Wat vond je van de NK?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Wat vond je van de NK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 19:52

Ik ben vrijdag en zaterdag naar de NK geweest, de zondag zijn we niet meer gegaan, daar ga ik zo op in.

Ik vond het in ieder geval erg gezellig, heb Freckles van Bokt nog even gesproken, die me maar een staartzak aan wilde smeren voor het Youth World Cup van 2004. *LOL* Verder vond ik het allemaal redelijk goed georganiseerd op 1 ding na...: de bodem! Boos! De bodem was gewoon totaal niet geschikt voor de reining! Ook de bodem in de reebak was niet goed genoeg, maar al wel beter dan die in de hoofdarena. Ik heb de reining op de zaterdagavond even aangekeken, maar vond het 3 keer niets. Nu kraak ik niet de ruiters af hoor, velen van hen heb ik vaker zien rijden, en legden toen wel een goede proef neer, maar door de bodem kon dit gewoonweg niet! Omdat de bodem gewoon niet goed genoeg was voor een redelijke reiningproef, zijn we de zondag maar niet gaan kijken. Was toch weer 15 euro (met zijn drieën), en ik wist toch wel dat het niets zou worden. Ik bedoel, ik wil wel een beetje spektakel Haha! Ik zou Bud zelf nooit starten onder deze omstandigheden.

Verder was het steenkoud (niemands schuld natuurlijk Knipoog), en heb ik de hele dag of in de kantine, of onder zo'n straalkacheltje langs de hoofdarena gehangen

Ook wil ik nog even mijn beklag doen over de allroundprijzen die te behalen zijn. Hierdoor worden verdorie gewoon plesurepaarden in de reining gestart. Geen gezicht!

Maar verder heb ik eigenlijk geen bokkers gezien Scheve mond

Maargoed, wat vonden jullie ervan? Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:56

Ik heb ook geen bokkers gezien. Ik was op Vrijdag heengegaan, bij het halteren. Maar uhm.... is het nou altijd zo dat de jury zo snel langsloopt en dan meteen al de uitslag heeft? Scheve mond

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:00

Ben zaterdag geweest en vond het trailparcours vrij fantasieloos en saai opgebouwd. Bij de reining was het gewoon te koud om te kijken. Hoewel ik de winnaar gelukkig nogwel heb kunnen zien. Het viel me op dat bij het losrijden voor de reining diverse ruiters geen hoeden droegen dat zag er jammer genoeg nogal slordig uit. Vond het ook wel geinig dat iedereen zich bij de prijsuitreiking steeds met de gezichten de verkeerde kant op stelden.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:17

Kais schreef:
Ik heb ook geen bokkers gezien. Ik was op Vrijdag heengegaan, bij het halteren. Maar uhm.... is het nou altijd zo dat de jury zo snel langsloopt en dan meteen al de uitslag heeft? Scheve mond


Mijn ervaring met deze jury was juist dat hij zeer goed oplette, en ook erg goed naar de beenstanden van de paarden keek.
Ik heb vaker onder hem gestart (in de VS) en vind het een zeer goede jury (nu heb ik het alleen over halter...). Hij nam juist erg de tijd, vandaar dat de halter ook zo uitliep en lang duurde.
Wat ik absoluut niet erg vind, vind het juist mooi dat de jury Halter serieus neemt.

Ik was uiteraard wel erg tevreden, ""mijn"" draagmerrie, Coys Illusion en ik zijn als Nederlands Kampioen Open Aged Mares naar huis gegaan Haha! .

Ik moet zeggen dat het bij sommige klasses, met minder paarden wel heel snel te zien was wie er zou winnen. Niet om kommentaar op andermans paarden te hebben, maar een aantal van de voorgebrachte paarden zijn gewoon niet geschikt (in mijn mening) om in de Halter voor te brengen. Uiteraard is het voor de jury soms erg makkelijk te "kiezen"

Verder vond ik het erg gezellig, er hing een goede sfeer, ik heb het erg naar mijn zin gehad.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:29

Wij, Carys, haar dochter en ik, zijn vandaag naar Wanroy geweest. Heb heel wat bokkers gezien, maar geen nieuwe ontmoet.
Wat betreft de reining moet ik me volledig bij Xono aansluiten, hoewel in de Reining Junior Open een aantal mooie proeven neergezet zijn. Peter Simons heeft daar in mijn ogen terecht gewonnen. Wel erg weinig scores boven de 70. De Reining Senior Open en de Futurity Reining hebben we niet meer gezien. We waren het zat en zijn naar huis gegaan.
Leuke dag gehad, lekker bijgekletst met een aantal mensen en ik heb me wel een Youth World Cup van 2004 staartzak aan laten smeren. Of ik hem ooit zal gaan gebruiken??? Volgens mij slaat Okidokie op hol bij het zien van de kleur. Maar het ging geloof ik om het idee van de sponsoring...... Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:31

