Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 20:16

I.v.m de twijfel of ik een overgang wilde maken naar een paard het het wedstrijden rijden wou oppakken, had ik een advertentie gezet waar in ik mijn haflinger Sep te koop, te ruil aanbood. Sep is al 12 jaar mijn maatje geweest maar hij had gewone weg niet meer het plezier in de dingen waar ik in had en dat botste al een tijdje dus dit leek mij de beste optie.
Tegen alle verwachtingen in kreeg ik ongelofelijk veel reacties van mensen die interesse hadden. Helaas voelde niemand '100%'. Tot een appje van OneandOnlyx die geen klik had met haar Kwpn .
Na een afspraak te hebben gemaakt wezen kijken bij haar. Een leuk paard maar met veel energie dat ze graag kwijt wilde. Een paard waar je je handen aan vol hebt :+
Om een lang verhaal kort te maken is uiteindelijk maandag om 6 uur Vera hier heen gekomen en Sep naar haar gegaan.

Vera is een echte drukte maker met veel energie en een echte draak. En drijft graag der zin door. Een moeilijk paard om te rijden maar met geduld , les en goede hoop komen we er wel. Ik heb al mijn hele leven Sep gewent een heerlijke lompe haflinger dus dit is zeker iets anders haha!

Even een paspoortje.

Naam : Vera
Vader : Houston
Moeder : Idalinda
Ras : KWPN
Stokmaat : 1,65
Leeftijd : 13
Geslacht : Merrie
Stamboek: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/61278

Dit is nu de 5e keer dat ik er op zit , tips zijn zeker welkom zodat ik weet waar aan ik moet werken! Ik weet dat ik een stuk meer op mijn kont moet zitten , vooral in galop als ik de foto's zo zie :') En ik moet vooruit kijken ipv naar beneden.

Tijdens het rijden deed ze ongelofelijk goed haar best , ondanks dat ze geen makkelijk paard is om te rijden en heel gevoelig op hulpen reageert heb ik heerlijk gereden. Tijdens het aangalopperen merk ik enorm dat er veel spieren missen, bijvoorbeeld wanneer ik door de bochten ga schiet haar achterhand onder haar vandaan zeg maar.
Na die veronderstellig dat ik dacht dat dat het probleem misschien wel kon zijn heb ik 6 balken neer gelegd zodat ze meer oplet en actief met haar benen bezig is, waardoor ik ook meteen de achterhand train. En wat vond ze het leuk , oortjes naar voren en gaan. Ik merk dat ze aan het werk gaan enorm leuk vind het er ook helemaal in opgaat.
Toen 3 draf balken neer gelegd en daarna kwam een klein sprongetje van nog geen 40 cm , dat was ook om die achterhand te verbeteren en sterker te maken.




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips meer dan welkom!
En dit is mijn volg topic!
[VVDD] VolgTopic merrie Houston X Idalinda op haar proeftijd!

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.


paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 23:04

Niemand?

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:05

Leuke merrie!
probeer je hakken omlaag je drukken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:08

paardje87 schreef:
Niemand?


Het is HAW dus er moeten (liefst zinnige :D ) rijtechnische tips gegeven worden, en daarvoor zijn je foto's eerlijk gezegd niet zo heel geschikt; is erg weinig op te zien.

Voor de 5e x dat je er op zit, vind ik dit helemaal geen verkeerd beeld geven, maar een beetje hulp vanaf de grond zou geen kwaad kunnen. Paard heeft hele andere bewegingen dan je gewend bent, en die zul je moeten leren aanvoelen ipv proberen te zien.
Maar algeheel beeld is wel dat je hier denk ik een heel leuk paard aan hebt!

Eduard007
Berichten: 168
Geregistreerd: 13-04-12

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:20

Hè wat leuk om te horen dat jullie dit kunnen proberen.
Ik vind jullie best een leuke combi zeker als je er pas vijf keer op hebt gezeten.
Ik zou proberen om wat meer evenwicht te krijgen. Je schouders, heup en hiel horen eigenlijk in 1 lijn te zijn. Iets meer zitten en je bekken kantelen en naar voren kijken. Daardoor zal je bovenlijf al beter op zijn plek komen. Succes

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:19

Wat een leuk "projectje". Ruilhandel, wat grappig.
Op de eerste en derde foto loopt ze wel wat ver achter de loodlijn met haar hoofd. Zou, zeker omdat je haar pas 5 keer hebt gereden, toch wat meer het lang laag op gaan zoeken, en van daaruit oppakken.

Kilian du puits <3 endurance klasse 1 156 km + 16, klasse 2 40,5 km + 1

Fritser

Berichten: 85
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:18

Leuke merrie zeg, goede combi zijn jullie.
Naar mijn idee lijkt het of ze soms wat te voorwaarts is en onder je vandaan loopt. Probeer je billen goed het zadel in te drukken en hou je rug recht.

Gaat vast goedkomen!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-15 06:41

Jaa dat zei ik ook al in me openingspost, ik moet op me kont blijven zitten, en op zo een nieuw paard die goed voorwaarts is is dat nog wel eens verekt moeilijk haha ! Dankje voor de tips!

Het is een vloek dat het moet maar een zegen dat het kan.

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:35

Ik wilde je topic bekijken maar helaas doen je foto's het niet. Ligt dat aan mij of niet?

What doesn't kill you makes you stronger.
Aqui M1+11 M2+10 Z1 eindstand
Niekie L1+10 L2+8 eindstand
Edjenna M2 Zal je nooit vergeten...

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:38

Ik zie ze helaas ook niet!

Ryanne_

Berichten: 1227
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: UGCHELEEEEEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:41

zelfde probleem hier :)

♥Schoentje♥

Fritser

Berichten: 85
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:40

Ik weet hoe knap lastig het kan zijn om een te voorwaarts paard onder je te houden! Je bent in ieder geval wel verzekerd van een top cardio +:)+

Als dit het geval was bij mijn vorige paard ging ik diep in mijn zadel zitten en klemde ik mijn bovenbenen stevig aan. Met een flinke scheut zen-geduld werkte dit vrijwel altijd.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Dressuurgehobbel voor de 5e keer op mijn proeftijd dame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:17

Moderatoropmerking:
Omdat de foto's helaas niet allen zichtbaar zijn plaats ik hier een slotje. TS kan een TEM plaatsen wanneer ze nieuwe werkzame foto's heeft. Zodat daarna de OP aangepast kan worden en het topic weer open kan.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 73 bezoekers