Even voorstellen; Undercover!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Channiiiej

Berichten: 3223
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 22:53

Hoi allemaal!

Ik wil jullie graag voorstellen aan het nieuwe paardje dat ik sinds kort rijd!

* Undercover
* Roepnaam: Pup
* 13 jaar
* Ruin van Ferro

Ik rijd Pup nu 2 maanden en we leren elkaar steeds iets beter kennen, maar natuurlijk moeten we nog flink aan elkaar wennen! Pup wordt voornamelijk dressuurmatig gereden en is opgeleid tot het Z2.
Ik rijd zelf de FNRS en ben nu bij proef F19. Als ik de FNRS proeven heb uitgereden wil ik graag KNHS gaan starten met Pup.
Weet voor mijzelf een hoop puntjes waar ik nog aan moet werken; vooral mijn houding kan écht nog beter! Sinds 1 week heeft Pup een nieuw zadel (op deze foto's nog niet te zien), deze ligt beter op zijn rug en ik kan hierdoor netter zitten, wat erg fijn is. Puntjes waar ik op moet letten; hakken goed uittrappen, geen pianohanden en niet naar beneden kijken!
Ik rijd Pup gemiddeld 2x per week, als het uitkomt wat vaker. Naast het dressuurrijden gaan we ook erg graag het bos in, heerlijk!
Wij zijn erg benieuwd wat jullie van ons als combinatie vinden, wel graag onderbouwd zodat we ermee aan het werk kunnen! :D

1. Dit is Pup!
Afbeelding

2. De derde keer er op!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. En de vijfde keer er op!
Afbeelding

5.
Afbeelding

Deze foto's zijn 2 weken geleden genomen:
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Tot ziens!
Afbeelding

Every rider has that one special horse, that one horse who changes everything..<3

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:17

Ik vind dat je hem al vlot netjes rijdt. Zit eruit als een heerlijk paard!

Qua tips... Het valt me op dat je met een vrij bolle bovenrug rijdt. Waarschijnlijk is dit iets wat je ook in je normale houding hebt?

Probeer je hiervan bewust te zijn. Als je bovenrug namelijk bol is, is het een stuk lastiger om recht naar voren te kijken (of je gaat met zo'n gierennek zitten, de pest voor je schouderspieren). Als je rug rechter is zit je vanzelf ook fijner in balans.

Daarnaast kan je dan je bovenarmen wat meer ontspannen bij je lijf houden. :)

Heel veel succes met hem!

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:05

Ziet er netjes uit! Probeer je handen naast elkaar en rechtop te houden. Veel succes samen!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:54

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:59

Je rijd hem erg vriendelijk, ziet er netjes uit. Van mij zou je hem iets meer ruimte mogen geven van voren, zodat je soms ook wat meer kunt wisselen in hoofd-hals houding. Soms iets meer zakken, en soms iets meer oprichten. Misschien doe je dat al wel, maar staat het gewoon niet op de foto's

Channiiiej

Berichten: 3223
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 16:37

Bedankt voor jullie tips, ik ga er zeker op letten! :)
Denk dat het rijden met bolle rug vooral ligt aan het zadel waar ik hier op rijd.. Zadel is veelste groot voor mij en geeft weinig steun, en Pup gooit ontzettende hoog op, waardoor ik mijn bekken iets achterover kantel in hem beter te kunnen uitzitten. Om dit dan weer te compenseren doe ik mijn schouders/bovenrug naar voren.
Inmiddels hebben wij een nieuw zadel (van Custom), zit echt heerlijk en geeft veel steun, waardoor ik direct merk dat ik Pup beter kan uitzitten! :)

Every rider has that one special horse, that one horse who changes everything..<3

lhjw019
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-05-15

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:31

Wat een leuk paardje! Mooie kleur <3
Probeer meer rechtop te kijken, het lijkt nu alsof je heel erg naar de oren van Pup kijkt! Veel succes samen :j

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:23

Wat een mooie combinatie zijn jullie. En probeer meer voor je uit te kijken in plaats van naar je mooie paard(wat ik ook wel snap).

Als de bliksem stoppen met die F proefjes en gewoon officieel gaan starten!!

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:34

Channiiiej schreef:
Bedankt voor jullie tips, ik ga er zeker op letten! :)
Denk dat het rijden met bolle rug vooral ligt aan het zadel waar ik hier op rijd.. Zadel is veelste groot voor mij en geeft weinig steun, en Pup gooit ontzettende hoog op, waardoor ik mijn bekken iets achterover kantel in hem beter te kunnen uitzitten. Om dit dan weer te compenseren doe ik mijn schouders/bovenrug naar voren.
Inmiddels hebben wij een nieuw zadel (van Custom), zit echt heerlijk en geeft veel steun, waardoor ik direct merk dat ik Pup beter kan uitzitten! :)



Je zegt precies wat ik dacht! Niet alleen de zitting van het zadel is denk ik te groot, ook de lengte van de zweetbladen :P

Maar ik vind iig dat je hem super vriendelijk rijdt... zie regelmatig foto's waarom de druk even van de teugels weg is ( iets een licht boogje ind e teugel) dat geeft voor mij in elk geval aan dat je hem voor de ruimte geeft en hem er achter goed bij rijdt!

