Konijn met jongen eet niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Konijn met jongen eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 17:34

Afgelopen nacht zijn er bij mij baby konijnen geboren, dit was uiteraard niet de bedoeling (zwanger konijn overgenomen).
Nu eet de moeder niet en beweegt zij ook amper, zit alleen boven in het nachthok en ligt veel, ook draait ze veel.
Ik heb nog nooit eerder baby konijnen gehad en weet daarom ook niet wat ik moet verwachten.

Iemand een idee waarom dit is en wat ik er aan moet doen?


Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:37

MelissaYM schreef:
Afgelopen nacht zijn er bij mij baby konijnen geboren, dit was uiteraard niet de bedoeling (zwanger konijn overgenomen).
Nu eet de moeder niet en beweegt zij ook amper, zit alleen boven in het nachthok en ligt veel, ook draait ze veel.
Ik heb nog nooit eerder baby konijnen gehad en weet daarom ook niet wat ik moet verwachten.

Iemand een idee waarom dit is en wat ik er aan moet doen?


Naar de dierenarts ermee.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Konijn met jongen eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:37

Dierenarts.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:38

Een konijn dat niet eet is een reden om met spoed de dierenarts te bellen en vandaag nog langs te gaan. Een konijn dat 24 uur niet eet heeft grote kans om dood te gaan.
Toen ik jong was ook ooit de fout gemaakt om het aan te kijken, zelfde situatie ook na bevalling, volgende ochtend konijn dood.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Konijn met jongen eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:53

Zo snel mogelijk naar een dierenarts, het liefst eentje met ervaring met konijnen. Een lijst daarvan kan je o.a. vinden op het forum/site van bunnybunch.
Niet etend konijn is altijd spoed. Een net bevallen dame die zich slecht voelt is ook altijd spoed. Kortom, dubbel reden om echt direct actie te ondernemen. Misschien zit er wel nog een overleden kleintje in haar, die nu aan het rotten is.

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!

No_Fears
Berichten: 444
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Konijn met jongen eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:01

Als een konijn laat zien dat hij ergens last van heeft, kun je er van uitgaan dat het ernstig is. Met een konijn met jongen al helemaal. Gauw naar de dierenarts dus! :j

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijn met jongen eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:44

Hoe gaat t nu ?

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️


MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Konijn met jongen eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-15 16:51

Omdat het zo dicht bij de bevalling was zei de dierenarts dat ik het heel even kon aankijken, nu gaat het goed! Eet weer en is weer helemaal helder :)

Dankjulliewel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Animal, Anne_vD, Pieneappel en 117 bezoekers