Ik ben vandaag (zondag) met Monnik geweest. Hebt wel veel Bokkers gezien en heb nog lopen zoeken naar Xono Knipoog 's Morgens was het erg koud, later trok het bij. De rijbak hebben ze twee weken geleden veranderd in een springbodem. Dat wordt daar veel vaker gedaan dan een westernwedstrijd dus.... konden ze niet even een paar weken wachten. Daar kan de NQHA niets aandoen natuurlijk. Hopelijk wordt het de volgende keer Marienheem. Eigenbelang hoor, kortere rit.
Miste bij de inrijbak voor de reiners iemand voor de controle. Er was weer iemand die het nodig vond zijn paard nog even goed te grazen te nemen. Gelukkig minder dan vorig jaar maar toch... het zijn wel altijd dezelfde personen.
De winnende ruiter had zelfs de cool-heid om tijdens de proef iemand gedag te zeggen. Echt gaaf en dan zo netjes rijden.
Ik heb wel de tegenwoordig van geest gehad NIET zo'n staartzak te kopen, Monnik heeft dat wel gedaan. Ze is nu goed zichtbaar in het donker! Haha!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:19

Xono en Carys
Als jullie spijt hebben dat je niet zo,n mooie oranje staartzak hebt we hebben ze nog in de aanbieding *LOL*
En in deze donkere dagen is het wel handig als je flitsend voor de dag komt

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

nk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:58

Hoi,

wij zijn ook net terug... donderdag gegaan... complete 'volksverhuizing' Haha! en in kolonne, 2 auto's met caravan, 3 auto's met paardentrailers... en ik erachter... later voorop voor de route Knipoog

We hebben er echt een vakantie "wanroij" van gemaakt en hebben het erg naar ons zin gehad.

idd... jammer... dat de reining gereden moest worden in de andere arena, waarvan bekend was dat deze bodem ook niet geschikt is.... Scheve mond
Maar volgend jaar is het zeer zeker in Marienheem.. dus Carys Haha!

Heb ook nog een aantal bokkers gezien, waaronder Carys, Monnik, Freckles en Jos & Roel.
Heb alleen Roel niet zien rijden.... vertel... hoe is het gegaan?

Verder hadden wij "Jolin" meegenomen... waar we nu erg trots op zijn, haar 1e keer... en ze vond het allemaal érg spannend, maar pakt het heel goed op Lovers
staat rustig op stal, eet goed. (gelukkig)
Op het terrein wil ze graag 'voor je uit'... dat mag niet... ok...dan niet ...en luisterd... Lachen
aan de longeerlijn kon ze ff haar 'ei' kwijt Haha!

Wat ons betreft dus een geslaagd weekend ! Party!!

groetjes Jolanda

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 23:09

Ik ben dus ook alleen zondag geweest. Wel veel bekende bokkers gezien, de onbekende zijn me helaas niet opgevallen Cool

De verwarming in de bak was heerlijk, zelfs iets tè als je er te lang onder stond. Helaas de pleasure gemist, maar de horsmanship was goed gevuld. Weet iemand waarom DDG niet c.q. zo laag geplaatst werd. Verward
Jammer van Roel Verdrietig (heb ik daar nou zo mijn best voor gedaan Knipoog ), maar volgende keer gaat het beter.

Ja de reining: een paar mooie proeven gezien (jammer van die 2x5 spins Verdrietig ) en net wat Carys zegt, het zijn altijd dezelfde mensen, die denken dat je een paard dik een uur in moet rijden en hem nog van alles moet leren voor je de ring in gaat. Huilen

Wie zijn er naar huis gegaan met de zadels Verward

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 23:24

Sugarmiss schreef:
Weet iemand waarom DDG niet c.q. zo laag geplaatst werd.


hoi,

oh ja heb jou ook nog gezien Bloos Knipoog
was een beetje te druk aan het worden in mijn hoofd, na zo'n weekend... Clown

Maar waarom zij niet geplaatsd werd... tja... sommigen vonden de jury goed... sommige niet ... ik ook niet dus... Haha!
Het viel me op dat degene die 'normaal' gesproken toch altijd wel 3e, 4e of 5e worden... nu helemaal achteraan stonden... Verward
Tevens heb ik een aantal 'reiners' 2e of 3e zien worden...
De jury lette wel goed op, was ook streng... maar over smaak valt toch niet te twisten...

