Relatie problemen hulp nodig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 21:07

Hi

Ik wil dit heel erg graag van mijzelf afschrijven omdat ik mij heel poedersuiker voel en heel erg verdrietig ben.

Mijn vriend voor het gemak noem ik hem tim zijn al bijna twee jaar samen. We hebben het eerste jaar heel erg veel lol gehad en ik ben toen zo onwijs verliefd geworden op hem. Hij betekend echt alles voor mij. we konden op elkaar bouwen en samen hebben wij heel erg veel meegemaakt al. In de eerste maanden van onze relatie heeft mijn zus een zelfmoord poging gedaan en dat was onze eerste moeilijke periode. maar hij heeft me er werkelijk doorheen gesleept. Hij stond altijd voor me klaar en vind me echt op. Hier ben ik hem onwijs dankbaar voor. ( voor mij echt de zwaarste periode van mijn leven). Het leven samen was zo genieten.

Alleen soms kon tim heel erg boos worden op allemaal domme dingen . dan dacht hij niet meer realistisch na en zei en deed stomme dingen. Hierover praten was lastig en Tim ging vooral het slachtoffer uithangen en nam dan een passieve houding aan. Maar goed ik hield zoveel van hem dat ik er wel doorheen kon kijken want hij had 1000 leukere dingen.

Tim heeft altijd drugs gebruikt. Dit deed hij heel bewust en heel erg consequent. En hier genoot hij dan zichtbaar van. Ik gunde hem dit plezier maar vond het eigenlijk niet goed. Ik kan mijn vriend dit soort dinngen niet verbieden maar het heeft wel altijd tussen ons gestaan.

Op een dag was het helemaal mis. Tim had twee dagen achter elkaar feest en dus drugs gehad en wij zouden daarna samen een weekje naar Terschelling. Maar Tim was helemaal van de kaart. Hij kon niets meer en was lichamelijk helemaal kapot. Omdat Tim als baby met een hartafwijking is geboren schrok ik hier heel erg van. Hij greep in de auto naar zijn hart en begon heel erg raar te ademen. Toen wist ik nog niet dat hij twee dagen achter elkaar drugs had gebruikt en hier heeft hij toen ook over gelogen. Later was hij wel eerlijk en hebben we het uitgepraat en heb ik het hem vergeven ( maar niet vergeten). Dit was een jaar gelden.

Toen begon alle ellende. Tim begon depressief te worden omdat hij het heel erg moeilijk vond dat hij van student naar werkende meneer ging en deze verandering in zijn leven heeft heel erg veel moeite gekost. Tim was niet meer de levendige lieve fantastische jongen waar ik voor gevallen was. Maar goed ik hield zoveel van hem dat ik natuurlijk alles er aan deed om hem weer gelukkig te maken. Dit lukte ook wel een beetje maar als iemand zich poedersuiker voelt moet je hier zelf natuurlijk ook wat aan doen. Dat koste Tim helaas heel erg veel moeite. HIj vond zelf ook niet dat hij veranderd was enzo.

Helaas was het op zijn verjaardag helemaal mis. Tim was intussen gestopt met drugs en gebruikte alleen op trance feesten. Hier waren we het allebei mee eens omdat Tim toch lichamelijk last had van de drugs ( dit had ik immers met eigen ogen gezien). Op zijn verjaardag waren als zijn vrienden er en dus ook zijn drugs vrienden. Tim is toen in de verleiding gekomen om te gaan gebruiken. Wat ik ook snap wat minderen is heel erg moeilijk. Maar het punt was dat ik hem zag met poeder aan zijn neus en ik gevraagd had of hij had gebruikt. Hij heeft hier toen glashard over gelogen en dat heeft mij heel erg veel pijn gedaan. We hebben toen de volgende dag met zijn ouders gesproken en toen heeft Tim besloten om helemaal met drugs te stoppen. Wat tot op heden gelukt is dat weet ik zeker.

