Ferro terug naar Coby van Baalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ferro terug naar Coby van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 20:03

www.dehoefslag.nl


DEN BOSCH – De rechtbank in ’s Hertogenbosch heeft vanochtend het vonnis uitgesproken inzake het kort geding tussen Coby van Baalen en de eigenaren van Ferro, Farmerhoeve en A. van der Goor. Van Baalen is in het gelijk gesteld door de rechter. De eigenaren van Ferro moeten het destijds opgestelde contract nakomen en Ferro afgeven aan Van Baalen voor dagelijkse training en deelname aan wereldbekerwedstrijden en andere wedstrijden.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-02 20:04

Van Baalen spande een kort geding aan omdat er een meningsverschil was over deelname aan wedstrijden in dit winterseizoen. Ferro moest afgestaan worden ten behoeve van de dekdienst en de eigenaren wilden het paard niet langer beschikbaar stellen voor de sport, omdat ze de overeenkomst rond de Olympische Spelen van Sydney mondeling zouden hebben beëindigd.

De rechtbank heeft in haar beoordeling de volgende aspecten meegenomen:

De stelling dat de eigenaren de overeenkomst na Sydney mondeling hebben opgezegd is niet aannemelijk geworden. Er is niet gebleken dat Van Baalen deze opzegging heeft aanvaard. Bovendien heeft Van Baalen daarna aan diverse wedstrijden deelgenomen en hebben beide partijen zich conform de overeenkomst gedragen.
Uit de dierenartsenverklaring die de eigenaren gaven blijkt dat Ferro een blessure heeft en op dit moment niet aan een wedstrijd mag deelnemen. De rechtbank oordeelde echter dat hieruit niet blijkt dat dit Ferro in de toekomst niet meer aan wedstrijden mee kan doen en dit geen reden is om de overeenkomst op te zeggen.
Buiten het dekseizoen, dus van oktober tot en met januari, staat het Van Baalen vrij te beslissen op welke concoursen zij Ferro uitbrengt. De rechter acht geen reden aanwezig dat Van Baalen ten nadele van de gezondheid van Ferro hem in training zal nemen en op concoursen uitbrengen. Van Baalen heeft Ferro immers met een eerdere blessure een jaar lang in het kader van het herstel laten stappen en niet op wedstrijden uitgebracht, met andere woorden zijn gezondheid laten prevaleren.
Dit leidt tot het oordeel dat de bodemrechter, later oordelend, tot het oordeel zal komen dat de vordering tot nakoming dient te worden toegewezen.
De beslissing van de voorzieningenrechter luidt als volgt:

De rechter veroordeelt Farmerhoeve c.s. de overeenkomst van 1 augustus 1996 onherroepelijk en onvoorwaardelijk na te komen en onmiddellijk na betekening van het vonnis Ferro ten behoeve van de dagelijkse training en deelname aan wereldbekerwedstrijden en andere wedstrijden aan Van Baalen af te geven, zulks op straffe van verbeurte van een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 50.000,- voor iedere dag of gedeelte daarvan dat Farmerhoeve c.s. na betekening van het vonnis in gebreke zouden blijven daaraan te voldoen.

(Bron: KNHS-Ermelo)

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:13

fijn!!! dan kan coby weer aan de slag


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:15

Lekker verstandhouding zullen die nu met elkaar hebben....

Nulla tenaci invia est via

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:00

idd, zal lekker gaan tussen die 2,
maar hopelijk lukt het Coby toch nog wat te preseteren!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:01

Als ik zo'n verstandshouding met de eigenaren zou hebben zou ik er geen lol meer in hebben om het paard uit te brengen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:43

Nou ik vindt het jammer, er blijft helemaal niks meer over van Ferro, dat hele beest wordt aan gort gereden.
Hij was nu al gewoon stok kreupel!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:53

Nou stok kreupel wil ik niet zeggen. maar ik had hem geen tel gemist als ie de sport uit ging... Ben er niet bepaald trots op dat zo'n hengst Nederland moet vertegenwoordigen...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 07:07

GGGAAAFFFF, Coby gefeliciteerd meis!
En wat is er mis met Ferro? Ik vindt het een geweldige hengst met uitstraling, ken hem al van toen het een klein Ferroottje was en net op concours werd uitgebracht, vindt dattie heel ver gekomen is.
Smaken mogen gelukkig verschillen.
En aan gort rijden? Denk dat dat wel meevalt, Coby weet heel goed waar ze mee bezig is, beter dan de meesten van ons hier.

De verstandhouding zal nu wel een lekker sfeertje brengen idd. Volgens mij kunnen de eigenaren nu nog maar 1 ding doen om de overeenkomt te ontbinden en dat is Ferro verkopen, dus als ze kwaad willen....

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:35

Toch is het raar als je niet eens over je eigen paard mag beslissen. Ik vind het super voor Coby hoor, en ik hoop dat ze weer op hetzelfde niveau terugkomt.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:58

Nou de verstandhouding zal inderdaat wel lekker zijn nu. Toch vind ik het raar dat je op zo'n manier een paard tot je beschikking wil houden, ik bedoel dus dat de rechter daar over moet beslissen. Natuurlijk is er een contract getekend etc maar ik zou het toch op een ander emanier proberen zonder een rechter en heel de reutemeteut Knipoog

en ja Ferro is een pracht hengst maar naar mijn idee heeft hij wel eenbeetje erg vaak last van blessure's?????? Verward

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:52

Als van ieder paard bekend zou worden hoeveel blessures die al wel niet heeft gehad, zou je flink schrikken,....... Ik vind het geweldig dat Coby Ferro terug heeft, al is het maar om het principe dat Farmerhoeve zich niet aan de gemaakte afspraken heeft gehouden en dat Coby (en Ferro natuurlijk) daar dan de gedupeerde van zou zijn. Nee, echt heel goed, en de verstandhouding was volgens mij toch al niet optimaal (tegenstrijdige belangen he Knipoog ) maar ze kan nu in ieder geval weer aan de slag.