het blijft een jury sport zeggen we dan maar ... Scheve mond Knipoog

groetjes Jolanda

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 07:33

wij zijn ook geweest , 2 dagen.

met de reining was Roel 6e.
maar zondag met de pleasure en de horsemanship dacht Solanos volgens mij dat hij op Duindicht was Knipoog hoofd omhoog en rennen.
maar zoals SM al zei , volgende keer beter.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:21

Wij zijn Vrijdag geweest en het was inderdaad koud.... Scheve mond Verder vond ik het allemaal erg lang duren. Mijn trainer is Nl's kampioen in de halter yearling geldings geworden, de zoon van Glory...
Oh ja, Xono, ik heb je nog gezien, wilde je nog even aanspreken, maar kon je niet meer vinden toen wij klaar waren. Jullie zaten in de kantine en wij stonden met de veulentjes jullie uitzicht te bederven... Haha! Haha! Haha!
Ik was die muts die zo liep te mutsen met dat kleine palomino'tje...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 11:14

Ik kan me je niet heugen Ludo Scheve mond Sorry Haha! Maar volgende keer echt even aanspreken. Ik heb alleen Freckles gezien, verder natuurlijk Kim van Manen die 3 berichtjes op het forum heeft gepost, maar verder niemand Zelfs Jolanda niet die er alle dagen aanwezig was Frusty
Carys, sorry, maar ik ben zondagochtend weer richting huis vertrokken. Anders had ik je nog even kunnen spreken voordat we elkaar gaan meeten op 10 november Haha! Ik heb Ingrid nog wel zien starten in de halter met haar veulen (erg mooi veulen overigens, 1e prijs was niet voor niets, gefeliciteerd! Party!!), en later nog even gedag gezegd toen ze ervan tussen ging *LOL*

Wie heeft alle uitslagen van de reining op zondag?

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:23

Ik was er zondagmiddag tijdens de reining. Was weinig boeiends om naar te kijken, maar wel lekker gekletst met (oude) bekenden waaronder een paar Bokkers (hi Jac). Vond dat er toch wel een paar mooie slidings gemaakt werden op die bodem (Ellen Schuringa), idd jammer van de 2x 5 spins (wie was dat eigenlijk, omroep werkte weer fantastisch), haar eigen reactie was wel leuk.
Vond het wel jammer dat met zo''n goed ingerichte locatie met tribunes en kantine, dat het rijden dan in die bak achteraf gedaan moest worden. Nu bleef je heen en weer lopen tussen kantine (warm/hapje/drankje) en de reining waardoor ik toch wel het eea gemist heb.
Fijn trouwens al die omleidingen, het is toch al iedere keer een kunst om zonder teveel foutjes in Wanroij aan te komen.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:42

Ik ben ook zondag geweest. Ik had mijn bokt petje op, maar ben er geen bokkers door tegen gekomen Huilen Alleen Jos en Daan en Roel dan...

Alle uitslagen weet ik niet, maar Dennis Roemer was in ieder geval kampioen met 70 punten.
En hij was er blij mee Cool , want hij liep echt te showen! Knipoog

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 16:50

Ik ben van donderdagavond tot zondagmiddag geweest, heb een leuk weekend gehad. Vrijdag meegedaan in de Futurity Halter Yearling Geldings en tot mijn grote vreugde nog gewonnen ook Lachen Ik vond het op vrijdag wel allemaal lang durenals ik dat geweten had had ik toch een stal gehuurd voor hem. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was liep het al tegen 19.00 geloof ik Ik was inmiddels zo koud geworden dat ik amper nog kon bukken om zijn voetjes vierkant te zetten. Maar toch dik tevreden over mijn ventje 1e wedstrijd en hij heeft zich voorbeeldig gedragen. De foto voor het bord was niet zo'n succes, er lag namelijk zaagsel voor en hij was het inmiddels zo zat dat hij dacht he zaagsel dit is vast een stal en wilde er dus gaan liggen Dromen .
Al met al een leuk weekend gehad.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:31

Met welk paard heeftDennis Roemer dan gewonnen?
Little??
En tuurlijk liep hij te showen zo'm mannetje is het wel weer!! Cool

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 19:53

Ja, Little heeft hij geshowed. Ik heb het niet gezien, maar heb wel het programmaboekje Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:37

Ah dank je, ik rij zelf geen western. Maar sta op de kalverhoek. Dus het is wel geinig om op de hoogte te blijven. En Dennis ken ik dan toevallig, die heeft er ook gestaan toen hij nog Waitin' on dunnit reed. Alhoewel het paard er nu nog wel staat.
En als er een western paardje is dat ik mooi vind dan is hij dat wel, wat een gaaf beest, zou best een aardig dressuurpaardje zijn, haha

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 06:51

Waarom zijn alle mooie paarden altijd ineens "wel leuke dressuurpaardjes"???