Echter is meneer toen zijn heil in alchol gaan zoeken. Drie weken later waren we bij vrienden en hij is toen zo dronken geworden dat hij verschillende mensen heeft geslagen. Ik ben toen erg boos geworden en wilde de taxi nemen naar huis. Echter stond meneer toen in het raam en als ik dan naar huis zou gaan zou hij eruit gaan springen. Hij is helemaal geflipt toen en ook tegen mij tot aan harentrekken toe. Op het laatst heb ik mijzelf opgesloten op de wc en heb ik zijn moeder gebeld die ons kwam ophalen. Tim is toen in de auto helemaal raar gaan doen en moest huilen gillen en schreeuwen zo moeilijk vond hij het om van de drugs af te blijven. Voor mij was dit een moment waarop ik hem zag vechten waar ik trots op was. Maar ook een moment om grenzen te stellen.

Die grenzen heb ik ook gesteld , ik heb gezegd dat als er ooit nog zoiets zou gebeuren ik bij hem weg zou gaan.

Jullie raden het al. Dit weekend is het weer mis gegaan naar drie maanden . In die drie maanden hebben we vaak ruzie gehad en ook weer hele leuke momenten gehad. Tim was bij een psycholoog en dit deed hem zichtbaar goed. ( relaxter zoals in ons begin). Ik kreeg weer vertrouwen in onze toekomst en kon zelf ook steeds meer ontspannen wat mij waarschijnlijk ook weer leuker maakte.

maar dit weekend heeft hij zonder enige aanleiding zichzelf weer helemaal naar de paasei gedronken. Hij is zo geflipt tegen alles en iedereen dat hij heel hard moest wegfietsen voor iets. Wat wist hij niet meer. Maar hij is toen helemaal de weg kwijt geraakt en raakte verdwaald. Toen belde hij mij in paniek op en ik kon niets doen omdat ik zelf met vriendinnen ook wat gedronken had. Ik probeerde hem telefonisch te woord te staan maar hij kon niets meer vinden en navigeren werkte ook allemaal niet. Ik heb toen gezegd dat hij de politie moest bellen omdat hij ook zo aan het hyperventileren was. Dit heeft hij toen gedaan. Vervolgens belde hij me weer dat hij een bordje gevonden had en dus een aanwijzing. Toen hij voorlas waar hij stond stond er op het bordje pas op levensgevaarlijk terrein drijfzand. Ik ben toen helemaal geflipt en heb ook de politie gebeld. Het hele verhaal uitgelegd en gelukkig hebben ze hem gevonden.

Ik ben er zo kapot van en ben de volgende dag naar mijn ouders gegaan. Hier veel aan gehad en toen vandaag weer naar ons huis gereden. Ik wilde er toch nog voor gaan omdat ik zoveel van hem hou ect.
Maar toen ik voor hem zat om te praten zei hij eigenlijk dingen die mij heel boos maakten. Ik heb het toen uitgemaakt. HIj slaapt nu bij een vriend en we spreken elkaar donderdag weer. Alleen ik voel me zo enorm poedersuiker en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik denk als hij nu zegt ik ga er alles aan doen zodat je dit nooit meer mee maakt dan wordt ik boos omdat hij dit al voorde derde keer doet. Maar als hij zegt ik weet niet wat ik moet doen dan week ik ook dat dit waarschijnlijk niet de laatste keer was.

Ik moet steeds heel erg huilen en het liefste wil ik dat dit allemaal nooit was gebeurt en dat alles zo was als iets meer dan een jaar geleden. Moet ik hem opgeven of voor hem vechten. Ik weet het echt niet. Misschien heeft iemand eens in zo'n situatie gezeten die mij haar of zijn ervaring kan delen.

Ik ben zelf van mening dat ik mensen niet kan veranderen. Mensen veranderen alleen als zij dit zelf willen

bedankt alvast

- 0 kg


Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:17

Je vraagt of je hem moet opgeven of voor hem moet vechten.