Ik snap niet waarom mensen over een zo groot sportpaard als Ferro, die zoveel goede nakomelingen heeft gegeven, waaronder goedgekeurde dekhengsten, zeggen dat zo'n paard beter uit de sport kan blijven ivm het aan gort rijden door Coby of dat het erg is dat hij Nederland "vertegenwoordigt"???

Lees anders het stuk van de rechter maar eens opnieuw, ik citeer:
Citaat:
Van Baalen heeft Ferro immers met een eerdere blessure een jaar lang in het kader van het herstel laten stappen en niet op wedstrijden uitgebracht, met andere woorden zijn gezondheid laten prevaleren.


Aan gort rijden???

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:57

Tof voor Coby.....maar of het de verstandhouding met de eigenaren ten goede komt.....

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:50

heel fijn voro coby !..
Maar als ik haar was dan zou ik er van af zien, de verstandhouding tussen die 2 is echt niet meer zoals het hoort. En ferro is de oude Ferro niet meer. Dus of hij ooit nog op dat niveau zou kunnen mee draaien Verward

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:03

Horse Pleasure schreef:
en ja Ferro is een pracht hengst maar naar mijn idee heeft hij wel eenbeetje erg vaak last van blessure's?????? Verward


't Is ook niet niks wat er van de hengst wordt gevraagd: presteren op GP-niveau en ingezet worden voor de dekdienst. Topsporters balanceren op het randje van wat fysiek mogelijk is - dat geldt dus ook voor Ferro. In combinatie met het heen en weer gereis en het springen op de bok (reken maar dat daar ook wat blessures ontstaan) is er nu eenmaal een grotere kans op blessures.

Ik hoop ook dat ie nog een paar jaar in de sport wordt uitbebracht - zeker voor Coby maar ook voor het paard zelf. Alleen dekhengst zijn is meestal ook niet echt leuk voor een hengst, ze staan vaak veel op stal en komen er soms alleen maar uit om te springen.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:52

Nou of dat daar nou mee te maken heeft weet ik niet hoor.
Hoeveel dekhengsten presteren niet heel hoog in de sport, veel ook in de spring sport.
blessure's heeft ieder paard wel eens maar als ferro een lessure heeft is het vaak best lang dacht ik.
Maar goed ik hou het verder niet zo in de gaten allemaal maar toch viel mij dat op.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

arme Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:38

ik vind het zielig voor Ferro hij loopt al jaren met blessures rond en ja ze hebben een jaar met hem gestapt maar dat moest wel anders was er helemaal nix van hem over gebleven
ik denk dat ferro zijn mooiste tijd wel heeft gehad in de top en dat hij wel wat rust mag hebben Slapen
ik ben bang dat als ze zo door gaan met dat heen er weer gesleep van die hengst tussen de eigenaar en van Baalen dat het alleen maar gestress en meer problemen op kunnen leveren bij Ferro

maarja dat is mijn mening!
grtz lizz

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:47

Weet je wel hoeveel Ferro moet dekken! Moet je voor de gein maar is een klein beetje verdiepen in bloedlijnen en voorouders en kijken hoe veel en vaak je Ferro tegekomt! Ik wil niet zeggen dat andere hengsten daar niet onder lijden, en sport en dekdienst, maar van Ferro word wel erg veel gevraagd. Maar goed, die mensen draaien al zo lang op hoog nivo mee in de sport en die weten echt wel wat ze doen. Alleen houden ze de paarden op een andere manier dan wij.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:33

Laatste nieuws: hoorde van een kennis die bij Coby op stal was geweest: paard heeft dikke kogels en ziet er niet uit...........wie zei hier ook dat Ferro aan z'n rust toe was? Dan toch niet op deze manier!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 11:37

volgens mij moeten ze ferro lekker van zijn rust laten genieten en hem eens een poosje op vakantie sturen (bij wijze van spreken)
helaas is de zomer voorbij maar er zal vast nog wel lekker gras voor hem zijn ergens?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 18:18

Jeetje, wel sneu voor Ferro. Wij hebben een zoon op stal staan. Echt een super paard en Ferro vind ik ook wel wat hebben!

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:20

Naar mijn idee heeft ferro nu wel genoeg gepresteerd in de sport en is hij er aan toe om de grote wedstrijden niet meer te starten.
daar komt toch ook bij dat de eigenaren naar mijn idee ook nog eens het recht hebben met hem te doen wat ze willen!
Het arme beest moet op 2 fronten het onderste uit de kan halen en is dat nu niet eens genoeg geweest???

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 16:42

yes !!!

dat zal een heerlijk gevoel zijn voor coby Lovers

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, anjali, DeGelukkige4, Elitedeux, gonniee, GoogleAdsense, Joesje, JoyenUnory, Marije112, Monique1963, Rubio, veerledec, YvonneV en 67 bezoekers