gezwommen ;))

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 21:35

Ik heb afgelopen weekend heerlijk voor het eerst een beetje gezwommen met dribbel. hij vond het zo gaaaaf *LOL* en ik ook. binnekort zijn de foto's klaar en zet ik die natuurlijk ook op bokt Party!!
We gingen naar de surfplas in vlaardingen. Was echt onwijs leuk en dribbel vond het ook heel leuk toen hij het zand en water zag werd hij gelijk heel erg blij. Als het straks nog warmer word ga ik weer.
Zwemmen jullie ook wel is met jullie pony's?
Ik was nu niet zo diep gegaan het was voor het eerst. maar het was wel onwijs tof.

En vandaag onder het wandelen allemaal mensen teruggepakt als ze iets over dribbel zeiden *LOL* ook leuk. Want ik krijg elke dag maar te horen: zo ben je je hond aan het uitlaten. En nu kwam er dus weer iemand:
''o joh het is wel een pony, ik dacht dat het een hond was'' dus ik zeg ja ik dacht ook dat er een pony aan kwam lopen maar nee het was uw hond. nou moest je dat gezicht zien. en toen nog iemand die zei van dat ze dacht dat het een hond was en ze had zelf zo'n heeeel klein hondje toen zeiden we zo: ja we dachten wat komt daar nou voor dwerghamster aan. *LOL* Was best leuk weten die mensen het ook is *LOL*


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:24

Ja hoor, ben zondag nog in het ven geweest, doktersvoorschrift. Ik moet gaan zwemmen met mijn paard vanwege haar artrose, veel beweging weinig belasting. Binnenkort eens wat regelen om een weekend naar zee te gaan, lekker in de zee zwemmen.

Groeten Gery

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:40

whahahaha ik moest gewoon lachen toen ik dat las over die dwerghamster! dat ga ik ook voortaan zeggen!!!!
LOL
jaaa cool! Ik wil binnenkort ook zwemmen! Maar ik zou niet weten waar.... In een ven is een bietje koud :S maar ik kan hem moeilijk meenemen het suptropische zwemparadijs in! Haha! Scheve mond\

Groetjesss

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:50

He Kim, je kunt bij ons in het bos in het ven zwemmen. Is voor jou wel een hele dag onderweg zijn denk ik. Kun je in de plas bij eenode niet zwemmen? Lijkt me in ieder geval wel groot genoeg.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 08:26

Ikke, kijk uit he, ik denk dat je beter in een meer kunt blijven zwemmen, de zee kan erg gevaarlijk zijn daarin. (tenminste als je diep gaat of voetjes van de grond)

Ik ga nooit verder als tot even over de knieen van Isolda en kijk goed uit voor draaigaten. (kuilen in de bodem van de zee)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:12

Kim als je ooit gaat zwemmen! IK WIL MEE!!
Robin vind dat echt heel leuk maar ik weet niet waar ik t kan doen Huilen Maarja..
ik wil het wel super graag doen lijkt me zow cool!! Cool

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:26

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar, je paard het water in krijgen? Die van mij wil nog niet eens natte voeten krijgen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:54

Ik heb ooit eens op vakantie in Frankrijk gezwommen met een paard.
Er was één persoon bij als begeleiding en het was ontzettend gaaf. Nou was dat paard het natuurlijk wel gewend, maar ik vond het een hele aparte ervaring.
Wat betreft de zee moet ik me echt bij Jantina aansluiten. De zee kan levensgevaarlijk zijn, en is sterk genoeg om ruiter en paard mee te trekken!
Maar pootje baden en (zoals ik gisteravond gedaan heb) galoperen door een laagje water van zo'n 10 cm, is ook heerlijk!