Ik wil de vraag aan jou omdraaien. Wil je jezelf opgeven of voor jezelf vechten.

Laat hem eerst maar eens gecontroleerd afkicken en Hulp krijgen.

Rockes <3

ola42

Berichten: 132
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:27

Nou ts, hier word je zelf toch heel ongelukkig van? Ik heb vroeger ook een vriendje gehad die aan de drugs is geraakt, het ging echt van kwaad tot erger, zijn hele vriendengroep is er eigenlijk aan onderdoor gegaan! Ik heb toen besloten om alleen verder te gaan, hoe leuk ik hem ook vond. Ik woonde ook al samen met hem, maar ik heb alles achter mij gelaten. Ik heb mijn verdriet verwerkt en ben doorgegaan met leven en iemand gevonden die niet aan de drugs of alcohol was. Ik weet dat het heel moeilijk is hoor om zomaar iemand op te geven maar jij kiest er niet voor om je leven te vergallen met drugs. Het is echt heel moeilijk om af te kicken, zeker als iemand in zijn vriendengroep blijft hangen. Ga alsjeblieft je eigen leven weer op pakken en laat je vriend los!


Goof

Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:39

Dit probleem lost zich niet zelf op. Die jongen heeft hulp en tijd nodig, dat gaat niet vanzelf. En jij bent niet degene die hem hierbij kan helpen.
Laat je er niet in meesleuren, ga weg bij die jongen en ga je eigen leven leiden, zorg dat jij gelukkig wordt.

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:46

Herkenbaar verhaal lieverd... Wees lief voor jezelf. Maar ga weg. Alleen dat helpt. Ook hem. Het is zijn weg, en hij mag jou daar niet mee beschadigen en dat doet hij nu wel. Ik ben nu 4 jaar geleden weg gegaan, en het is het beste wat ik ooit heb gedaan. Ik ben weer gaan leven. Kies voor jezelf.

Klassieke Dressuur & Gedragstraining
** Coaching//zitles//gedragsproblemen&correctie (2moons)//Freestyle//Dubbele lijnen//Zadelmak maken (Aan huis).
http://www.facebook.nl/klassiekedressuur

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:46

Citaat:
Tim was intussen gestopt met drugs en gebruikte alleen op trance feesten.

Hij is dus helemaal niet gestopt. Uit jouw verhaal maak ik op dat deze jongen erg verslavingsgevoelig is en professionele hulp nodig heeft. Daar kun jij hem niet bij helpen en hij moet het zelf zien.
Het beste wat je voor hem kunt doen is het hem zelf laten uitzoeken. Red jezelf en denk aan jezelf. Hopelijk volgt hij dan je voorbeeld.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:53

Tim was intussen gestopt met drugs en gebruikte alleen op trance feesten.

Dan hij is toch eigenlijk nooit gestopt? Je kunt niet een beetje stoppen, of je stopt helemaal of je gebruikt nog steeds maar dan misschien minder.

Hoe dan ook, Tim heeft een probleem en is gewoonweg verslaafd.
Ik denk pas dat je kunt gaan vechten voor jullie relatie of voor hulp voor Tim, als hij zelf kan toegeven dat hij een probleem heeft en open staat voor hulp.

Ik weet niet hoe oud hij is? Meerderjarig is ja of nee? Als hij zelf geen hulp wilt, dan vrees ik dat hij er niet vanaf komt. Naast hulp zal hij ook het contact met zijn 'vrienden' moeten verbreken, aangezien zij ook drugs gebruiken.
Hij zal zelf zijn leven om moeten gooien. Het is te hopen dat hij zelf zijn probleem inziet en zich op wilt laten nemen in een afkickkliniek.

