zo hard hoor *LOL* Die halen de 20 km/uur echt niet of ze moeten ze opgevoerd hebben...Haha! Ik haal ze altijd in en mijn tempo ligt echt niet boven de 20 km/uur.

Voor gek sta je er niet mee hoor, ik zou het ook kunnen doen in zo'n geval al denk ik dat er dan waarschijnlijk een (snor)brommer zou komen, dan gaat het tenminste nog wat sneller Haha! Of andere mensen het raar vinden zou me echt niets kunnen schelen *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:54

Mijn zus heeft er een (ze is 28) en ik vind dat ze echt voor paal staat op dat ding.
Ik vind het gewoon voor bejaarden en minder validen, als je normaal kunt fietsen waarom zou je dan op zo´n spartamet stappen.
(Ik heb natuurlijk wel makkelijk praten met m´n auto Schijnheilig )

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:57

Brr.. moet er niet aan denken.. is het al ijskoud, hoef je ook nog eens niet te fietsen. Wordt je dus helemaal niet warm.

Nee dank je, dan zou ik toch zo'n brommerding halen, ben je er tenminste iets sneller..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:27

Je kunt ook een tomos nemen of een citta of een ander brommertje.
Maar dat het voor bejaarden is vind ik onzin, want als je iemand op een scooter ziet denk je ook niet; die is niet bejaard, die kan toch best fietsen Verward dan vinden mensen het opeens heel normaal, terwijl een spartamet toch niet veel anders is.
Ik heb er ook opgereden, en ik zeg eerlijk; ik vind het ook voorschud, ik rij liever op een gewoon brommertje of een scooter, maar ik bedoel; het brengt je ergens, beter dan fietsen... (ik ben nogal lui Gaaaap ) dus lekker sch**t aan of je voorschud staat of niet Haha!

Charmotte 4-ever!!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 22:02

Ik heb het er net met mijn vader over gehad.
En ik ga nog niks kopen, ik moet het no nog maar even volhouden, en ga intussen sparen voor me rijbewijs en een autotje.
Ik moet nog wennen aan het werk, wat ik moet verichten op de fiets zegt me vader. Omdat ik natuurlijk altijd met de bus en trein naar school ging, en ik bijna niks gewend Haha!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:36

De laatste jaren is het wel zo geweest dat er steeds jonger publiek een Spartamet aanschafte, de laatste modellen die door Sparta gemaakt zijn hadden ook een iets modernere uitstralling (dikke banden, mooi frame, andere kleuren). Nu is de productie door de firma Brittijn in Nijmegen overgenomen, wellicht kun je de verschillende uitvoeringen op de site bekijken.

Om een tweedehands aan te schaffen vind ik niet echt verstandig, dan is er toch meestal wat met het motorische gedeelte en als daar iets aan gedaan moet worden ben je best veel geld kwijt voor de reparatie.

Als je een extra aandrijving wil raad ik je aan om eens op de site van Sparta naar hun electrische fietsen te kijken, mooie modellen, aandrijving door middel van een accu, dus ook goedkoper in het gebruik en het oogt gewoon als een normale fiets (dus ben je geen oude van dagen Haha! )

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:43

Stond laatst bij de bakker komt er echt een hele mooie jongen binnen. We lopen samen naar buiten en hij stapt op z'n ..... spartamet. Je moet het zelf weten maar ik zou lekker doorsparen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:34

Mijn broer heeft een tijdje een spartamet gehad omdat hij aan zijn oog geopereerd was (stukje staal in zijn oog, 3 operaties gehad en moet er nog 2) en daardoor niet mocht autorijden, hij mocht wel op zijn spartamet rijden dus is die maar aangeschaft. Hij is nu gelukkig weer verkocht want tis echt geen pan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:57

Joh, gewoon lekker gaan fietsen, goed voor je conditie en je went er echt wel aan. Ondertussen kun je mooi gaan sparen voor een autootje.
Ik heb nu bijna 4 weken een nieuwe fiets en ik heb er zo'n tellertje op laten zetten. Heb er nu al 200 km mee gefietst terwijl ik geen gekke dingen heb gedaan. Gewoon van huis naar het station of de stad en naar 't paard (5,5 km). Dus dat tikt lekker aan allemaal en met zo'n tellertje wordt het fietsen ook nog wat leuker. *LOL*
Ook heb ik een klein radiootje in mijn jaszak zitten als ik ver moet fietsen en dan ben je er echt zo.


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 18:09

Ik heb ook zo'n tellertje, en dat maakt het indd wel leuker, maaja, die is nu stuk Scheve mond
Een radiotje vindt ik gevaarlijk, dan hoor je niks aankomen.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, Appeltje00, Drico, EmptyWords, Gee, GoogleAdsense, kimwilliam, Marlou91, MissJeanny, Monrisque, nuevo_mien, Oehlala, Paardennamen, Petunia27, Phonix, Polarize, rocky_1995, Sky_As, Taartje, Urona447, xPabloBokt en 190 bezoekers