Groetjes, Ada

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 12:57

Kweenie Jura, dat gaat bijons heel makkelijk.
In volle galop door de waterbak? No problemo!!
Misschien komt het doordat onze beesten niet anders gewend zijn.
Maar aan de andere kant, ik reed vroeger een pony op de rijstal, die kon ik met geen stok erin krijgen. Het was een enorme vreetzak, maar zelfs voor voer ging ie er niet in!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 13:06

Nee die van mij ook niet. De enige manier is als ik zelf ook door het water loop en ze kan er daardoor echt niet omheen (door een hele grote plas ofzo) maar als ik erop zit lukt het echt niet.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 15:34

die van mij durfde ook nooit het water in (wel in regenplassen trouwens). Tot ik ging smanerijden met mijn vriendin Tineke, die een Fries heeft. tamme (de Fries) is helemaal gek van water en heet Des ook aangestoken. Afgelopen zondag zijn we ook weer naar Baggelhuizen geweest (recreatieplas). Was best lekker, hoewel Des er niet zo ver in wou (te koud?)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 18:54

Citaat:
Op 2001-06-12 22:40, schreef Pinky_girl:
whahahaha ik moest gewoon lachen toen ik dat las over die dwerghamster! dat ga ik ook voortaan zeggen!!!!
LOL
jaaa cool! Ik wil binnenkort ook zwemmen! Maar ik zou niet weten waar.... In een ven is een bietje koud :S maar ik kan hem moeilijk meenemen het suptropische zwemparadijs in! Haha! :

Groetjesss



ja die vrouw zat me echt zo aan te kijken van dat hondje *LOL* en vandaag kwam ik die zelfde vrouw weer tegen onder het wandelen en ze zei niks *LOL* Party!! *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 18:57

Waar het ook aan kan liggen, troebel water. Ze kunnen dan de bodem niet zien. Isolda vind dat eng bij de zee en gaat er dan liever niet in. Ik ga dan ook niet, want het kan best zijn dat er dan gaten zijn. Paarden weten dat meestal heel goed.

Ook nog iets is spiegelend water. Dat had ik bij mijn eerste marathon, Isolda vond dat eng. Mijn vader gooide toen een hand vol kiezels voor haar voeten, waardoor het water ging rimpelen. Even aanzetten endaar gingen we in volle draf!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:56

De zee gevaarlijk? valt wel mee hoor. Ik kom al 30 jaar aan zee bij haamstede, ik weet dus vrij goed waar het kan. Stromingen in de zee kunt je zien, dus kun je voorspellen of het verantwoord is. Heb al vaker in Haamstede gezwommen met paard. Als je schrik hebt van de zee is het inderdaad levensgevaarlijk. Ik heb er geen schrik van de zee, wel respect voor de zee. uit ervaring kan ik zeggen dat het niet gevaarlijker is dan een meer, sterker nog het is veiliger, een paard heeft in de zee meer drijfvermogen en je kunt er dus op blijven zitten, is in een meertje niet geheel zonder risico.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:05

Misschien verschilt het van plek tot plek Ikke. Kan best zijn. Hier zie je de stromingen niet altijd. Er zijn namelijk ook onderstromingen.
Nou goed, een beetje gelijk heb je wel, het hoeft niet gevaarlijk te zijn. Als je maar weet hoe de zee in elkaar zit.
Ik heb genoeg respect voor de zee om er niet in te gaan zwemmen met mijn paard. Ook niet in mijn eentje. Altijd voetjes aan de grond.

Ook ik heb genoeg ervaring met de zee. En heb er van geleerd.......

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:12

Ik heb inderdaad gezien op Terschelling dat er veel stromingen zijn rond het eiland, zal bij jullie niet echt anders zijn. Heeft mogelijk iets met het wad te maken. Als ik het vermoeden heb van onderstroom, dan ga ik lopend de zee in om te voelen, is het rustig rond mijn voetjes dan kan het, trek het dan ASAP wegwezen. En altijd zwemmen parallel aan de kustlijn of naar de kust toe en bij opkomend tij. en altijd eerst het strand verkennen bij laag tij. Tenminste in Haamstede is het tijverschil zo groot dat je kunt zwemmen bij hoog water op de plek waar je bij laag water gewoon kunt rijden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:15

Ja Ikke, dat zou idd heel goed kunnen zijn, dat wij hier meer stroming hebben door het wad. Zeg maar door de "gaten" die tussen de eilanden zitten. Is bij Tersch. en Schier nog erger als bijons. En we hebben dan ook nog eens een soort landtong-achtig iets, dat steeds verder groeit en daardoor het nog onvoorspelbaarder maakt.
Maar oke, ik ben altijd best waarschuwend wbt de zee. Bv. door een laagje water galopern. Is heel spectalculair, tot je een gat tegenkomt. Breek je wel je nek. Nou ja en zo heb ik nog vele dingen... *LOL* HIhi, tante Bep ben ik he?

