Trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:16

Ik heb eerder het idee dat je paard teveel ruimte heeft. Vooral omdat je zegt dat het begon toen je pony er niet meer bij stond. Je kunt eventueel een schuin Schot in de trailer bouwen (heb ik eerder gezien) of een 2 paard trailer proberen :)

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:26

Ik lees over het hooinet waar je niet op reageer

Als je hooinet als een boksbal hangt dan zal iedere keer deze tegen je paard aan boksen

Deze dus desnoods in een hoek of van raam tot raam vast maken

Mijn blondje vind de 1.5 paards prima maar ik heb er wel eens een op gehad die daar onrustig van werd.

Hopke89

Berichten: 1399
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:14

PowerReiner schreef:
Ik heb inderdaad ook al meegemaakt dat sommige paarden veel rustiger staan in een twee paards trailer. Daarbij kunnen ze meer aan de zijkanten leunen, terwijl ze bij een anderhalf paards trailer helemaal zelf hun evenwicht moeten behouden.
Ik zou het in ieder geval eens proberen.

En let op: links laden als je dan met 1 paard rijdt.


Links laden is voor de wegligging inderdaad beter, maar als je een paard hebt wat veel schraapt en een zadelkast voorin de trailer kun je soms toch beter kiezen je paard rechts te zetten. De zadelkast wil namelijk wel kapot :\

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:49

Liever een zadelkast kapot dan paard kapot. Als je onverhoopt moet stoppen in de berm zijn de risico's een stuk groter bij het laden aan de rechterkant. Zou ik dus nooit doen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:03

PowerReiner schreef:
Liever een zadelkast kapot dan paard kapot. Als je onverhoopt moet stoppen in de berm zijn de risico's een stuk groter bij het laden aan de rechterkant. Zou ik dus nooit doen.

Nou, zo heftig is het nu ook weer niet.
Het balansverhaal klopt wel, maar aan de andere kant weet ik van geen enkel geval waarbij de trailer omsloeg, enkel omdat het paard aan de "verkeerde" kant stond.

Laten we het in de juiste context houden: het heeft de voorkeur om links te laden c.q. het zwaarste paard links te zetten maar als je paard fijner reist als ie rechts staat, zou ik 'm vrolijk rechts neerzetten.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:55

Ik zeg toch ook dat de risico's een stuk groter zijn bij rechts laden, dat is ook echt zo. Ik zeg niet dat je verzekerd bent van omslaan in dat geval.

Maar goed, ik zou in ieder geval altijd links laden.