Ik denk dat jij hem inderdaad kunt steunen als hij er voor kiest helemaal te stoppen m.b.v. professionele hulp, maar doe dat niet ten koste van jezelf. Eigenlijk gaat het nu al ten koste van jezelf.
Ik denk dat je in eerste instantie voor jezelf moet kiezen. Jij kunt hem niet helpen als hij niet geholpen wilt worden (in de zin van VOLLEDIG stoppen met drugs en drank).

Ik denk dat je hem voor het blok moet zetten. Of er voor hem zijn onder de voorwaarde dat hij zich zo snel mogelijk op laat nemen in een afkickkliniek. Laat je hier niet in manipuleren. Mensen met een verslaving zijn vaak erg goed in manipuleren en inspelen op je gevoel.
Als hij niet wilt afkicken kun je hem beter loslaten, hoe moeilijk ook. Hier ga jij anders aan onderdoor. En wat als je een keer in een situatie met hem komt dat hij volledig door slaat?

Meid, kies voor jezelf en hopelijk kiest Tim ook voor zichzelf en accepteert hij professionele hulp.

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:13

Ik heb het zelf ook meegemaakt. En wat ola42 zegt sluit ik mij bij aan.
Mijn ex heeft in een kliniek gezeten maar dat geeft echt geen garantie. Het vertrouwen was ook beschadigd omdat hij altijd loog. Nog even geprobeerd en het ging 2 maand goed. Zo heb ik een kennis die al 2 keer in een kliniek heeft gezeten en nu weer de mist in is gegaan. Wat ik probeer te zeggen in kies nu voor jezelf. Stel hij is met een paar jaar helemaal clean en heeft alles op een rijtje dan is dat leuk maar ga hier niet aan beginnen... Hoe cru dat ook klinkt.

Shillelagh

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:19

Heel hard weg rennen TS, heel hard. Dit gaat je niks overleveren. :(:)

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:25

Verschrikkelijk om te zeggen, maar je vriend is als ik het zo lees een junk. In dat geval kun je beter maar zorgen dat je heel veel weg rent. Hij zal de verslaving zelf moeten overwinnen.

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 07:19

Lieve allemaal bedankt voor jullie reacties.

Het is ongelofelijk moeilijk voor me. Ik hou zoveel van hem. Voor de duidelijkheid, vorig jaar bij het eerste incident is hij gestopt met drugs bij gewone feesten. Alleen op trance feesten omdat dat er voor hem echt bij hoorde.

Bij het incident op zijn verjaardag is hij helemaal gestopt en heeft hiervoor hulp gezocht. Ik heb ook echt het idee dat hij met de drugs helemaal is gestopt. Maar nu is alcohol dus het probleem. Ik ga hem niet bestempelen als een junk. Hij heeft goede baan werkt hard ect ect. Maar hij heeft wel degelijk een groot probleem , het gebruik van verdovende middelen. IK heb hem gevraagd waarom hij steeds die drang heeft. Hij weet het niet goed. Dat de drang er is , erkend hij en dat hij dan geen nee kan zeggen ook. Hij vertelde mij dat hij altijd het gevoel heeft zich te moeten bewijzen en dat hij er helemaal door heen zit en dat hij door de drank dan beter kan ontspannen.

Ik vind dit vooral het slachtoffer uithangen en heb echt zo iets van hallo ik ben hier het slachtoffer. Maar als hij echt zo diep zit, vind ik het egoïstisch om bij hem weg te gaan. Op het moment dat hij me het hardste nodig heeft. En dat is mijn punt. Hij is er immers ook voor mij geweest.

