Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 23:55

Dag bokkers! Amber (Amber27 @ bokt) en ik zitten voor 6 weken in de USA in Alabama. Voor ons uitgebreid avontuur moet je even doorklikken naar dit topic: [BEU] Voor 6 weken in Alabama (USA) !
We zitten hier dus sinds een week, feestje hier, feestje daar. En gisteren waren we dus op een feestje en per toeval was er iemand en die heeft paarden. Na een beetje heen en weer gepraat mochten wij dus haar 6jarige quarter merrie verzorgen. Nu, dit paard kent helemaal niets, laat staan dat ze zadel mak is. Zij zelf heeft het paard al een tijdje maar heeft er dus nooit iets mee gedaan (te weinig tijd), krijgt dus ook helemaal niet veel aandacht. Wij mogen het contact weer wat oppakken. Het dier is heel braaf, alleen een tijd geleden zaten er jongens in het bos te schieten met iets en dit heeft haar geraakt waardoor ze helemaal over haar toeren was en over het hek heen heeft willen springen en is blijven hangen met haar achterbenen.. Paard is dus heel alert als we bij haar in de weide komen en laat haar amper pakken.
Daar zijn we dus het eerste uur mee bezig geweest. Toen we eerst aankwamen liet ze haar wel aaien, overal. Maar wanneer we met het halster begonnen.. tja begon ze met ons voeten te spelen, uiteraard :):)
Uiteindelijk hebben haar in de stal gedreven en ging het in 123. Hup, halster om. We hebben haar geborsteld.. voetje laten geven (waar heel veel werk aan is). En uiteindelijk nog wat rondgelopen in de weide wat met een los halstertouw ging.. niets aan de hand als ze het halster om heeft! Na 2 uur bezig te zijn met haar dachten we dat het wel genoeg was, wil ik het halster uit doen en daar ging ze dan... weer helemaal niet te aaien op de weide. Er is dus heel veel werk aan, we zullen geen tijd hebben om er eens een zadel op de leggen denk ik :')
Ik vind het wel erg zonde dat er niets mee is gedaan.. want het is echt een prachtbeest!
Hopelijk kan ik met haar weer aan de slag als ik hier heen ga emigreren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:evaw:

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:30

Wauw prachtig paardje, veel succes met haar! :D

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:33

Ik volg! Wat een prachtbeest! <3 En wat een prachtige conditie is dat paard in zeg! Wou dat ik die van mij zo lang kon laten staan haha, dan kan je haar letterlijk rollen!

*edit lekker dom overheengelezen sorry!
Laatst bijgewerkt door Duality op 11-07-15 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:36

Wow dies gaaf! Duality dat staat ook in het verhaal.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:49

Wat een prachtdier, pff haar spronggewrichten zijn wel flink beschadigd door het hek.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 01:22

Ja tis echt zonde... Sommige mensen pff. En we verschoten er ook van hoe goed ze er bij staat!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:21

Echt een mooi dier!

Voor alle partijen fijn als ze zometeen weer goed te benaderen is. Toch makkelijk voor een evt dierenarts etc.

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:45

Wauw wat een plaatje! <3

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 15:10

Inderdaad Selka, hoefsmid mag ook dringend komen.. die was gewoon bang van haar :=

Zollieee
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-04-15
Woonplaats: Amsterdam

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:50

Wauw, wat een prachtig paard!

WillekeKnol
Berichten: 146
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:30

Wat n vreselijke mooi paard! <3

Top dat je dit doet voor haar. Een mooi project waar je iets heel bijzonders mee kan opbouwen :)

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:03

Wauw, wat een prachtig dier <3

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:20

Wat een prachtbeest, en wat een prachtfoto's. Een vraagje, gewoon uit nieuwsgierigheid... Wat is dat wat ze op haar achterbenen heeft?
Nogmaals, neemt niet weg dat het een prinsessenpaard is!!! :)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 18:25

Er staat geschreven wat er is gebeurd met haar :)
Bedankt!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:05

'Update' van Blondie!
Gisteren zijn we ongeveer langs geweest voor 40 minuten en hebben we ongeveer een half uur bezig geweest met het halster om te doen.. Op de weide valt ze bijna niet te benaderen zoals je ziet in het eerste stukje! ze komt in het begin wel naar je toe tot op een afstand. Dan ruikt ze aan mijn hand en that's it.. ook al heb je geen halster in je hand :=
Nu hebben we haar in dr stal geleid omdat het daar de vorige keer heel goed ging, deze keer hebben we er weer een dikke 20 minuten over gedaan om in haar stal haar halster aan te krijgen.. ze ging draaien en keren, natuurlijk willen we niets forceren. Uiteindelijk is het gelukt doordat Amber haar kont aan het krabben was want dat vindt ze heel lekker en terwijl heb ik haar halster rustig kunnen omdoen. Alsof ze een klik maakt? want dan is er verder niets aan de hand.. ofwel is het gewoon klooien met ons.. ik weet het niet. Als er hier mensen een idee hebben, of tips hebben altijd welkom! Nu hebben we het halster gewoon om gelaten dat we ons daar niet te veel meer mee moeten bezig houden..
Hier is een kort filmpje

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:01

Uhm, nog even over haar achterbenen. De eigenaresse laat het nu (in overleg met de DA natuurlijk) dichtgroeien en dan zou hij nog een keer moeten komen om het open te maken, zodat al het vies eruit komt en het vervolgens weer dicht te hechten. Dat zou de minste littekens achterlaten en het snelste genezen.
Maar ik vind het toch wel opmerkelijk eigenlijk hoe weinig last ze er van lijkt te hebben. Loopt totaal niet mank en is niet bang om te rennen.

harrypotter
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: Boven in Friesland.

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:39

Wauw wat een prachgt dier!
Foto 3 zou ik uit laten vergroten! :o *\o/*

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:34

Misschien werkt met vangen ook in de stal om steeds er heen te lopen even aaien en dan de druk weer weg te halen, tot ze uiteindelijk zich gewoon een halster om laat doen.
Misschien ook inkomen vanuit je schouwder en niet zo frontaal.


Het is wel een prachtig paard, staat er nog verassend goed bij.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Meet Blondie: project voor 5 weken in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:42

Ze speelt idd flink met je voeten. Zorg dat jij de eerste bent die wegloopt, nu leert ze dat haar weglopen de oplossing is om van je af te komen.