Pfff..ik weet het allemaal niet meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 22:20

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-19 14:37 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:00

Effe lekker longeren voor je erop gaat? Dan kan 'ie effe z'n stalmoed kwijt, en kun jij lekkerder rijden.

Sonja

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 08:04

Lekker het bos in!!!

Liesje
Berichten: 3
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Womersom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 11:14

Inderdaad, even longeren met bijzetteugels kan helpen. Maar natuurlijk kun je niet in alle omstandigheden longeren (vb. op een wedstrijd)
Als je paard na een 15 tal minuuten rijden eindelijk nagegeven heeft, is het wel een kwestie van door te rijden. Ook al kan je dan niet meer. Je zou je paard toch 1 uur per dag moeten kunnen doortrainen. Als je dat zelf niet volhoud is het misschien wel handig om aan je eigen conditie te werken ! Met het rijden alleen bouw je niet genoeg conditie op, voor goed te zijn zou iedere ruiter ook aan kracht- en conditietraining moeten doen.

Veel succes ;p

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 21:39

ik denk als je steeds vaker door die 15 min. door heen komt dat die minuten steeds korter worden.
Wel heel moeilijk want ik weet hoe het kan zijn.
Voor de rest sluit ik me bij de andere aan.
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 21:53

Als ie echt helemaal door het dolle is zou ik hem eens lekker naar voren rijden zo neem je zijn eigen innitiatief over. Verlichte zit, hand naar voren en galopperen maar, net als een springruiter *LOL* !
Wanneer je je paard genoeg voorwaarts hebt heeft hij echt geen tijd om te bokken, schrikken of steigeren. Hij kan zo lekker zijn energie kwijt en jij wordt niet zo moe Knipoog .
Wanneer je merkt dat hij langzamer wil galopperen ga je nog eventjes door, zo leert hij dat jij bepaald wat er gebeurt Party!! .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 08:41

Ik zal mijn opmerking even toelichten want ik had gisteren niet zo veel tijd.

Volgens mij wil Bram gewoon wat veelzijdiger werk met je doen, wat ik tot nu toe van je heb gehoord rijd je hem alleen maar in de bak, terwijl het wel een veelzijdig paardje is.

Geef hem eens een uitdaging!!!!

Dus daarom: een keer een lekkere bosrit een keertje cavaletti werk e.d.

groetjes