- 0 kg

ola42

Berichten: 132
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:26

Je hebt gelijk dat hij er voor jou is geweest, maar jij vluchtte niet in drank of drugs. Het blijkt dat hij niet tegen alcohol kan, hij wordt schijnbaar erg agressief. Als hij echt zou willen en kunnen laat hij de drugs en de alcohol staan omdat hij daar heel veel kapot mee maakt, waaronder zijn relatie met jou. Je laat je nu zo meetrekken dat ik denk dat het juist wel goed is om er mee te stoppen, dan weet hij wat hij op het spel zet. Laat hem maar even voelen dat jij het serieus meent! En echt ts, laat jou leven niet beinvloeden hierdoor, je gaat zelf er aan onderdoor, ik ben ook nog 2 jaar door gegaan maar jeeehhhh, wat heb ik het slecht gehad! En daarna ben je nog een lange tijd bezig om alles te vergeten en een plekje te geven.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:30

Een relatie kan pas aan gewerkt worden als degene in de relatie ook aan zichzelf werken. En hij heeft duidelijke issues die zijn welzijn en gezondheid aantasten, en die van jullie relatie, maar ook die van jou. Ik zou hem duidelijk maken, dat als hij verder met je wilt, hij eerst zijn eigen zooitje op de rit moet krijgen. Dus professionele hulp en afkicken, en daarna pas jullie twee weer. En in die tijd kan jij ook aan jezelf werken, en daarmee bedoel ik wellicht hulp om dit te verwerken en jezelf wat weerbaarder te maken, want dit hele gebeuren heeft ook zeker effect op jou.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:39

Er zijn genoeg mensen met een baan, die hard werken en toch verslaafd zijn. Ik denk dat dat in zijn geval ook zo is. Als hij niet erkent dat hij een probleem heeft en daar niet aan wil werken, dan hebben jullie niet veel kans ben ik bang. En daarbij, een verslaving heb je voor altijd....je wordt nooit 'beter', hij zal dit altijd blijven meedragen.
Verder; heel hard, maar je bent geen slachtoffer, want jij hebt zelf de keuze of je bij m blijft of niet. Hij zal zelf moeten vechten voor z'n welzijn, jij kan m daarbij ondersteunen, maar genezen kan je m niet!

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:41

Jij bent verliefd geworden op drugs-tim. Hoe hij zich nu gedraagt is hoe hij blijkbaar zonder drugs is.
Iemand die drugs gebruikt/onder invloed is gedraagt zich soms gewoon heel anders.
Ik zou weggaan, dit is gewoon niet meer de man waar je verliefd op bent geworden.

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:49

Ik vind het niet helemaal eerlijk van je om te zeggen dat jij het slachtoffer bent. Híj is degene die van zijn verslaving af moet en jij kan hem hier niet in je eentje bij helpen. Laat hem professionele hulp zoeken en wees ook eerlijk naar jezelf: wil je zijn vriendin zijn of zijn hulpverlener en boksbal?

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 08:14

Ja ik snap het wel hoor. ik ben ook niet het slachtoffer maar zo voelt het op dit moment wel. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen op dit moment . Ik zit op mn werk en kan nauwelijks mijn tranen stoppen.

Huurbaas gebeld omdat wij geen van beide de huur alleen kunnen betalen maar we kunnen helaas niet onder het contract uit komen. Ik zou willen dat het allemaal een boze droom is die weer weg gaat. Maar de garantie dat dit nooit meer gebeurt is er natuurlijk niet en dat vind ik zo onwijs moeilijk.

- 0 kg

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 08:14

ik ben 22 hij is 24 gelukkig nog heel erg jong enzo. Maar ik dacht echt dat ik de ware gevonden had. En de waarheid is hard.

- 0 kg

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:33

Run Forrest, run! Waarom ben je nog bij hem? Hij speelt overal het slachtoffer en voelt zich 'sielughhhh' terwijl jij het slachtoffer bent in dit verhaal. Dit kind heeft een hele harde schop onder z'n kont nodig ipv een hand boven zijn hoofd.

Je bent nog jong, ga lekker op zoek naar een jongen die wel leuk is en zich niet gedraagd als een kleuter.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:37

Hoe zit het met zijn ouders? Kunnen die niet helpen (financieel?)