Verward Verward Verward

Daar snap ik nou weer niks van Clown

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 07:11

Antoinette schreef:
Met welk paard heeftDennis Roemer dan gewonnen?
Little??
En tuurlijk liep hij te showen zo'm mannetje is het wel weer!! Cool


Met (Dun) Little (Jewel)is hij 2e geworden in de junior reining, met (Miss) Parnilla (Bar)1e in de senior reining. Haha! (Als ik het goed onthouden heb...)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:16

De reden dat ik dunnit een 'dressuurpaardje' noem. Is omdat hij in vergelijking met andere Quarters ruime gangen heeft, dat kan ik helaas maar bij weinig zeggen.

En dan nog 1 klein Dennis vraagje, heeft hij dat voshengstje nog? Ik hoor er nooit wat van dat hij er wedstrijden (of shows zoals jullie dat noemen..)mee doet. Ik vond dat zo'n lief beessie..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 15:53

Mijn paardje heeft ook behoorlijk ruime gangen, maar daardoor niet meteen een geschikt dressuurpaard hoor. Knipoog

Simonus
Berichten: 47
Geregistreerd: 01-05-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:17

Leg me nu eens uit SM waarom je voor een wedstrijd geen uur zou mogen inrijden. Thuis trainen we onze paarden allemaal op leningheid, uithoudingsvermogen etc. en als we op een wedstrijd komen zouden we dan alleen maar een half uurtje mogen stappen, draven en galopperen? Dat is vragen om blessures. Zeker in zo'n bak zoals deze nu lag in Wanroij, deze was ronduit slecht. En dit was al bekend in de derde week van augustus, dus niet een paar weken terug zoals Gerrie zaterdagavond omriep. Wat ik vond van het NK? Ik kom vnl. voor de Reining maar ik vond het allerbelabbertst, zoals het er nu gaat uitzien gaat de WRAN net zo hard vooruit met haar organisatie als dat de NQHA achteruit gaat. En als iemand zijn paard terugtrekt vanwege de bodem (heel slim) dan moeten ze niet met een antwoord komen van "ja, maar je hoeft toch niet te stoppen" want in mijn boekje met proeven worden toch echt 2 stops en 1 slidingstop gevraagd. Alleen harde stoppers hebben het kunnen redden, maar ga nu maar 'es checken hoeveel er met dikke benen en pijnlijke ruggen staan.

Ik heb nu voor het eerst met eigen ogen de bak in Kreutz mogen aanschouwen, mochten wij in 2004 het niveau hebben om een goede proef te kunnen neerleggen, dan zullen we toch echt maanden van te voren kilometers moeten gaan maken. Daar red je paard het echt niet als zijn uithoudingsvermogen gelijk loopt met een training van een uurtje per dag. En wie zijn wij om te bepalen welk paard wat aankan, of wat welk paard nodig heeft aan warming-up. Als men zoveel commentaar daarop heeft, zou het dan niet eens tijd worden om er een vee-arts bij te zetten, net zoals bij de endurance wedstrijden? Wanroij heeft niet eens een EHBO post voor mensen, laat staan voor paarden. Ja, je kan een nummer van een vee-arts bellen, heb ik thuis ook. Maar op wedstrijden waar zoveel paarden en mensen komen is het echt geen overbodige luxe om een EHBO post en een vee-arts aanwezig te hebben.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:40

Antoinette schreef:
En dan nog 1 klein Dennis vraagje, heeft hij dat voshengstje nog? Ik hoor er nooit wat van dat hij er wedstrijden (of shows zoals jullie dat noemen..)mee doet. Ik vond dat zo'n lief beessie..


Hmmm...als je Doc Zan Solano bedoelt...die heeft hij geloof ik niet meer, verschrikkelijk lief dier was dat Lachen Hij is een tijdje van MissTexas (op bokt) geweest en haar nieuwe veulen is al even lief, moet haar maar eens lief aan kijken of ze me binnenkort eens kan helpen met mijn baby. Haha! Doc Zan Solano moet nu 4,5 zijn denk ik...