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:21

Nee hoor, je vertelt welliswaar voor mij niks nieuws, maar het is wel de waarheid. Het schijnt te zijn dat op Terschelling ondergestoven gaten voorkomen. Je ziet er niets van, als mens kun je er gewoon over lopen, maar je paard zakt erdoor en blijft er mogelijk in steken. Ik ken dit verhaal ook van de omgeving Egmond. Herken jij dit? Ik heb het, gelukkig, nog nooit gezien of meegemaakt.

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:22

Prima toch, Ikke? Ieder zijn mening. Laten we even duidelijk stellen dat ik absoluut geen schrik heb van de zee, en ik er ook mee opgegroeid ben!
Maar ik ben van mening dat je met de zee gerust voorzichtig kan zijn.
Ieder jaar gebeuren er wel ongelukken met mensen die er te gemakkelijk over denken.
Een paar weken terug is bij ons op het strand een meisje nog bijna haar paard kwijtgeraakt. Even pootje baden, steeds wat dieper, totdat het paard ineens geen bodem meer voelde. Het werd ineens heel diep! Paard in paniek, ruiter raakte eraf, paard zwom de open zee in, maar bedacht op een gegeven moment toch maar om om de golfbreker heen te zwemmen.
Uiteindelijk kwam het paard wel weer aan land, nog steeds zwaar in paniek en ging aan de hol richting stal. Gelukkig hebben mensen die bovenaan de opgang stonden het paard kunnen pakken, en kwamen paard en ruiter met de schrik vrij!
Ik bedoel maar...

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:30

Het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen of je uitspraken te bagitaliseren. Begrijp me goed, ik heb veel respect voor de zee, heb ook situaties zien gebeuren die evengoed dodelijk hadden kunnen aflopen, gelukkig nooit gebeurd, maar toch.....
Overigens dat verhaal van die gaten van mij, herken jij dat?


horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:41

Oh maar zo had ik je reactie niet opgevat hoor! Sorry als het zo overkwam, ik ben meestal nogal direct in hoe ik iets zeg.
Die gaten, ja, die ken ik wel. Je kunt het meestal al een beetje aan de structuur van het zand zien, een beetje puddingachtig.
Je zakt zomaar een eind weg, net drijfzand!
Als ik het maar enigzins niet vertrouw ga ik er met een grote boog omheen.
In het water wordt het wat moeilijker, maar als je goed op de stroming let, kun je ze soms wel waarnemen.(een beetje draaikolkachtig).

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 08:27

Ook ik herken die gaten. Bijons op bepaalde plaatsen komen ze wel voor, maar daar kom ik weinig.
Wat je wel veel hebt is gaten, gegraven door kindjes, die een nacht liggen, wat dichtstuiven met zacht zand. Als je daar dan in stapt, zak je eenstukje, tot je enkel ofzo, weg. In stap gebeurt er niets, maar owee als je er in komt in volle galop!
Enin de zee zijner ook vaak. Door de stroming die op een of andere manier een kolkje maakt en dan een gat schuurt in het zand. Heb ik 1x gehad, daar waar het heel mooi leek. Niet dus. Ik liep eerst met Berber tot nog niet haar knietjes, ploeps, toen zat IK erin tot mijn knietjes!
Gelukkig ging ik instap, dus er gebeurde verder niets. Gelukkig maar!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 15:37

Ik zwem heel veel met Buster (behalve 's winters dan, mag ie lekker in z'n eentje aan het touw als het niet al te koud is...), Buster hoeft maar water te zien en hij wil erin. Als veulentje liet ik hem ook altijd al door sloten gaan enzo, vandaar die liefde waarschijnlijk, een soort Golden Retriever maar dan Zwart en een Pony...
Meestal zwemmen we hier in de buurt in een betrouwbaar stukje beek, langs de kant hebben ze het een en ander uitgegraven voor hagedissen, maar die zitten er nog niet...!
We hadden laatst wel een keertje dat er 2 jochies met een opblaasbootje langskwamen en angstig vroegen of hij niet bij hun op de boot kwam zitten ofzo...!!!

Groetjes Nadia en Buster


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Lanoca, Maanon_, Mizora, MyChoice, Vagabondo en 133 bezoekers