Hij zal zelf echt moeten willen om de verslaving aan te pakken. Als hij niet wil, zal je voor jezelf moeten kiezen. Als hij wel wil, zou je hem kunnen steunen. Maar duidelijk is dat hij proffecioneel geholpen moet worden en dit niet alleen kan doen.

Denk dat je zelf ook wel weet dat je hem niet kan laten kiezen of dwingen om te stoppen, dit ligt buiten jou macht en heeft niks met liefde te maken.
Als hij niet wil, dan geef jij het niet op, maar hij. Wees dus niet te hard voor jezelf. Hij moet klaar zijn om aan zijn verlaving te willen werken, dan kan betekenen dat het verliezen van zijn vriendin hem uiteindelijk wel zou kunnen laten inzien dat het niet zo verder kan gaan. Als er altijd een vangnet is, kan het zijn dat hij het minder nodig vind om ervoor te vechten.

Samantha_01

Berichten: 314
Geregistreerd: 13-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:46

TS, je geeft zelf al het antwoord: "Ik ben zelf van mening dat ik mensen niet kan veranderen. Mensen veranderen alleen als zij dit zelf willen"

Dus, weggaan, kies voor jezelf en je eigen geluk.

Hij zal van alles beloven maar ja, kan je hem geloven....

Ik was ook jong, bij mij heeft het lesje 10 jaar geduurd, en ik laat me nooit meer iets aandoen nu.

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 09:28

Hi bedankt voor alle antwoorden. Ik begin nu wel anders naar de situatie te kijken. Maar ik vind het wel heel erg moeilijk. We gaan deze week praten , dus ik laat het van hem afhangen wat hij te zeggen heeft.

tjah en wat zijn ouders betreft. Zijn vader vind het allemaal wel mee vallen en vind dat ik zeur. Zijn moeder vind ook dat hij een verslaving heeft en dat ik zijn geld en alles moet beheren ( wat ik dus niet wil) en dat hij gewoon maar moet stoppen met drugs en minderen met alchol. Op dit moment heb ik ook 'ruzie' met mijn schoonma( ja echt waar opzich ben ik heel normaal maar de laatste tijd gaat alles mis) en heb ik geen contact meer met hun.

Mijn ouders zeggen ook hetzelfde, dat het heel erg moeilijk is allemaal en ik zelf een keuze moet maken. Maar dat vind ik zo moeilijk. Zelf denk ik ook het valt wel mee en blabla ik ben ook heel boos op hem dat hij me dit flikt en me dit laat doormaken. en ik twijfel ieder moment juist omdat het ook zo goed ging laatste weken.

- 0 kg

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:34

Die drang zal altijd op de loer liggen. Er zijn genoeg jongens die je van dit soort leed kunnen besparen. Je kunt er niet tegen vechten dat zal hij zelf moeten doen. Bij ons noemen ze dit een vogel voor de kat. Ik geloof niet dat je met zo iemand een serieuze relatie kunt hebben hoe hard je ook probeert om hem te helpen. Je kunt hem niet eeuwig tegen zichzelf beschermen.

uva uvam vivendo varia fit

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:38

Ik ben bang dat jij hem niet kan helpen.
Je ben zijn vriendin, niet zijn therapeut.

Ik denk dat hij zich wel laat hebben, als hij echt de bodem van de put heeft bereikt.
Kennelijk is de bodem nog niet in zicht.

[o]

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Relatie problemen hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:50

Ik zou heel erg hard wegrennen nu het nog kan. Ik heb in een zelfde situatie gezeten en wel mezelf iedere keer weer laten omkletsen. Heeft niets dan jarenlange ellende opgeleverd. Echt wegwezen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Antgillya, Casinolover, ChanelR, DayDream21, DieL_Zor, Googlebot, Janyne, LiDi, Marcato, sinnekinne, tienus63, xoranlover en 194 bezoekers