Super!!
Niks geen FNRS meer gewoon hup naar de KNHS! :D Je kan zo de L1/L2 in!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:10

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:19

Ik zou gaan starten!
Het ziet er vriendelijk uit. Probeer iets meer voor je uit te kijken. Waarschijnlijk gaat dit in de proef beter omdat je dan toch moet kijken waar je heen gaat.
En dan later eraan gaan werken om hem nog wat meer te sluiten van achteruit. Succes!

Jannie, never forget you

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:18

Ziet eruit als een fijn leerpaard. Je rijdt hem erg netjes als je het mij vraagt, inderdaad meer voor je uit kijken zoals hier boven al wordt gezegd. Ik zou zeker gaan starten!

<3 Cacharelle - Romeo - Julio - Dille - Kamille - Mister - Macho <3

Channiiiej

Berichten: 3223
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-15 18:52

Bedankt voor jullie leuke reacties! Meer naar voren kijken is zeker ook een aandachtspuntje, moet ik toch écht nog meer op gaan letten haha! Bedankt!

Wat betreft het rijden van de FNRS, deze proeven rijd ik met een manegepaard (Royal, misschien ken je hem wel van mijn eerdere topics)! Dit doe ik al zo'n 6 a 7 jaar en ben ook aan Royal echt mijn hart verloren! Daarom wil ik ook heel graag met hem de mijlpaal bereiken om de fnrs uit te rijden! Ik moet nu alleen nog 4 proeven in de F20! Dan heb ik daarna alle tijd om me op de KNHS te gaan richten!

Every rider has that one special horse, that one horse who changes everything..<3

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:05

Wat een droompaard heb jij onder je kont zeg! Fantastische kans om zo te leren voelen hoe het hoort te voelen. Ben onwijs jaloers op jou! Wat betreft het rijden en je houding, je zou foto's kunnen vergelijken van he houding op Royal en op deze knappert. Dan kan he achterhalen of er mogelijk een klein balans verschil is omdat je zegt dat deze hoog opgooit. Toch denk ik dat als je elkaar nog maar zo kort kent al deze dingetjes straks verdwijnen als sneeuw voor de zon. Succes met je laatste Fjes en daarna knallen bij de knhs!

..

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:59

Hele mooie combinatie! Ben het er mee eens dat je hem vriendelijk rijd, nu idd de puntjes op de i mbt je eigen!

Mag ik vragen wat voor beschermers je bij hem om hebt?

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

madamecheval
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-09-13

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:10

Foto 1: Knap paard!
Foto 2: Mooie foto, schouders meer ontspannen.
Foto 3: Schouders ontspannen en handen rechtop.
Foto 4: Hier zijn je schouders meer ontspannen, maar je opletten op de stand van je handen. Je bekken iets meer kantelen.
Foto 5: Ellenbogen steken iets naar buiten, handen.
Foto 6: Je hebt goed gewerkt aan bepaalde punten, is goed te zien op deze foto, alleen je hakken meer naar beneden.
Foto 7: Deze foto vind ik weer iets minder. Stand van de handen, je zit scheef, trekt je hakken omhoog en kijkt naar beneden.
Foto 8 : Ziet er goed uit, alleen niet naar beneden kijken, maar recht vooruit en knieen iets meer ontspannen, daardoor zal je meer gaan zitten ipv staan.
Foto 9: Hakken naar beneden, opletten op rechterhand en naar voren kijken.
Foto 10: Stand rechterhand.
Foto 11: Stand handen
Foto 12: Knapperd!

Ik heb geprobeerd om positieve kritiek te geven. Hierbij wil ik wel laten weten, dat ik je super netjes vind rijden. Er zijn denk ik maar weinig amazones die na twee maanden, 2x per week zo netjes hun paard rijden. Jullie zijn een leuke combinatie en ik weet zeker, dat jullie samen ver gaan komen. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt. Je zadel is inderdaad te groot. Door een inch maat kleiner te nemen, zal je beter qua ruimte in het zadel zitten en ook zal dat beter bij de lengte van je benen passen. Heel veel succes!


Channiiiej

Berichten: 3223
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Even voorstellen; Undercover!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-15 11:08

Bedankt voor jullie positieve feedback, veel bekende puntjes idd dus ben daar zeker mee aan het werk! Er is een nieuw zadel in bestelling (levertijd 19 weken, pff), maar rijden inmiddels met een leenzadel van Custom, wat al zoveel beter zit en ligt!!:D

Every rider has that one special horse, that one horse who changes everything..<3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers